ЗОШ l-lll ст. с.Прилуцьке Ківерцівського району, Волинської області
Тематичне оцінювання
по темі:
«ГІДРОСФЕРА»
6 клас
Вчитель
Киришко В.М.
Тема уроку. Гідросфера.
МЕТА. Систематизувати знання учнів по вивченій темі, перевірити їх знання та навички; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу отриманих знань;
Розвивати уміння учнів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити порівняння та висновки.
Виховувати бережливе і раціональне ставлення до води, яка знаходиться в природі.
ОБЛАДНАННЯ: фізична карта світу, атласи, зразок листа, кросворд «Гідросфера».
ТИП УРОКУ: узагальнення знань, урок-гра.
ХІД УРОКУ
l. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ll. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Завершено вивчення теми «Гідросфера». Вода – мінерал Землі, який обумовлює майже всі процеси на ній. Знання якостей води та її поведінки дає нам розуміння процесів підтримання життя, утворення рельєфу, формування клімату й багато іншого. Виясним, що про водну оболонку Землі ви зрозуміли добре, що залишилось по за увагою, про що захотілося дізнатись більше.
lll. ПЕРЕВІРКА ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
На сьогоднішньому уроці ви будете виконувати завдання – за які будете отримувати стікери.
ЗАВДАННЯ 1 « ГЕОГРАФІЧНИЙ ФУТБОЛ»
До дошки викликаються два учні. Один учень «воротар», який дає відповіді на запитання гравців-футболістів (учнів класу). Другий учень «суддя» оцінює правильність відповіді і рахує забиті голи. Гол це неправильно дана відповідь. За кожне правильно задане запитання учневі дається стікер.
ЗАВДАННЯ 2 «ПЛЯШКОВА ПОЩТА»
Учні отримують лист, вийнятий з пляшки, яку прибило до морського узбережжя хвилями. Учням потрібно відшукати за 3-5хв. Помилки, що є в даному листі. Кожна помилка-1 жетон.
ЗРАЗОК ЛИСТА
Добрий день, мої рідні та друзі.
Ось уже як півроку я мандрую по морях і океанах нашої планети Місяць. Розпочали ми з Чорного моря, про пливши затоку Босфор та Дарданелли, я потрапив у Середнє море. З цього моря через Панамський канал мій корабель потрапив у води Атлантичного океану. На півдні виднілись береги Євразії, на півночі Африки. Перетнувши цей океан у західному напрямку, я підійшов до Америки. Попереду виднівся, вузький Суецький канал. Пройшовши його, я потрапив у бурхливі води Тихого океану. На горизонті виднілись острови –привиди. Це були острови –айсберги, зустріч з якими для кораблів завжди була радістю. Над ними часто пролітали зграї пінгвінів. Згодом вітер змінився, небо затягли чорні хмари, насувалась буря. пориви вітру зростали. Мій корабель підкидали хвилі цунамі, наче маленьку пір’їнку. Ці хвилі понесли мене на північ у бік материка Антарктида.
ПОМИЛКИ
ЗАВДАННЯ 3 КРОСВОРДУ
На екрані телевізору (на дошці) написаний кросворд по темі «Гідросфера». За кожне відгадане слово отримуєте стікер.
-----с---- Тепла течія Атлантичного океану .( Гольфстрім ).
----в- Най солоніше озеро-море світу. ( Мертве ).
---і-- Найвищий рівень води в річці. (Повінь ).
---т------ Походження озер: Байкал, Ньяса, Танганьїка. ( Тектонічне ).
---о-- Частина океану, що глибок врізається в сушу. ( Затока ).
-----в Частина суші, що з усіх боків оточена водою. ( Острів ).
-и----- Загатне озеро України. ( Синевир ).
----й «Цар» океанів. ( Тихий ).
--о----- Най мілкіше море на Землі. ( Азовське )
----к--- Верхній шар живих організмів у водах океану. ( Планктон ).
-е----- Най солоніше море на Землі. ( Червоне )
---а-- Хвилі, що утворились в результаті підводного землетрусу. ( Цунамі )
-н-- Під власною вагою перетворюється в лід. ( Сніг ).
ЗАВДАННЯ 4 «ГЕОГРАФІЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК»
Дітям пропонується поняття чи термін і потрібно назвати всі його ознаки. Повторюватись не можна. Виграє той хто назве найбільше ознак
ПОНЯТТЯ
Річка, озеро, болото, підземні води, льодовик, океан.
ЗАВДАННЯ 5 «ТРЕТІЙ ЗАЙВИЙ»
Потрібно з трьох назв вибрати зайву і пояснити чому.
ЗАВДАННЯ 6 «ТАК» ЧИ «НІ»
Вчитель зачитує речення. Якщо твердження правильне учні пишуть «так» і навпаки.
lV.ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.
Учні за кожну правильно дану відповідь отримували стікер. Стікери приклеювали в зошиті. Той хто назбирав найбільше стікерів отримує найвищу оцінку, а далі виставляються бали від найбільшої кількості стікерів до найменшої.
-----С---- |
Тепла течія Атлантичного океану. |
----В- |
Найсолоніше озеро-море світу. |
---І-- |
Найвищий рівень води в річці. |
---Т------ |
Озера: Байкал, Ньяса, Таньганьїка. |
---О-- |
Частина океану, що глибоко врізається в сушу. |
-----В |
Частина суші, що з усіх боків оточена водою. |
-И----- |
Загатне озеро України. |
----Й |
«Цар» океанів. |
--О----- |
Най мілкіше море на Землі. |
----К--- |
Верхній шар живих організмів вод океанів. |
-Е----- |
Найсолоніше море на Землі. |
---А-- |
Хвилі, що утворюються в результаті підводних землетрусів. |
-Н-- |
Під власною вагою перетворюється в лід. |
1