До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Година роздумів "Планета Земля - наш спільний дім"

Про матеріал

Тема актуальна на будь-якому навчальному тижні, тому що не тільки розкриває, поясює учням про красу природи, про те, як користуватися її дарами і не завдавати їй шкоди, а й формує в дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації, виховує любов до природи та екологічну грамотність.

Перегляд файлу

Планета Земля – наш спільний дім

Мета. Вчити дітей знаходити красиве в довкіллі. Збагатити знання дітей про природу і заходи щодо її збереження. Вміти зіставляти вчинки людей, аргументувати свою думку, встановлювати зв'язок між елементами довкілля. Формувати дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації. Розвинути зачатки внутрішніх мотивів поведінки, як передумови безкорисливості та симпатії (почуття співпереживання, співчуття). Розвивати творчі здібності та інтелектуальні вміння дитини. Виховувати любов до природи та екологічну грамотність.

Обладнання. Глобус, вислови, плакати, ілюстрації, розмальовки.

Хід:

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань. Вступне слово вчителя.
  •          Все, що оточує нас і не зроблене руками людей — природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми — діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.
  •         Сьогодні у нас незвична виховна година. Я хочу подарувати вам годину милосердя. А ви, як завжди, будете мені помічниками. Домовились?
  •          Уявіть картину: я зірвала квітку і вона зів'яла, я піймала метелика і він помер у мене на долоні. І тоді я зрозуміла, що доторкнутися до краси можна лише серцем.

III. Знайомство з темою.

Як ви думаєте, про що сьогодні йтиметься на уроці? (Про красу природи, про те, як користуватися її дарами і не завдавати їй шкоди).

IV. Робота над темою

  1. Прикрашання планети розмальовками тварин, рослин

2.Слухання оповідання П.Іванова «Не псуй навколишню природу». Андрійко, повертаючись з мамою з прогулянки, запитує:

-А правда, дерево росте?

  • Правда.

-А правда, що я швидко виросту?

  •   Правда.
  •    То чому ж я тоді маленький ?

-  Ходімо, я тобі покажу, що ти вже великий.

Матуся підвела Андрійка до квіточки, мурашки, рослинки, щоб він побачив, що він не такий вже й маленький.

  •     А що, плювати не можна?
  •         Ні, бо будеш недобрий, а на тому місці виросте лише бур 'ян.
  •    А я його вирву.
  •         Виросте інший. Зрозумій, що для недоброї людини — все погане. Хлопчик, який всіх ображає, не має друзів. А от у рослинок, бачиш, скільки сусідів, і всі вони одна одну поважають, живуть дружно. Коли знищити одні рослини, зникнуть інші. І сумно стане тоді на землі. Перестануть співати пташки, не задзюрчать струмки, не зацвітуть квіти. А згодом загине і життя.
  •         То що ж заповіла мати синові? (Не псуй навколишню природу).
  1. Робота над заповіддю.

Цвіту не рви задаром,                        Гілки не втни для забави, Оберігай все довкола:                     Шлях і стежиночку в гаї— Все те окрасою буде                    Нашого рідного краю!

  1.                       Лист Мудрої Сови.
  •         Сьогодні зранку поштар передав мені листа і сказав відкрити лише на виховній годині. Давайте прочитаємо, від кого цей лист-привіт.

Привіт, мої любі діткиІ 

Мене усі звуть Мудрою Совою.                                                                                                   Хочу дати вам корисні поради.

  1. Якщо думати, що все на світі давно відомо, то ніколи нічого нового не відкрити. На світі є багато невідомого. Різні бувають відкриття. Бувають відкриття для всіх, а бувають для себе. Це те, чого ти раніше не знав.
  2. Пам'ятайте: вам належить Планета Земля! Ви повинні завжди боротися, щоб вона залишилася і була багатою і прекрасною, щоб жили на ній звірі, росли дерева, жили мирно люди.
  3. Гадаєте, що природа, що нас оточує, не розмовляє?

Усе живе розмовляє, кожний своєю мовою. Розуміють їхню мову тільки ті, хто добре знає, хто серед них не чужий, а свій. Чужі чують у лісі просто шум, а свої слухають лісові розмови. Прислухайтесь до всього живого, і ви по-іншому зрозумієте життя, відчуєте себе в чарівному світі природи. Я дарую вам Червону Книгу про тваринний і рослинний

світ. Вивчайте їх, вони недарма сюди занесені, бо можуть зникнути назавжди.

Мудра Сова.

Ось як гарно привітала вас Сова.

Давайте ж і ми розучимо вітання і привітаємося з Мудрою совою й усим живим на Землі.

Добрий день, природо!

Здрастуйте, ліси і річки, моря і озера, поля і гори! Якби ми щодня віталися так з усім, що нас оточує, можливо, до сих пір на землі жили б усі тварини і рослини, яких ми вже більше ніколи не побачимо — люди знищили їх. Так, їх знищення продовжується і сьогодні.

Мета різна: хтось хоче одержати більше грошей за продаж рідкісних тварин чи їх хутра; хтось захоче полювати заради задоволення. А хтось рве з корінням квіти, вбиває палицею жабу, кидає каміння у птаха — заради розваги.

  1. Правила поведінки в природі «Буду я природі другом». Складіть в групах правила поведінки в природі «Буду я природі другом».

Не ламай гілля дерев та кущів.

Не зривай в лісах та на луках квітів.

Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.

Не руйнуй мурашники.

Не руйнуй пташині гнізда.

Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

Не забруднюй річок!

  1. Застереження «Планета людей — у небезпеці».
  •          В процесі виробництва щороку у ріки, озера, моря скидається до 6 кубокілометрів забрудненої води, а це десятки мільйонів тонн шкідливих речовин.
  •          Викиди в атмосферу становлять на рік понад двісті мільйонів тонн небезпечних отруйних речовин.
  •          Хмари несуть кислотні дощі, пилові бурі, наслідки Чорнобильської катастрофи не знають державних кордонів.
  •         За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев'яносто чотири види птахів.
  •         Рослинний покрив планети вже не в змозі переробити вуглекислий газ. який виділяється при згоранні палива. До того ж ліси зникають з великою швидкістю.
  •            Щорічно планета губить десятки видів тварин і рослин. Червона Книга набухає від все нових і нових назв.

Планета людей — у небезпеці!

Інколи чуєш: «Людина — цар природи». Але хто поставив людину над природою? Сама людина! Але хто така людина без природи? Уявити собі неможливо... Без повітря, води, співу птахів, пахощів лук, шелесту листя. Все це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї.

  •             На жаль, ні рослини, ні тварини не можуть говорити? А якби могли?
  •             З яким проханням звернулися б людей?Давайте пофантазуємо.

7. Хвилинка фантазій

  1. Трудовий десант
  2. Підсумок

Сьогодні урок був насправді добрим. Мені приємно було спостерігати за вашою роботою. Я вдячна вам за працю. Все на землі, все треба берегти, І птаха, й звіра, і оту тварину, Не чванься тим, що цар природи ти, Бо, врешті, ти — лише її частинка. Я думаю, що ви завжди будете пам'ятати, що планета Земля — наш спільний дім.

Дбай про природу: посади дерево, кущ чи квіти, доглядай за ними, нагодуй взимку пташок, слідкуй за чистотою на Землі.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 серпня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку