Тема уроку: "Гідросфера (підсумковий урок)"
Мета уроку:
Обладнання:
Етапи уроку
Розпочнемо урок з короткого повторення головних термінів, що ми вивчали на попередніх уроках: океан, море, річка, озеро, джерело, болото, цунамі, водосховище та інші. Проаналізуємо, як вони пов'язані між собою.
Для більш детального розуміння гідросфери можна переглянути коротке відео про водні ресурси Землі. Воно покаже учням, як важлива гідросфера для життя на нашій планеті та на які види діяльності вона впливає.
Для перевірки знань учнів можна провести невеличкий тест на знання гідросфери. Запитання можна взяти з підручника або скласти самостійно. Один з варіантів проведення тестування – це використання онлайн-платформ для створення тестів.
Що таке гідросфера?
a) Повітряна оболонка
b) Річки та озера
c) Океани та моря
d) Водна оболонка
Яка частина гідросфери є найбільшою за обсягом на Землі?
a) Океани
b) Річки
c) Озера
d) Підземні води
Який вплив гідросфера має на погоду та клімат на Землі?
a) Не має жодного впливу
b) Робить погоду теплішою
c) Впливає на вологість повітря та хмароутворення
d) Зменшує кількість опадів
Як можна зберегти водні ресурси на Землі?
a) Відкривати нові джерела води
b) Економне використання водних ресурсів
c) Залишати кран відкритим
d) Використовувати воду для забавок і водних ігор
Скільки відсотків водного простору Світового океану припадає на Атлантичний океан?
a) 53%
b) 1%
c) 25%
d) 21%
Як називається найбільший океан на Землі?
a) Тихий
b) Атлантичний
c) Індійський
d) Північний Льодовитий
Яка найбільша річка в за довжиною у Західній півкулі ?
a) Ніл
b) Амазонка
c) Янцзи
d) Міссісіпі
Яке озеро вважається найбільшим за площею на Землі?
a) Каспійське море
b) Верхнє
c) Мертве море
d) Байкал
Який водоспад знаходиться на кордоні між США та Канадою та є одним з найбільших у світі?
a) Ніагара
b) Анхель
c) Вікторія
d) Ігуасу
Який водний об'єкт містить найбільшу кількість прісної води?
a) Тихий океан
b) льодовики
c) річки
d) озера
Надіюся, ці додаткові запитання зроблять тест більш різноманітним та цікавим для учнів.
Розділюємо клас на кілька груп.
1) Пропонуємо їм пограти в гру "Карта світу". Учні по черзі називають водні об’єкти , які зображені на фізичній карті світу (можна використовувати паперову чи електронну на екрані), а учні з іншої групи підходять до карти та відшукують вказані озера, моря, океани та інші водойми.
2) Даємо командам вибрати один водний об'єкт для опису. Наприклад, одна група може розповісти про Амазонку, друга - про Байкал, третя - про Міссісіпі тощо. Учні можуть скористатися підручником, атласом або іншими джерелами інформації для підготовки своїх доповідей. Кожна група повинна включати інформацію про місцезнаходження об'єкта, його розміри, особливості, які відрізняють його від інших водних об'єктів, а також про важливість цього об'єкта для екосистеми та людей. Кожна група представляє свою роботу перед класом.
5. Висновки та підсумки
На завершення уроку, підбиваємо підсумки та робимо висновки про те, що ми вивчили на уроці. Які водні об'єкти є найбільш важливими для нашої планети? Як ми можемо зберегти водні ресурси? Як гідросфера впливає на життя на землі?
1