Формування лексичних, граматичних та мовленнєвих навичок на уроках англійської мови у молодших школярів
Просянський ліцей
Вчитель Лучко Тетяна Олексіївна
Найважливішим етапом вивчення ІМ у школі є
застосування комунікативно-орієнтованого підходу саме у початковій ланці. В початковій школі закладаються основи володіння іноземною мовою: формуються початки фонетичних, лексичних, граматичних та
орфографічних навичок та вмінь аудіювання, говоріння, читання та письма.
Головною метою навчання іноземної мови, відповідно до Державного стандарту, є оволодіння учнями основами іншомовного спілкування, у процесі якого здійснюється освіта, виховання і розвиток особистості.
Вивчення англійської мови корисно всім дітям, незалежно від їх стартових здібностей, оскільки воно:
* стимулює мовленнєвий і загальний розвиток дітей і підвищує загальноосвітню цінність початкового навчання, як фундаменту загальної освіти;
* створює сприятливу вихідну базу для оволодіння англійською мовою, а також для подальшого навчання мови;
* залучає дітей до культури інших народів, формуючи тим самим загальнолюдську свідомість;
* має безумовно позитивний вплив на розвиток психічних функцій дитини: її пам'яті, уваги, мислення, сприйняття, уяви;
* забезпечує можливість більш раннього завершення вивчення першої мови і підключення другої
« Гра – це іскра, що розпалює вогонь кмітливості та допитливості» О.В.
Сухомлинський
u Велику роль у формуванні навичок спілкуванні відіграють різноманітні прийоми ігрових технологій, які особливо актуальні у початковій школі та 56-х класах середньої школи.
u Робота в парах (без змін та зі зміною мовленнєвих партнерів) та в малих групах або командах з наступним підведенням
підсумків роботи кожної пари (групи)
u Робота в малих групах дає змогу учням набути навичок, необхідних для спілкування і співпраці.
Використання ігрових форм проведення уроків уже досить давно увійшло в повсякденну практику вчителів іноземної мови. Формування потрібних навичок у ході гри є обов’язковим компонентом розвитку школярів.
Гра «Їстівне – неїстівне»
Мета: активізація лексики з різних тем.
Учні стають у коло. Кожен повинен відрекомендувати сусіда праворуч і ліворуч: розвитку„His name is..." „Her name is...". уваги Тема: Учень та його оточення. |
Missing vowels” - легка у підготовці і проведенні, цікава гра на відпрацювання вивчених лексичних одиниць. Завдання можна записати як на дошці так і використовуючи роздаткові картки Завдання учнів вставити у слова пропущені голосні літери.
Учень виходить із класу. Діти задумують предмет. Учень входить до класу і запитує:
„Is it a book?« Клас хором відповідає: „Yes (no). It's (not) a book"
Учню дозволяють поставити не більше трьох запитань. Якщо після третього запитання він не вгадав предмет, діти називають його хором.
Урок-мандрівка – має задовольняти вимоги, що висуваються до ігор-мандрівок: пересування гравців у просторі; оформлення території відповідно до змісту гри; повідомлення учням пізнавальної інформації у захоплюючій формі; чітке формулювання завдань на кожній зупинці впродовж гри; вироблення шкали оцінювання виконання гравцями завдань; оформлення карти-схеми, на якій позначено маршрут учасників гри. Такі уроки Урок-семінар
Такий урок зазвичай полягає в обговоренні повідомлень, рефератів, доповідей, виконання учнями самостійно або під керівництвом учителя
Heзакінчені речення
Цей прийом часто поєднується з «Мікрофоном» і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.
To live a healthy life means… Three things I can`t live without …
Широко використовую на своїх уроках музику, записи дитячих пісень, музичні ігри та інші аудіо-курси, виконані носіями мови. Вірші, пісні, музичні ігри підбираю так, щоб, співаючи, можна було виконувати різні дії та рухи і тим самим запам'ятовувати слова-дії. Практикую аудіювання пісень з використанням графічної та малюнкової опори, різноманітних іграшок та предметів, що викликає зацікавленість до уроку і предмета.
Існує безліч шляхів розвитку комунікативної
компетентності, пропоновані різними методистами та психологами. Щоб сформувати в учнів комунікативну компетенцію поза мовного оточення, недостатньо наситити урок англійської мови комунікативними вправами.
Важливо надати учням можливість мислити,
вирішувати якість проблеми, які породжують думки, міркувати англійською мовою над шляхами вирішення цих проблем так, щоб у центрі уваги була його думка.
На уроках англійської мови для розвитку комунікативної компетенції учнів розроблені прийоми по блоках:
–Прийом з навчальної лексики;
– Прийом з навчання читання;
– Прийом з навчання грамматики;
–Прийом з навчання говоріння; – Прийом групової діяльності.
Отже, оскільки мова залишається єдиною універсальною базою мислення, знання іноземної мови слід розглядати з погляду вдосконалення інтелектуальних здібностей (пам’яті, уяви, критичного, логічного, креативного мислення).