Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Формування творчої активності молодшого школяра

Про матеріал
Протягом 5 років я працюю над проблемою: «Формування творчої активності молодшого школяра» Епіграфом до сьогоднішнього виступу взяла слова Великого педагога Василя Сухомлинського: «Може, маленька дитина повторює те, що було вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець, її розумова діяльність – творчість». У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Розвиток творчих здібностей школярів — одна з найактуальніших проблем. Це закономірно, бо розвиваючи нахили й задатки дітей, ми виховуємо їх здатними до критичного аналізу, до оригінального розв’язання проблем, тобто формуємо повноцінну, компетентну особистість, яка спроможна до самовизначення, до самореалізації та самовдосконалення. Усі завдання творчого характеру, які я використовую у своїй роботі, розраховані на пошукову діяльність учнів, творче й уміле застосування набутих знань. Зміст завдань сприяє розвитку гнучкості й широти мислення, які необхідні для успішного розв’язання як навчальних так і життєвих задач. Учням подобаються ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість проявляти ініціативу і самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості. Для розвитку творчих здібностей я використовую метод гри, проводжу різні види конкурсів, вікторин: літературне чи математичне лото, аукціон знань, «мікрофон», «істинне-хибне», «плутанина», заохочую до складання та розгадування кросвордів, ребусів тощо. Часто практикую роботу в групах, парах. Діти дуже люблять римувати, складати невеличкі вірші або доповнювати їх словами за змістом. Проводжу нестандартні уроки, уроки у формі змагань та ігор, уроки – дослідження. Діти з задоволенням готують творчі звіти. Вже зібрані папки – альбоми «Золота осінь», «Весна красна», «Зима –чарівниця», «Літо-найкраща пора», що включають дібрані дітьми матеріали про природу, прислів`я, загадки, вірші, малюнки, фотографії та інше. Всі ці інтерактивні методи роботи допомагають мені втілювати в життя завдання моєї проблеми. Сьогодні хочу зупинитися на уроках розвитку зв’язного мовлення, бо велику допомогу в розвитку творчих здібностей учнів дають саме вони. Крім викладу програмного матеріалу з розвитку мовлення, я готую дітей до написання різноманітних творчих робіт. Зараз пропоную вам виконати одне із завдань, для того, щоб впевнитись, що така форма роботи є ефективною. Отже, усі учні тобто ви колеги ,маєте створити оповідання, а оскільки ми маємо враховувати диференційований підхід, то і завдання будуть відповідні. Кожна група буде представляти дітей з відповідним рівнем знань: високим, достатнім, середнім та початковим. Прошу вибрати один з конвертів і приступити до виконання завдань. ТВОРЧА РОБОТА ВЧИТЕЛІВ. ЗВІТ ГРУП Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови успішності у подальшому житті. Якщо дитина в школі не навчиться щось самостійно творити, то у майбутньому вона буде так само безініціативною, пасивною. Тому слід із перших днів зустрічей із дітьми виявити їхні можливості, розвивати творчі здібності, нахили, інтереси. Отже, В.Сухомлинський повертає нас до головної думки – про повноту щастя дитини. Дитина не може бути щасливою, якщо в школі їй погано, нудно, якщо вона почувається не достатньо здібною, щоб опанувати шкільну науку. Зробити дитину щасливою – це насамперед допомогти їй учитися. У шкільних успіхах, у самовідданості сили дитини – запорука її щасливого дитинства.
Перегляд файлу

 

 

Протягом 5 років я працюю над проблемою: «Формування творчої активності  молодшого школяра»

 

 

    Епіграфом до сьогоднішнього виступу взяла слова  Великого педагога Василя  Сухомлинського: «Може, маленька дитина  повторює те, що було вже зроблено, створено іншими  людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець,  її розумова діяльність – творчість».

 

 

           У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема.

Розвиток творчих здібностей школярів — одна з найактуальніших проблем. Це закономірно, бо розвиваючи нахили й задатки дітей, ми виховуємо їх здатними до критичного аналізу, до оригінального розв’язання проблем, тобто формуємо повноцінну, компетентну особистість, яка спроможна до самовизначення, до самореалізації та самовдосконалення.

 

 

       Усі завдання творчого характеру, які я використовую у своїй роботі,  розраховані на пошукову діяльність учнів, творче й уміле застосування набутих знань. Зміст завдань сприяє розвитку гнучкості й широти мислення, які необхідні для успішного розв’язання як навчальних так і життєвих задач.

 

    

Учням подобаються ті види навчальної діяльності,          які   дають їм матеріал для роздумів, можливість проявляти ініціативу і самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості.

 

 

 

 

Для розвитку творчих здібностей я використовую метод гри, проводжу різні види конкурсів, вікторин: літературне чи математичне лото, аукціон знань,

 

 

«мікрофон»,

 

 

 

«істинне-хибне»,

 

 

 

 

 «плутанина»,

 

 

заохочую до складання та розгадування  кросвордів,

 

 

 

ребусів тощо.

 

 

 

Часто практикую роботу в групах,

 

 

 

парах.

 

 

 

Діти дуже люблять римувати, складати невеличкі вірші або доповнювати  їх словами за змістом. Проводжу нестандартні уроки, уроки у формі змагань та ігор, уроки – дослідження. Діти з задоволенням готують творчі звіти.

Вже зібрані папки – альбоми «Золота осінь», «Весна красна», «Зима –чарівниця», «Літо-найкраща пора», що включають  дібрані дітьми матеріали про природу, прислів`я, загадки, вірші, малюнки, фотографії та інше.

 

Всі ці інтерактивні методи роботи допомагають мені втілювати в життя   завдання моєї проблеми.

Сьогодні хочу зупинитися на уроках розвитку зв’язного мовлення, бо велику допомогу в розвитку творчих здібностей учнів дають саме вони. Крім викладу програмного матеріалу з розвитку мовлення, я готую дітей до написання різноманітних творчих робіт.

 

 

Зараз пропоную вам виконати одне із завдань, для того, щоб впевнитись, що така форма роботи є ефективною.

Отже, усі учні тобто ви колеги ,маєте створити оповідання, а оскільки ми маємо враховувати диференційований  підхід, то і завдання будуть відповідні. Кожна група буде представляти дітей з відповідним рівнем знань: високим, достатнім, середнім та початковим. Прошу вибрати один з конвертів і приступити до виконання завдань.

ТВОРЧА РОБОТА ВЧИТЕЛІВ. ЗВІТ ГРУП

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови успішності у подальшому  житті. Якщо дитина в школі не навчиться щось самостійно творити, то у майбутньому вона буде так само безініціативною, пасивною. Тому слід із перших днів зустрічей із дітьми виявити їхні можливості, розвивати творчі здібності, нахили, інтереси.

   Отже, В.Сухомлинський повертає нас до головної думки – про повноту щастя дитини. Дитина  не може бути щасливою, якщо в школі їй погано, нудно, якщо вона почувається не достатньо здібною, щоб опанувати шкільну науку. Зробити дитину щасливою – це насамперед допомогти їй учитися. У шкільних успіхах, у самовідданості сили дитини – запорука її щасливого дитинства.