Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

Про матеріал
Матеріали для розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти. Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71.

Номер слайду 2

МЕТА: надання допомоги керівникам та іншим педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти в організації роботи з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – внутрішня система)

Номер слайду 3

Система забезпечення якості освіти:  Частина друга статті 41 Закону України «Про освіту»,

Номер слайду 4

Педагогічна рада– формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти (ст. 20 ЗУ «Про дошкільну освіту)Органи місцевого самоврядування – відповідають за забезпечення якості освіти на відповідній території(ст. 66 ЗУ «Про освіту»)Державна служба якості освіти – надає рекомендації, здійснює інституційний аудит Система забезпечення якості освіти

Номер слайду 5

Внутрішня система забезпечення якості освіти - сукупність умов, процедур та заходів у ЗДО, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості.

Номер слайду 6

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:1. Орієнтація на замовника (батьків або законних представників дітей), завоювання їхньої довіри. Розуміння поточних і майбутніх їхніх потреб сприятиме сталому успіху ЗДО.

Номер слайду 7

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:2. Єдність призначеності та напрямків розвитку ЗДО і створення умов для задіяння усіх працівників до досягнення цілей ЗДО у сфері якості (інформування працівників про місію ЗДО, бачення, стратегію, політики та процеси; створення та підтримання спільних цінностей, справедливості та етичних моделей поведінки; формування культури довіри та чесності; заохочення до зобов’язання щодо якості в масштабі всього ЗДО тощо).

Номер слайду 8

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:3. Взаємопов’язаність процесів діяльності ЗДО, які функціюють як цілісна система

Номер слайду 9

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:4. Зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них.

Номер слайду 10

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:5. Прийняття рішень на підставі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків та можливих непередбачених наслідків.

Номер слайду 11

Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю:6. Керування стосунками зі всіма своїми зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на дієвість ЗДО.

Номер слайду 12

Внутрішня система розробляється як інструмент управління якістю освіти в ЗДО. Кожен з її компонентів має визначатися з урахуванням його впливу на якість навчання та виховання дітей дошкільного віку. Результати самооцінювання аналізуються та використовуються закладом освіти виключно з метою подальшого розвитку: визначення точок зростання, вдосконалення освітніх та управлінських процесів та поліпшення якості освіти

Номер слайду 13

Рекомендується формувати внутрішню систему з урахуванням таких етапів:

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Визначення компонентів внутрішньої системи

Номер слайду 16

Внутрішня система забезпечення якості освіти включає: (ч. 3 ст. 41 ЗУ «Про освіту») : стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освітисистему та механізми забезпечення академічної доброчесностіоприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освітиоприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівниківоприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освітизабезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освітизабезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освітистворення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування. Оцінювання освітнього середовища. Здобувачі дошкільної освіти. Фахова діяльність педагогічних працівників. Управлінські процеси закладу

Номер слайду 17

Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти —гарантувати якість дошкільної освіти та формувати довіру суспільства до ЗДО

Номер слайду 18

ЗДО може використовувати Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти(далі – Критерії), що є додатком №1 до Методичних рекомендацій. У рамках власної академічної та організаційної автономії ЗДО може обрати й інший підхід до формування компонентів внутрішньої системи,врахувавши основні компоненти такої системи, визначені законодавством(частина третя статті 41 Закону України «Про освіту»), а також визначивши інші компоненти, які забезпечують якість освіти!

Номер слайду 19

Забезпечення функціонування компонентів внутрішньої системи

Номер слайду 20

Визначення стратегії(політики) забезпечення якості освітивизначається інтересами учасників освітнього процесу щодо якості освітніх послуг і реалізації інших їхніх прав, а також засадами державної політики щодо якості освіти.

Номер слайду 21

Стратегія (політика) забезпечення якості освіти має бути орієнтована на: Партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії; недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню); прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО; сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників; справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників; створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей; забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

Номер слайду 22

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності працівників Застосовуються з метою організації безперервного розвитку педагогічних працівників, створення умов для вдосконалення ними власних професійних компетентностей. Критерії оцінювання діяльності педагогічних працівників визначаються з урахуванням відповідних професійних стандартів. Процедурою оцінювання педагогічної діяльності може бути проведення внутрішнього моніторингу в ЗДО щодо визначення професійних компетентностей або окремих знань, умінь педагогічного працівника.

Номер слайду 23

Що має бути враховано в критеріях, правилах і процедурах оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти?Має бути враховано, що така діяльність спрямована на забезпечення якості освіти у ЗДО і ґрунтується на неухильному дотриманні вимог законодавства. Управлінський цикл у ЗДО передбачає стратегічне та поточне планування освітньої діяльності, організацію освітнього процесу, здійснення моніторингу виконання поставлених завдань та інші дії.

Номер слайду 24

Як реалізується забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу?Реалізується через процедури добору педагогічних кадрів, ініціювання перед засновником ЗДО питань щодо розвитку матеріальнотехнічної, навчально-методичної бази, використання інформаційних ресурсів тощо

Номер слайду 25

Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освітисприяє обґрунтованому прийняттю рішень та оптимізує управлінські процеси. До відповідних процедур належать: створення баз даних про вихованців та/або працівників закладу, використання системи електронного документообігу в ЗДО, використання електронних інформаційно-комунікаційних ресурсів.

Номер слайду 26

Створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосуваннязабезпечує реалізацію прав усіх дітей раннього та дошкільного віку на освіту, фізичну, психологічну та соціальну безпеку, комфортні умови праці та розвитку, виховання і навчання дітей. Процедурами, що забезпечують інклюзивне середовище в ЗДО, можуть бути: індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами, використання ресурсних кімнат, налагодження роботи команди психолого-педагогічного супроводу, моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища тощо.

Номер слайду 27

Важливо!Окрім зазначених процедур, за допомогою яких реалізуються різні компоненти внутрішньої системи, ЗДО може розробляти власні процедури забезпечення функціонування внутрішньої системи, а також процедури вивчення її ефективності.

Номер слайду 28

Самооцінювання

Номер слайду 29

Для ЗДО важливо регулярно здійснювати внутрішній контроль і оцінювати як виконання плану на рік, так і дієвість внутрішньої системи. Ретельно продумані показники полегшують моніторинг та оцінювання діяльності ЗДО. З метою аналізу стану сформованості й функціонування внутрішньої системи рекомендується проводити у ЗДО самооцінювання освітніх і управлінських процесів. Варто визначити механізм самооцінювання та періодичність його проведення. Рівень якості освітньої та управлінської діяльності доцільно визначати за вимогами / правилами та напрямами.

Номер слайду 30

Для оцінювання виконання (вимірювання) вимог / правил слугують

Номер слайду 31

Рівні оцінювання якості освітньої діяльності314 бали: у всіх випадках, описаних вербально, або у 76% – 100% при математичному обрахунку(другий) 3 бали:спостерігається у більшості випадків, описаних вербально, або 51% – 75% при математичному обрахунку(третій) 2 бали:спостерігається у поодиноких випадках або від 26% до 50% при математичному обрахунку(четвертий) 1 бал: випадки не спостерігаються/норма законодавства не дотримується або до 25% при математичному обрахунку

Номер слайду 32

Моделі самооцінювання якості освітньої діяльностіта управлінських процесів 

Номер слайду 33

Модель 1. Щорічне комплексне самооцінювання з урахуванням завдань, визначених планом роботи ЗДО на рік та літній період або ж, у разі потреби, за всіма напрямами, що визначені в Критеріях. Щорічне самооцінювання діяльності ЗДО можна здійснювати за блоковою системою аналізування, використовуючи розділи плану роботи ЗДО

Номер слайду 34

Модель 2. Щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності,а також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням керівника ЗДО

Номер слайду 35

Модель 3. Комплексне самооцінювання перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку ЗДО, як стратегічного документа (як правило, один раз на 3-5 років). Інша модель, визначена ЗДО.

Номер слайду 36

Комплексне самооцінювання освітніх і управлінських процесів доцільно проводити після визначення всіх компонентів внутрішньої системи та умов їх функціонування, що закріплюються Положенням про внутрішню систему

Номер слайду 37

Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінськихпроцесів є керівник ЗДО. Можливо створити відповідну робочу групу, яка будезабезпечувати вивчення та оцінювання внутрішньої системи за певнимнапрямом.

Номер слайду 38

Інформацією, яка підлягає аналізу під час самооцінювання, можуть бути результати внутрішніх моніторингів освітніх і управлінських процесів ЗДО, а також зовнішніх моніторингів, проведених органами управління у сфері освіти, міжнародними установами, громадськими організаціями тощо. Внутрішні моніторинги можуть проводитися для відстеження стану освітньої діяльності, якості надання освітніх послуг, ефективності управлінських процесів. Механізм підготовки та проведення моніторингу визначається Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/344371 . Для проведення моніторингу обов’язковими є розроблення його програми та оприлюднення його результатів на вебсайті ЗДО (у разі його відсутності – на вебсайті засновника).

Номер слайду 39

Для організації самооцінювання рекомендується передбачити:

Номер слайду 40

Збір та аналіз інформації, отриманоїпід час опитування, спостереження та вивчення документації

Номер слайду 41

Методи збору інформації {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Опитування(анкетування, індивідуальнеінтерв’ю, фокус-групове дослідження)Спостереження (за освітнім середовищем, організацієюжиттєдіяльності, проведенням навчальних занять)Вивчення документації41

Номер слайду 42

Підрахувати загальну кількість відповідей по кожному із запропонованих у питанні варіантів. Помножити цю кількість на бал, що відповідає рівням оцінювання. Визначити рівень освітньої діяльності за питанням анкети (середньоарифметичне). Отримане середньоарифметичне значення співставити зі шкалою визначення рівня якості освітньої діяльності                   Варіант 1. Письмово з використанням друкованих бланків анкет. Варіант 2. У формі онлайн опитування за допомогою комп’ютерів, ноутбуків, планшетів чи смартфонів. Анкетування пріоритетних напрямів щодо удосконалення освітніх і управлінських процесів у закладі; тенденцій розвитку освітньої діяльності та внесення відповідних коректив до річного плану та/або стратегії розвитку закладу;динаміки оцінювання педагогічною, учнівською та батьківською громадськістю діяльності ЗЗСО (співставлення результатів анкетування учасників освітнього процесу упродовж кількох років)Для чого?Визначення: У який спосіб?Для оцінювання враховуються лише закриті питання (один варіант відповіді). Як?

Номер слайду 43

Узагальнення результатів самооцінювання

Номер слайду 44

Інформація, одержана в ході опитування, спостереження та вивчення документації, узагальнюється та на її основі визначаються тенденції в організації освітніх і управлінських процесів ЗДО, досягнення та труднощі у формуванні внутрішньої системи. З метою об’єктивного самоцінювання узагальнена інформація зіставляється з описом вимог / правил організації освітніх і управлінських процесів ЗДО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що визначені ЗДО. Здійснюючи самооцінювання, ЗДО має визначити рівні оцінювання закладу щодо дотримання вимоги / правила організації освітніх і управлінських процесів ЗДО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Маючи автономію, ЗДО може самостійно визначати рівні самооцінювання власної діяльності або запроваджувати інші способи вимірювання рівня освітньої діяльності та ефективності внутрішньої системи.

Номер слайду 45

Обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання

Номер слайду 46

Обговорення результатів щорічного самооцінювання Розглянуто та схвалено. Обговорення визначення шляхів удосконалення освітніх і управлінських процесіврозбудова внутрішньої системи забезпечення якості освітипланування роботи на наступний навчальний ріквнесення змін до стратегії розвитку закладу освітиприйняття інших управлінських рішень

Номер слайду 47

Загалом інформація, отримана під час самооцінювання, може бути використана в цілях:прийняття відповідних управлінських рішень для вдосконалення внутрішньої системи; визначення пріоритетних напрямів удосконалення освітніх і управлінських процесів ЗДО;аналізу тенденцій в освітній діяльності ЗДО і корегування його плану роботи на рік та/або стратегії розвитку закладу (у разі потреби); аналізу динаміки оцінювання освітньої діяльності ЗДО педагогічними працівниками, батьками (шляхом співставлення результатів опитування учасників освітнього процесу впродовж кількох років)

Номер слайду 48

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

Номер слайду 49

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. ВКЛЮЧАЄ:механізми забезпечення академічної доброчесності;Варто передбачити:

Номер слайду 50

Положення про внутрішню систему схвалюється педагогічною радою ЗДО та затверджується його керівником.

Номер слайду 51

- Складова частина річного звіту керівника про діяльність закладу освіти- Оприлюднюється на сайті ЗДО (у разі його відсутності – сайті засновника)Щорічний звіт про проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів (частина друга статті 30 Закону України «Про освіту»)

pptx
Додав(-ла)
Рябуха Алла
Додано
4 вересня
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку