Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Година спілкування "Бережи життя"

Про матеріал

Годину спілкування "Бережи життя" можна провести учнями старших класів як вікторину з елементами обговорення мультфільму "Уроки тітоньки Сови" з школярами початкових класів. Додатком до сценарію є презентація "Бережи життя".

Перегляд файлу

Година спілкування «Бережи життя»

Мета:

  • привернути увагу дітей до безпеки життєдіяльності;
  • розвивати та поглиблювати знання учнів з основ безпеки життєдіяльності, розвивати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки;
  • виховувати почуття відповідальності за власне життя та життя товаришів;
  • навчати аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах;
  • сприяти зниженню ризику побутового травматизму, шахрайства, пограбувань.

Хід заняття

Ведучий 1.

Народна мудрість говорить: «Немає нічого дорожчого за життя і здоров’я людини».

У народі кажуть: «Мій дім – моя фортеця!» Чи може небезпека бути у власному домі? Де вона прихована?  Які люди можуть бути небезпечними для дітей, що залишаються вдома самі. Яку небезпеку для здоровя і життя можуть завдати злодії, шахраї, злочинці? Як себе поводити в разі виникнення надзвичайних ситуацій?

 

Ведучий 2.

Всі ми повинні дотримуватись правил поведінки в громадських місцях, правил безпечного поводження в побуті з газовими приладами, електроприладами, дотримуватись правил пожежної безпеки. Зараз ми дізнаємося, як саме ви знаєте ці правила. Проведемо вікторину  і взнаємо, хто найкраще знає правила безпеки життєдіяльності.

(Поділити учнів на дві команди).

 

Ведучий 1.

Давайте спочатку подивимося мультфільм про поведінку з незнайомцями («Уроки тітоньки Сови. Незнайомці. Серія 8.»), а потім обговоримо його.

 

Завдання для команд.

1. Пригадати казки, у яких казкові герої припустились помилок і потрапили в складні ситуації. («Колобок», «Снігова Королева», «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят»).

2. Яку помилку зробила бабуся Червоної Шапочки?

3. Як ви гадаєте, чи з'їв би вовк сімох козенят, якби в дверях їхньої хатинки було вічко?

 

4. Чи підеш ти куди-небудь з незнайомою людиною, якщо вона

подзвонить і скаже, що батьки дістали квитки в цирк чи театр і просили тебе туди відвести?

 

5. До тебе додому прийшов друг чи подруга, і ви разом дивитися телевізор. Крім вас, удома нікого немає. Раптом подзвонили в двері. Що ти будеш робити?

 

6. Ти граєшся на вулиці. До тебе підійшов добре одягнений чоловік і запропонував покататися на його машині. Що ти йому відповіси?

 

7. Кому можна відчиняти двері?

 

8. Чому двері свого будинку треба завжди тримати замкненими?

 

Ведучий 2.

Подивимося мультфільм про поведінку з побутовими приладами та електричними приладами («Уроки тітоньки Сови.»)

 

Завдання для команд.

2. Конкурс

1.Що є небезпечним у вашому домі?

  • газова плита, електроприлади, відкриті крани, вікна та інше
  • пляшки, банки з бензином, спиртом, ацетоном, кислотою, фарбами

 

2. Що потрібно зробити, виходячи з дому?

  • вимкнути електричні прилади
  • зачинити вікна
  • перевірити, чи закриті крани газу, води
  • зачинити двері на замок

 

3.Якщо ти вдома один: (виберіть правильну відповідь)

1.1.Що ти будеш робити , якщо відчуєш сильний запах газу:

А) найперше вимкну світло і перевірю звідки пахне газом;

Б) піду і понюхаю звідки пахне газом;

В) подзвоню за номером «104», вийду на подвір’я і зачекаю , коли приїде служба газу.

 

1.2.Якщо раптом задимів телевізор, що ти зробиш:

А) заллю телевізор водою;

Б) вибіжу з дому і буду кликати сусідів;

В) відключу струм , накину ковдру на телевізор і подзвоню за номером «101».

 

1.3.Як ви вчините, якщо ви облилися окропом:

А) змастимо місце опіку маслом або іншим підручним засобом;

Б) швидко охолоджу місце опіку холодною водою з – під крану;

В) просто накладу марлеву пов’язку і подзвоню мамі.

 

Ведучий 1.

Давайте ще раз пригадаємо правила, що не можна робити щоб не сталася пожежа, але перед цим подивимося («Уроки тітоньки Сови. Вогонь.»)

 

І.Гра «Знайди правильну відповідь»

1.Ваші дії , якщо виникла пожежа:

А) забігти якомога далі;

Б) сховатися в затишному місці;

В) подзвонити за номером «101» , вказати точну адресу і пояснити , що горить.

 

2. Якщо кімната в диму:

А) викличу пожежників;

Б) закрию ніс вологою ганчіркою і залишу приміщення;

В) сховаюся у шафу.

 

3. Які речі не можна заливати водою:

А) одяг;

Б) стіл;

В) телевізор.

 

4. Чому залишаючи приміщення під час пожежі, треба пересуватися по підлозі:

А) із обережності, щоб не впасти;

Б) біля підлоги менша температура;

В) біля підлоги менше диму.

 

5. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти;

а) зателефоную за номером „101”;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

 

6. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою та буду повзти до виходу.

 

7. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу.

 

8. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду качатися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

 

9. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковорідку?

а) вимкну вогонь, накрию сковорідку кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковорідку до сміттєвого відра і вилити туди олію.

 

10. Коли не можна відчиняти вікна, щоб провітрити приміщення:

а) під час загорання телевізора;

б) коли відчувається запах газу;

в) якщо надворі досить холодно.

 

11. З якою метою під час пожежі в будинку слід зачиняти за собою двері:

а) щоб пожежники, які поспішають вас рятувати, мали можливість попередити вас про свій прихід стуком;

б) щоб заздрісні сусіди не могли побачити вашого майна;

в) щоб попередити виникнення тяги та обмежити приплив кисню до осередку вогню.

 

12. Чому не можна зберігати балони з горючим газом на балконах:

а) під сонцем вигорить фарба на балонах;

б) під час пожежі в будинку балони можуть вибухнути;

в) заіржавіють вентилі на кранах.

 

13. Що ви будете робити, якщо побачите, як на галявині горить минулорічна трава?

а) мені байдуже, пройду далі;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим.

 

14. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?
а) зупиню, роз’ясню, що це – небезпечно;

б) мені байдуже, пройду далі;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш безпечні заняття.

 

15. Для чого потрібно закривати рот і ніс вологою тканиною, коли вибігаєш із будинку, охопленого полум’ям:

а) щоб мати чисте обличчя, коли з’явишся перед людьми, які спостерігають за пожежею;

б) щоб захистити дихальні шляхи від високої температури та токсичного диму;

в) щоб у дорозі не захворіти.

 

16. Чому не можна присвічувати собі в підвалі сірниками:

а) вони швидко згорають і можна отримати опіки пальців;

б) якщо в підвалі накопичились пари горючих рідин чи газу – може статися вибух;

в) погано видно, що під ногами, можна спіткнутись і отримати травму.

 

17. Чому не можна лити у вогонь легкозаймисту рідину:

а) може статися вибух від запалення парів або загорітися ємкість із рідиною в руках;

б) треба економити легкозаймисті рідини і використовувати їх за призначенням;

в) вогонь буде дуже великий, що може призвести до пожежі.

 

18. Що треба зробити, щоб вибратися з приміщення, в якому почалася пожежа:

а) негайно вистрибнути з вікна;

б) терміново наповнити ванну водою та зануритись у воду до приїзду пожежних;

в) накритися з головою мокрою тканиною й повзком пробиратися до виходу.

 

Конкурс «Де сховалося «НЕ»

Ведучий 2. У наведених реченнях, які  можуть увійти до пам 'ятки безпеки для попередження дитячого травматизму, сховалося «НЕ». Вам потрібно вставити «НЕ», щоб цими правилами можна було користуватися.

  • Знати й виконувати правила дорожнього руху треба завжди.
  • У громадському транспорті всі мають дотримуватися належних правил поведінки.
  • На зупинці слід стояти близько до проїжджої частини дороги.
  • Треба бути уважним та обережним поблизу водоймищ.
  • Вибухонебезпечні предмети можна брати у руки.
  • Розпалюйте багаття.
  • Стрибки через багаття розвивають силу й спритність.
  • Пам'ятайте, сірники —  це іграшка.
  • До ліній електропередач підходьте близько.
  • Дотримуйтесь правил користування побутовими електроприладами — обігрівачем, електрочайником, телевізором, праскою, холодильником.
  • Відчиняйте двері будинку незнайомим людям.
  • У лісі можна збирати невідомі гриби та ягоди.
  • Дотримуйтесь правил поведінки в громадських місцях.

 

Загадки: 1. Темний тепленький будинок,

Мешкає там сто іскринок.

Можна неприємність мати.

Лиш єдина пройде мить

І навколо все згорить…

Як ім`я у тих іскринок,

Що сховав темний будинок.  (Сірники)

2. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).

3. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,

А як даси йому води, відразу помирає.  (Вогонь)

4. Дерев`яна паличка темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).

1

 

doc
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку