Тема актуальна на будь-якому навчальному тижні, тому що не тільки розкриває, поясює учням про красу природи, про те, як користуватися її дарами і не завдавати їй шкоди, а й формує в дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації, виховує любов до природи та екологічну грамотність.
Планета Земля – наш спільний дім
Мета. Вчити дітей знаходити красиве в довкіллі. Збагатити знання дітей про природу і заходи щодо її збереження. Вміти зіставляти вчинки людей, аргументувати свою думку, встановлювати зв'язок між елементами довкілля. Формувати дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації. Розвинути зачатки внутрішніх мотивів поведінки, як передумови безкорисливості та симпатії (почуття співпереживання, співчуття). Розвивати творчі здібності та інтелектуальні вміння дитини. Виховувати любов до природи та екологічну грамотність.
Обладнання. Глобус, вислови, плакати, ілюстрації, розмальовки.
Хід:
III. Знайомство з темою.
Як ви думаєте, про що сьогодні йтиметься на уроці? (Про красу природи, про те, як користуватися її дарами і не завдавати їй шкоди).
IV. Робота над темою
2.Слухання оповідання П.Іванова «Не псуй навколишню природу». Андрійко, повертаючись з мамою з прогулянки, запитує:
-А правда, дерево росте?
-А правда, що я швидко виросту?
- Ходімо, я тобі покажу, що ти вже великий.
Матуся підвела Андрійка до квіточки, мурашки, рослинки, щоб він побачив, що він не такий вже й маленький.
Цвіту не рви задаром, Гілки не втни для забави, Оберігай все довкола: Шлях і стежиночку в гаї— Все те окрасою буде Нашого рідного краю!
Привіт, мої любі діткиІ
Мене усі звуть Мудрою Совою. Хочу дати вам корисні поради.
Усе живе розмовляє, кожний своєю мовою. Розуміють їхню мову тільки ті, хто добре знає, хто серед них не чужий, а свій. Чужі чують у лісі просто шум, а свої слухають лісові розмови. Прислухайтесь до всього живого, і ви по-іншому зрозумієте життя, відчуєте себе в чарівному світі природи. Я дарую вам Червону Книгу про тваринний і рослинний
світ. Вивчайте їх, вони недарма сюди занесені, бо можуть зникнути назавжди.
Мудра Сова.
Ось як гарно привітала вас Сова.
Давайте ж і ми розучимо вітання і привітаємося з Мудрою совою й усим живим на Землі.
Добрий день, природо!
Здрастуйте, ліси і річки, моря і озера, поля і гори! Якби ми щодня віталися так з усім, що нас оточує, можливо, до сих пір на землі жили б усі тварини і рослини, яких ми вже більше ніколи не побачимо — люди знищили їх. Так, їх знищення продовжується і сьогодні.
Мета різна: хтось хоче одержати більше грошей за продаж рідкісних тварин чи їх хутра; хтось захоче полювати заради задоволення. А хтось рве з корінням квіти, вбиває палицею жабу, кидає каміння у птаха — заради розваги.
Не ламай гілля дерев та кущів.
Не зривай в лісах та на луках квітів.
Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.
Не руйнуй мурашники.
Не руйнуй пташині гнізда.
Не лови диких тваринок і не принось їх додому.
Не забруднюй річок!
Планета людей — у небезпеці!
Інколи чуєш: «Людина — цар природи». Але хто поставив людину над природою? Сама людина! Але хто така людина без природи? Уявити собі неможливо... Без повітря, води, співу птахів, пахощів лук, шелесту листя. Все це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї.
7. Хвилинка фантазій
Сьогодні урок був насправді добрим. Мені приємно було спостерігати за вашою роботою. Я вдячна вам за працю. Все на землі, все треба берегти, І птаха, й звіра, і оту тварину, Не чванься тим, що цар природи ти, Бо, врешті, ти — лише її частинка. Я думаю, що ви завжди будете пам'ятати, що планета Земля — наш спільний дім.
Дбай про природу: посади дерево, кущ чи квіти, доглядай за ними, нагодуй взимку пташок, слідкуй за чистотою на Землі.