Заняття з підлітками « НЕБАЙДУЖЕ СТАВЛЕННЯ» буде доцільним
в рамках акції «16 днів проти насилля».
Учні мають можливість провести "дослідження" позитивної та негативної поведінки; розвивати навички працювати та толерантно спілкуватись в команді;
навчатись визначати особливості турботливої поведінки; закріпити вияви небайдужого ставлення;підвищити рівень самоповаги, власної гідності і емпатії.
Тема заняття:
« НЕБАЙДУЖЕ СТАВЛЕННЯ»
в рамках акції
«16 днів проти насилля»
Мета та завдання:
Обладнання: фліп-чарт, планшети, олівці, ножиці, різнокольоровий папір, клей, запис пісні «Не смійся з мене»
«Фотоплан» проведеного заняття
Оргмомент: ритуал вітання, нагадування правил роботи в групі |
|
Гра-розминка «Дім-Господар- Землетрус» |
|
Робота груп: дослідження ситуації «небайдужого ставлення» |
|
Представлення та обговорення результатів роботи груп, |
|
Висновки з опорою на силует «Небайдуже ставлення» |
|
Практичний творчий блок, робота в парах:
виготовлення знаків-символів, які б нагадували про територію «Ні-неповазі!»
|
|
«Заключне коло»: рефлексія заняття, ритуальна пісня «Не смійся з мене» |
|
Основні висновки:
Практичний психолог А.Баштова
Вихователь Л.Г.Куліда
Ти із дитинства пам’ятаєш, Коли тобі услід Слова образливі кричали, Що ти не такий, як всі І це з роками не минає, Не зітреться ніяк І ніби ти…- це я… Ти –мов малюк сумний , той самий, Що останній між усіх, Ніби самотня юна мама, Услід якій лунає сміх, Немов хлопчина в окулярах Чи у брекетах дівча, У всіх – прохання у очах….
Не смійся з мене – Мені болить. Ти уяви собі хоча б на мить… Що я –це ти, А ти –це я. І весь наш світ –лише одна сімя… Не смійся з мене…
Хтось як безпомічний каліка, Якого ти не помічав… Він не просив би зроду- віку, Якби усього вдосталь мав… І ми однаково самотні, Коли самотньо на душі… Тому скажи…
|
Ти із дитинства пам’ятаєш, Коли тобі услід Слова образливі кричали, Що ти не такий, як всі І це з роками не минає, Не зітреться ніяк І ніби ти…- це я… Ти –мов малюк сумний , той самий, Що останній між усіх, Ніби самотня юна мама, Услід якій лунає сміх, Немов хлопчина в окулярах Чи у брекетах дівча, У всіх – прохання у очах….
Не смійся з мене – Мені болить. Ти уяви собі хоча б на мить… Що я –це ти, А ти –це я. І весь наш світ –лише одна сімя… Не смійся з мене…
Хтось як безпомічний каліка, Якого ти не помічав… Він не просив би зроду- віку, Якби усього вдосталь мав… І ми однаково самотні, Коли самотньо на душі… Тому скажи…
|
Структура |
Фотозвіт |
Примітки |
1.Оргмомент, до 2 хв. |
Ритуал вітання, нагадування правил роботи в групі |
|
2. «Занурення» в тематику обговорення, оголошення теми |
Гра «Відлуння почуттів» Мета: актуалізація обговорюваної теми
Інструкція: Група у колі. Ведучий першим закінчує фразу: »Я відчуваю, що про мене дбають, коли…», кидає м’ячик дитині з кола. Вона повторює початок речення, та закінчує своїм власним твердженням. Гра продовжується, поки кожен із школярів не візьме участі. Обговорення: - Які емоції, що ви відчували, виконуючи цю вправу?
|
|
3.Основний зміст
|
Оголошення теми : обговорення поняття доброти, турботи, дружби , пошук прикладів із шкільного життя
|
|
|
Вправа « Якби-якби…» Мета: констатувати розуміння почуття доброта та його переважаюче емоційне навантаження Інструкція: Якби доброта була твариною, то якою? Якби доброта була супергероєм, то який би він був? Якби доброта була квіткою, то… Якби доброта була книгою, то про що?
Діти по колу вигадують асоціації з поняттям доброти або турботи.
|
|
|
Робота в групах (по3-4 особи) Діти в групах діляться випадками із шкільного життя, коли хтось проявив до них доброту… Обговорення: діляться історіями та почуттями
Як висновок: кожному з нас приємно, коли виражають до нас небайдуже ставлення, цим підкріплюючи відчуття власної вартості…
|
Різнокольорові аркуші, фломастери, скотч
|
Практичний творчий блок
Форум
Практикум |
Виготовлення силуету «Небайдуже ставлення» (як варіант, для групи дорослих)
«Мозковий штурм»: перелік ознак доброго ставлення. Ведучий пропонує записати дітям всередині силуета позитивні аспекти поведінки
«Виготовлення листівки небайдужого ставлення»
|
Різнокольоровий папір, ножиці, клей, спокійна музика
|
Рефлексія заняття, до 5хв |
Обговорення по колу: - Що сподобалось на занятті ? … викликало роздратування?...зацікавило?…залишилось невизначеним?
|
|
1. Я дівчинка [ ] хлопчик [ ДАТА:………………………………
2. 1 [ ] 2 [ ] 3 [ ] 4 [ ] 5 [ ] 6 [
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 Наскільки безпечно я себе почуваю у кожному з цих місць.
|
|
|
|
|
|
|
В повній безпеці |
Якоюсь мірою в безпеці |
Нормально |
Не в повній безпеці |
Зляканий |
Цей кабінет |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
На шкільному подвір’ї |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
В своєму класі |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
У спортивній залі |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
Дякуємо, що заповнили цю анкету.
1. Я дівчинка [ ] хлопчик [ ДАТА:………………………………
2. В якому ви класі вчитеся? 1 [ ] 2 [ ] 3 [ ] 4 [ ] 5 [ ] 6 [
3.Як я ставлюся до моєї школи.
|
|
|
|
|
Мені дуже подобається
[ ] |
Мені подобається
[ ] |
Нормально
[ ] |
Мені не сильно подобається [ ] |
Мені взагалі не подобається [ ] |
4. Учні в цій школі дружні і добрі до мене.
|
|
|
|
|
Завжди [ ] |
У більшості випадків [ ] |
Інколи [ ] |
Не дуже часто [ ] |
Ніколи [ ] |
5. Дорослі в цій школі турбуються про мене.
|
|
|
|
|
Найкраще [ ] |
Добре [ ] |
Так собі [ ] |
Не сильно [ ] |
Взагалі не турбуються [ ] |
|
|
|
|
|
|
|
В повній безпеці |
Якоюсь мірою в безпеці |
Нормально |
Не в повній безпеці |
Зляканий |
Цей кабінет |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
На шкільному подвір’ї |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
В шкільному коридорі |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
У спортивній залі |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
[ ] |
7. Наскільки мені подобаються діти в цьому класі.
|
|
|
|
|
Дуже подобаються [ ] |
Подоба- ються [ ] |
Вони нормальні [ ] |
Не дуже [ ] |
Взагалі не подобаються [ ] |
8. Діти в цьому класі подобаються один одному.
|
|
|
|
|
Дуже сильно [ ] |
В більшості [ ] |
Якоюсь мірою [ ] |
Не дуже сильно [ ] |
Взагалі не подобаються [ ] |
9. Як багато дітей в цьому класі дратують, сміються над тобою, чи задираються до тебе?
|
|
|
|
|
Ніхто [ ] |
Дуже мало [ ] |
Декілька [ ] |
Багато [ ] |
Усі [ ] |
10. Наскільки часто діти в цьому класі дратують, сміються над тобою, чи задираються до тебе?
|
|
|
|
|
Ніколи [ ] |
Майже ніколи [ ] |
Інколи [ ] |
Часто [ ] |
Дуже часто [ ] |
|
|
|
|
|
Весь час [ ] |
Більшість часу [ ] |
Інколи [ ] |
Майже ніколи [ ] |
Ніколи [ ] |
12. Наскільки часто ти дратуєш, смієшся над кимось, задираєшся до інших?
|
|
|
|
|
Ніколи [ ] |
Майже ніколи [ ] |
Інколи [ ] |
Більшість часу [ ] |
Весь час [ ] |
Дякуємо, що заповнили цю анкету.
Від-5 до -2 |
Від-1 до +1 |
Від +2 до +5 |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
Для підсумків тренеру
Випадки, коли Ти відчував, що тебе хтось принизив |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти ображав або був свідком як ображають інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти відчував, що тебе хтось принизив |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти ображав або був свідком як ображають інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти захищав або був свідком як піклуються про інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти захищав або був свідком як піклуються про інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти захищав або був свідком як піклуються про інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Випадки, коли Ти захищав або був свідком як піклуються про інших |
Мої почуття, реакція тіла |
Думки в голові |
Якою була моя поведінка |
|
|
|
|
Інтегроване заняття з елементами тренінгу з учнями 5 класу
«…СВІДОМІ ПРОЯВИ НЕБАЙДУЖОГО СТАВЛЕННЯ»
в рамках акції «16 днів проти насилля»
Грудень, 2015
Учасники:Куліда Л.Г.,вихователь; Лєбєдєва Ю.В., керівник гуртка, Гриценко Л.А., класний керівник, Баштова А.В., практичний психолог; учні 5 класу.
Мета та завдання:
Обладнання: фліп-чарт, планшети, олівці, ножиці, різнокольоровий папір шаблони символів, стрічка, релаксаційна музика.
Структура, час |
Короткий зміст |
Примітки |
1.Оргмомент, до 2 хв. |
Ритуал вітання, нагадування правил роботи в групі |
|
2. «Занурення» в тематику обговорення, оголошення теми |
Гра «Відлуння почуттів» Мета: актуалізація обговорюваної теми
Інструкція: Група у колі. Ведучий першим закінчує фразу: »Я відчуваю, що про мене дбають, коли…», кидає м’ячик дитині з кола. Вона повторює початок речення, та закінчує своїм власним твердженням. Гра продовжується, поки кожен із школярів не візьме участі. Обговорення: - Які емоції, що ви відчували, виконуючи цю вправу?
|
|
3.Основний зміст
|
Оголошення теми : обговорення поняття доброти, турботи, дружби , пошук прикладів із шкільного життя
|
|
|
Вправа « Якби-якби…» Мета: констатувати розуміння почуття доброта та його переважаюче емоційне навантаження Інструкція: Якби доброта була твариною, то якою? Якби доброта була супергероєм, то який би він був? Якби доброта була квіткою, то… Якби доброта була книгою, то про що?
Діти по колу вигадують асоціації з поняттям доброти або турботи.
|
|
|
Робота в групах (по3-4 особи) Діти в групах діляться випадками із шкільного життя, коли хтось проявив до них доброту… Обговорення: діляться історіями та почуттями
Як висновок: кожному з нас приємно, коли виражають до нас небайдуже ставлення, цим підкріплюючи відчуття власної вартості…
|
Різнокольорові аркуші, фломастери, скотч
|
Практичний творчий блок
Форум
Практикум |
Виготовлення силуету «Небайдуже ставлення» (як варіант, для групи дорослих)
«Мозковий штурм»: перелік ознак доброго ставлення. Ведучий пропонує записати дітям всередині силуета позитивні аспекти поведінки
«Виготовлення листівки небайдужого ставлення»
|
Різнокольоровий папір, ножиці, клей, спокійна музика
|
Рефлексія заняття, до 5хв |
Обговорення по колу: - Що сподобалось на занятті ? … викликало роздратування?...зацікавило?…залишилось невизначеним?
|
|
РОЛЬОВІ КАРТКИ до заняття «Спуск ескалатором»
СитуаціїІ вчитель↔учень Ти завжди забуваєш прибирати на перерві зайві підручники та приладдя для малювання! |
СитуаціїІ вчитель↔учень
Мене засмучує, коли твої підручники та приладдя вчасно не прибрано
|
Ситуації ІІ батьки↔дитина
Ти ледар, ти вилежуєшся на дивані, а потім, коли я хочу відпочити звертаєшся з проханням допомогти тобі зробити уроки!
|
Ситуації ІІ батьки↔дитина
Я починаю гніватись, коли ти забуваєш планувати час для роботи та відпочинку |
Ситуації ІІІ приятель по парті↔приятель
Ти ніколи не займаєш мені місця в актовій залі біля себе! |
Ситуації ІІІ приятель по парті↔приятель
Коли ти не займаєш мені місце біля себе, я відчуваю, що для тебе я нічого не вартий
|
Ситуації І\/ друг↔друг
Ти мені поганий друг, ти не співчуваєш коли в мене погана оцінка
|
Ситуації І\/ друг↔друг
Я відчуваю себе ображеним бо ти мене не підримуєш |
Ситуації \/:друг по команді ↔друг по команді
Ти - незграба, ти не слідкував за моєю передачею і не попав в кільце в такому важливому матчі!
|
Ситуації \/:друг по команді ↔друг по команді
Я серджуся через твою неуважність. |
Ситуації \/І:група учнів ↔учень
Ти -егоїст, Ти нікому не сказав про свою хворобу і не прийшов на виступ, через те ми не зайняли 1-го місця
|
Ситуації \/І:група учнів ↔учень
Я був розгніваним і ображеним, бо не розумів де ти є? |
|
|
ЕМОЦІЇ, ЩО «ДАЮТЬ ЕНЕРГІЮ»
ЕМОЦІЇ, ЩО «ЗАБИРАЮТЬ ЕНЕРГІЮ»
|
Однокласник постійно дражнить тебе через твої окуляри. Можливо він і не хоче тебе скривдити, але тебе це дратує
|
|
Твої батьки не розмовляють англійською мовою. Ти дізнаєшся, що хтось із твого класу, кого ти вважаєш другом, висміює твоїх батьків за твоєю спиною
|
|
Один із твоїх друзів, хоче щоб ти приєднався до книпів із безпритульного
|
|
Твого друга дражнять за те, що він носить бекети
|
|
Однокласник глузує з меншої дитини, рука якої в гіпсі
|
|
Над твоїм однокласником насміхаються, бо в його батьків не вистачає грошей, щоб гучно відсвяткувати його День народження
|
|
Якісь діти у їдальні глузують із твого одягу
|
|
Тільки у однієї (ого) тебе у класу немає сенсорного телефону. Друг став менше часу бути з тобою на перерві
|
|
Однокласник глузує з дитини в інвалідному візку
|
|
Хтось з ровесників постійно залякує тебе, щоб змусити пересісти, а самому зайняти твоє місце
|
|
Школяр сміється з іншого, у якого зовсім не сучасне (модне) взуття
|
|
Хлопці звинувачують одного в тому, що через нього команда програла
|
|
Хтось з команди не дає передачі і завжди сам намагається забивати в ворота. Це тебе дуже дратує.
|
|
|