Вид заняття: Година гарних манер.
Тема: «Ввічливі розмови по телефону»
Мета: вчити дітей правилам телефонного етикету; сформулювати навички мовленнєвої поведінки у телефонному спілкуванні; у процесі гри домогтися автоматичної реалізації етикетних виразів, котрі супроводжують телефонні розмови; сприяти розвитку уваги, уяві, пам’яті, мислення, зв’язного мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати ввічливість.
Обладнання. Моделі телефонів, іграшкові телефонні апарати, картинки із зображенням старовинних телефонних апаратів; карточки з змістом телефонної розмови.
Хід заходу
I Організаційний момент.
Робота з загадкою.
Через поле і лісок подається голосок,
Він біжить по проводам,
Скаже тут, а чути там. (Телефон).
II Повідомлення теми, мети.
Сьогодні на нашому занятті я вас ознайомлю з правилами телефонного етикету, будемо вчитися ввічливо розмовляти по телефону і вести діалог.
Словникова робота.
Діалог – це розмова між людьми.
Телефон – це засіб для спілкування.
III Основна частина.
Діти, наше століття – століття телефонного спілкування.
Без телефону зараз важко уявити наше життя. Але так було не завжди. Слово «телефон» складається із грецького tel – далеко та phon – звук.
Так, ви дуже багато знаєте про телефони.
Словникова робота.
Пращури – це далекі родичі минулих часів.
Був такий викладач Бостонської школи в США Олександра Белла, який у 1877 році продемонстрував свій винахід.
А давайте порахуємо скільки років назад це було.
2011- 1877= 134
(Міжпредметний зв'язок з математикою).
А чи знаєте ви:
- З чого складається телефон?
- З яких матеріалів зроблений?
- Назвіть обов’язкові елементи будови телефонів? (Важелі і трубка).
Верхня частина трубки називається телефон, нижня – мікрофон.
У телефон слухаємо, в мікрофон говоримо.
- Що є на корпусі телефону? (Диск із цифрами, диск з отворами, кнопки з цифрами і літерами).
! Розгляд додаткових кнопок мобільного телефону.
3. Правила користування телефоном.
Тримати трубку:
- А чи знаєте ви, як правильно набирати номер? (Відповіді дітей).
- А як ви гадаєте, чи достатньо цього вміння, щоб про вас можно було сказати, що ви вмієте користуватися телефоном? (Відповіді дітей).
- Що ще потрібно вміти, щоб користуватися телефоном?
Так. Нам слід дотримуватися правил розмов по телефону, тобто знати правила телефонного етикету, бути ввічливими.
4. Бесіда про слово «ввічливість».
Народна мудрість вчить: «Ввічливий та чемний – усім приємний».
Так, діти, це елементарна вимога етикету, включає: уважність, доброзичливість, готовність надати допомогу кожному, хто цього потребує, делікатність, такт.
Словникова робота.
Такт – це інтонація голосу.
5. Правила ввічливого спілкування по телефону.
Діти, а зараз ми з вами познайомимося з правилами ввічливого спілкування по телефону.
6. Робота за текстами.
Даринка телефонує мамі на роботу:
На роботі маму не називають мамою – слід називати її прізвище, ім’я та ім’я по батькові. Хоч Даринка і була ввічливою: привіталася, сказала «будь ласка».
(Діти розбиваються в пари і вступають в діалог).
Владислав телефонує Олексієві:
Це розмова – запрошення. Владислав запросив Олексія з молодшим братиком Максимом, використавши для цього етикетні вирази, називає імена друзів, точно вказує час. І Олексій відповів правильно: подякував за запрошення. Видно, що хлопці добре товаришують.
Дзвонить телефон. Сашко бере трубку.
Виправте помилки Сашка. Навчить його правильно розмовляти по телефону.
7. Робота з картками.
А) Читання текстів.
Б) Бесіда за змістом почутого.
- Порівняйте роз мови 1 і 2. Хто з дітей краще вміє говорити по телефону? Юля вітається і називає себе. Вона ввічливо висловлює своє прохання. А Денис? Чи сподобалася татові Євгена така розмова? Виправте помилки Дениса.
А зараз давайте поговоримо про 3 і 4 розмови.
- Як ви думаєте, чи вдало пожартував Олег?
- Як він повинен був відповісти?
- Пригадайте, як у такій ситуації вчинила Ірина?
IV Підсумок.
Обговорення вірша Г.Бойка.
Щоденно після школи
У Петрика і Вови
Усе по телефону
Йдуть ділові розмови:
З тобою розмовляю…
А як у тебе справи?
- Та справи – те що треба!
- А що ти зараз робиш?
- Та от дзвоню до тебе…
- Ну що ж, бувай здоровий,
Бо вже пора кінчати:
Ще ж треба подзвонити
До Роми і до Гната.
Бесіда за змістом вірша.