Зміст
1.Актуальність проекту.
2.Мета проекту.
3..Етапи реалізації проекту :
І. Підготовчий етап.
ІІ.Пошуковий етап.
ІІІ.Діяльнісний етап.
ІV.Презентаційний етап.
1.Організаційно – вступна частина.
1.1.Привітання.
1.2.Психологічне налаштування вихованців.
2.Актуалізація опорних знань.
3.Мотивація проектної діяльності. Повідомлення теми та мети проекту.
4.Презентація проекту.
5.Підведення підсумків.
5.1.Рефлексія.
5.2.Заключне слово вчителя.
ПРОЕКТНИЙ ДЕВІЗ:
У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить
схилятися, це – геній, і одна річ, перед якою слід упасти
на коліна, це – доброта
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:
У духовній красі людини найціннішими,безумовно є людяність,лагідність,милосердя, ввічливість, доброта.
В житті ми зустрічаємось з красою і підлістю,радістю і горем. Чому ж в такому гарному світі існує зло,байдужість,жорстокість? Чому ми не вміємо прощати одне одному, захистити один одного, допомогти один одному? Невже світ не без добрих людей і наповнений тільки Злом? Чи залишимо ми добрі сторінки нашого життя?
Це залежить від нас.
«Добро й краса-вони врятують світ».
Людина прийшла у цей світ,щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Кожен новий день повинен розпочинатися з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословлятися на добрі справи,на благо і добро нашої України.
І зараз, і у майбутньому ми хочемо бачити дітей творцями прекрасного,людьми з красивими душами і високими помислами. Щоб вони відкрили чарівні двері свого серця-двері добра та довіри.
МЕТА ПРОЕКТУ І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
Виховати в учнів таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, взаємодопомога, працелюбність;
Вдосконалити практичні уміння учасників проекту;
Підвищити моральну культуру школярів;
Розвивати життєтворчі компетенції;
Формування активної життєвої позиції;
Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.
Набуття учнями таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, бажання допомогти ближньому.
Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.
Обладнання та матеріали: магнітофон, СД-диски із записами пісень, ноутбук,
вислови про добро, дитячі малюнки, образ Божої Матері, свічка, плакат з островами « Здоров'я», « Милосердя », « Коштовності », « Допомога »,
« Доброта ».
Хід презентації
1.Організаційно – вступна частина:
1.1.Привітання гостей
Доброго ранку травам росистим!
Доброго ранку квітам барвистим!
Доброго ранку сонечку ясному!
Людям усім і усьому прекрасному!
Діалог ( учитель і діти )
-Я всміхаюсь сонечку.
-Здрастуй, золоте!
-Я всміхаюсь квіточці.
-Хай вона росте!
-Я всміхаюсь дощику.
-Лийся, мов з відра!
-Гостям усміхаюся –
Зичу їм добра!
Діти.
- Добрий день Вам, люди добрі!
- Щиро просим до господи.
- Раді Вас у нас вітати.
- Добра та щастя побажати!
1.2.Психологічне налаштування учнів. Вправа « Настрій »
2. Мотивація проектної діяльності.
2.1.Сценка.
(Виходить жінка із запаленою свічкою і хлопчиком)
-Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?
-Так, мій синку, правда.
-А чому так багато зірок на небі?
-Це коли людина на світ приходить, Бог запалює свічку. І горить та свічечка,доки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?
-Бачив, матусю, бачив. Матусю, чому одні свічечки ясні, великі, а інші ледь видно?
-Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічечка ледь – ледь горить. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді її свічечка горить ясно, і світло це далеко видно.
-Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка горіла найяскравіше.
-Старайся, мій синочку. (Гладить хлопчика по голівці, ставить свічку біля ікони Божої Матері )
2.2.Еврестична бесіда
-Погляньте на цю свічечку. Яка в неї красива вогняна зачіска!
-Вам приємно дивитися на її полум'я?
-А якщо піднести руки до полум'я, що ми відчуємо?
-Як ви гадаєте: може людина світитись, як свічка, і дарувати тепло іншим?
-За якої умови може це статися?
-Тож сьогодні ця свічечка залишиться з нами і буде нагадувати, якими ми повинні бути.
3. Повідомлення теми та мети діяльності.
Вчитель. Що таке проект ви знаєте. А що дає досвід роботи над проектом? ( Дає змогу навчитися самостійно здобути нові знання та застосувати їх на практиці протягом всього життя.)
Готуючись до заходу, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання, збирали матеріали на задану тему, проводили дослідження, анкетування « Чи добра ти дитина» та готувалися до презентації своїх робіт.
Сьогодні 4 клас покаже фрагмент презентації довготривалого проекту з курсу « Морально – етичного виховання» « Людина починається з добра». Це останній заключний етап нашої роботи.
Головна мета проекту допомогти нам зрозуміти цінність доброти в житті людини.
4. Презентація проектів.
4.1.Перед вами виступить група «Журналісти»
-Ми провели журналістське опитування у 1 -3 класах нашої школи. Пропонували учням висловити свої думки про те, що таке
-добро, доброта і милосердя. Приємно відзначити, що наші учні розуміють значення слова добра. Це добрі вчинки людини, наприклад, добро – це коли хтось врятував пташку, поділився бутербродом з товаришем, допоміг мамі чи бабусі, тобто конкретний вчинок. Доброта - чуйне ставлення до людей, привітність. А от що таке милосердя, знають не всі. Один учень відповів, що милосердя- від слова сердитися.. Ні це не так. Слово милосердя утворилося від двох слів – милий серцем й означає воно прояв чуйності до не щасних людей, інвалідів, сиріт, одиноких престарілих, тварин. Думаю, що всім дітям треба більше робити добрих вчинків, щоб виховати в собі риси доброти й милосердя.
4. 2. Виступ групи « Літератори»
- Наша група підібрала оповідання та вірші, які містять ключові слова «Добро» і «Доброта».
а) Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського «Добре слово»
б) Бесіда за змістом оповідання.
- Що трапилося з Олею?
-Чи допомогло Олі добре харчування?
- Що вдалося зробити прабабусі Надії?
- Чим було наповнене добре слово?
в)Декламування віршів.
4. 3. Виступ групи « Фольклористи».
- Ми порадились і вирішили побудувати свою роботу таким чином:
- зібрати прислів'я про добро і зло, казки та легенди.
У народних казках та легендах герої, що чинять саме добрі справи,
Завжди одержують винагороду, досягають бажаного, перемагають. Ось так високо народ цінував добро.
Знайомство з казкою « Добро і Зло»
-Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль?
(Щоб зробити Добру зло)
-Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а подякувало за гостину? ( Воно виховане й добре)
-Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?
- Хто ж перемагає у двобої Добра і Зла?
Вчитель.
-А які прислів'я ви знаєте про добро і зло?
Учні розповідають легенди.
4. 4. Виступ групи « Артисти»
- Ми підібрали сценку « Мамине свято».Час випробувати свої акторські здібності.
Вчитель.
-Діти, як ви думаєте, чому мама похвалила і подякувала лише найменшого сина?
-В чому проявилася його доброта?
Легенда
Коли народжується дитина, бог запалює на небі зірку і посилає до дитини Янгола – охоронця. Уві сні Янгол цілує дитя тричі: в чоло –аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та у груди – аби мало здоров'я, любов та доброта вселилася в його тіло і душу.
5. Ігрова вправа « Острови»
У житті кожна людина стоїть перед вибором добра чи зла. Ви також повинні зробити власний вибір у житті. На дошці зображено острови: «Здоров'я», «Допомога», « Коштовності», «Доброта». На якому острові ви хотіли б поселитися і проживати? Напишіть своє їм я на аркуші паперу і приклейте його на той острів, який обрали.
6. Виконання пісні « Світ який мені потрібен » Олександр Єрмолов.
-Яку країну хотів намалювати хлопчик?
( Країну де немає ні сліз, ні горя, щоб завжди на обличчях людей була усмішка, щоб завжди була весна, щоб у світі панувало добро.)
-До чого закликає він людей?
(Щоб кожен взяв свій пензлик і намалював у своєму вікні світ, в якому панує добро.)
Вчитель.
-А який ви зобразили світ на своїх малюнках?
Діти презентують свої малюнки про доброту, добро.
Вчитель
-Готуючись до заходу, я для вас «виростила дерево добра» і хочу
щоб ви записали на плодах свою найкращу добру справу і розмістили їх на цьому дереві.(Діти вішають плоди добра на дереві.)
Вчитель.
-Так, що ж таке добро?
Відповіді учнів:
- Добро - це радість.
- Добро - це добрі вчинки.
- Добро – це допомога другу.
- Добро – це, коли ти поряд з тим, хто потребує допомоги.
- Добро - це, посмішка мами.
- Добро – це, коли ти умієш прощати.
- Добро - це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.
- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.
- Добро – це, коли від твоїх вчинків всім, хто поряд приємно і
радісно.
Побажання вчителя
-Дякую, вам діти, за щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими і милосердним
Відкривайте серце для добра.
Всім, хто поруч, подаруйте
Крихітку тепла.
Сильні будьте! Не лякайтесь
Боротьби зі злом.
Пам'ятайте: перемога завжди за добром.
Нехай вам Бог пошле свою благодать і наповнить ваші серця любов'ю і добротою до людей.
- Дорогі гості! Дякую, Вам, що були разом з нами. Зичу Вам добра, здоров'я, щастя та благополуччя у ваших родинах.
Додаток
Сценка « Мамине свято»
(На сцені двоє дітей)
-А ти знаєш, що сьогодні свято?
-Знаю.
-Треба мамі подарунок.
-А що ми подаруємо нашій мамі?
-Поглянь. Ось (розгортає квітку-семицвітку). Ну як?
-Клас.
-До того ж, це незвичайна квітка. Вона чарівна! Виконує всі бажання саме цього святкового дня. Відриваєш пелюстку і загадуєш.
(Діти дарують чарівну квітку матері.)
-Ой, спасибі, любі дітки! Справжнє чудо! (Діти пішли)
Мати :
-Що ж побажати? (Задумливо відриває пелюстку). Ох, води захотілося ( Втомлено сідає на стілець).
(Вбігає перша дитина)
-Ви води хотіли, мамо?
-Так, донечко, холодненької. Стомилася я, роботи – вік не переробити, поки їсти зварила, то геть забігалася.
-Як бігали зранку всюди, то можна було на бігу й води випити, а не мене дарма гукати. Хочете, то й перехочете, я може теж багато чого хочу, та вас нікуди не посилаю. Чого вчепилися?
-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти? Ну вже води, здається напилася. Ой, це ж в мене ще корова не видоєна. (Відриває наступну пелюстку). Вбігає друга дитина.
-Мамо, який сьогодні день? Восьме березня! Сьогодні свято. Жіночий день?
-Так, жіночий.
-А корова якого роду --- жіночого чи чоловічого?
-Так, жіночого.
-А якщо жіночого, то чого їй на свято відпочити не можна? Навіщо нашій корові доїтися – трудитися? Свято - воно ж для всіх! Теж мені, придумали. Сьогодні можна й водою обійтися.
-Пила я вже сьогодні воду й молока напилася. Ой, діти – діти, куди вас подіти? (Відриває пелюстку). У хаті прохолодно. Треба дрівцят занести. В хаті протопити. ( Вбігає дитина)
-Які дрова, мамо? Я вас питаю, які дрова? Весна, погляньте надворі, вже восьмий день, а вона в хаті топитиме! Треба дрова економити! Коли вони горять, то дим іде?
-Йде.
Ото ж бо й воно! Спочатку дим, а потім дихати важко. Чи воно Вам треба, мамо? Нате Вам тілогрійку, та не думайте про ті дрова!
-Ой, діти – діти, куди вас подіти… Треба курям зерна сипнути, (відриває пелюстку) може яйце знесе.
(Вбігає четверта дитина).
-Курям зерна? Угомоніться, мамо!
-То ж як це? Кури ж голодні.
-А я який? Наїжений? Я вже два рази в курнику був. Кури в нас ледачі. Нема чого їх годувати.
-Та як так?
-А ось так! Жодного яйця не знесли. Зерно переводять.
-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти?... Треба хоч у хаті підмести, підлогу помити.(Відриває пелюстку).
( Вбігає п'ята дитина)
- Мамо, не хапайте того віника!
- А ти може підметеш?
- Іще чого! Ми ж на Новий рік підмітали! Тут
свято, а ви до віника. Негоже! Ось картоплю
посадимо – викопаємо, от тоді й в хаті прибе-
ремо! Чого б то лишнє віника мучити?
-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти?...Треба по-
суд помити.(Відриває пелюстку).
( Вбігає шоста дитина)
-Мамо, ну хіба ж ви не знаєте? Я ж коли мию посуд, то обов'язково тарілку розіб'ю. А то й дві.
У Вас,що, є лишні гроші, аби тарілки купувати?
Зі мною на посуд не настачите! Краще самі мийте.
-Ой, діти – діти, куди вас подіти…(Відриває пелюстку) Ходіть обідати!
(Прибігають усі, крім найменшої сьомої дитини)
-Ура! Це я люблю!
-А де моя велика ложка?
-А варенички в сметані?
-Пиріжки з м'ясом?
-Хочу сала!
-А компот!
Мати:
-А де ж це наш Гриць? Найменшенький де?
(Всі знизують плечима).
Входить Гриць.(несе дрова і відро з водою)
-Мамо, та я ось води в хату заніс, а це ось дрова ще. В хаті розтопимо. Буде як у вусі тепло. Та підмету, пил зітру. Як святкувати в холодній та неприбраній хаті? Щойно курям зерна всипав, корові сіна поклав, молока дасть.
-Ти моя золота дитина! Ти мій найкращий дарунок!
Всі:
- А ми?
-
Качкарівська ЗОШ І - ІІІ ступенів
Фрагмент
презентації проекту «Людина починається з добра»
(Курс за вибором «Морально – етичне виховання»)
Вчитель : Супрун А. Й.
Зміст
1.Актуальність проекту.
2.Мета проекту.
3..Етапи реалізації проекту :
І. Підготовчий етап.
ІІ.Пошуковий етап.
ІІІ.Діяльнісний етап.
ІV.Презентаційний етап.
ПРОЕКТНИЙ ДЕВІЗ:
У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить
схилятися, це – геній, і одна річ, перед якою слід упасти
на коліна, це – доброта
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:
У духовній красі людини найціннішими,безумовно є людяність,лагідність,милосердя, ввічливість, доброта.
В житті ми зустрічаємось з красою і підлістю,радістю і горем. Чому ж в такому гарному світі існує зло,байдужість,жорстокість? Чому ми не вміємо прощати одне одному, захистити один одного, допомогти один одному? Невже світ не без добрих людей і наповнений тільки Злом? Чи залишимо ми добрі сторінки нашого життя?
Це залежить від нас.
«Добро й краса-вони врятують світ».
Людина прийшла у цей світ,щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Кожен новий день повинен розпочинатися з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословлятися на добрі справи,на благо і добро нашої України.
І зараз, і у майбутньому ми хочемо бачити дітей творцями прекрасного,людьми з красивими душами і високими помислами. Щоб вони відкрили чарівні двері свого серця-двері добра та довіри.
МЕТА ПРОЕКТУ І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
Виховати в учнів таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, взаємодопомога, працелюбність;
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Обладнання та матеріали: магнітофон, СД-диски із записами пісень, ноутбук,
вислови про добро, дитячі малюнки, образ Божої Матері, свічка, плакат з островами « Здоров’я», « Милосердя », « Коштовності », « Допомога »,
« Доброта ».
Хід презентації
1.Організаційно – вступна частина:
1.1.Привітання гостей
Доброго ранку травам росистим!
Доброго ранку квітам барвистим!
Доброго ранку сонечку ясному!
Людям усім і усьому прекрасному!
Діалог ( учитель і діти )
Зичу їм добра!
Діти.
- Добрий день Вам, люди добрі!
- Щиро просим до господи.
- Раді Вас у нас вітати.
- Добра та щастя побажати!
1.2.Психологічне налаштування учнів. Вправа « Настрій »
2. Мотивація проектної діяльності.
2.1.Сценка.
(Виходить жінка із запаленою свічкою і хлопчиком)
2.2.Еврестична бесіда
3. Повідомлення теми та мети діяльності.
Вчитель. Що таке проект ви знаєте. А що дає досвід роботи над проектом? ( Дає змогу навчитися самостійно здобути нові знання та застосувати їх на практиці протягом всього життя.)
Готуючись до заходу, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання, збирали матеріали на задану тему, проводили дослідження, анкетування « Чи добра ти дитина» та готувалися до презентації своїх робіт.
Сьогодні 4 клас покаже фрагмент презентації довготривалого проекту з курсу « Морально – етичного виховання» « Людина починається з добра». Це останній заключний етап нашої роботи.
Головна мета проекту допомогти нам зрозуміти цінність доброти в житті людини.
4. Презентація проектів.
4.1.Перед вами виступить група «Журналісти»
4. 2. Виступ групи « Літератори»
- Наша група підібрала оповідання та вірші, які містять ключові слова «Добро» і «Доброта».
а) Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського «Добре слово»
б) Бесіда за змістом оповідання.
- Що трапилося з Олею?
-Чи допомогло Олі добре харчування?
- Що вдалося зробити прабабусі Надії?
- Чим було наповнене добре слово?
в)Декламування віршів.
4. 3. Виступ групи « Фольклористи».
- Ми порадились і вирішили побудувати свою роботу таким чином:
- зібрати прислів’я про добро і зло, казки та легенди.
У народних казках та легендах герої, що чинять саме добрі справи,
Завжди одержують винагороду, досягають бажаного, перемагають. Ось так високо народ цінував добро.
Знайомство з казкою « Добро і Зло»
-Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль?
(Щоб зробити Добру зло)
-Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а подякувало за гостину? ( Воно виховане й добре)
-Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?
- Хто ж перемагає у двобої Добра і Зла?
Вчитель.
Учні розповідають легенди.
4. 4. Виступ групи « Артисти»
- Ми підібрали сценку « Мамине свято».Час випробувати свої акторські здібності.
Вчитель.
Легенда
Коли народжується дитина, бог запалює на небі зірку і посилає до дитини Янгола – охоронця. Уві сні Янгол цілує дитя тричі: в чоло –аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та у груди – аби мало здоров’я, любов та доброта вселилася в його тіло і душу.
5. Ігрова вправа « Острови»
У житті кожна людина стоїть перед вибором добра чи зла. Ви також повинні зробити власний вибір у житті. На дошці зображено острови: «Здоров’я», «Допомога», « Коштовності», «Доброта». На якому острові ви хотіли б поселитися і проживати? Напишіть своє їм я на аркуші паперу і приклейте його на той острів, який обрали.
6. Виконання пісні « Світ який мені потрібен » Олександр Єрмолов.
-Яку країну хотів намалювати хлопчик?
( Країну де немає ні сліз, ні горя, щоб завжди на обличчях людей була усмішка, щоб завжди була весна, щоб у світі панувало добро.)
-До чого закликає він людей?
(Щоб кожен взяв свій пензлик і намалював у своєму вікні світ, в якому панує добро.)
Вчитель.
-А який ви зобразили світ на своїх малюнках?
Діти презентують свої малюнки про доброту, добро.
Вчитель
-Готуючись до заходу, я для вас «виростила дерево добра» і хочу
щоб ви записали на плодах свою найкращу добру справу і розмістили їх на цьому дереві.(Діти вішають плоди добра на дереві.)
Вчитель.
-Так, що ж таке добро?
Відповіді учнів:
- Добро - це радість.
- Добро - це добрі вчинки.
- Добро – це допомога другу.
- Добро – це, коли ти поряд з тим, хто потребує допомоги.
- Добро - це, посмішка мами.
- Добро – це, коли ти умієш прощати.
- Добро - це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.
- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.
- Добро – це, коли від твоїх вчинків всім, хто поряд приємно і
радісно.
Побажання вчителя
-Дякую, вам діти, за щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими і милосердним
Відкривайте серце для добра.
Всім, хто поруч, подаруйте
Крихітку тепла.
Сильні будьте! Не лякайтесь
Боротьби зі злом.
Пам’ятайте: перемога завжди за добром.
Нехай вам Бог пошле свою благодать і наповнить ваші серця любов’ю і добротою до людей.
- Дорогі гості! Дякую, Вам, що були разом з нами. Зичу Вам добра, здоров’я, щастя та благополуччя у ваших родинах.
Додаток
Сценка « Мамине свято»
(На сцені двоє дітей)
(Діти дарують чарівну квітку матері.)
Мати :
(Вбігає перша дитина)
Ото ж бо й воно! Спочатку дим, а потім дихати важко. Чи воно Вам треба, мамо? Нате Вам тілогрійку, та не думайте про ті дрова!
(Вбігає четверта дитина).
( Вбігає п’ята дитина)
- Мамо, не хапайте того віника!
- А ти може підметеш?
- Іще чого! Ми ж на Новий рік підмітали! Тут
свято, а ви до віника. Негоже! Ось картоплю
посадимо – викопаємо, от тоді й в хаті прибе-
ремо! Чого б то лишнє віника мучити?
суд помити.(Відриває пелюстку).
( Вбігає шоста дитина)
-Мамо, ну хіба ж ви не знаєте? Я ж коли мию посуд, то обов’язково тарілку розіб’ю. А то й дві.
У Вас,що, є лишні гроші, аби тарілки купувати?
Зі мною на посуд не настачите! Краще самі мийте.
(Прибігають усі, крім найменшої сьомої дитини)
Мати:
(Всі знизують плечима).
Входить Гриць.(несе дрова і відро з водою)
Всі:
- А ми?