Формування компетентності «Уміння вчитися впродовж життя» у здобувачів освіти

Про матеріал
Матеріали створені на допомогу сучасному педагогу, умінню формувати компетентності здобувачів освіти
Перегляд файлу

Формування компетентності

«Уміння вчитися  впродовж життя» у здобувачів освіти

Особливістю сучасності є те, що людина, щоб реалізуватися в суспільстві, повинна вчитися практично все своє життя.

Тому мета сучасної географічної освіти є створення особистості, яка володіє просторово-географічними знаннями, культурно-географічними ціннісними орієнтирами; особистості, яка пов`язує своє майбутнє у географічному середовищі на основі взаємодії з природою, тобто –  формування компетентної, обізнаної особистості з активною громадською позицією. Спробую проаналізувати застосування компетентносі «Уміння вчитися  впродовж життя на уроках географії».

Під час формування компетентності «Уміння вчитися  впродовж життя» формуються наступні  уміння

Уміння висловлювати власну думку.

Уміння побачити та сформулювати проблему.

Творчо мислити.

Критично мислити.

Розвиток власного емоційного інтелекту.

Тому  на уроках географії застосовую технології проблемного навчання створює проблемні ситуації, що підвищують  пізнавальний інтерес,  активізують творчий пошук  учнів. НАПРИКЛАД 8 клас. Тема уроку. Рельєф України. Загальна будова поверхні . Проблема. Чому на території Західної України знаходяться гори, а на території східної частини країни розміщені низовини?

  Працюють дві групи, які аналізують картографічний матеріал,  текст підручника,  ведуть зіставлення та порівнюють не тільки форми поверхні, але й досліджують умови їх утворення,  формування   тектонічної будови.

 Другий підхід до розв’язання проблеми.    

      Визначити значимість сучасних наукових досліджень щодо формування поверхні на рівні науковця, практика, пересічного громадянина країни та учня.

     У процесі дослідження учні роблять висновок про те, настільки важливо на сучасному етапі розвитку Землі знати та розуміти тектонічні процеси, причини природних катастроф їх вплив на умови життя населення.

Для того щоб  розвинути критичне мислення застосовую  «Прийом опорних слів»

Наприклад 8 клас Тема уроку Основне багатство степової зони – грунти.  Саме завдяки їх високій родючості степ є основним сільськогосподарським районом України. Там вирощують високі врожаї зернових (пшениці. Кукурудзи, рису, проса), технічних (соняшнику, тютюну), ефіроолійних, овочевих (помідори, перець) та баштанних (кавуни, дині) культур».

Завдання: прочитайте текст, виділіть ключові слова, дайте відповіді на питання Про що текст?

Що є грунт для степової зони?  

Чому він є основним багатством? 

Це важлива для вас інформація, чи не важлива?

Для розвитку  компетентності навчає учнів орієнтуватися у географічному просторі; велику увагу на уроці приділяє формуванням навичок роботи з картами.  Переконаний, що саме карті - як другій мові географії, на уроці повинно приділятись багато часу та уваги. У кожному класі Застосовую

прийоми, як "Заочна подорож " - по меридіану, по континентах, країнах, складання опису чи порівняльної характеристики окремих географічних об’єктів. Такі прийоми роботи дозволяють мені навчити учнів аналізувати, виділяти певні істотні риси, вміти робити висновки. Роботу з картою я організую як індивідуально так і в парах і групах. Кожного уроку провожу картографічні розминки. Досить часто  використовую різноманітні географічні ігри для організації  роботи з картами.

НАПРИКЛАД

6клас

                             Гра«Міста, річки, області».

У грі беруть участь троє учнів. Один говорить назву річки, другий відповідає через яке місто, область вона протікає, а третій показує все це на карті. Наприклад, Десна - Чернігів - Чернігівська область. Дніпро - Кременчук - Полтавська область

   

                        Гра «Хто більше знає»

Змагаються дві команди по 4-5 учнів у кожній.  Оголошую тему, завдання: «Європа». Треба показати географічні назви, пов’язані з Європою: назви річок, міст, країн тощо.

                   

7 клас   

 

                                   Гра«Шифрувальник».

Завдання зашифрувати своє ім 'я або ім 'я свого героя, за допомогою географічних координат будь яких  географічних об'єктів.

 

               10 клас.

                                    Асоціація». 

  1. На картках записати слова - асоціації, в яких відображається якась істотна риса, особливість тієї чи іншої держави. Необхідно відгадати країну, показати її на карті. Наприклад, «ця держава об'єдналась у 1989 р., займає провідне місце в світі за виробництвом автомобілів» (Німеччина).

З метою формування компетентності «Навчання впродовж життя» спонукаю учнів до самостійного опрацювання літератури; розвиваю уміння працювати з текстом; надати усну або письмову характеристику об’єктів, явищ, подій з метою навчити учнів висловлювати власну думку, формулювати й захищати власну позицію; складати різні типи планів характеристик географічних об’єктів; готувати доповіді, реферати, складати тези, розгорнутий та опорний конспекти,   залучає учнів до самостійного складання структурно – логічних схем, таблиць; здійснює обов’язковий зворотній зв’язок в процесі самоосвіти через проведення бесід, тестів, проєктів, презентацій; залучаю учнів активно готуватися до участі в олімпіадах та предметних тижнях.

Освітні ресурси, які допомагають формувати компетентність:

1.Добірка відеоматеріалів «Сім чудес світу»

2.ЮА  мапа- онлайн карти Ураїни

3.Гугл «Планета Земля»

4.Освітня платформа Всеосвіта, освітній- онлайн портал «На Урок»

5.Онлайн платформа Всеукраїнська школа онлайн.

Учні  вміють користуватися географічними картами для вирішення навчальних завдань. Більшість старшокласників  вільно читають географічні карти та використовують їх для характеристики країн і регіонів. Є переможцями першого етапу та  інтернет олімпіад, а отримані знання з предмета відкривають перед учнями перспективи  для подальшого пізнання,  а отже, і власного саморозвитку, що є основою навчання впродовж життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку