Тема. Геометричні фігури. Орієнтування у часі
Програмовий зміст:
вправляти дітей у розрізненні й називанні знайомих геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник); формувати вміння розрізняти й правильно називати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); вчити співвідносити частини доби з характерними для них видами діяльності; розвивати довільну пам'ять, мислення, мовленнєве спілкування; виховувати позитивне ставлення до занять з логіко-математичного розвитку та організованість.
Матеріал: малюнки предметів, схожих на різні геометричні фігури, квадрати, розрізані на 2–4–6 частин (для кожної дитини); пласкі зображення будиночків із геометричними фігурами на даху; конверт з геометричними фігурами для складання ракети; аркуш з тінями від зірочок і конверт з вирізаними зірочками (для кожної дитини); кольорові зірочки синього, червоного, жовтого кольорів.
Хід заняття
Вихователь показує дітям зображення сонця.
(Малюнки: яблуко, колесо, апельсин, кавун, м'ячик, вишенька, голівки сиру, ґудзик та інші малюнки, що за формою не схожі на сонечко.)
Діти по черзі беруть картки і пояснюють, чому вони обрали саме цю картку.
Вихователь показує геометричну фігуру і загадує загадку.
• Він давно уже знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
• Він не круг і не квадрат,
І не прямокутник.
Має тільки три кути,
Звуть його… (трикутник).
Дидактична гра «Склади квадрат»
Вихователь роздає кожній дитині конверт, у якому знаходиться розрізаний квадрат (на 2–4–6 частин залежно від рівня кожної дитини).
Діти самостійно виконують завдання.
— Розповімо сонечку, що роблять люди у різні частини доби.
• Ранок (діти прокидаються, умиваються, ідуть у дитячий садок, граються).
• День (діти йдуть гуляти, обідають, лягають спати вдень).
• Вечір (діти складають іграшки, гуляють, збираються додому, вечеряють,
чистять зуби, переглядають мультфільми).
• Ніч (діти сплять).
— На чому можна полетіти у космос? Складімо з геометричних фігур ракету.
Дидактична гра «Склади ракету»
Вихователь роздає дітям конверти з геометричними фігурами і показує на фланелеграфі, як можна з набору цих геометричних фігур скласти ракету.
Діти самостійно викладають ракету перед собою.
Фізкультхвилинка
Дидактична гра «Зірочки»
Вихователь роздає дітям аркуші паперу, на яких зображено тіні зірочок (великих і маленьких, різних за формою) і конверт з вирізаними зірочками.
Дидактична гра «Поклади зірочки на поличку»
Вихователь роздає кожній дитині смужку паперу з намальованими чотирма червоними зірочками.
Підсумок
Тема. Геометричні фігури. Орієнтування у часі
Програмовий зміст:
вправляти дітей у розрізненні й називанні знайомих геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник); формувати вміння розрізняти й правильно називати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); вчити співвідносити частини доби з характерними для них видами діяльності; розвивати довільну пам’ять, мислення, мовленнєве спілкування; виховувати позитивне ставлення до занять з логіко-математичного розвитку та організованість.
Матеріал: малюнки предметів, схожих на різні геометричні фігури, квадрати, розрізані на 2–4–6 частин (для кожної дитини); пласкі зображення будиночків із геометричними фігурами на даху; конверт з геометричними фігурами для складання ракети; аркуш з тінями від зірочок і конверт з вирізаними зірочками (для кожної дитини); кольорові зірочки синього, червоного, жовтого кольорів.
Хід заняття
Вихователь показує дітям зображення сонця.
(Малюнки: яблуко, колесо, апельсин, кавун, м’ячик, вишенька, голівки сиру, ґудзик та інші малюнки, що за формою не схожі на сонечко.)
Діти по черзі беруть картки і пояснюють, чому вони обрали саме цю картку.
Вихователь показує геометричну фігуру і загадує загадку.
• Він давно уже знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
• Він не круг і не квадрат,
І не прямокутник.
Має тільки три кути,
Звуть його… (трикутник).
Дидактична гра «Склади квадрат»
Вихователь роздає кожній дитині конверт, у якому знаходиться розрізаний квадрат (на 2–4–6 частин залежно від рівня кожної дитини).
Діти самостійно виконують завдання.
— Розповімо сонечку, що роблять люди у різні частини доби.
• Ранок (діти прокидаються, умиваються, ідуть у дитячий садок, граються).
• День (діти йдуть гуляти, обідають, лягають спати вдень).
• Вечір (діти складають іграшки, гуляють, збираються додому, вечеряють,
чистять зуби, переглядають мультфільми).
• Ніч (діти сплять).
— На чому можна полетіти у космос? Складімо з геометричних фігур ракету.
Дидактична гра «Склади ракету»
Вихователь роздає дітям конверти з геометричними фігурами і показує на фланелеграфі, як можна з набору цих геометричних фігур скласти ракету.
Діти самостійно викладають ракету перед собою.
Фізкультхвилинка
Дидактична гра «Зірочки»
Вихователь роздає дітям аркуші паперу, на яких зображено тіні зірочок (великих і маленьких, різних за формою) і конверт з вирізаними зірочками.
Дидактична гра «Поклади зірочки на поличку»
Вихователь роздає кожній дитині смужку паперу з намальованими чотирма червоними зірочками.
Підсумок