Фрагмент самопідготовки в системі роботи групи продовженого дня

Про матеріал
Фрагмент для вихователів ГПД із самопідготовки в системі роботи групи продовженого дня
Перегляд файлу

                         Фрагменти самопідготовки у системі роботи ГПД.

 

                                      Математика 1-й клас

Мета: формувати в учнів уміння розв'язувати математичні завдання на основі творчих видів роботи, працюючи самостійно; розвивати креативне мислення, уяву, пам'ять; завдяки поєднанню логічних прийомів актуалізувати необхідні знання учнів; стимулювати прагнення правильно і швидко виконувати завдання; виховувати почуття взаємодопомоги.

                                                           Хід заняття

І. Організаційна частина( в цій частині використано мотивацію навчальної діяльності, зокрема ,підготовка до виконання дз, а також використано метод створення проблемної ситуації).

Учитель. Вітаю вас, любі діти. Запрошую вас відпочити і налаштуватись на роботу в казковій атмосфері. Заплющте оченята і спробуйте пригадати назву казки, прослухавши уривок. Прохання до вас: відповіді давати лише тоді, коли текст завершиться. Домовились?

(Учитель читає фрагмент казки В. Катаєва «Квітка-семицвітка». Діти пригадують назву казки, учитель прикріплює картку з написаною на ній назвою твору. Наступний фрагмент української народної казки «Вовк та семеро козенят».)

Учитель. Що спільного у назвах казок «Вовк і семеро козенят» й «Квітка-семицвітка», уривки з яких ви прослухали? (Відповіді дітей.)

Картку з цифрою 7 учитель прикріплює на демонстраційну дошку.

- Запам'ятайте це число.

ІІ. Основна частина( використано метод підготовчої роботи шляхом використання вправ на концентрацію уваги, також повторення таблиць з метою актуалізації знань потрібних для виконання дз, індивідуальні види роботи, метод гри « математичний футбол», роботи в парах, над задачами, інсценізація як один із видів роботи використаний з метою урізноманітнення видів роботи та заохочення учнів до подальшої роботи ).

Вправи на концентрацію уваги

Учитель. Розпочинаємо готуватися до виконання домашнього завдання з математики. Видатний учений М. Ломоносов сказав: «Математика — це саме та наука, яка розум до ладу приводить». Тому сподіваюсь, що працювати ви будете старанно, рахувати швидко, а мислити логічно.

- Щоб це справдилось, вашою супутницею протягом заняття повинна бути увага. Я допоможу вам її сконцентрувати.

- Візьміть картку із зображенням геометричних фігур і олівець улюбленого кольору. Діти, які сидять у першій колонці, зафарбують усі кружечки; у другій колонці — квадратики; у третій — трикутники.

(Діти виконують завдання на картках. Учитель визначає час, протягом якого учні виконуватимуть завдання.)

Перевірка(Учні називають кількість зафарбованих фігур, перевіряють правильність виконання завдання)

Учитель. Зверніть увагу на монітори і знайдіть зайве число. Обґрунтуйте свій вибір. (Одноцифрове число.)

(На моніторі демонструються двозначні (парні одноцифрові) числа, серед них картка з цифрою 7. Діти визначають, що зайвим є число 7. Ознакою для вибору можуть бути: одно-, двоцифрові, парні (непарні).)

Учитель. Мабуть, це не випадково! Самі сімки! Цікаво, а чи помітите ви зв'язок між числом сім та ілюстрацією на моніторах?

(На моніторі демонструється фрагмент мультфільму «Білосніжка».)

- Чимало поколінь, підростаючи, читали або слухали казку про принцесу Білосніжку та сімох гномів, яку багато років тому написали відомі казкарі Брати Грімм. Сьогодні я запрошую вас до лісової хатинки гномів, у якій жила Білосніжка. Гноми допоможуть вам сумлінно підготуватися до виконання домашнього завдання.

 

Систематизація знань учнів

Учитель. Білосніжка — надзвичайно працьовита і розумна принцеса. Вона просить вас довести гномам-бешкетникам, що правила математики потрібно вивчати, щоб правильно і швидко виконувати математичні вправи. Я впевнена, що ви пам'ятаєте всі вивчені правила і повідомите про це гномів за допомогою сигнальних карток. Я буду висловлювати твердження, якщо воно істинне — сигналізуйте зеленим кружечком, якщо хибне — червоним.

(Правильні відповіді — на моніторі. Доцільний коментар дітей (учителя).)

1. Результатом дії додавання є сума.

2. Невідомий доданок знаходиться дією додавання.

3. 0 — не натуральне число.

4. Різницю довжин сторін прямокутника називають периметром прямокутника.

5. Многокутник — це замкнена ламана.

6. Невідоме зменшуване знаходиться дією віднімання.

 

Повторення таблиць додавання (віднімання)

Учитель. Коли семеро гномів зустріли у своєму будинку Білосніжку, вони почали наввипередки розповідати їй безліч лісових новин про зайчиків, білочок, їжачків... І їй стало надзвичайно цікаво, скільки ж лісових мешканців проживає в цьому чарівному лісі. Не довго думаючи, трійко гномів побігли їх рахувати. Ну а ми з вами їм на допомогу.

(Учні отримують картки для групової роботи., На картках — приклади на закріплення таблиць додавання (віднімання) з переходом через розряд. Діти знаходять значення виразів. Правильність виконання завдань перевіряють фронтально:)

Учитель. Вирушаємо далі разом із казковими гномами. Подивіться, напевно, одному з них вже потрібна ваша допомога. Виявляється, Білосніжка насварила його за чималу кількість помилок в обчисленнях, він вирішив ходити по лісових стежках і рахувати все, що трапиться на очі. Але ж ми не відпустимо гнома самого, з ним підуть діти, в яких на партах картки із зображенням цього бідолахи. Попрацюйте в парах і допоможіть гному виправити помилки. Коли виконаєте роботу, полічіть, скільки разів помилився гном? Бажаю успіху!

(На картках для індивідуальної роботи — вирази, у розв'язках яких є помилки. Дітям потрібно знайти ці помилки та правильно виконати обчислення.)

 

Гра «Математичний футбол»

(Діти отримають картки у формі футбольного м'яча з написаними прикладами. На дошці прикріплено зображення воріт, на яких написано числа другого десятка. Учням потрібно свій м’яч прикріпити біля воріт із числом, що є значенням виразів. Гру можна провести як змагання.)

Учитель. Приступайте до роботи! Якщо у вас виникнуть технічні проблеми — сигналізуйте червоним кружечком!

Перевірка

Молодці! Допомогли ми з вами гномам у футбол пограти, полічити, настав час відпочити з гномами-близнюками.

Учитель. Фізкультхвилинка допоможе вам розслабитись. Підніміться! Ваш улюблений масаж!

Робота в парах

- Погляньте на монітори! Із вами хочуть побавитись! Гномик-жартівник увімкнув два ліхтарі — червоний і синій.

- Хто який ліхтарик зможе увімкнути самостійно? Пригадайте, у виразах з дужками, яка дія виконується першою? (У дужках.)

- Запам’ятайте, при виконанні домашнього завдання, вам знадобляться ці знання. Оберіть для себе завдання. Зверніть увагу, на аркуш паперу в клітинку потрібно записати тільки відповідь.

Учитель. Відповіді на моніторі. Хто виконав без помилок?

- А тепер поміркуйте!

- Чому дорівнює сума другого і останнього чисел? (14.)

- Які числа є одноцифровими? (9, 5.)

- Скільки трицифрових чисел? (1.)

- Яке число, якщо до нього додати 3, відповідає кількості місяців у році? (9.)

- Яке з чисел відповідає температурі кипіння води? (100.)

 

Робота над задачами

Прості задачі

Учитель. Хитрі гноми вже зрозуміли, що ви дітки розумні, тому не хочуть вони самостійно розв'язувати задачі від Білосніжки і вирушили з ними до вас. До задач ви маєте лише правильно обрати дію для розв'язання.

1. У їжачка 18 грибочків, а у білочки на 9 більше. Скільки грибочків у білочки? Назвіть дію якою розв'яжемо задачу.

2. У їжачка 18 грибочків, а у білочки 9. Скільки всього грибочків у їжачка і білочки?

3. У їжачка 18 грибочків, а у білочки 9. На скільки грибочків більше у їжачка, ніж у білочки.

 

Складена задача

Учитель. А зараз настав час розв'язати задачу, подібну до тієї, яку ви маєте розв'язати самостійно, Умову і запитання задачі ви дізнаєтесь, проглянувши невелику виставу.

- У нас в гостях один із гномів, який відповідає за господарчу роботу біля будиночка, і його помічники.

 

Інсценізація

Гном. Доброго ранку, друзі! (Позіхає.)

Песик і Качечка. Привіт!

Гном. Чим займалися з самого ранку?

Песик і Качечка. Моркву на городі збирали.

Песик. Подивись, я зібрав 10 морквині!

Качечка. А я на 6 морквин більше!

Песик і Качечка. Подумай! Скільки всього моркви ми зібрали?

Гном. Ой, діточки, важко мені, допоможіть, будь ласка! Дякую.

Учитель. Вам сподобалось? Давайте допоможемо!

(На дошці — короткий запис задачі.)

- Тепер подивіться на коротку умову і скажіть, скільки морквин зібрав Песик? (10.)

- А Качечка? (На 6 морквин більше, ніж Песик.)

- Про що запитується в задачі?

- Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні.)

- Чому? Що нам заважає? (Не знаємо скільки моркви зібрала Качечка.)

- Можемо дізнатися? Якою дією? Які числа потрібно додати? (До 10 додати 6.)

- Ми дізнаємося, скільки морквин зібрала качечка.

- А тепер можемо дати відповідь на запитання задачі? Якою дією?

Учитель. Я пропоную вам записати розв'язок задачі на картках жовтого кольору, використовуючи допоміжні схеми. Першому і другому ряду схема підкаже, як розв'язувати задачу по діях, а третьому — пропоную розв'язати виразом.

Учитель. Мені сумно, але казка завершується. Гноми були раді зустрічі з вами. А я радію, що ви активно працювали. Знання, які вам необхідні для самостійного виконання домашнього завдання, ми відновили.

Виконання завдання учнями

Але щоб працювати самостійно, вам потрібно згадати деякі правила: що дозволяється учням під час виконання домашнього завдання, а що ні. На моніторах з'являтиметься твердження. Якщо воно істинне, ви робите сплеск у долоні. Якщо хибне — хитаєте голівками. Читайте за мною!

Молодці! Бажаю вам успіху! Заняття завершено.

 

 

 

 

                                               Українська мова

Хід заняття

І. Організаційна частина( використано різні методи активізації навч. діяльності учнів, зокрема, підготовча робота з метою налаштування дітей до праці, релаксація з метою виховання естетичного почуття учнів та створення проблемної ситуації, або скоріше створення тематики заняття, використано ігрові методи: гра «шарада» (мета розвивати в якісь мірі акторські здібності ,створити психологічний комфорт, а також введення казкового героя в заняття), використано різні розвивальні вправи: словникові, шифрограма, анаграма та інші види роботи ,що допомагають зосередити увагу учнів для подальшої їх самостійної роботи).

Учитель. Діти, ви пообідали, відпочили, а тепер настав час підготуватись до виконання домашнього завдання. Цей етап роботи ми розпочнемо з хвилинки милування, яка допоможе зосередитися і створити позитивний настрій для подальшої роботи. Для цього вам потрібно уважно дивитись на монітори і спостерігати за зміною картин природи, вслухаючись у звуки музичного супроводу.

- Картини яких пір року ви побачили?

- А хто запам'ятав, яке зображення було останнім?

- Яка пора року нині за календарем?

- Назвіть ознаки весни.

- Уявіть картини весняного лісу. Що можна побачити? Що почути?

(Звучить музичний супровід.)

- Розплющте очі. Чи був схожий ваш ліс на той, що був зображений на моніторах? (Відповіді дітей.)

- Пригадайте назви зображених тварин.

- Кого з цих тварин не можна побачити в лісі навесні?

- А якби вам випала нагода перевтілитись в одну із зображених тваринок, ким би ви себе уявили? (Відповіді дітей.)

Інтерактивна гра «Шаради»

Учитель. Хто бажає вийти до дошки і за допомогою жестів і звуків показати одну з цих тваринок, не називаючи її, а ми спробуємо відгадати.

- Отже, наша невеличка мандрівка до весняного лісу скінчилась і час повертатись до класу, де на нас чекає... а хто, ви зрозумієте коли дасте відповідь на запитання.

- Кого в усім відомій казці Олексія Толстого, з усім відомою назвою, навчала Мальвіна?

- А відома назва казки?

- Дійсно, до нас завітав Буратіно.

- Як тільки не навчала Мальвіна Буратіно, її старання виявились марними, він завжди просить допомоги. Отже, настала наша черга допомогти йому!

Систематизація знань учнів

Учитель. Буратіно просить допомоги у виконанні завдань з української мови і читання..

- Допоможемо йому?

- Тоді, Буратіно, вчись і запам'ятовуй!!!

Шифрограма

- Перше завдання вчить читати слова, зроблені за допомогою шифру.

- На моніторах зображено шифр — слово Буратіно, під кожною літерою якого стоїть цифра, що їй належить. Вам потрібно прочитати закодовані слова.

Словникові слова

Ця вправа допоможе вчитися читати швидко і правильно слова, в яких пропущені літери.

Ой, лишенько! — кричать слова.

Пропала літера одна.

Без неї бути ми не можем.

Допомогти зуміє кожен

Ти дуже добре поміркуй,

І нас скоріше порятуй!

- Подивіться, здогадайтеся і прочитайте їх разом!

в дм дь; за  ць; ол  нь; д   т   л.

Анаграми

У нас є ще одне завдання, яке допоможе зосередити вашу увагу і збагатити ваш словниковий запас. Прочитайте склади на хмаринках, зберіть слова і перевірте.

(Учні відновлюють деформовані слова, доцільно скласти з ними речення.)

нок ра ва дро чик го роб ка сні жин

                                 Виконання завдання з читання

(використовується введення в заняття казкового героя задля зацікавлення дітей в роботі, творчі робот из виховання почуття прекрасного та розвитком уявлення дітей, використано вправи для розвитку швидкого виразного і правильного читання).

Вивчення вірша

- Діти, Буратіно отримав завдання вивчити вірш, але він не знає навіть з чого розпочати:

- Можливо, тобі, Буратіно, потрібно виконати деякі вправи разом із нами... і віршик у тебе «в кишені».

- За допомогою слів-пірамідок, що з'являтимуться на моніторах, ви будете розвивати зорову пам'ять, прискорювати швидкість читання. Ваше завдання разом зі мною: швидко читати слова.

Кіт; сиджу; довго; сова; висять; раніше; садок; знялися; пильніше; яблука 

- А тепер, Буратіно, ми продемонструємо тобі, як можна швидко запам'ятати вірш.

(Діти отримують картки з текстом вірша.)

- Ваше завдання, читаючи вірш, побачити картини природи, зображені у вірші, а може, хтось із вас почує звуки, і своїми враженнями поділитись після читання. Поставте пальчики на початку заголовка. А тепер виразно, швидко й усвідомлено починаємо читати вірш.

Все навколо зеленіє...

Все навколо зеленіє.

Річка ллється і шумить.

Тихо, тихо вітер віє

І з травою гомонить.

Як тут всидіти у хаті,

Коли все живе, цвіте,

Скрізь дзвенять пташки крилаті,

Сяє сонце золоте...

«Швидше, мамо, черевички!

Глянь, як весело в саду.

Ти не бійся — до кринички

Я і сам не підійду».

                                     О.Олесь

- Розкажіть, які картини природи ви побачили, читаючи вірш?

- А що ви почули під час читання?

- Отже, для того щоб швидко і гарно вивчити вірш, потрібно не лише виразно його прочитати, а й уявити все те, про що йдеться у вірші.

Поетапне вивчення твору

Учитель. Настав час наступного завдання.

- Прочитайте, кожен для себе, тільки першу строфу вірша.

- Прочитали? А хто з вас може повторити щойно прочитану строфу вірша, не підглядаючи в нього?

- Отже, ми розвивали навички швидкого, виразного, правильного, свідомого читання, збагачували словниковий запас, тому, Буратіно, ми впевнені, що ти виконаєш своє завдання без труднощів.

                                  Виконання завдання з української мови

( Використано різні види роботи підготовчої: «доповни речення» (розвиває мислення ,вміння висловлюватись та виконує підготовчу роботу до самостійної роботи, гра «Знайди слово» розвиває мислення, допомогає бути уважним і кмітливим,встановлення відповідностей допомагає зосередити увагу учнів та підготувати їх до виконання дз).

Учитель. А попереду нас чекають ще завдання з української мови, але перед тим як розпочати їх, нам необхідно повторити деякі правила, які знадобляться нам у подальшій роботі.

- Читаємо за мною, доповнюємо речення, наводимо приклади.

Слова, які

Слова,

- Правила ви знаєте гарно, подивимось, як ви вмієте застосовувати їх на практиці.

- А зараз, діти, пограймо у гру.

Гра «Знайди зайве слово»

Яскрава, гарна, куля, весела

Чудовий, ключик, іграшка, шапка

Учитель. Гра допоможе вам бути уважними і кмітливими.

- Читаємо слова, зображені на моніторах, думаємо, яке слово зайве, обґрунтовуємо відповідь.

- Остання вправа допоможе Буратіно виконати домашнє завдання безпомилково.

стоїть         хлопчик

стрибає        дім

літає            місяць

світить        літак

 Учитель. Перед вами дві колонки слів. А тепер разом прочитаємо першу колонку.

- Яке питання можна поставити до цих слів?

- Як називають ці слова?

- А тепер прочитаємо другу колонку.

- Які запитання можна поставити до цих слів?

- Як називають ці слова?

- А тепер поєднайте слова так, щоб утворились словосполучення.

- Діти, на вашу думку, чи допомогли ми Буратіно у виконанні завдань, чи зуміє самостійно виконати домашню роботу?

Учитель. Ви гарно попрацювали і настав час. відпочинку.

- Буратіно ми допомогли, тепер і нам вже час самостійно виконувати домашнє завдання.

doc
Додано
10 березня 2020
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку