Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання

Про матеріал
Методичний матеріал "Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання". В даній роботі висвітлюються питання щодо принципів, інструментів, алгоритму, стратегії формувального оцінювання. Роль вчителя при формувальному оцінюванні, компоненти, переваги даного оцінювання. Різниця між традиційним і формувальним оцінюванням, плюси та мінуси нової системи оцінювання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель географії Енергодарської гімназії №5 Баженіна А.М. Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання

Номер слайду 2

Навіщо потрібне формувальне оцінювання? Основна причина - зниження навчальної мотивації, діти не хочуть навчатися!

Номер слайду 3

Формувальне оцінювання - це не оцінка, це механізм зібрання інформації, з допомогою якої вчитель відслідковує, корегує навчальний процес з метою поліпшення навчальних досягнень учня.

Номер слайду 4

Порівняння наявного рівня сформованості компетентності з очікуваними результатами. Здійснення моніторингу прогресу учня. Визначення дітей з особливими освітніми потребами. Оцінювання методів викладання. Перегляд змісту навчальної програми. Надання інформації батькам. Надання підтримки учням у самооцінюванні. Цілі оцінювання у сучасній школі

Номер слайду 5

Зрозумілість мети уроку Критеріальність оцінювання Зворотній зв’язок Само- взаємооцінювання

Номер слайду 6

= Інструменти формувального оцінювання ї

Номер слайду 7

Приклади інструментів формувального оцінювання Алгоритм самооцінки в кінці уроку 1.Яке було завдання? (Вчимося пам’ятати мету уроку) 2. Вдалося виконати завдання? (Вчимося порівнювати результат з метою) 3. Завдання виконано правильно чи не зовсім? (Вчимося знаходити й визнавати помилки) 4. Виконано завдання самостійно чи з допомогою вчителя? (Вчимося оцінювати процес навчання)

Номер слайду 8

Дослідження Численні дослідження та звіти доводять, що формуюче оцінювання (ФО) є надзвичайно ефективним способом підвищення досягнень учнів. Джон Хатті у своїх мета-дослідженнях (Visible Learning) ставить формуюче оцінювання на перше місце серед найбільш корисних інтервенцій в навчанні. Формуюче оцінювання, яке називають також «оцінювання, що допомагає вчитися», в багатьох країнах вважається одним з найбільш перспективних напрямків реформування освіти. Звіт Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) від 2005 року доводить успішність цього способу оцінювання в частині покращення результатів навчання, підготовки учня до навчання протягом життя і вирівнювання освітніх шансів.

Номер слайду 9

Алгоритм формувального оцінювання

Номер слайду 10

1. Виявлення потреб учнів 2. Спостереження 3. Розвиток навички самооцінювання, взаємооцінювання 4. Зворотний зв’язок СТРАТЕГІЯ формувального оцінювання

Номер слайду 11

Мотивувати РОЛЬ УЧИТЕЛЯ при формувальному оцінюванню Направляти Корегувати

Номер слайду 12

Встановлює разом з учнями критерії оцінювання, тобто те, що буде братися до уваги під час оцінки роботи учня Розрізняє функції підсумкової та формуючої оцінки Використовує ефективний зворотний зв’язок Створює навчальну атмосферу, працюючи з учнями та батьками Може формулювати ключові запитання Впроваджує самооцінку та дружню оцінку Пункт 3. Вчитель, який використовує формуюче оцінювання: Визначає цілі уроку та формулює їх зрозумілою для учня мовою

Номер слайду 13

Зворотний зв’язок Розробка критеріїв Компоненти формувального оцінювання: Цілепокладання Само-, взаємооцінювання

Номер слайду 14

За матеріалами І Міжнародного інтернет -марафону «Досвід естонської та фінської освіти» від ВГ «Основа» (2017р.) Досвід естонської освіти (О. Ланевська): початкова школа - безбальне оцінювання, середня школа - бальне й формувальне оцінювання. Мінуси нової системи оцінювання: - забирає багато часу при підготовці до уроку, на уроці; - немає готових алгоритмів, критеріїв оцінювання; - не зовсім зрозуміла батькам і навіть учителям. Плюси нової системи оцінювання: - орієнтує на кожного учня; - мотивує дитину до навчання; - вчить учня ставити цілі; - у дитини відсутній страх поганої оцінки.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Різниця між традиційним і формувальним оцінюванням Традиційне оцінювання Формувальне оцінювання Мета Оцінити рівень навчальних досягнень Оптимізувати навчальний процес Хто оцінює Учитель Самооцінка, взаємооцінка Що оцінюється Знання Уміння, навички, компетенції Оцінюється Результати навчання Процес навчання Порівнюється З іншими учнями З попередніми досягненнями Пріоритети Оцінки Учіння Тип взаємодії учнів Конкуренція Співпраця, співтворчість Критерії оцінювання Нечіткі Чіткі, прозорі Мотивація Знижується Підвищується

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ppt
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
4361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку