___________
уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Фотоефект. Застосування фотоефекту
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем фотоефекту та його застосуванням
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Досліди Столєтова
2. Закони зовнішнього фотоефекту
3. Внутрішній фотоефект
4. Застосування фотоефекту.
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Досліди О. Г. Столєтова. Про явище фотоефекту ми вже неодноразово згадували.
Фотоефект - це явище взаємодії електромагнітного випромінювання з речовиною, в результаті якого енергія фотонів передається електронам речовини й останні переходять у новий енергетичний стан.
Це явище може проявлятись по-різному: як фотоіонізація окремих атомів і молекул газу під дією опромінення світлом; як фотоелектронна емісія під дією електромагнітного випромінювання (зовнішній фотоефект); у зміні
Внутрішній фотоефект. У1873 р. англійські електрики А. МейіУ. Сміт, досліджуючи провідний кабель із селену, помітили, що під час освітлення його опір зменшується. Пригадаємо, що селен належить до напівпровідників. Оскільки у звичайних умовах у напівпровідників дуже мало вільних носіїв зарядів (електронів і дірок), напівпровідники мають великий питомий опір. Проте у напівпровідниках валентні електрони порівняно слабко зв'язані з атомами і, діставши надлишкову енергію під час опромінення, вони можуть відірватись від атомів і перейти у вільний стан
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацювати § 68,69 ст. 257-264, дати в-ді на питання після параграфа.
1