Година спілкування (5 клас) Вибір прикладу для наслідування

Про матеріал
Запропонована тема години спілкування актуальна для сьогодення, бо стосунки з іншими людьми важливі для людини будь якого віку. Мета заняття- орієнтувати учнів на життєво важливі цінності, допомогти їм визначити своє місце в житті, вміти зробити правильний вибір; розвивати пізнавальні, творчі, організаторські та комунікативні здібності. Година спілкування написана з урахуванням вікових і індивідуальних особливостей учнів, можливості відвертого обміну думками, стимулювання учнів до дискусії. Розробка пропонує різноманітні види діяльності: дослідницьку роботу, психологічні паузи , роботу в групах, руханки, що створює особливу емоційну атмосферу, стимулює учнів до уважного слухання один одного, толерантного ставлення до думки іншого.Зміст відповідає рівню розвитку учнів, іхнім пізнавальним можливостям. Матеріал підібрано так, щоб кожна дитина мала можливість реалізувати себе. Питання і завдання чіткі і зрозумілі, враховують моменти, які хвилюють школярів
Перегляд файлу

Година спілкування(5 клас)

Вибір прикладу для наслідування

 

Мета: Формувати в учнів  здатності оцінювати навколишній світ;   розглянути ознаки безпечних і небезпечних компаній; підвищувати рівень самооцінки. Розвивати вміння аналітичного  мислення,  що відповідає духу часу, вміння  аналізувати і               робити висновки.  Орієнтувати учнів на життєво  важливі цінності; допомогати їм правильно визначити своє місце в житті, робити вибір між хорошим і поганим, добрим і злим, корисним і шкідливим для себе. Формувати творчу, соціальну, інформаційну , полікультурну і комунікативну компетентності.

Обладнання: Шкатулка з дзеркалом, папір, ручки, «чарівний мішечок», кільце, « кошик успіху»

 

 

 

«Життя було б суцільним животінням, якби перед людиною не сяяла її провідна зірка – ідеал»

         В. Сухомлинський

Хід заняття

 

 

 Вчитель: Людина. Таке просте і зрозуміле всім слово, і разом з тим , які різні відтінки, ми вкладаємо в його значення… Щойно народжене дитя – уже людина.

 Одні, виправдовуючи свої помилки і скаржачись на свої обмежені можливості промовляють: «Я ж тільки людина.» Про інших ми говоримо:        «Ото людина ! », « Людина з великої букви »,  « Справжня людина ». Отже не досить народитися людиною – нею треба стати. Отже і тема сьогоднішньої години спілкування – « Вибір прикладу для наслідування».

 Ми часто наслідуємо інших людей – батьків, коли сваримося на молодших  братів і сестер; улюблених співаків, наспівуючи їхні пісні; друзів у дворі, спілкуючись з однолітками.

 Людина не народжується з готовим набором  позитивних і негативних якостей. Їх набуття залежить від навколишнього оточення.

« Життя було б суцільним животінням, якби перед людиною не сяяла її провідна зірка – ідеал», писав В.Сухомлинський, або як ми ще кажемо кумир.

Завдання. До кожної  букви слова  кумир запропонувати слова, які характеризували б якості  наших кумирів

 

К  -    красивий, кокетливий, кмітливий, коректний, кумедний

У – умний, усміхнений, унікальний

М -  мрійливий, могутній, мужній, милий, милосердний

И-

Р – розумний, роботящий

 Для дітей прикладом насамперед є батьки. Прислухайтеся до того як звучить слово «сім’я». Чується два слова – «сім» і «я». Що це означає?( (Відповіді дітей)

  Отже  сім’я – це там, де вам затишно, де про вас дбають, де люблять один одного.

Наші батьки – це мама і тато, а батьки наших батьків – дідусь і бабуся. Тільки вони нічого не пожаліють для своєї дитини, це вони у хвилину небезпеки ніколи не згадають про себе, усе віддадуть для того, щоб захистити свою дитину, не зупиняться ні перед якими труднощами, щоб жилося їм краще. Їх любов не знає кордонів страху, сумнівів, розрахунків.

Робота з гуморескою

                             Ладоньки-ладусеньки

Ладоньки-ладусеньки!

Ложку -  за бабусеньку,

Ложку  - за татуня, ложку – за мамуню,

Ложечку за дідуся! От і кашка уся.

 

Ладоньки-ладусеньки!

Велик -  від бабусеньки,

Джинси від татуня, перстень – від мамуні,

Програвач від дідуся – от і справа уся!

 

Ладоньки-ладусеньки!

Човен – від бабусеньки,

Дачка – від татуня, тачка – від мамуні,

А гараж – від дідуся, от і складчина уся.

 

Ладоньки-ладусеньки!

Капці – для бабусеньки,

Майку – для татуня, хусточку – мамуні,

Бриль старий – для дідуся. То і дяка уся!

 

Вчитель:  Доки ви молоді, слухайте поради старших людей, будьте добрими, працелюбними, розумними, бережіть свою честь і честь свого роду. Поважайте старість, шануйте своїх дідусів і бабусь.

 

Ігрова пауза

 Підняли долоньки і разом зі мною повторюємо

  Оцей пальчик -  наш дідусь

  Оцей пальчик – баба

  Оцей пальчик – наш татусь

  Оцей пальчик – мама

  Оцей пальчик  - буду я

  От і вся моя сім’я

 

 Батьки завжди поруч, тому часом вам здається, що вони –звичайні. А хочеться бути схожим на когось незвичайного.

 А тепер доторкніться своєю долонькою до долоньки товариша.

Відчуваєте тепло. Я б дуже хотіла щоб це тепло душі дружби ви пронесли черезвсе ваше  життя. І пам’ятайте, ваша доля в ваших руках.

 Отже наступною сходинкою для наслідування є друзі з якими ви спілкуєтеся у школі і за її межами

 Руханка

 В этом классе все друзья (3 хлопка)

 Мы и вы, и ты , и я (3 хлопка)

 Обними того кто справа

 Обними того кто слева

 Мы одна семья

 Напугай того кто справа

 Напугай того кто слева

 Мы одна семья

 Мы одна семья

 Поцелуй того кто справа

 Поцелуй тогокто слева

 Мы одна семья

 

 Людині потрібно час від часу оглядатися на той слід, який залишає вона, рухаючись по життю.  Який він, той слід – глибокий чи ледь помітний, корисний чи шкідливий для інших великою мірою залежить від компанії, яку ви собі обираєте.

 Робота в групах ( За допомогою зелених і червоних фішок ділимося на дві команди)

1  команда описує ознаки небезпечних компаній

2 команда  описує ознаки безпечних компаній

 Слово вчителя. Небезпечні компанії найбільше впливаютьна підлітків, бо вони ще не мають достатнього життєвого досвіду. В такій компанії втрачаються відчуття особистої відповідальності, власного «Я».Отже пам ̓ятай! Завжди намагайся не залишатися в компанії, де подавляють твою свободу, право вибору, не поважають твою особистість, керуються страхом, залякуванням і насильством над людиною.

 

 Гра» Чарівний   мішечок»

«Все, що пов’язано з небезпечними компаніями ми  складемо в мішечок, міцно зав’яжемо і викинемо на смітник.»

 Кожна людина, кожна дитина – це окреме «Я». Кожна людина неповторна на цій Землі, вона є великою цінністю. А щоб ви переконалися у цьому, пропоную всім зазирнути до ... «Дивовижної скриньки

 

Гра «Дивовижна скринька (У скриньці знаходиться дзеркало) і , дивлячись у дзеркало , учні бачать найціннішу, найважливішу людину.

 Вчитель:

Людина не народжується з готовим набором позитивних і негативних якостей. Їх набуття залежить від навколишнього оточення: рідних і близьких, друзів, однокласників, учителів, телебачення і багато іншого. Але головне треба запам ̓ятати: людина сама є володарем своєї долі. Потрібна постійна робота над собою, саморозвиток і самовдосконалення, розвиток достоїнств і боротьба з недоліками.  Я пишаюся тим, що всі люди унікальні, навіть своїми вадами. А які вади мають люди. (Фізичні хвороби, негативні риси характеру).

- Що з цього ми можемо змінити?

- А все добре, що є у людини ми можемо наслідувати.

 

Гра « Кільце краси»

Це кільце чарівне: варто лише напрямити йогона будь-яку людину,як одразу побачиш усі її чесноти. Вчитель обходитьучнів і непомітно вкладає кільце у долоні одного. Цей учень направляє кільце на кожного і всі розповідають, які добрі риси притаманні цій людині.

 Слово вчителя

У підлітковому віці дуже часто відбувається захоплення спортсменами, співаками,  талановитими акторами, фотомоделями.

- А ким пишаєтеся ви і чому? ( Короткі розповіді учнів).

Вчитель:

Т.Г. Шевченко – син селянина –кріпака, сирота, а став великим поетом і художником.

Ющенко – син сільських вчителів- став президентом

 -А хто у нашому селі може бути прикладом для наслідування? (Короткі розповіді учнів) Дійсно ідеалом молодих людей частіше всього стають сильні особистості.

-А як ви вважаєте всі успіхи досягаються цими людьми лише завдяки дару  Божому, чи як результати напруженої , наполегливої праці?

Дослідницька робота

  Кожен з вас мріє стати успішною людиною, знайти своє місце у житті. Тому кожен з вас зараз запропонує пецепт успіху і ми їх складемо в цей  «Кошик успіху»

1. Шукати своє покликання

2.Сила волі

3. Діяти так як треба, а не так як хочеться

4.Наполегливо вчитися і працювати

5.Самоорганізованість

6.Інтелектуальний розвиток

7.Вимогливо ставитися до себе

8.Самовдосконалення

Вчитель: Це не легко. Саме тому так небагато людей досягають зеніту і стають видатними. Саме тому про них кажуть: їхнє життя - це подвиг.

Підсумок

За допомогою вчителя учні  дійдуть висновку, що навіть наслідуючи оточуючих або знаменитостей, людина все ж залишається сама собою. Кожен із нас теж має свої позитивні якості. Вибираючи приклад для наслідування слід пам’ятати, що кожна людина – особистість і сама визначає якою їй слід бути. Дуже важливе саме прагнення до досконалості.

Заключне слово вчителя

Кожна людина живе лише один раз, і щоб не сталося у кожного з вас у житті,  завжди пам’ятайте, що ви – людина, яка є володарем своєї долі. Цей шлях важкий і тернистий, але ви молоді і зможете все подолати. І ось тоді у вашому серці навіки оселяться – любов, доброта, працелюбність, прощення.

 А тепер міцно заплющить очі  і подумки побажайте щось гарне для тих людей хто поруч з вами, кого ви любите.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку