Фрагмент презентації проекту «Людина починається з добра» (Курс за вибором «Морально – етичне виховання») 4клас

Про матеріал

Зміст

1.Актуальність проекту.

2.Мета проекту.

3..Етапи реалізації проекту :

І. Підготовчий етап.

ІІ.Пошуковий етап.

ІІІ.Діяльнісний етап.

ІV.Презентаційний етап.

1.Організаційно – вступна частина.

1.1.Привітання.

1.2.Психологічне налаштування вихованців.

2.Актуалізація опорних знань.

3.Мотивація проектної діяльності. Повідомлення теми та мети проекту.

4.Презентація проекту.

5.Підведення підсумків.

5.1.Рефлексія.

5.2.Заключне слово вчителя.

ПРОЕКТНИЙ ДЕВІЗ:

У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить

схилятися, це – геній, і одна річ, перед якою слід упасти

на коліна, це – доброта

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:

У духовній красі людини найціннішими,безумовно є людяність,лагідність,милосердя, ввічливість, доброта.

В житті ми зустрічаємось з красою і підлістю,радістю і горем. Чому ж в такому гарному світі існує зло,байдужість,жорстокість? Чому ми не вміємо прощати одне одному, захистити один одного, допомогти один одному? Невже світ не без добрих людей і наповнений тільки Злом? Чи залишимо ми добрі сторінки нашого життя?

Це залежить від нас.

«Добро й краса-вони врятують світ».

Людина прийшла у цей світ,щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Кожен новий день повинен розпочинатися з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословлятися на добрі справи,на благо і добро нашої України.

І зараз, і у майбутньому ми хочемо бачити дітей творцями прекрасного,людьми з красивими душами і високими помислами. Щоб вони відкрили чарівні двері свого серця-двері добра та довіри.

МЕТА ПРОЕКТУ І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:

  • Ознайомити учнів із Законами доброти, честі, справедливості;
  • Формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;
  • Викликати бажання діяти і підпорядковувати свої дії принципам моралі «Твори добро, красу і радість»;
  • Виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;
  • Розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

Виховати в учнів таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, взаємодопомога, працелюбність;

Вдосконалити практичні уміння учасників проекту;

Підвищити моральну культуру школярів;

Розвивати життєтворчі компетенції;

  • ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Формування активної життєвої позиції;

Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.

Набуття учнями таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, бажання допомогти ближньому.

  • Прагнення творити добро; частина.

Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.

Обладнання та матеріали: магнітофон, СД-диски із записами пісень, ноутбук,

вислови про добро, дитячі малюнки, образ Божої Матері, свічка, плакат з островами « Здоров'я», « Милосердя », « Коштовності », « Допомога »,

« Доброта ».

Хід презентації

1.Організаційно – вступна частина:

1.1.Привітання гостей

Доброго ранку травам росистим!

Доброго ранку квітам барвистим!

Доброго ранку сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

Діалог ( учитель і діти )

-Я всміхаюсь сонечку.

-Здрастуй, золоте!

-Я всміхаюсь квіточці.

-Хай вона росте!

-Я всміхаюсь дощику.

-Лийся, мов з відра!

-Гостям усміхаюся –

Зичу їм добра!

Діти.

- Добрий день Вам, люди добрі!

- Щиро просим до господи.

- Раді Вас у нас вітати.

- Добра та щастя побажати!

1.2.Психологічне налаштування учнів. Вправа « Настрій »

2. Мотивація проектної діяльності.

2.1.Сценка.

(Виходить жінка із запаленою свічкою і хлопчиком)

-Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?

-Так, мій синку, правда.

-А чому так багато зірок на небі?

-Це коли людина на світ приходить, Бог запалює свічку. І горить та свічечка,доки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?

-Бачив, матусю, бачив. Матусю, чому одні свічечки ясні, великі, а інші ледь видно?

-Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічечка ледь – ледь горить. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді її свічечка горить ясно, і світло це далеко видно.

-Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка горіла найяскравіше.

-Старайся, мій синочку. (Гладить хлопчика по голівці, ставить свічку біля ікони Божої Матері )

2.2.Еврестична бесіда

-Погляньте на цю свічечку. Яка в неї красива вогняна зачіска!

-Вам приємно дивитися на її полум'я?

-А якщо піднести руки до полум'я, що ми відчуємо?

-Як ви гадаєте: може людина світитись, як свічка, і дарувати тепло іншим?

-За якої умови може це статися?

-Тож сьогодні ця свічечка залишиться з нами і буде нагадувати, якими ми повинні бути.

3. Повідомлення теми та мети діяльності.

Вчитель. Що таке проект ви знаєте. А що дає досвід роботи над проектом? ( Дає змогу навчитися самостійно здобути нові знання та застосувати їх на практиці протягом всього життя.)

Готуючись до заходу, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання, збирали матеріали на задану тему, проводили дослідження, анкетування « Чи добра ти дитина» та готувалися до презентації своїх робіт.

Сьогодні 4 клас покаже фрагмент презентації довготривалого проекту з курсу « Морально – етичного виховання» « Людина починається з добра». Це останній заключний етап нашої роботи.

Головна мета проекту допомогти нам зрозуміти цінність доброти в житті людини.

4. Презентація проектів.

4.1.Перед вами виступить група «Журналісти»

-Ми провели журналістське опитування у 1 -3 класах нашої школи. Пропонували учням висловити свої думки про те, що таке

-добро, доброта і милосердя. Приємно відзначити, що наші учні розуміють значення слова добра. Це добрі вчинки людини, наприклад, добро – це коли хтось врятував пташку, поділився бутербродом з товаришем, допоміг мамі чи бабусі, тобто конкретний вчинок. Доброта - чуйне ставлення до людей, привітність. А от що таке милосердя, знають не всі. Один учень відповів, що милосердя- від слова сердитися.. Ні це не так. Слово милосердя утворилося від двох слів – милий серцем й означає воно прояв чуйності до не щасних людей, інвалідів, сиріт, одиноких престарілих, тварин. Думаю, що всім дітям треба більше робити добрих вчинків, щоб виховати в собі риси доброти й милосердя.

4. 2. Виступ групи « Літератори»

- Наша група підібрала оповідання та вірші, які містять ключові слова «Добро» і «Доброта».

а) Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського «Добре слово»

б) Бесіда за змістом оповідання.

- Що трапилося з Олею?

-Чи допомогло Олі добре харчування?

- Що вдалося зробити прабабусі Надії?

- Чим було наповнене добре слово?

в)Декламування віршів.

4. 3. Виступ групи « Фольклористи».

- Ми порадились і вирішили побудувати свою роботу таким чином:

- зібрати прислів'я про добро і зло, казки та легенди.

У народних казках та легендах герої, що чинять саме добрі справи,

Завжди одержують винагороду, досягають бажаного, перемагають. Ось так високо народ цінував добро.

Знайомство з казкою « Добро і Зло»

-Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль?

(Щоб зробити Добру зло)

-Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а подякувало за гостину? ( Воно виховане й добре)

-Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?

- Хто ж перемагає у двобої Добра і Зла?

Вчитель.

-А які прислів'я ви знаєте про добро і зло?

Учні розповідають легенди.

4. 4. Виступ групи « Артисти»

- Ми підібрали сценку « Мамине свято».Час випробувати свої акторські здібності.

Вчитель.

-Діти, як ви думаєте, чому мама похвалила і подякувала лише найменшого сина?

-В чому проявилася його доброта?

Легенда

Коли народжується дитина, бог запалює на небі зірку і посилає до дитини Янгола – охоронця. Уві сні Янгол цілує дитя тричі: в чоло –аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та у груди – аби мало здоров'я, любов та доброта вселилася в його тіло і душу.

5. Ігрова вправа « Острови»

У житті кожна людина стоїть перед вибором добра чи зла. Ви також повинні зробити власний вибір у житті. На дошці зображено острови: «Здоров'я», «Допомога», « Коштовності», «Доброта». На якому острові ви хотіли б поселитися і проживати? Напишіть своє їм я на аркуші паперу і приклейте його на той острів, який обрали.

6. Виконання пісні « Світ який мені потрібен » Олександр Єрмолов.

-Яку країну хотів намалювати хлопчик?

( Країну де немає ні сліз, ні горя, щоб завжди на обличчях людей була усмішка, щоб завжди була весна, щоб у світі панувало добро.)

-До чого закликає він людей?

(Щоб кожен взяв свій пензлик і намалював у своєму вікні світ, в якому панує добро.)

Вчитель.

-А який ви зобразили світ на своїх малюнках?

Діти презентують свої малюнки про доброту, добро.

Вчитель

-Готуючись до заходу, я для вас «виростила дерево добра» і хочу

щоб ви записали на плодах свою найкращу добру справу і розмістили їх на цьому дереві.(Діти вішають плоди добра на дереві.)

Вчитель.

-Так, що ж таке добро?

Відповіді учнів:

- Добро - це радість.

- Добро - це добрі вчинки.

- Добро – це допомога другу.

- Добро – це, коли ти поряд з тим, хто потребує допомоги.

- Добро - це, посмішка мами.

- Добро – це, коли ти умієш прощати.

- Добро - це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

- Добро – це, коли від твоїх вчинків всім, хто поряд приємно і

радісно.

Побажання вчителя

-Дякую, вам діти, за щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими і милосердним

Відкривайте серце для добра.

Всім, хто поруч, подаруйте

Крихітку тепла.

Сильні будьте! Не лякайтесь

Боротьби зі злом.

Пам'ятайте: перемога завжди за добром.

Нехай вам Бог пошле свою благодать і наповнить ваші серця любов'ю і добротою до людей.

- Дорогі гості! Дякую, Вам, що були разом з нами. Зичу Вам добра, здоров'я, щастя та благополуччя у ваших родинах.

Додаток

Сценка « Мамине свято»

(На сцені двоє дітей)

-А ти знаєш, що сьогодні свято?

-Знаю.

-Треба мамі подарунок.

-А що ми подаруємо нашій мамі?

-Поглянь. Ось (розгортає квітку-семицвітку). Ну як?

-Клас.

-До того ж, це незвичайна квітка. Вона чарівна! Виконує всі бажання саме цього святкового дня. Відриваєш пелюстку і загадуєш.

(Діти дарують чарівну квітку матері.)

-Ой, спасибі, любі дітки! Справжнє чудо! (Діти пішли)

Мати :

-Що ж побажати? (Задумливо відриває пелюстку). Ох, води захотілося ( Втомлено сідає на стілець).

(Вбігає перша дитина)

-Ви води хотіли, мамо?

-Так, донечко, холодненької. Стомилася я, роботи – вік не переробити, поки їсти зварила, то геть забігалася.

-Як бігали зранку всюди, то можна було на бігу й води випити, а не мене дарма гукати. Хочете, то й перехочете, я може теж багато чого хочу, та вас нікуди не посилаю. Чого вчепилися?

-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти? Ну вже води, здається напилася. Ой, це ж в мене ще корова не видоєна. (Відриває наступну пелюстку). Вбігає друга дитина.

-Мамо, який сьогодні день? Восьме березня! Сьогодні свято. Жіночий день?

-Так, жіночий.

-А корова якого роду --- жіночого чи чоловічого?

-Так, жіночого.

-А якщо жіночого, то чого їй на свято відпочити не можна? Навіщо нашій корові доїтися – трудитися? Свято - воно ж для всіх! Теж мені, придумали. Сьогодні можна й водою обійтися.

-Пила я вже сьогодні воду й молока напилася. Ой, діти – діти, куди вас подіти? (Відриває пелюстку). У хаті прохолодно. Треба дрівцят занести. В хаті протопити. ( Вбігає дитина)

-Які дрова, мамо? Я вас питаю, які дрова? Весна, погляньте надворі, вже восьмий день, а вона в хаті топитиме! Треба дрова економити! Коли вони горять, то дим іде?

-Йде.

Ото ж бо й воно! Спочатку дим, а потім дихати важко. Чи воно Вам треба, мамо? Нате Вам тілогрійку, та не думайте про ті дрова!

-Ой, діти – діти, куди вас подіти… Треба курям зерна сипнути, (відриває пелюстку) може яйце знесе.

(Вбігає четверта дитина).

-Курям зерна? Угомоніться, мамо!

-То ж як це? Кури ж голодні.

-А я який? Наїжений? Я вже два рази в курнику був. Кури в нас ледачі. Нема чого їх годувати.

-Та як так?

-А ось так! Жодного яйця не знесли. Зерно переводять.

-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти?... Треба хоч у хаті підмести, підлогу помити.(Відриває пелюстку).

( Вбігає п'ята дитина)

- Мамо, не хапайте того віника!

- А ти може підметеш?

- Іще чого! Ми ж на Новий рік підмітали! Тут

свято, а ви до віника. Негоже! Ось картоплю

посадимо – викопаємо, от тоді й в хаті прибе-

ремо! Чого б то лишнє віника мучити?

-Ой, діти – діти, куди ж вас подіти?...Треба по-

суд помити.(Відриває пелюстку).

( Вбігає шоста дитина)

-Мамо, ну хіба ж ви не знаєте? Я ж коли мию посуд, то обов'язково тарілку розіб'ю. А то й дві.

У Вас,що, є лишні гроші, аби тарілки купувати?

Зі мною на посуд не настачите! Краще самі мийте.

-Ой, діти – діти, куди вас подіти…(Відриває пелюстку) Ходіть обідати!

(Прибігають усі, крім найменшої сьомої дитини)

-Ура! Це я люблю!

-А де моя велика ложка?

-А варенички в сметані?

-Пиріжки з м'ясом?

-Хочу сала!

-А компот!

Мати:

-А де ж це наш Гриць? Найменшенький де?

(Всі знизують плечима).

Входить Гриць.(несе дрова і відро з водою)

-Мамо, та я ось води в хату заніс, а це ось дрова ще. В хаті розтопимо. Буде як у вусі тепло. Та підмету, пил зітру. Як святкувати в холодній та неприбраній хаті? Щойно курям зерна всипав, корові сіна поклав, молока дасть.

-Ти моя золота дитина! Ти мій найкращий дарунок!

Всі:

- А ми?

-

Перегляд файлу

                                     Качкарівська ЗОШ  І - ІІІ ступенів

 

 

Фрагмент

презентації проекту  «Людина починається з добра»

 

(Курс за вибором «Морально – етичне виховання»)

 

 

                                            Вчитель : Супрун А. Й.

 

 

 

 

  Зміст

 

1.Актуальність проекту.

2.Мета проекту.

3..Етапи реалізації проекту :

    І. Підготовчий етап.

    ІІ.Пошуковий етап.

    ІІІ.Діяльнісний етап.

    ІV.Презентаційний етап.

  1. Організаційно – вступна частина.
    1.      Привітання.
    2.      Психологічне налаштування вихованців.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Мотивація проектної діяльності. Повідомлення теми та мети проекту.
  4. Презентація проекту.
  5. Підведення підсумків.
    1.      Рефлексія.
    2.      Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

ПРОЕКТНИЙ ДЕВІЗ:

У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить

          схилятися, це – геній, і одна річ, перед якою слід упасти

          на коліна, це –  доброта

 

 

 

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ:

 

У духовній красі людини найціннішими,безумовно є людяність,лагідність,милосердя, ввічливість, доброта.

В житті ми зустрічаємось з красою і підлістю,радістю і горем. Чому ж в такому гарному світі існує зло,байдужість,жорстокість? Чому ми не вміємо прощати одне одному, захистити один одного, допомогти один одному?  Невже світ не без добрих людей і наповнений тільки Злом? Чи залишимо ми добрі сторінки нашого життя?

Це залежить від нас.

«Добро й краса-вони врятують світ».

Людина прийшла у цей світ,щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Кожен новий день повинен розпочинатися з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословлятися на добрі справи,на благо і добро нашої України.

І зараз, і у майбутньому ми хочемо бачити дітей творцями прекрасного,людьми з красивими душами і високими помислами. Щоб вони відкрили чарівні двері свого серця-двері добра та довіри.

 

МЕТА ПРОЕКТУ І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:

  • Ознайомити учнів із Законами доброти, честі, справедливості;
  • Формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;
  • Викликати бажання діяти і підпорядковувати свої дії принципам моралі «Твори добро, красу і радість»;
  • Виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;
  • Розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

 

      Виховати в учнів таких моральних цінностей як милосердя,          толерантність, взаємодопомога, працелюбність;

  •   Вдосконалити практичні уміння учасників проекту;
  •   Підвищити моральну культуру школярів;
  •   Розвивати життєтворчі компетенції;

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  •        Формування активної життєвої позиції;
  •        Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.
  •        Набуття учнями таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, бажання допомогти ближньому.
  •        Прагнення творити добро; частина.
  •       Створення здорового мікроклімату в школі, активізація процесу згуртування учнівського колективу.

 

Обладнання та матеріали: магнітофон, СД-диски із записами пісень, ноутбук,

вислови про добро, дитячі малюнки, образ Божої Матері, свічка, плакат з островами « Здоров’я», « Милосердя », « Коштовності », « Допомога »,

« Доброта ».

 

                                 Хід  презентації

1.Організаційно – вступна  частина:

1.1.Привітання гостей

               Доброго ранку травам росистим!

               Доброго ранку квітам барвистим!

               Доброго ранку сонечку ясному!

         Людям усім і усьому прекрасному!

 

Діалог   ( учитель і діти )

  • Я всміхаюсь сонечку.
  • Здрастуй, золоте!
  • Я всміхаюсь квіточці.
  • Хай вона росте!
  • Я всміхаюсь дощику.
  • Лийся, мов з відра!
  • Гостям усміхаюся –

Зичу їм добра!

Діти.

- Добрий день Вам, люди добрі!

-  Щиро просим до господи.

-  Раді Вас у нас вітати.

- Добра та щастя побажати!

1.2.Психологічне налаштування учнів. Вправа « Настрій »

 

2. Мотивація проектної діяльності.

2.1.Сценка.

(Виходить жінка із запаленою свічкою і хлопчиком)

  • Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?
  • Так, мій синку, правда.
  • А чому так багато зірок на небі?
  • Це коли людина на світ приходить, Бог запалює свічку. І горить та свічечка,доки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?
  • Бачив, матусю, бачив. Матусю, чому одні свічечки ясні, великі, а інші ледь видно?
  • Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічечка ледь – ледь горить. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді її свічечка горить ясно, і світло це далеко видно.
  • Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка горіла найяскравіше.
  • Старайся, мій синочку. (Гладить хлопчика по голівці, ставить свічку біля ікони  Божої Матері )

 

 

2.2.Еврестична бесіда

 

  • Погляньте на цю свічечку. Яка в неї красива вогняна зачіска!
  • Вам приємно дивитися на її полум’я?
  • А якщо піднести руки до полум’я, що ми відчуємо?
  • Як ви гадаєте: може людина  світитись, як свічка, і дарувати тепло іншим?
  • За якої умови може це статися?
  • Тож сьогодні ця свічечка залишиться з нами і буде нагадувати, якими ми повинні бути.

 

 

3. Повідомлення теми та мети діяльності.

 

Вчитель. Що  таке проект ви знаєте. А що дає досвід роботи над проектом? ( Дає змогу навчитися самостійно здобути нові знання та застосувати їх на практиці протягом всього життя.)

    Готуючись до заходу, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання,  збирали матеріали на задану тему, проводили дослідження, анкетування  « Чи добра ти дитина»  та готувалися до презентації своїх робіт.

 

Сьогодні 4 клас покаже фрагмент презентації  довготривалого проекту з  курсу  « Морально – етичного  виховання»   « Людина починається з добра».   Це  останній заключний  етап нашої роботи.

Головна мета проекту допомогти нам зрозуміти цінність доброти в житті людини.

 

 

4. Презентація проектів.

 

4.1.Перед вами  виступить  група «Журналісти»

 

  • Ми провели журналістське опитування у 1 -3 класах нашої школи. Пропонували учням висловити свої думки про те, що таке
  • добро, доброта і милосердя. Приємно відзначити, що наші учні розуміють  значення слова добра. Це добрі вчинки людини, наприклад, добро – це  коли хтось врятував пташку, поділився бутербродом з товаришем, допоміг мамі чи бабусі, тобто конкретний вчинок. Доброта -  чуйне ставлення до людей, привітність. А от що таке милосердя, знають не всі. Один учень відповів, що милосердя- від слова сердитися.. Ні це не так. Слово милосердя утворилося від двох слів – милий серцем й означає воно прояв чуйності до  не щасних людей, інвалідів, сиріт, одиноких престарілих, тварин. Думаю, що всім дітям треба більше робити добрих вчинків, щоб виховати в собі риси доброти й милосердя.

 

 

4. 2. Виступ групи « Літератори»

 

- Наша група підібрала оповідання та вірші, які містять ключові слова «Добро» і «Доброта».

а) Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського  «Добре слово»

б) Бесіда за змістом оповідання.

- Що трапилося з Олею?

-Чи допомогло Олі добре харчування?

- Що вдалося зробити прабабусі Надії?

- Чим було наповнене добре слово?

 

в)Декламування віршів.

 

4. 3. Виступ групи « Фольклористи».

 

- Ми порадились і вирішили побудувати свою роботу таким чином:

- зібрати прислів’я  про добро і зло, казки та легенди.

У народних казках та легендах герої, що чинять  саме добрі справи,

Завжди одержують винагороду, досягають бажаного, перемагають. Ось так високо народ цінував добро.

 

Знайомство з казкою « Добро і Зло»

 

-Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль?

(Щоб зробити Добру зло)

 

 

 

 

-Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а подякувало за гостину? ( Воно виховане й добре)

-Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?

- Хто ж перемагає у двобої Добра і Зла?

 

Вчитель.

  • А які прислів’я ви знаєте про добро і зло?

Учні розповідають  легенди.

 

4. 4. Виступ групи  « Артисти»

 

- Ми  підібрали сценку « Мамине свято».Час випробувати свої акторські здібності.

 

Вчитель.

 

  • Діти, як ви думаєте, чому мама похвалила і подякувала лише найменшого сина?
  • В чому проявилася  його доброта?

 

                               Легенда

 

  Коли народжується дитина, бог запалює на небі зірку і посилає до дитини Янгола – охоронця. Уві сні Янгол цілує дитя тричі: в чоло –аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та у груди – аби мало здоров’я, любов та доброта вселилася в його тіло і душу.

 

5. Ігрова вправа « Острови»

 

 У житті кожна людина стоїть перед вибором добра чи зла. Ви також повинні зробити власний вибір у житті. На  дошці зображено острови:  «Здоров’я», «Допомога», « Коштовності», «Доброта». На якому острові ви хотіли б поселитися і проживати? Напишіть своє їм я на аркуші паперу і приклейте його на той острів, який обрали.

 

 

 

 

6. Виконання пісні  « Світ  який мені потрібен » Олександр Єрмолов.

 

-Яку країну хотів намалювати хлопчик?

 

( Країну де немає ні сліз,  ні горя, щоб завжди на обличчях людей була усмішка, щоб завжди була весна, щоб у світі   панувало добро.)

 

-До чого закликає він людей?

 

(Щоб кожен  взяв свій пензлик і намалював у своєму вікні світ, в якому  панує добро.)

 

Вчитель.

-А який ви зобразили світ на своїх малюнках?

 

Діти презентують свої малюнки про доброту, добро.

 

 

 

Вчитель

-Готуючись до заходу, я для вас «виростила дерево добра» і хочу

щоб ви записали на плодах  свою найкращу добру справу  і розмістили їх на  цьому дереві.(Діти вішають плоди добра на дереві.)

 

 

 

Вчитель.

-Так, що ж таке добро?

 

Відповіді учнів:

 

      - Добро  - це радість.

      - Добро - це добрі вчинки.

      - Добро – це допомога другу.

      - Добро – це, коли ти поряд з тим, хто потребує допомоги.

      - Добро -  це, посмішка мами.

      - Добро – це, коли ти умієш прощати.

      - Добро -  це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

      - Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

      - Добро – це, коли від твоїх вчинків всім, хто поряд приємно і      

         радісно.

 

 

 

Побажання вчителя

-Дякую, вам діти, за щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими і милосердним

Відкривайте серце для добра.

Всім, хто поруч, подаруйте

Крихітку тепла.

Сильні будьте! Не лякайтесь

Боротьби зі злом.

Пам’ятайте: перемога завжди за добром.

 

Нехай вам Бог пошле свою благодать  і наповнить ваші серця любов’ю і добротою до людей.

 

- Дорогі гості! Дякую, Вам, що були разом з нами. Зичу Вам добра, здоров’я, щастя та благополуччя у ваших родинах.

 

 

 

                                       Додаток

                     Сценка   « Мамине свято»

                                  (На сцені двоє дітей)

  • А ти знаєш, що сьогодні свято?
  • Знаю.
  • Треба мамі подарунок.
  • А що ми подаруємо нашій мамі?
  • Поглянь. Ось (розгортає квітку-семицвітку). Ну як?
  • Клас.
  • До того ж, це незвичайна квітка. Вона чарівна!  Виконує всі бажання саме цього святкового дня. Відриваєш пелюстку і загадуєш.

 

                             (Діти дарують чарівну квітку матері.)

  • Ой, спасибі, любі дітки! Справжнє чудо! (Діти пішли)

Мати :

  • Що ж побажати? (Задумливо відриває пелюстку). Ох, води захотілося ( Втомлено сідає на стілець).

(Вбігає перша дитина)

  • Ви води хотіли, мамо?
  • Так, донечко, холодненької. Стомилася я, роботи – вік не переробити, поки їсти зварила, то геть забігалася.
  • Як бігали зранку всюди, то можна було на бігу й води випити, а не мене дарма гукати. Хочете, то й перехочете, я може теж багато чого хочу,  та вас нікуди не посилаю. Чого вчепилися?
  • Ой, діти – діти, куди ж вас подіти? Ну вже  води, здається напилася. Ой, це ж в мене ще корова не видоєна. (Відриває наступну пелюстку). Вбігає друга дитина.
  • Мамо, який сьогодні день? Восьме  березня! Сьогодні свято. Жіночий день?
  • Так, жіночий.
  • А корова якого роду --- жіночого чи чоловічого?
  • Так, жіночого.
  • А якщо  жіночого, то чого їй на свято відпочити не можна? Навіщо нашій корові доїтися – трудитися? Свято - воно ж для всіх! Теж мені, придумали. Сьогодні можна й водою обійтися.

 

  • Пила я вже сьогодні воду й молока напилася. Ой, діти – діти, куди вас подіти?  (Відриває пелюстку). У хаті прохолодно. Треба дрівцят занести. В хаті протопити. ( Вбігає дитина)

 

  • Які дрова, мамо? Я вас  питаю, які дрова? Весна, погляньте надворі, вже восьмий день, а вона в хаті топитиме! Треба дрова економити! Коли вони горять, то дим іде?

 

  • Йде.

 

Ото ж бо й воно! Спочатку дим, а потім дихати важко. Чи воно Вам треба, мамо? Нате Вам тілогрійку, та не думайте про ті дрова!

  • Ой, діти – діти, куди вас подіти… Треба курям зерна сипнути, (відриває пелюстку) може яйце знесе.

 

            (Вбігає четверта дитина).

  • Курям зерна?  Угомоніться, мамо!
  • То ж як це? Кури ж голодні.
  • А я який? Наїжений? Я вже два рази в курнику був. Кури в нас ледачі. Нема чого їх годувати.
  • Та як так?
  • А ось так! Жодного яйця не знесли. Зерно переводять.
  • Ой, діти – діти, куди  ж вас подіти?... Треба хоч у хаті підмести, підлогу помити.(Відриває пелюстку).

                                     ( Вбігає п’ята  дитина) 

                            - Мамо, не хапайте   того  віника!

                            - А ти може підметеш?

                            - Іще чого! Ми ж на Новий рік підмітали! Тут        

                               свято,  а ви до віника. Негоже! Ось картоплю

                              посадимо – викопаємо, от тоді й в хаті прибе-

                              ремо! Чого б то лишнє віника мучити?

  • Ой, діти – діти, куди ж вас подіти?...Треба по-

   суд помити.(Відриває пелюстку).

        ( Вбігає шоста дитина)

-Мамо, ну хіба ж ви не знаєте? Я ж коли мию посуд, то обов’язково тарілку розіб’ю. А то й дві.

У Вас,що, є лишні гроші, аби тарілки купувати?

Зі мною на посуд не настачите! Краще самі мийте.

  • Ой, діти – діти, куди вас подіти…(Відриває пелюстку) Ходіть обідати!

(Прибігають усі, крім найменшої  сьомої дитини)

  • Ура! Це я люблю!
  • А де моя велика ложка?
  • А варенички в сметані?
  • Пиріжки з м’ясом?
  • Хочу сала!
  • А компот!

Мати:

  • А де ж це наш Гриць? Найменшенький де?

(Всі знизують плечима).

Входить Гриць.(несе дрова і відро з водою)

  • Мамо, та я ось води в хату заніс, а це ось дрова ще. В хаті розтопимо. Буде як у вусі тепло. Та підмету, пил зітру. Як святкувати в холодній та неприбраній хаті? Щойно курям зерна всипав, корові сіна поклав, молока дасть.
  • Ти моя золота дитина! Ти мій найкращий дарунок!

Всі:

- А ми?

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

doc
Додано
13 січня 2018
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку