Урок географії 6 клас.
Тема. Гідросфера. Світовий океан та його частини: океани , моря, заток, протоки. Острови в океані.
Мета: удосконалити знання учнів про воду Землі, сформувати поняття «гідросфера», дати загальну характеристику складових Світового океану , сформувати знання про типи островів; формувати науковий світогляд , розвивати допитливість, пам’ять, уміння працювати з картами, удосконалювати навички самостійної, пізнавальної діяльності, сприяти розвитку інтересу до гідрології; сприяти вихованню компетенцій життєздатності (загальнолюдських цінностей у ставленні до навколишнього середовища, свідомої відповідальності), уміння працювати в колективі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Обладнання: атлас, фізична карта світу ,контурні карти, відеопрезентація.
Опорні та базові поняття: гідросфера, море, затока, материковий острів, вулканічний острів, кораловий острів, архіпелаг.
Географічна номенклатура. Моря: Чорне, Азовське, Середземне, Червоне, Балтійське; протоки: Керченська, Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова; затоки :Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; острови: Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея; півострови: Аравійський, Кримський, Скандинавський, Сомалі.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Безмежний океан невідомого оточує нас
І чим більше ми знаємо, тим більше загадок задає нам природа.
В.О Докучаєв
Безмежний водний простір оточує нас . Він в організмі людини, в земній корі, на поверхні, в повітрі. Отже, без води нема життя на планеті Земля. Тому, дуже важливо знати яке значення води в нашому житті, як потрібно оберігати водні багатства, чому це питання надзвичайно важливе для людства. Всі ці відповіді я сподіваюся, що ми знайдемо на сьогоднішньому уроці.
Якщо подивитися на карту то бачим найбільше на ній голубого кольору, а це означає, що велику площу Землі займають води Світового океану.
Сьогодні на уроці ми всі разом виступимо у ролі географічних дослідників і зможемо зрозуміти і пояснити: чи не краще Землю назвати Океаном, який займає 71 % ?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів
- Які ви знаєте оболонки Землі?
- Яке значення води в природі?
- Назвіть агрегатні стани води?
- Що довела щодо гідросфери навколосвітня подорож Ф. Магеллана?
- Назвіть і покажіть на карті океани Землі .
- Для яких частин Землі характерна вулканічна діяльність ?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ми живемо в Україні. Якщо поглянемо на карту то зрозуміємо , що знаходимося трішки далеко від океанів, але вплив їх на наш регіон дуже великий. Повітряні маси з Атлантичного океану та Північного Льодовитого океанів формують клімат на нашій території. І тому, нам важливо дізнатися побільше інформації про Світовий океан, частини океану, суходіл в Світовому океані.
Отже, вирушаємо в захоплюючу подорож водами Світового океану. Для подорожі ми взяли підручник, карти, опорні конспекти, Інтернет, зошит, відео і звичайно, гарний настрій без якого не може бути хорошого результату а також такі якості як наполегливість, дружелюбність, винахідливість. А зараз всі учасники експедиції посміхніться один одному.
Раз, два, три дослідження розпочали!( на виконання завдань командам знадобиться 10 хв. Вам знадобиться знайти відповіді на запитання в підручнику, географічну номенклатуру вміти показати на фізичній карті)
Завдання для дослідників.
Дослідники «Океани»
1.Що називається Світовим океаном?
2.Скільки океанів на Землі?
3.Перелічіть океани в порядку зменшення їхньої площі. Покажіть їх на карті.
4.Що цікавого ви знаєте про океани? ( Чому океан називається Тихим? Найглибша западина океану?)
Додаткове завдання: чи є небезпека екологічної катастрофи в океанах, як ви це можете пояснити?
Перегляд відео.
Дослідники «Моря»
1.Дати визначення поняття- «море».
2.Які моря називають внутрішніми? Наведіть приклади та покажіть їх на карті.
3.Які моря називають окраїнними. Наведіть приклади і покажіть їх на карті.
4.Яке море є
найбільшим
найглибшим
найменшим
наймілкішим
5. Додаткове завдання : які моря ви знаєте «кольорові»
Чому їх так називають, показати їх на карті.
Дослідники «Протоки, затоки».
(наведіть приклади проток Світового океану із зазначенням ділянок суходолу які вони роз»єднують, чи водних басейнів, які вони сполучають.)Показати їх на карті.
2.Дайте визначення поняття «затока».
Наведіть приклади заток і покажіть їх на карті.
3. До басейну якого належить затока Перська, Бенгальська?
4.Яка протока сполучає Атлантичний океан із Північним Льодовитим океаном?
5.Яка протока сполучає Чорне море з Азовським?
Додаткове завдання: яка затока найбільша, яка найглибша?
Дослідники «Суходіл в океані»
1.Дайте визначення понять «материк», «острів», «півострів».
2.Які острови є за походженням та як вони утворюються?
3.Дайте визначення «архіпелаг» , наведіть приклади.
4.Назвіть та покажіть на карті материки в порядку збільшення їх розмірів.
5. Чим відрізняються материк від острова, острів від півострова?
Додаткове завдання: чи бувають штучні острови?
2. Презентація роботи груп.
3. Перегляд відео.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Чи може Земля називатися Океаном? Середня глибина океану 4 тис.м. , за площею вода займає 71% поверхні Землі. Але в об’ємі Земля займає приблизно 12 тис. км., тому океани є лише маленькою кіркою на Земній поверхні, а це означає, що воду потрібно берегти. Вода це життя!
Перегляд відео.
VІ. Підведення підсумків уроку
Гра «5 слів – 3 слова»
Назвіть 5 головних слів, які пов’язуєте з темою «Гідросфера».
З цих 5 слів виберіть 3 головних.
VІІ. Повідомлення домашнього завдання
Опрацюйте параграф ----
Виконайте тест на платформі на Урок «Гідросфера»
Вивчити географічну номенклатуру по темі.