Година спілкування "Булінг «Мій світ без насильства»"

Про матеріал
Мета: Навчальна: • Сприяти протистоянню різним видам насильства • Сприяти оволодінню інформацією про юридичний захист та психологічну допомогу • Сприяти формуванню вміння розпізнавати різні види насильства • Активізувати процес ставлення кожного учня як творця і проектувальника власного життя Розвивальна: • Формувати дружні стосунки між учнями • Формувати почуття гідності, гордості, та поняття честі у стосунках • Розвивати навички запобігання виникненню насильства в сім’ї, школі, серед однолітків Виховна : • Виховувати юридичну, психологічну, фізіологічну свідомість • Виховувати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я, до власної особи • Виховувати вибірковість у прийнятті рішень на користь здорового способу життя, ввічливість.
Перегляд файлу

Тема: Булінг «Мій світ без насильства»

Мета:

Навчальна:

  • Сприяти протистоянню різним видам насильства
  • Сприяти оволодінню інформацією про юридичний захист та психологічну допомогу
  • Сприяти формуванню вміння розпізнавати різні види насильства
  • Активізувати процес ставлення кожного учня як творця і проектувальника власного життя

Розвивальна:

  • Формувати дружні стосунки між учнями
  • Формувати почуття гідності, гордості, та поняття честі у стосунках
  • Розвивати навички запобігання виникненню насильства в сім’ї, школі, серед однолітків

Виховна :

  • Виховувати юридичну, психологічну, фізіологічну свідомість
  • Виховувати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я, до власної особи
  • Виховувати вибірковість у прийнятті рішень на користь здорового способу життя, ввічливість.

Обладнання:

Відео - сюжети, роздатковий матеріал, ватман, фломастери.

Основні поняття та терміни:

Булінг, жорстокість, агресія, конфлікт, жертва насилля, свідок насилля, відповідальність.

Тип уроку: урок – година спілкування.

Хід

Вчитель

Рада вітати Вас на сьогоднішньому занятті.

На цьому уроці, ми продовжимо розглядати, та обговорювати життєво важливі теми для людини,а зокрема – дитини.

Слайд 1

Тож сьогодні наша тема – це Булінг, жорстоке ставлення один до одного.

Слайд 2

Метою заняття, я поставила – пояснити вам поняття «булінг», показати наявну ситуацію в Україні, розвивати у вас відчуття відповідальності за перебіг подій навколо вас, та виховати любов та повагу до іншої думки, зовнішності чи ставлення…

Нещодавно, ми переглянули з вами, старий радянський фільм «Чучело». Ви пасятаєте його головних героїв та ситуацію, про яку йшлося в ньому? (Відповіді дітей)

Але, на превеликий жаль, до нашого часу, прояв жорстокості в дитячому світі не зникло, а лише набуло більших масштабів та страшніших наслідків. На даний час, прояв жорстокості – називають словом «БУЛІНГ»

Зараз давайте переглянемо відео, а потім обговоремо його.

Слайд 3

Відео з насильницькими діями проти дитини.

Обговорення:

Про що цей ролик?

Які дії спричиняли діти один одному?

Чим це загрожує кожному учаснику?

Що таке боулінг?

Слайд 4

Вправа "Мої очікування"

Мета: формування власної мети діяльності, мотивація та усвідомлення власної відповідальності за досягнення певних результатів.

Вчитель

Наша наступна вправа так і називається. Пропоную вам на листочку - стыкерах, які ви знайдете у себе на партах (зелений,жовтий та червоний), написати на зеленому листочку, а потім озвучити, що ви чекаєте від нашої зустрічі і прикріпити їх до нашого дерева (на дошці плакат з зображенням дерева).

Наприклад , дізнатися про боулінг, навчитися протидії, зрозуміти чому це трапляється…

Тож розпочнемо наше заняття.

Слайд 5

Що ж таке боулінг? Булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

Слайд 6

4 головні компоненти булінгу:

- агресивна і негативна поведінка;

- здійснюється регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмисною.

Слайд 7

Форми шкільного булінгу:

-фізичний (умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.);

-психологічний (насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість)

Слайд 8

Структура боулінгу

-переслідувач (кривдник, агресор);

-постраждала дитина (жертва);

-спостерігач.

Слайд 8

Зараз ми можемо пригадати, що можливо кожен з нас мав якусь свою роль у булінгу. Наприклад був спостерігачем, але при цьому не задумувався, що є безпосереднім його учасником.

Хто може сказати, чи траплялися випадки жорстокості в нашому класі? А можливо, за межами школи, ви спостерігали щось подібне?

(Відповіді дітей)

Ситація 1

Сила.

Перерва. Учні граються, стрибають, відпочивають… кожен займається тим, що йому подобається.

Хлопчик Дениско (сильний, фізично здоровий, лідер класу), біг та зачепив Артемка (звичайна дитина, добре навчається, охайно вдягається…). Артем впав.

1 варіант

Дениско, ще й посміється з Артема, його підтримають інші учні, всі разом будуть сміятися з хлопця.

2 варіант

Дениско вибачиться, перед Артемом і допоможе йому підійнятися.

  • Який варіант, частіше ви спостерігаєте на своїх перервах?
  • Який варіант правильний, з точки зору, норм і правил поведінки?
  • Як би ви вчинили на місці кожного з хлопців?

(відповідь на листочок)

Ситуація 2

Цькування

Нова учениця прийшла до класу. Марійка, не така як інші у класі. Вона зі звичайної родини, де не великі статки, виходячи з того, вона не має дорогих гаджетів, одягається не «по моді». Учням з першого дня навчання з нею, сподобалось «підшучувати» над нею. Коли, образливе звання вигадають, коли – папірець кинуть, коли на дошці ганебне слово на неї напишуть, штовхнуть, ніби випадково. І ось одного дня, Марійка не прийшла до школи…

1 варіант

Марійка – розповіла все батькам, і вони забрали її до іншої школи, або звернулись за допомогою до компетентних осіб.

2 варіант

Марійка – тяжко захворіла, і не хотіла жити…

  • Як почувала себе Марійка?
  • Як би ви вчинили на її місці?
  • Як би ви почувалися б, якщо б така ситуація склалася в нашому класі, і своїми діями ви довели дитину до потрясіння.

(відповіді на листочку)

 

Ситуація 3

Агресія

Сашко хотів таку наліпку, яка була в Юрка. Юрко не хоче ні ділитися, ні мінятися. Хлопці почали обзивати один одного. Сашко, не витримав, і штовхнув та вдарив Юрка, а той, в свою чергу, не промовчав… почалася бійка…

1 варіант

Прийшов вчитель, і хлопців розняв.

2 варіант

Колектив втрутився, та не дав хлопцям продовжувати бійку.

  • Хто спровокував бійку?
  • Хто правий з хлопців?
  • Як можна було уникнути бійки?
  • Як ви б вчинили на місці хлопчаків?

(відповіді на листочках)

 

В кожній наведеній ситуації виникає конфлікт. Найстрашніше, що в кожній – є свідки, спостерігачі.

Спостерігач має декілька видів:

-  вдає, що не бачить,

- інформує дорослих,

- сміється з жертви,

- захищає жертву і т.п.

Вчитель

Отже, ми дізналися про боулінг, жорстокість, конфлікт та агресію. Всі ці риси або дії, щодо іншої людини – не правильні і образливі. Але як поводитися, коли до вас починають чіплятися такі особи? Як діяти в такій ситуації?

Зараз, ми з вами зробимо вправу:

Вправа «Мозковий штурм»

Назвіть приклади  рішень, які можуть вплинути  на тих, хто поводиться агресивно.

Список дієвої поведінки в ситуації агресії, згідно наступних категорій:

  1. Встановлення меж – «не говори так до мене ”, „я не погоджуюсь, щоб так мене називав ”,  „перестань, мене це нервує ”, „я не люблю цього ”
  2. Розмова про наслідки – «розповім класному керівнику ”, „не буду з тобою говорити ”, „я піду звідси ”
  3. Звертання до інших по допомогу (дорослої особи або колеги)
  4. Вираження власної думки: „я не люблю такого одягу ”, „але мені це подобається ”
  5. Ігнорування або відхід
  6. Несподівано вразити агресора - (напр. зміна теми розмови, жарт, несподівана, неочікувана поведінка, «відчіпні» відповіді: „може бути, можливо ”, „якщо так вважаєш ” погодження з агресором: „знаєш, щось у цьому є”)

 6 груп

Кожна обирає одну з описаних вище категорій реагування, готує у групах сценки про дієвий захист від агресії з використанням одного або кількох способів з цих категорій. Пограйтесь та обговоріть сценки.

Ситуації:

  1. Кілька одноліток насміхається з твого одягу говорячи, що він не модний та що це одяг старшого брата/сестри.

(застосуй вираження власної думки)

  1. Подруга називає тебе дурнем и селюком. 

(застосуй визначення меж)

  1. Група хлопців наказує тобі щоденно приносити їм гроші для здійснення покупок у шкільному магазинчику

(застосуй звернення про допомогу до іншої особи)

  1. Дізнаєшся, що твої подруги негарно про тебе висловлюються.

(застосуй розмову про наслідки)

  1. На перерві колеги провокують тебе, показуючи у твій бік пальцями та передражнюючи твій хід

(застосуй ігнорування)

  1. На перерві переглядаєш свої конспекти, а твоя подруга називає тебе підлизою та тим, хто «кує науку»

(застосуй несподіване враження агресора)

Кожна група обирає різні можливі види поведінки свідка в описаній ситуації. Після закінчення роботи кожна група представляє свою ситуацію та можливі види поведінки свідків.

(Діти показують сценки)

Вчитель

Запам’ятайте!

Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або образливими, злими словами.

Ваша власність належить тільки вам.

Ви маєте право на допомогу.

Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

Дитина має право на вільне життя та світосприйняття. І якщо ви «не такі» як інші, маєте відмінність, то це не є ознакою вашого неподобства, а це є – ваша індивідуальність  і особистість. А найголовніше, що ви маєте право жити так, як вам хочеться і бути таким, як ви хочете. Але не забувайте, що ваша індивідуальність, не повинна приносити шкоду оточуючим.

Рекомендації:

1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).

5. Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.

7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

8. Усунь провокативні фактори.

 

Для покращення настрою, пропоную пограти.

Вправа «Історія  з  торбинки»

Мета: сприяти емоційному налаштуванню учнів  на урок

Хід вправи

Учасники  по  черзі  дістають  з торбинки будь-який предмет і  від  його  імені презентують себе. Наприклад: «Я — шпилька для  волосся, дуже  красива, корисна, завжди на очах, до мене часто торкаються, коштую дорого, але  виглядаю просто».

 

Вчитель

Ми знаємо, що булінг – це агресивна поведінка та «травля» іншої людини, від якої залишаються травми різного виду. Одні дітки страждають емоційно, а інші, ще й фізично. Раніше, учні були впевнені, що вони діти і їм за їхні дії нічого не станеться. Ну покричать батьки вдома, на тому й крапка… Але, з настанням розвитку і без покарання булінгу, наша влада, вирішила, що це не може так більше продовжуватись, тому прийняла закон про страшні покарання проявів жорстокості,як для самих дітей, так і для їх батьків. Тому, на даний час, якщо, не дай боже, трапляється з вами один з підвидів булінгу, ви не бійтеся, а зразу звертайтеся по допомогу до дорослих. Чи то батьків, чи вчителів….

На останок, хочу провести з вами маленький тренінг, щоб ви більше пізнали один одного, і щоб зрозуміли, що в кожній людині – є дещо особливе і оригінальне, і це не соромно, цим можна пишатися!

Тренінг «Свічка довіри»

Мета: показати дитині, що в кожному є якась «родзинка», викликати відчуття дружелюбності і мужності, підняти самооцінку.

Хід

Діти стають в коло. Вчитель бере до рук запалену свічку і говорить про свій клас, який він і чим відрізняється від інших. Після цього,пропонує це ж саме зробити кожному, а ле не про клас, а про свого сусіда по колу.

Вчитель

Вам сподобалась така вправа?

Чи зрозуміли ви, що саме я хотіла вам донести, проводячи її?

(відповіді дітей)

А зараз хочу попросити вас згадати про наші листочки. На початку уроку ми написали наші сподівання… А тепер, я пропоную вам написати, чи справдились вони. Чи знайшли ви відповіді на свої питання? Чи сподобався вам урок? Чи корисною була інформація, яку ми сьогодні обговорювали? Якщо ви на всі питання отримали відповідь, я прошу вас, взяти до рук жовтий листочок, і прикріпити його до дерева. А якщо вам щось не зрозуміло, ви не знайшли відповідь на свої очікування, то прикріпіть червоний листочок.

Вчитель

Гарне вийшло дерево. Воно символізує наші сподівання і справдження надій та наших очікувань. Але, зверніть увагу. Якби на дереві був один чи два листочки, чи було б це дерево таким гарним?

Ні, не було б. так і ми з вами. Коли ти сам один, воно добре, але коли в тебе є плече, на яке можна обпертися – воно набагато краще!

 

Вірш.

Світ без насилля... (Ірина Супрун)

 

Мій улюблений світ - без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

 

Мій улюблений світ - без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста

И голосінь не почуєш сумних

 

Мій улюблений світ - це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо, звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло Іти в майбуття.

 

І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть люди всієї країни:

Україна - це світ без насильства.

 

11111111

Добре жить - незнати горя

Кожен дріб*язок - біда

Та коли прийде недоля

Прикра і гірка сльоза

 

Посумуй і зажурися

Що раніше був такий

Ворохобно суєтився

Божу ласку не цінив

 

Подивись навколо себе

Це не гра,- це є життя

Якщо зовсім легко жити

Значить ти пішов до дна

 

Кожен крок - нове зусилля

Радість в серце надає

Повстаєм проти насилля

Боримось за щастя ми

1111111

Навчімо діток Богові молитись,

Навчимось Батька й Матір шанувати.

Тоді ніяке зло не зможе в Україні

Над нами і над нею панувати.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Солопова Наталія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. степанец Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ermolova Sveta
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
19618
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку