Презентація з дисципліни "Організація торгівлі". Розглянуті питання щодо системи торговельного обслуговування й охарактеризовані її складові, зазначені показники оцінювання культури торгівлі й оцінки якості обслуговування.
Тема: Формування системи торговельного обслуговування
Номер слайду 2
План. Система торговельного обслуговування. Характеристика складових системи. торговельного обслуговування.3. Культура торгівлі та показники її рівня.4. Якість обслуговування та її оцінка.
Номер слайду 3
До сучасної торгівлі покупець одночасно ставить двоєдину вимогу: скоротити затрати часу на придбання товарів основної маси товарів і послуг (товарів масового попиту) і тим самим забезпечити певний «стандарт» споживання; зберегти в торгівлі індивідуальне обслуговування споживачів стосовно низки товарів, особливо рідкого, періодичного попиту.1. Система торговельного обслуговування.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Удосконалення організації системи торговельного обслуговування населення передбачаєраціональне розміщення магазинів на території населених пунктів;поліпшення оснащення підприємств торгівлі сучасним торговельно-технологічним обладнанням.концентрації продажу товарів складного асортименту великих спеціалізованих магазинах, фірмових магазинах;установлення найбільш раціональних режимів роботи торговельних підприємств, розроблених відповідно до побажань клієнтів та й з урахуванням інтенсивності потоків покупців протягом сезонних і добових піків;широкого впровадження сучасних форм і методів торговельного обслуговування населення;розширення й удосконалення надання покупцям додаткових торговельних послуг.
Номер слайду 6
2. Характеристика складових системи торговельного обслуговування
Номер слайду 7
3. Культура торгівлі та показники її рівня. Культура торгівлі як підсистема торговельного обслуговування являє собою сукупність матеріальних та духовних цінностей, вироблених спільно торговельними працівниками і споживачами
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Культура торгівлі полягає в оптимальному поєднанні культури і якості обслуговування. Культура обслуговування покупців — це низка основних показників, що дозволяють характеризувати рівень обслуговування й естетичного оформлення роздрібного торговельного підприємства.
Номер слайду 10
До показників культури обслуговування відносять:стійкість асортименту;застосування сучасних методів продажу товарів;надання системи послуг;затрати часу на здійснення купівлі;дотримання затвердженого режиму роботи;інтенсивність використання внутрішньо-магазинних засобів інформації й реклами;рівень професійної кваліфікації працівників магазину;естетичний вигляд працівників прилавка;рівень етичної культури продавців;естетичний і санітарний стан магазину;дотримання встановлених правил продажу товарів.
Номер слайду 11
Узагальнюючий показник рівня культури обслуговування покупців за формулою: Кстаб — коефіцієнт стабільності асортименту товарів;Квпр — коефіцієнт впровадження прогресивних методів продажу товарів;Кс.пос — коефіцієнт системи послуг, що надаються в магазині;Кз.ч — коефіцієнт затрат часу покупців на обслуговування;Кзав — коефіцієнт завершеності процесу купівлі;Кп.я.п. — коефіцієнт якості праці працівників магазину;Кп.д.п. — коефіцієнт культури обслуговування на думку покупців.
Номер слайду 12
У практиці торговельної діяльності вважається, що роздрібне торговельне підприємство може бути віднесене до підприємств з високою культурою обслуговування за умови: Рк.обс ≥ 0,7 для магазинів з торгівлі непродовольчими товарами. Рк.обс ≥ 0,8 для продовольчих магазинів.
Номер слайду 13
4. Якість обслуговування та її оцінка. Якість торговельного обслуговування — це сукупність ознак і показників, які дозволяють установити ступінь відповідності основних і допоміжних торговельно-технологічних процесів у торговельному підприємстві вимогам споживачів. Якість торговельного обслуговування в роздрібній торгівлі — це відповідність рівня сервісу зовнішнім або внутрішнім стандартам обслуговування торговельного підприємства.
Номер слайду 14
Для досягнення високого рівня якості обслуговуванняустановити внутрішній стандарт обслуговування;розробити стратегію для усунення виявлених недоліків у фактичному рівні якості сервісу;установити пріоритетні цілі для подолання різниці між реальним рівнем якості обслуговування і стандартним.
Номер слайду 15
Система показників оцінки якості обслуговування
Номер слайду 16
Домашнє завдання:1. Опрацювати теоретичний матеріал «Формування системи обслуговування покупців та дати відповіді на запитання, розміщені в Google Класі.2. Пройти тести. Додаткові завдання: 3. Підібрати інформацію щодо внутрішніх стандартів обслуговування діючих торговельних підприємств.4. Підготувати презентацію на тему: Основні елементи та етапи продажу товарів.