Година гарних манер.«Ввічливі розмови по телефону»

Про матеріал
вчити дітей правилам телефонного етикету; сформулювати навички мовленнєвої поведінки у телефонному спілкуванні; у процесі гри домогтися автоматичної реалізації етикетних виразів, котрі супроводжують телефонні розмови; сприяти розвитку уваги, уяві, пам’яті, мислення, зв’язного мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати ввічливість.
Перегляд файлу

Вид заняття: Година гарних манер.

 

Тема: «Ввічливі розмови по телефону»

 

Мета: вчити дітей правилам телефонного етикету; сформулювати навички мовленнєвої поведінки у телефонному спілкуванні; у процесі гри домогтися автоматичної реалізації етикетних виразів, котрі супроводжують телефонні розмови; сприяти розвитку уваги, уяві, пам’яті, мислення, зв’язного мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати ввічливість.

 

Обладнання. Моделі телефонів, іграшкові телефонні апарати, картинки із зображенням старовинних телефонних апаратів; карточки з змістом телефонної розмови.

 

 

 

                                     Хід заходу

 

I Організаційний момент.

 

Робота з загадкою.

  • Діти відгадайте загадку:

Через поле і лісок подається голосок,

Він біжить по проводам,

Скаже тут, а чути там. (Телефон).

 

II Повідомлення теми, мети.

  • Правильно, це телефон.

Сьогодні на нашому занятті я вас ознайомлю з правилами телефонного етикету, будемо вчитися ввічливо розмовляти по телефону і вести діалог.

 

Словникова робота.

Діалог – це розмова між людьми.

Телефон – це засіб для спілкування.

 

III Основна частина.

 

  1. Вступне слово вихователя.

Діти, наше століття – століття телефонного спілкування.

Без телефону зараз важко уявити наше життя. Але так було не завжди. Слово «телефон» складається із грецького tel – далеко та phon – звук.

  • Діти, які ви знаєте телефони? (стаціонарний, мобільний)
  • Хто може уявити, які будуть телефони у майбутньому? (Відповіді дітей)
  1. Розповідь про значення та будову телефону.

Так, ви дуже багато знаєте про телефони.

  • А хто знає його виникнення?
  • Скільки йому років?
  • Якими були пращури телефону?

 

Словникова робота.

Пращури – це далекі родичі минулих часів.

 

  1. Показ картинок із зображенням телефонів минулих часів.
  2. Знайомство з виникненням телефону.

Був такий викладач Бостонської школи в США Олександра Белла, який у 1877 році продемонстрував свій винахід.

 

А давайте порахуємо скільки років назад це було.

2011- 1877= 134

(Міжпредметний зв'язок з математикою).

 

А чи знаєте ви:

- З чого складається телефон?

- З яких матеріалів зроблений?

- Назвіть обов’язкові елементи будови телефонів? (Важелі і трубка).

Верхня частина трубки називається телефон, нижня – мікрофон.

У телефон слухаємо, в мікрофон говоримо.

- Що є на корпусі телефону? (Диск із цифрами, диск з отворами, кнопки з цифрами і літерами).

 

! Розгляд додаткових кнопок мобільного телефону.

 

3. Правила користування телефоном.

  • Діти, а хто знає, як треба тримати трубку? (Показати і прокоментувати, як треба тримати трубку)

Тримати трубку:

  • близько до підбородку;
  • не слід притискати її до рота чи засовувати за комірець сорочки.

 

- А чи знаєте ви, як правильно набирати номер? (Відповіді дітей).

- А як ви гадаєте, чи достатньо цього вміння, щоб про вас можно було сказати, що ви вмієте користуватися телефоном? (Відповіді дітей).

- Що ще потрібно вміти, щоб користуватися телефоном?

Так. Нам слід дотримуватися правил розмов по телефону, тобто знати правила телефонного етикету, бути ввічливими.

 

4. Бесіда про слово «ввічливість».

Народна мудрість вчить: «Ввічливий та чемний – усім приємний».

  • Діти, а хто з вас може сказати, що означає слово «ввічливий»?

Так, діти, це елементарна вимога етикету, включає: уважність, доброзичливість, готовність надати допомогу кожному, хто цього потребує, делікатність, такт.

 

Словникова робота.

Такт – це  інтонація голосу.

 

  • Діти, а як можна назвати не ввічливих людей? (Грубіянами, хамами).
  • А які вам люди подобаються більше?
  • Чому?
  • А з якими людьми приємніше спілкуватися? (Відповіді дітей)

 

5. Правила ввічливого спілкування по телефону.

Діти, а зараз ми з вами познайомимося з правилами ввічливого спілкування по телефону.

  • Говори правильним, рівним, спокійним голосом.
  • Набирай номер уважно. Якщо помилився, не кидай трубку, а вибачся.
  • Дзвони у зручний для співрозмовника час. Не телефонуй після 21 години.

 

6. Робота за текстами.

  1. Читання тексту.

Даринка телефонує мамі на роботу:

  • Алло! Добрий день! Покличте, будь ласка, маму.
  • Яку маму?
  • Даринчину й Володину.
  1. Бесіда за змістом почутого.
  • Як ви вважаєте, чи поговорила по телефону Даринка зі своєю мамою? (Відповіді дітей)

На роботі маму не називають мамою – слід називати її прізвище, ім’я та ім’я по батькові. Хоч Даринка і була ввічливою: привіталася, сказала «будь ласка».

  • Діти, а зараз давайте спробуємо зателефонувати комусь із близьких на роботу і запросити їх до телефону.

(Діти розбиваються в пари і вступають в діалог).

  1. Читання тексту.

Владислав телефонує Олексієві:

  • Алло! Олексію, це ти? Добрий день. Говорить Владислав. Я хочу запросити тебе разом із Максимом на день народження. Приходьте будь ласка, завтра, о третій годині. Тільки обов’язково. Буду чекати.
  • Дякую, що зателефонував, дякую за запрошення. Обов’язково прийдемо.
  1. Бесіда за змістом прочитаного.
  • Чи правильно розмовляють хлопчики по телефону? (Відповіді дітей)

Це розмова – запрошення. Владислав запросив Олексія з молодшим братиком Максимом, використавши для цього етикетні вирази, називає імена друзів, точно вказує час. І Олексій відповів правильно: подякував за запрошення. Видно, що хлопці добре товаришують.

  1. Читання тексту.

Дзвонить телефон. Сашко бере трубку.

  • Алло! Хто говорить? Сашко?
  • Ну- у.
  • Сашко, це ти?
  • Ну.
  • Ти мене впізнав?
  • Ну.
  • Це Максим.
  • Ну.
  • Знаєш,що я хочу сказати?
  • Ну що?
  • Хлопці у футбол грають. Підемо?
  • Ага, давай.
  1. Бесіда за змістом почутого.
  • Чи сподобалася вам розмова хлопців? Як ви думаєте, які слова не треба було використовувати під час розмови?

Виправте помилки Сашка. Навчить його правильно розмовляти по телефону.

 

7. Робота з картками.

А) Читання текстів.

Б) Бесіда за змістом почутого.

- Порівняйте роз мови 1 і 2. Хто з дітей краще вміє говорити по телефону? Юля вітається і називає себе. Вона ввічливо висловлює своє прохання. А Денис? Чи сподобалася татові Євгена така розмова? Виправте помилки Дениса.

 

А зараз давайте поговоримо про 3 і 4 розмови.

- Як ви думаєте, чи вдало пожартував Олег?

- Як він повинен був відповісти?

- Пригадайте, як у такій ситуації вчинила Ірина?

 

IV Підсумок.

 

Обговорення вірша Г.Бойка.

Щоденно після школи

У Петрика і Вови

Усе по телефону

Йдуть ділові розмови:

  • Здоров!
  • Здоров!
  • Як справи?
  • Що робиш, я питаю.
  • Та ось по телефону

З тобою розмовляю…

А як у тебе справи?

     - Та справи – те що треба!

     - А що ти зараз робиш?

     - Та от дзвоню до тебе…

     - Ну що ж, бувай здоровий,

    Бо вже пора кінчати:

   Ще ж треба подзвонити

   До Роми і до Гната.

Бесіда за змістом вірша.

  • Чи дотримуються хлопчики правил користування телефоном?
  • Чи можна назвати цей діалог діловим?
  • Чи можна сказати про зміст бесіди хлопчиків?

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Гадючко Оксана
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
3217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку