Укр літ 7 клас
Контрольна робота ГР 2 (Працює з текстом)
Іван Франко «Захар Беркут»
1 рівень
2.Кому належать слова: Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незламно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас"
А. Мирославі Б. Захару Беркуту В. Тугару Вовку Г. Максиму"(0,5 бала)
2-3 рівні (1 бал)
3.Чий це портрет: "...се був сивий, як голуб, звиш 90-літній старець, найстарший віком у цілій тухольській громаді. Батько вісьмох синів, із яких три сиділи вже разом із ним між старцями… Високий ростом, поважний поставою, строгий лицем, багатий досвідом життя й знанням людей та обставин, був правдивим образом тих давніх патріархів, батьків і провідників цілого народу, про яких говорять нам тисячолітні пісні та перекази. Невважаючи на глибоку старість, був іще сильний і кремезний"?
А. Тугара Вовка; Б. Максима Беркута; В. Бурунди; Д. Захара Беркута.
4. Оберіть варіант, де правильно вказано послідовність подій у творі «Захар Беркут»
А.боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - громада проганяє вбивцю - Максим Беркут потрапляє в полон - Тугар Вовк переходить на бік монголів - Захар Беркут благословляє молодят
Б.боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - громада проганяє вбивцю - Тугар Вовк переходить на бік монголів - Максим Беркут потрапляє в полон - Захар Беркут благословляє молодят
В.боярин Тугар Вовк переходить на бік монголів -Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - Максим Беркут потрапляє в полон - громада проганяє вбивцю - Захар Беркут благословляє молодят
5. Укажи, який свій життєвий принцип проголошує Максим у повісті «Захар Беркут».
А) «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть!»;
Б) «Тухольці кого раз у руки зловлять, того вже не люблять пустити»;
В) «Сила солому зломить»;
Г) «Чоловік у небезпеці дуже смирний, дбає про себе, а не про смерть іншого»
6. Установи відповідність між іменами героїв повісті «Захар Беркут» та їхніми портретами.
1) Максим
2) Мирослава
3) Захар Беркут
4) Бурунда-бегадир
А) «…сивий, як голуб, звиш 90- літній старець,
Б) «…дівчина в білім полотнянім, шовком перетиканім плащі, з луком за плечима і з блискучим топірцем за поясом»;
В) «Свіжо промите лице було бліде - бліде, аж зелене, губи потріскалися із жари й спраги, очі були червоні від диму і тусклі, мов скляні»;
Г) «…мужчина величезного росту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкуру степового тигра, що…свідчило про його походження з туркменського племені»
7. Установи відповідність між художніми засобами та їхніми назвами.
1) метафора;
2) порівняння;
3) епітет;
4) архаїзм.
А) «Радісний, громовий крик усіх тухольців стрітив їхній прихід…».
Б) «…а ви ратища в руки і плазом додолу!»;
В) «…се був сивий, як голуб… старець…»;
Г) «…серце його скиміло глибоко…»;
8. Укажи головний життєвий принцип Захара Беркута.
А) «Радше дати порубати себе на кусні, аніж опинитися в неволі»;
Б) «Беркути додержують слова навіть ворогові і зрадникові»;
В) «Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати іншим»;
Г) «Життя – дорога річ, і за ніякі скарби його не купиш
4 рівень
9. Як Мирослава допомагає тухольцям у творі “Захар Беркут”? (Напишіть коротку відповідь)( 2 бали)
10. Дайте відповідь на запитання: У чому актуальність повісті «Захар Беркут» сьогодні? (3 бали)
Усього 12 балів