Геометричні фігури. Орієнтування у часі (молодший дошкільний вік)

Про матеріал

Тема. Геометричні фігури. Орієнтування у часі

Програмовий зміст:

вправляти дітей у розрізненні й називанні знайомих геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник); формувати вміння розрізняти й правильно називати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); вчити співвідносити частини доби з характерними для них видами діяльності; розвивати довільну пам'ять, мислення, мовленнєве спілкування; виховувати позитивне ставлення до занять з логіко-математичного розвитку та організованість.

Матеріал: малюнки предметів, схожих на різні геометричні фігури, квадрати, розрізані на 2–4–6 частин (для кожної дитини); пласкі зображення будиночків із геометричними фігурами на даху; конверт з геометричними фігурами для складання ракети; аркуш з тінями від зірочок і конверт з вирізаними зірочками (для кожної дитини); кольорові зірочки синього, червоного, жовтого кольорів.

Хід заняття

Вихователь показує дітям зображення сонця.

  • -Діти, що це? (Сонце)
  • -На яку геометричну фігуру схоже сонечко? Молодці, на круг!
  • -Оберіть малюнок предмета, що за формою схожий на сонечко, і покладіть його поруч із сонечком.

(Малюнки: яблуко, колесо, апельсин, кавун, м'ячик, вишенька, голівки сиру, ґудзик та інші малюнки, що за формою не схожі на сонечко.)

Діти по черзі беруть картки і пояснюють, чому вони обрали саме цю картку.

  • -Сьогодні до нас на гостину завітало Сонечко. Йому цікаво, чи все на нашій планеті за формою схоже на сонечко? Як ви гадаєте?
  • -Розкажемо сонечку, на які ще фігури на нашій планеті схожі предмети.

Вихователь показує геометричну фігуру і загадує загадку.

• Він давно уже знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини. (Квадрат)

• Він не круг і не квадрат,

І не прямокутник.

Має тільки три кути,

Звуть його… (трикутник).

Дидактична гра «Склади квадрат»

Вихователь роздає кожній дитині конверт, у якому знаходиться розрізаний квадрат (на 2–4–6 частин залежно від рівня кожної дитини).

  • -Складіть квадрат, і тоді ми зможемо з ним пограти.

Діти самостійно виконують завдання.

— Розповімо сонечку, що роблять люди у різні частини доби.

• Ранок (діти прокидаються, умиваються, ідуть у дитячий садок, граються).

• День (діти йдуть гуляти, обідають, лягають спати вдень).

• Вечір (діти складають іграшки, гуляють, збираються додому, вечеряють,

чистять зуби, переглядають мультфільми).

• Ніч (діти сплять).

— На чому можна полетіти у космос? Складімо з геометричних фігур ракету.

Дидактична гра «Склади ракету»

Вихователь роздає дітям конверти з геометричними фігурами і показує на фланелеграфі, як можна з набору цих геометричних фігур скласти ракету.

Діти самостійно викладають ракету перед собою.

Фізкультхвилинка

  • -Як називають яскраві краплинки, що світяться у небі?

Дидактична гра «Зірочки»

Вихователь роздає дітям аркуші паперу, на яких зображено тіні зірочок (великих і маленьких, різних за формою) і конверт з вирізаними зірочками.

  • -Знайдіть кожній зірочці місце на небі.

Дидактична гра «Поклади зірочки на поличку»

Вихователь роздає кожній дитині смужку паперу з намальованими чотирма червоними зірочками.

  • -Діти, вам потрібно, викласти під червоними зірочками стільки жовтих зірочок, щоб червоних і жовтих зірочок було порівну.
  • -Діти, а тепер давайте пограємо гру «Знайди шлях додому». Ось у нас є доріжки із жовтих, синіх, червоних зірочок.
  • -По червоних зірочках ми пострибаємо на одній нозі, по жовтих — підемо спиною вперед, а по синіх — пострибаємо на обох ногах.

Підсумок

  • -Нам час повертатися додому. Сонечку і зірочкам дуже сподобалося з вами грати!
Перегляд файлу

Тема. Геометричні фігури. Орієнтування у часі

Програмовий зміст:

вправляти дітей у розрізненні й називанні знайомих геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник); формувати вміння розрізняти й правильно називати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); вчити співвідносити частини доби з характерними для них видами діяльності; розвивати довільну пам’ять, мислення, мовленнєве спілкування; виховувати позитивне ставлення до занять з логіко-математичного розвитку та організованість.

Матеріал: малюнки предметів, схожих на різні геометричні фігури, квадрати, розрізані на 2–4–6 частин (для кожної дитини); пласкі зображення будиночків із геометричними фігурами на даху; конверт з геометричними фігурами для складання ракети; аркуш з тінями від зірочок і конверт з вирізаними зірочками (для кожної дитини); кольорові зірочки синього, червоного, жовтого кольорів.

Хід заняття

Вихователь показує дітям зображення сонця.

  • Діти, що це? (Сонце)
  • На яку геометричну фігуру схоже сонечко? Молодці, на круг!
  • Оберіть малюнок предмета, що за формою схожий на сонечко, і покладіть його поруч із сонечком.

(Малюнки: яблуко, колесо, апельсин, кавун, м’ячик, вишенька, голівки сиру, ґудзик та інші малюнки, що за формою не схожі на сонечко.)

Діти по черзі беруть картки і пояснюють, чому вони обрали саме цю картку.

  • Сьогодні до нас на гостину завітало Сонечко. Йому цікаво, чи все на нашій планеті за формою схоже на сонечко? Як ви гадаєте?
  • Розкажемо сонечку, на які ще фігури на нашій планеті схожі предмети.

Вихователь показує геометричну фігуру і загадує загадку.

• Він давно уже знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини. (Квадрат)

• Він не круг і не квадрат,

І не прямокутник.

Має тільки три кути,

Звуть його… (трикутник).

Дидактична гра «Склади квадрат»

Вихователь роздає кожній дитині конверт, у якому знаходиться розрізаний квадрат (на 2–4–6 частин залежно від рівня кожної дитини).

  • Складіть квадрат, і тоді ми зможемо з ним пограти.

Діти самостійно виконують завдання.

— Розповімо сонечку, що роблять люди у різні частини доби.

• Ранок (діти прокидаються, умиваються, ідуть у дитячий садок, граються).

• День (діти йдуть гуляти, обідають, лягають спати вдень).

• Вечір (діти складають іграшки, гуляють, збираються додому, вечеряють,

чистять зуби, переглядають мультфільми).

• Ніч (діти сплять).

— На чому можна полетіти у космос? Складімо з геометричних фігур ракету.

Дидактична гра «Склади ракету»

Вихователь роздає дітям конверти з геометричними фігурами і показує на фланелеграфі, як можна з набору цих геометричних фігур скласти ракету.

Діти самостійно викладають ракету перед собою.

Фізкультхвилинка

  • Як називають яскраві краплинки, що світяться у небі?

Дидактична гра «Зірочки»

Вихователь роздає дітям аркуші паперу, на яких зображено тіні зірочок (великих і маленьких, різних за формою) і конверт з вирізаними зірочками.

  • Знайдіть кожній зірочці місце на небі.

Дидактична гра «Поклади зірочки на поличку»

Вихователь роздає кожній дитині смужку паперу з намальованими чотирма червоними зірочками.

  • Діти, вам потрібно, викласти під червоними зірочками стільки жовтих зірочок, щоб червоних і жовтих зірочок було порівну.
  • Діти, а тепер давайте пограємо гру «Знайди шлях додому». Ось у нас є доріжки із жовтих, синіх, червоних зірочок.
  • По червоних зірочках ми пострибаємо на одній нозі, по жовтих — підемо спиною вперед, а по синіх — пострибаємо на обох ногах.

Підсумок

  • Нам час повертатися додому. Сонечку і зірочкам дуже сподобалося з вами грати!
docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
10804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку