Година спілкування "Безпечний інтернет"

Про матеріал
Година спілкування у 8 класі на тему "Безпека в інтернеті". Містить конспект уроку, додаткові роздаткові матеріали та посилання для активізації роботи учнів під час заходу.
Перегляд файлу

Година спілкування 8-Б

Тема : «Безпечний Інтернет»

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

Правила поведінки на г/с

«Основні правила спілкування»

Бути позитивним, активним.

Говорити те, що думаєш.

Говорити тільки за темою.

Не критикувати, бути толерантним.

● Не перебивати.

Слідкувати за часом.

 

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет та соціальні мережі, про їх переваги та існуючи небезпеки. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет? Відповіді дітей.

А що таке соціальні мережі? Відповіді дітей, допомога педагога.

 Сьогодні майже кожен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. Шоста частина світу користується мережею, а через 2 роки, за прогнозами аналітиків, це робитиме кожен третій житель планети. У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і відповідь отримується через кілька секунд.

У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому. Сьогодні Інтернетом користується кожна 3 людина на планеті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Оголошую мозковий штурм «ІНТЕРНЕТ» (учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на дошці або на плакаті)

  1.               Виступи учнів із повідомленнями про Інтернет-загрози

 Слово вчителя. Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Наші експерти підготували чималий список. Прислухайтесь і зробіть доповнення.

1 учень Віруси. Комп’ютерний вірус – це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації. Основними джерелами вірусів є:

 - дискета, на якій знаходяться заражені вірусом файли;

 - комп’ютерна мережа, в тому числі система електронної пошти та Інтернет;

 - жорсткий диск, на який потрапив вірус у результаті роботи з зараженими програмами;

 - вірус, що залишився в оперативній пам’яті після попереднього користувача.

Основними ранніми ознаками зараження комп’ютера вірусом є:

 - зменшення обсягу вільної оперативної пам’яті;

- уповільнення роботи комп’ютера та завантаження;

- незрозумілі (без причин) зміни у файлах, а також зміни розмірів та дати останньої модифікації файлів;

 - помилки під час завантаження операційної системи;

 - неможливість зберігання файлів у потрібних каталогах;

 - незрозумілі системні повідомлення, музичні та візуальні ефекти тощо.

2 учень Кібер-хуліганство. Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого дитина може уникнути, знаходячись вдома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків. Варіанти кібер-хуліганства досить різноманітні. Основними їх різновидами є наступні.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою ІКТ. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

3 учень Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн-ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу. Це відбувається завдяки використанню певних Інтернет-технологій. Шпигунське програмне забезпечення. Це комп’ютерні програми, які збирають інформацію без відома власника комп’ютера. Зібрана інформація може містити:

- список рекламних сайтів, на які переходить користувач під час серфінгу в Інтернеті;

 - особисту інформацію: ім’я, адресу та номер телефону;

 - Web-сторінки, які відвідує користувач, та відомості форм, які він заповнює на цих сторінках (треба пам’ятати про обережність при повідомленні паролів своєї електронної пошти та акаунтів у соціальних мережах; не слід називати дівоче прізвище матері – подібна інформація використовується при оформленні банківських документів у якості ключових слів);

4 учень. Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті 7 дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

5 учень Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

6 учень Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою або через дошки повідомлень. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки часто відвідують такі зони в он-лайні, щоб знайти вразливих жертв. Он-лайн-хижаки виявляють по відношенню до них увагу та турботу, пропонують подарунки і таким чином намагаються поступово спокусити своїх жертв, не шкодуючи для цього ні часу, ні грошей, ні енергії. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і все знають про хобі, які найчастіше цікавлять дітей. Вони вислуховують дітей і «співчувають» їхнім проблемам. Вони намагаються позбавити комплексів молодих людей. Хижаки також можуть спонукати дітей, з якими вони знайомляться в он-лайні, до контакту віч-на-віч.

7 учень Спам. Це масова розсилка комерційної, політичної та іншої реклами (інформації) або іншого виду повідомлень (у тому числі й підроблених) особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Фішинг також іноді може вважатися спамом. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку. Таке повідомлення, зазвичай, маскується під офіційний лист від адміністрації банку. У ньому говориться, що одержувач повинен підтвердити відомості про себе, інакше його рахунок буде заблоковано, і наводиться адреса сайту, що належить спамерам, з формою, яку треба заповнити. Серед даних, які просять повідомити, є ті, що потрібні шахраям. Для того, щоб жертва не здогадалася про обман, оформлення цього сайту також імітує оформлення  офіційного сайту банку чи установи.

8 учень. Недостовірна інформація. Вчителі загальноосвітніх навчальних закладів помітили, що якість шкільних рефератів протягом останніх років погіршилася: інформація, яка міститься у більшості рефератів, є недостовірною, неповною або застарілою. І це не дивно, адже учні завантажують вже готові реферативні повідомлення з Інтернету та роздруковують їх. Це займає часу максимум 1 годину. Проте часто користувачі не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її, тому що у них відсутнє або недостатньо розвинуте критичне мислення. Якщо при підготовці рефератів недостовірна чи неправдива інформація до життєвого ризику не призводить, то у випадку пошуку інформації, що стосується здоров’я, ризик істотно збільшується. Проблеми, що стосуються здоров’я, як фізичного, так і психічного, повинні обговорюватися лише у родині, із дорослими та фахівцями. В Інтернеті на різноманітних форумах досить легко знайти (і ми знаходили) інформацію, яка є не лише антинауковою, а й життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

VІІ. Узагальнення, систематизація і застосування знань.

  1. Правила користування соціальними мережами

ВІДЕО

Існують певні правила користування соціальними мережами:

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ (домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи), НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО.

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.

3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМП’ЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

 

VІІІ. Підведення підсумків уроку. Слово вчителя.

 

 

 

 

Безпечний Інтернет

Не можу уявити

Життя без Інтернету,

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета.

 

 Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

І правила, й статті.

 

Встають переді мною

Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

Хлюпочуть хвилі моря.

 

 Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся.

З подругою в інстаграмі

Я легко поділюся.

 

 Та є у «павутині»

Картинки не хороші,

І сайти підозрілі,

Настроєні вороже.

 

 А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.

 

Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

 

Інтерактивна вправа «Карусель»

Учні об’єднуються в 4 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь). Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи не повернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій інших груп.

Картка №1

1. Якщо ви отримали по Інтернету невихований грубий лист..?

2. Нікому без дозволу батьків не давати…

 

Картка №2

1. Якщо ви знайшли в Інтернеті інформацію, що стурбувала вас..?

2. Ви познайомилися за допомогою Інтернету з людиною, і вона вас запросила на побачення…

 

Картка №3

1. Вам дуже потрібно зустрітися з вашим другом з Інтернету, хоча ви його раніше не бачили…

2. ви несподівано для себе зайшли до забороненого сайту…

 

Картка №4

1. Ваш друг виклав в Інтернет ваші фото, які ви не хотіли оприлюднювати…

2. Вам дуже хочеться поспілкуватися з другом з Інтернету, але на ваші електронні листи він відповідає мовчанням…

 

Слово класного керівника: Ви самі вивели правила користуванням Інтернетом. Чи погодитесь ви прийняти їх за правила, які допоможуть уберегти 16

 

вас в мережі?

 

Інтерактивна вправа «Золота рибка»

Кожен учень отримує зображення золотої рибки, яка може виконати 3 бажання, але тільки ті, що стосуються батьків, Інтернету та безпечного знаходження в мережі. Учні на зворотному боці Золотої рибки пишуть побажання – правила для батьків стосовно користування Інтернетом, а потім презентують їх усім учням. Після оголошення усіх робіт учасники заходу повинні отримати правила для батьків.

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків. 20

 

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Вчитель: Ми сьогодні повторили ще раз, які небезпеки існують в мережі Інтернет. Але насправді їх багато. Кожний ваш крок має бути обдуманим і заздалегідь Ви маєте прогнозувати результат своїх дій. Пам'ятайте: Інтернет – це як азартна гра, чим більше ти ним користуєшся, тим сильніше він тебе затягує.

 

Завдання 1

Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте. 24

 

Лист 1

Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2

Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

Лист 3

Всім!!!

Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.

Дякуємо.

 

ІНТЕРНЕТ. БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ. Брейн-ринг для учнів 11 класу

1. Як називається сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті, які об'єднані як за змістом, так і навігаційно? (сайт)

2. Як називається масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати? (спам)

3. Алфавітно-цифровий набір символів, що ідентифікує користувача комп'ютерної мережі і разом із паролем використовується операційною системою для надання йому дозволу на з'єднання з комп'ютерною системою та визначення його прав доступу до ресурсів мережі. (логін)

4. Комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого само розмноження. (вірус)

5. Службовий комп'ютер у локальній чи глобальній мережі, що забезпечує функціонування мережі, всі або частину її функцій (сервер)

6. Програма для знаходження і лікування програм, що заражені комп'ютерним вірусом, а також для запобігання зараження файлу вірусом (Антивірусна програма)

7. Заснований на стандартах набір правил, що визначає принципи взаємодії комп'ютерів в мережі (протокол)

8. Засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами інтернету у режимі реального часу (чат)

9. Популярний сервіс в інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту за допомогою листування.( електронна пошта)

10. Як називається служба ІР-телефонії, що забезпечує миттєве відправлення та отримання текстових повідомлень? (ICQ)

11. Програмне забезпечення для комп'ютера під'єднаного до Інтернету, що дає можливість користувачеві взаємодіяти з текстом, малюнками або іншою інформацією на гіпертекстовій веб-сторінці(браузер)

12. Веб-сайт або інша служба у Веб, яка дозволяє користувачам створювати публічну або напівпублічну анкету, складати список користувачів, з якими вони мають зв'язок та переглядати власний список зв'яків і списки інших користувачів (соціальна мережа)

13. Всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів.(Інтернет)

14. Назвіть рік виникнення Інтернет (1969)

15. Як звучить на англійській мові вислів «всесвітня паутина»? (WWW)

36

 

 

16. Користувач, який має ширші права порівняно із звичайними користувачами на суспільних інтернет-ресурсах (чатах, форумах). (модератор)

17. Організація, яка надає послуги доступу та передачі (інформації) в Інтернеті (провайдер)

18. В Інтернеті означає прізвисько, псевдонім (нік)

19. Секретне слово або символьна послідовність, призначена для підтвердження особи або прав. (пароль)

20. Коли відзначається Всесвітній день Інтернету? (4 квітня)

21. Що означає вислів «блю туз»?

22. Комп'ютерний хуліган, тобто той, хто здійснює неправомірний доступ до комп'ютерів та інформації. (хакер)

23. Сайт, або програмне забезпечення для спілкування в оф-лайн режимі (форум)

24. Комп'ютерні системи, які забезпечують візуальні і звукові ефекти, що занурюють глядача в уявний світ за екраном монітора. (віртуальна реальність)

25. Протокол передачі файлів (FTP)

26. Що означає вислів юзер? (користувач)

27. Зараз спам – це масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати, а в 1936 році – це …? (гострий ковбасний фарш)

28. Як називається текст для перегляду на комп'ютері, який містить зв'язки з іншими документами? (гіпертекст)

29. Як звучить на комп’ютерному сленгу мережений протокол ICQ? (аська)

30. Веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються, що є журналом чи щоденником подій (Блог)

31. Комп'ютерна мережа для обмеженого кола користувачів, що об'єднує комп'ютери в одному приміщенні або в рамках одного підприємства (локальна)

32. Працівник, посадові обов’язки якого передбачають забезпечення роботи комп’ютерної техніки, комп’ютерної мережі і програмного забезпечення в організації (системний адміністратор)

33. Який має колір тло екрана монітора на якому з’являється назва повідомлення про критичну помилку операційної системи Microsoft Windows? (синій)

34. Що означає на комп'ютерному сленгу гектар? (1Гб)

37

 

 

35. Людина, що займається програмуванням, виконує розробку програмного забезпечення (програміст)

36. Як юзери називають клавіатуру? (клава)

37. Як записується домен в доменному імені Запорізької області?(zp)

38. Дія групи людей направлена на блокування роботи певного інтернет-ресурсу. (хакерська атака)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Правила
  2. Вірш. Презентація теми.
  3. Розповідь про дітей
  4. Інтернет
  5. Анкетування
  6. Брейн ринг
  7. Терміни поєднати
  8. Відео
  9. Проект Кодекс розумного користувача інтернетом
  10. QR code перевірка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами інтернету у режимі реального часу (чат)
  2.     Популярний сервіс в інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту за допомогою листування.( електронна пошта)
  3.     Назвіть рік виникнення Інтернет (1969)
  4.     Як звучить на англійській мові вислів «всесвітня паутина»? (WWW)
  5.     В Інтернеті означає прізвисько, псевдонім (нік)
  6.     Секретне слово або символьна послідовність, призначена для підтвердження особи або прав. (пароль)
  7.     Коли відзначається Всесвітній день Інтернету? (4 квітня)
  8.     Комп'ютерний хуліган, тобто той, хто здійснює неправомірний доступ до комп'ютерів та інформації. (хакер)
  9.     Що означає вислів юзер? (користувач)
  10.                        Веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються, що є журналом чи щоденником подій (Блог)
  11.                        Який має колір тло екрана монітора на якому з’являється назва повідомлення про критичну помилку операційної системи Microsoft Windows? (синій)
  12.                        Що означає на комп'ютерному сленгу гектар? (1Гб)

 

 

doc
Додано
17 березня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку