Географічний Брейн-ринг

Про матеріал
Матеріал для учнів шостих класів, який може використовуватись у позакласній діяльності вчителів під час вивчення загальної гелграфії. Адже пізнання природи землі повсяк час потребувало великої мужності, героїзму. Багато експедицій завершилися трагічно. Та це не зупинило першопрохідців, вони продовжували здобувати і збагачувати знання про різноманітність нашої планети.
Перегляд файлу

Брейн – ринг

ПІЗНАВАЛЬНО-ІІТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

для учнів 6 класів

                                                                                                       А. ПИЛИПЧЕНКО,

                                                                                                           Учитель географії

                                                                                          Станіславської ЗОШ І-ІІІ ст.

                                                                                                    ім. К.Й. Голобородька,

                                                                                                              Білозерський р-н,

                                                                                                               Херсонська обл.

 

 

Ведучий: Географія завжди була пов’язана з подорожами до невідомих земель, відкриттями нових материків та островів, вивченням їх природи, ознайомлення з побутом і культурою місцевого населення. Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не побувала людина. Відкрито важкодоступні землі, досліджено віддалені райони світового океану, підкорено гірські вершини й морські глибини. І це все завдяки самовідданій праці і зусиллям мандрівників, дослідників, учених минулого і сучасності.

 Пізнання природи землі повсякчас потребувало великої мужності, героїзму. Багато експедицій завершилися трагічно. Та це не зупинило першопрохідців, вони продовжували здобувати і збагачувати знання про різноманітність нашої планети.

 

   У казках бувало, старий камінь сповіщав богатирям: «Підеш направо – загине кінь, наліво – загинеш сам; а прямо – успіх чекає на тебе на всьому твоєму шляху».

   Знання допоможуть вам знайти правильний шлях. І свої перші досягнення у цій науці ви сьогодні нам продемонструєте.

 

На брейн-ринг запрошуються команди  6 класів

На змаганнях присутнє журі у складі 3 чоловік.

Умови гри:

 1 8раундів

2.Кожне завдання, чи запитання оцінюється у балах

 

                                      Початок гри:

    Наші змагання у грі розпочинаємо із привітання і представлення своїх команд. У представленні команда демонструє емблему, виголошує гасло, і коротку розповідь про свою команду.

 

 

 

                  РАУНД І  БЛІЦОПИТУВАННЯ

Дайте відповідь на запитання. Запитання ставити по черзі кожній команді.(За відповіді на запитання за цей раунд кожна команда може отримати 15 балів. Якщо команда неможе відповісти, то відповідає інша команда і заробляє додатковий бал.

(Грають всі члени команди.)

Запитання першій команді

1. Тверда оболонка  Землі (Літосфера)

2. Дослідник що відкрив Америку (Христофор Колумб)

3. Найбільш точна модель Землі  (Глобус)

4. Умовна лінія, яка розташована на однаковій відстані від полюсів і розподіляє земну кулю на дві півкулі (Екватор)

5. Розташоване в центрі Землі ( Ядро)

6. Гігантські хвилі на поверхні океану, що виникають внаслідок сильних підводних землетрусів ( Цунамі)

7. Високі підняття над поверхнею Землі (Гори)

8. Найвища вершина України (Говерла)

8.  Хімічний компонент якого найбільше в атмосфері ( Азот)

9. Сила, із якою повітря тисне на земну поверхню ( Атмосферний тиск)

10. Скупчення в атмосфері водяної пари утворює (Хмари)

11. Багаторічний режим погоди на певній території (Клімат)

12. Водна оболонка Землі ( Гідросфера)

 13. Природний водний потік, що рухається по заглибленні ( Річка)

14. Найдовша річка Світу ( Ніл)

15. Найбільший океан Землі ( Тихий)

 

Запитання другій команді

1. Повітряна оболонка Землі ( Атмосфера)

2. Норвезький дослідник, що першим досяг Південного полюсу ( РаульАдмунсен)

3. Зменшене зображення на площині земної  поверхні за допомогою умовних знаків  ( Географічна карта)

4. Величини у градусах, які визначають місце розташування будь якої точки на поверхні Землі ( Географічні координати)

5. Верхній шар земної поверхні ( Земна кора)

6. Геологічні утворення , що виникають при виверженні лави ( Вулкани)

7. Відносно рівні ділянки земної поверхні ( Рівнини)

8. Найвища вершина Землі ( Еверест)

9. Суміш газів атмосфери (Повітрям)

10. Волога, що випадає з хмар на поверхню землі (Атмосферні опади)

11. Стан нижнього шару атмосфери в певній місцевості в певний час (Погода)

12. Найбільший водний простір Земної кулі (Світовий океан)

13. Природне заглиблення суходолу, яке заповнене водою (Озеро)

14. Найдовша річка України ( Дніпро)

15. Найменший океан Землі ( Північний Льодовитий океан)

РАУНД ІІ ГЕОГРАФІЧНА ГОЛОВОЛОМКА

Учні повинні за 3хв. знайти 10 географічних  термінів, підкреслити маркером та виписати ї (кожна правильна відповідь 1бал)

(Вулкан, море,річка, флюгер, вітер, рівнина, мінерал, гідросфера,жолоб, компас)

В

Р

М

О

Р

Е

Р

В

К

Г

У

І

К

П

Х

Р

І

Г

Б

І

Л

Ч

С

А

Х

І

В

М

Х

Д

К

К

Х

Н

Й

З

Н

І

З

Р

А

А

О

В

О

Р

И

Н

Е

О

Н

А

П

С

Ж

Г

Н

Е

Б

С

К

О

М

П

А

С

А

Р

Е

Ф

В

Ж

О

Л

О

Б

Ч

А

С

Е

Ф

Л

Ю

Г

Е

Р

А

Л

Т

Р

К

В

І

Т

Е

Р

Н

Р

П

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАУНД ІІІ «ЛОТО ГЕОГРАФІЧНИХ ПРИЛАДІВ»

(Відповіді дають два учасника з команди,кожна правильна 2 бали)

1. Прилад для орієнтування на місцевості та часі (Годинник)

2. Прилад для орієнтування на місцевості, північна стрілка якого завжди показує на північ (Компас)

3. Найточніша модель Землі (Глобус)

4. Прилад для запису коливань земної кори при землетрусах ( Сейсмограф)

5. Прилад для вимірювання температури повітря ( Термометр)

6. Прилад для вимірювання атмосферного тиску ( Барометр)

7. Прилад для вимірювання вологості повітря ( Гігрометр)

8. Прилад для визначення напрямку вітру ( Флюгер)

9. Прилад для визначення швидкості вітру ( Анемометр)

10. Прилад для збирання та вимірювання атмосферних опадів ( Опадомір)

 

РАУНД ІV МУЗИКАЛЬНИЙ ДЛЯ КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВ

Представник команди витягує папірці з написом географічного терміну (Україна,гори, вітер, сонце,річка, дощ) . Учасники команд консультуються протягом 2 хвилин з вболівальниками та заспівують фрагмент української пісні.Журі оцінює від 1 до 12 балів.

 

РАУНД V КАПІТАНСЬКИЙ КОНКУРС(визначення географічних координат

Капітани команд біля карти за (2 хвилини) знаходять  за географічними координатами назви об’єктів.(Знайдена правильна  відповідь 10 балів)

Завдання для першої команди(  Дослідники висадились на великому  острові  де водяться велика кількість лемурів з координатами 20ºпд.ш., та 47ºсх.д.)

Завдання для другої команди (  Корабель зазнав пошкодження біля великого крижаного острову з координатами ….)

 

РАУНД VІ ГЕОГРАФІЧНИЙ КРОСВОРД

Команди отримають завдання розгадати кросворд та знайти ключове слово за 3 хвилини (Виграє та команда яка перша напише на дошці  вірно відповіді кросворду  та визначає ключове слово 10  балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

г

е

о

 

2

б

а

р

о

м

е

т

р

 

 

 

3

ш

и

р

о

т

а

 

 

 

4

д

о

в

г

о

т

а

 

 

5

о

с

т

р

і

в

 

6

м

а

с

ш

т

а

б

 

 

7

а

т

м

о

с

ф

е

р

а

 

 

 

 

8

р

і

ч

к

а

 

 

 

 

 

9

я

д

р

о

 

1. Земля з давньогрецького

2. Прилад для вимірювання атмосферного тиску

3. Вимірюється по паралелям у градусах

4. Вимірюється по меридіанам у градусах

5. Частина суходолу, оточена з усіх сторін водою

6. Числовий,лінійний,іменований

7. Повітряна оболонка Землі

8. Має: витік, русло, гирло

9. Міститься в центрі Землі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАУНД VII ТВОРЧИЙ КОНКУРС

(оцінюється від 1до 10 балів)

Командам необхідно намалювати малюнок на аркуші форматом А4 на тему: «Географія наука про Землю» та представити його.

 

РАУНД VІІІ КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВ – ГЕОГРАФІЧНІ ЗАГАДКИ (кожна правильна відповідь 1 бал)

    

 

У мене в долонях країни,
Річки, гори, океани.
Здогадалися, в чому тут фокус?
А зовуся Я...
(Глобус.)

Зверху полюс, знизу полюс.
Посередині жаркий пояс.
(Екватор.)

 

Я ходив по різних країнах,
Плив по річках, океанах,
По пустелі ішов відважно -
По одному аркуші паперовому.
(Географічна карта.)

 

 

У мене в шафі  зберігається
Куля земної на ста сторінках!
(Атлас.) 
 

 

Прилад цей вірно

Дорогу підкаже,
Магнітна стрілка

На північ вкаже.
(Компас.)
 


 

З цим містом

Іншим не зрівнятися.
Головний в країні він,
Зветься ... 
(Столиця.)

 

 

 

 

Території країни
Ви, хлопці, повинні знати,
Щоб листи всім писати,
Щоб відправляти посилки.
Є Одеська, Хмельницька,
А у вас яка?
Область.)

 

 

 

Ці суперводойми
Всі на глобусі знайдемо ми,
Тому що в цілому світі
Їх небагато - лише чотири!

(Океани: Тихий, Атлантичний, Індійський і Північний Льодовитий.)

 

 

Він пливе, виблискуючи на сонці
Цей острів крижаний,
Він великий, і не хитнеться
Навіть могутньою хвилею.
(Айсберг.)

 

 

Читаю на карті назви різні:
Чорне, Біле, Жовте, Червоне...
А з вигляду - зелене, сіре, синє,
Коли поглянеш - воно дуже гарне.

(Море)

 

Ця стрічка блакитна,
Така неспокійна,
Між лісами в'ється
І об берег б'ється.
Манить стрічка рибака.
Що за стрічка? .... 
(Річка.)

 

 Ну, звичайно, це диво! -
Ось вже котрий вік
Навіть самим жарким літом
На її вершині сніг!
(Гора.)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Підведення підсумків змагань.

 

        Журі підводять підсумки змагання. Виголошують загальний бал кожної команди. Команду яка перемогла нагороджують грамотою і подарунком.

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку