Фотоефект. Застосування фотоефекту

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем фотоефекту та його застосуванням розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

___________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

Тема уроку:  Фотоефект. Застосування фотоефекту

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем фотоефекту та його застосуванням

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

 

План уроку

1. Досліди Столєтова

2. Закони зовнішнього фотоефекту

3. Внутрішній фотоефект

4. Застосування фотоефекту.

 

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Досліди О. Г. Столєтова.  Про явище фотоефекту ми вже неодноразово згадували.

 Фотоефект - це явище взаємодії електромагнітного випромінювання з речовиною, в результаті якого енергія фотонів передається електронам речовини й останні переходять у новий енергетичний стан.

Це явище може проявлятись по-різному: як фотоіонізація окремих ато­мів і молекул газу під дією опромінення світлом; як фотоелектронна емісія під дією електромагнітного випромінювання (зовнішній фотоефект); у зміні



 

Внутрішній фотоефект. У1873 р. англійські електрики А. МейіУ. Сміт, досліджуючи провідний кабель із селену, помітили, що під час освітлення його опір зменшується. Пригадаємо, що селен належить до напівпровідників. Оскільки у зви­чайних умовах у напівпровідників дуже мало вільних носіїв зарядів (елек­тронів і дірок), напівпровідники мають великий питомий опір. Проте у на­півпровідниках валентні електрони порівняно слабко зв'язані з атомами і, діставши надлишкову енергію під час опромінення, вони можуть відірва­тись від атомів і перейти у вільний стан



ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання: опрацювати § 68,69 ст. 257-264, дати в-ді на питання після параграфа.

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Волошин Євген
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку