• Цілі уроку:
освітні: сформувати знання про фотосинтетичні пігменти, поняття фотосистеми та основні реакції світлової та темнової фаз фотосинтезу;
• розвивальні: розвивати вміння користуватися біологічною термінологією; вміння застосовувати набуті знання на практиці; встановлювати
міжпредметні зв’язки, пізнавальну активність;
• Виховувати в учнів любов до предмета, емоційноціннісне ставлення до природи, до себе, до людей, уміння встановлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя, як найвищої цінності.
одиниця, що складається з
пігментів та інших молекул, які беруть участь у процесах фотосинтезу і містяться у
Існує дві фотосистеми, які розділені просторово, але пов’ язані механізмами перенесення електронів |
тилакоїдах хлоропластів. Кожна фотосистема містить активний комплекс –
реакційний центр, що складається з
•Фотосинтетичні пігменти – це пігменти рослин, які поділяють на чотири групи: хлорофіли, каротиноїди, фікобіліни і флавоноїдні пігменти.
•Вони функціонують у вигляді хромопротеїнів, тобто пігментбілкових комплексів (ПБК). Серед ПБК розрізняють комплекси, здатні до поглинання світла – світлозбираючі комплекси (СЗК), і реакційні центри (РЦ), де відбувається перетворення енергії
Що ВАМ відомо про «штучний листок»???
•В 1957 році американець Джозеф Кац демонструє “штучний листок”, розміром з сірникову коробку: скло, метал, пластмаса, натуральний хлорофіл. При освітленні у листку виникав електричний струм.
•Вчені вважають, що через 20-30 років може стати реальністю промислове виробництво хлорофілу і скляних листків (хлорофіл вже синтезовано штучно).