«Формування естетичних почуттів учнів на уроках трудового навчання»

Про матеріал
Цю тему було обрано тому, що роль естетичного виховання у формуванні особистості, її всебічному розвитку дуже важлива. Вже в давні часи відзначали значення краси в житті та діяльності людини. Великий і різноманітний вплив мистецтва, як найважливішого елементу краси і естетичного ставлення до дійсності на людину. Естетичне виховання сприяє розвитку свідомості та почуттів особистості, її поглядів і переконань, відіграє велику роль у формуванні моральних і духовних складових людини.
Перегляд файлу

                                                       Бабійчук Олександр Йосипович,

                                                              учитель трудового навчання ХЛ №8

 

 

«Формування естетичних почуттів учнів на уроках трудового навчання»

                                      Актуальність проблеми

Цю тему було обрано тому, що роль естетичного виховання у формуванні особистості, її всебічному розвитку дуже важлива. Вже в давні часи відзначали значення краси в житті та діяльності людини. Великий і різноманітний вплив мистецтва, як найважливішого елементу краси і естетичного ставлення до дійсності на людину. Естетичне виховання сприяє розвитку свідомості та почуттів особистості, її поглядів і переконань, відіграє велику роль у формуванні моральних і духовних складових людини.

Естетичне освоєння дійсності людиною присутнє у будь-якої творчої діяльності.  Людина виступає художником не тільки тоді, коли створює твори мистецтва, присвячує себе поезії, живопису чи музики.  Естетичний розвиток особистості починається у дитинстві. Тому необхідно звернути особливу увагу на естетичне виховання здобувачів освіти на уроках трудового навчання. У зв'язку головна відповідальність за здійснення освітнього та виховного процесу в тому числі і естетичного виховання покладається на вчителя.

Саме це визначило вибір теми дослідження - "Формування естетичних почуттів учнів на уроках трудового навчання".

Об’єкт дослідження: освітній процес здобувачів середньої та старшої школи.

Предмет дослідження: шляхи формування естетичних почуттів учнів на уроках трудового навчання.

Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити зміст, форми, методи формування в учнів естетичних почуттів  на уроках трудового навчання.

                 Для досягнення мети  дослідження реалізовувалися такі завдання:

1. З’ясувати сутність і значення естетичного виховання учнів.

2. Визначити шляхи, форми і засоби естетичного виховання школярів.

3. Відокремити педагогічні умови формування в учнів естетичних почуттів.  

4. Розробити, експериментально пробувати та впровадити методи формування естетичних почуттів на уроках трудового навчання.

                                   Гіпотеза дослідження

 В основу нашого дослідження покладено гіпотезу про те, що ефективність формування у здобувачів освіти естетичних почуттів зросте за умови ефективності формування естетичних почуттів засобами гуманно-особистісного підходу до вихованців на основі діалогічної взаємодії у процесі співтворчості вчителя та учнів; розвитку активізації образного мислення учнів на матеріалі творчої інтерпретації емоційно-чуттєвих вражень, творчої самореалізації кожного вихованця на основі системного розширення естетичного досвіду на уроці.

Практична значущість

Практична значущість здобутих результатів полягає у наявності і вмінні учнів використовувати набуті знання впродовж життя.

Апробація результатів дослідження здійснювалася через використання різних форм і методів проведення уроків трудового навчання, щодо формування естетичної культури учнів.

docx
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку