Усний журнал «Гляди не забудь – людиною будь»

Про матеріал
Мета: формувати у дітей поняття «людина» як найвищої цінності суспільства, виховувати прагнення прожити життя чесно та гідно, бути справжньою людиною,розвивати у дітей доброту,порядність, бажання підтримати ближнього у скрутну хвилину.Допомогти учням усвідомити, що чуйного,доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь навколишній світ.
Перегляд файлу

КЗО «Криворізька загальноосвітня школа – інтернат № 7 І-ІІ ступенів ДОР»

 

 

 

 

Усний журнал

Тема

«Гляди не забудь – людиною будь»

 

 

 

 

 

 

Педагог :

Плосконос Т.В.

 

 

 

 

 

 

2017-2018 нр

 

Тема: «Гляди не забудь-людиною будь»

Мета: формувати у дітей поняття «людина» як найвищої цінності суспільства, виховувати прагнення прожити життя чесно та гідно, бути справжньою людиною,розвивати у дітей доброту,порядність, бажання підтримати ближнього у скрутну хвилину.Допомогти учням усвідомити, що чуйного,доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь навколишній світ.

Хід

Вступне слово вчителя

Людина… хто це?

Людина – жива істота, яка наділена даром мислення,мовлення,здібністю створювати знаряддя і користуватися ним у праці.

 Сказав мудрець :

Живи ,добро звершай ,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

Людина народжується,росте,набирається досвіду – розвивається.Вона прагне пізнати істину, зрозуміти життя і своє місце в ньому.Із того часу ,коли людина поставила перед собою запитання:»Хто я така?,Яка я? Чим відрізняюсь від інших істот?Як мені уживатися з іншими людьми? «,виникла моральність.Що це?

Це правила,які визначають поведінку, духовні та душевні якості,необхідні людині в суспільстві, а також їхнє виконання.Люди ,які оточують нас ,зазвичай оцінюють наші вчинки,вбачають у нас добро чи зло.Як ви думаєте,що таке – добро,доброта?

 

 

Доброта – це мірка,з якою ми підходимо до пояснення й оцінки людських стосунків.Добра людина помічає в інших добро, милосердя.

1-й          Від рідної хати дитину,веде у широкий світ.

                 Ота єдина стежина,що дарує красу і цвіте.

2-й          Іди по тій стежині,дитино,даруй любов і тепло.

 І  пам’ятай: ти—Людина,вчись,думай,роби добро.

Вчитель : Доброта,милосердя…Ці риси характеру цінувались і в давні часи.Цілком природно вважалося і вважається допомогти нещасному,поділитись із голодним шматком хліба,дати притулок бездомному,порятувати хворого чи каліку,захистити скривдженого.

Зроби добро – і відчуєш радість. Будь Людиною з великої літери. І якщо кожен з нас в класі так робитиме, то засяє ясніше сонечко, день здаватиметься щасливішими і яснішими.

3-й         Не говори про доброту,коли ти нею сам не сяєш.

 Коли у радощах витаєш,забувши про чужу біду.

 Бо доброта не тільки те,що обіймає тепле слово,

 В цім почутті таке основне, яке з глибини душі росте.

4-й Коло її не маєш ти,пораниш людяне в людині.

 Пораниш людяне в людині,немає вищої святині.

 

Дид.гра  «РАСШИФРУЙ  СЛОВО» Д – душевність, О—опередність,

Б—безвідмовність,Р—рішучисть,О – оглядність.

( ФІЗХВИЛИНКА  ПІСНЯ З РУХАМИ «ЧТО ТАКОЕ- ДОБРОТА.» )

Вчитель: Милосердя і доброта….Це два крила ,на яких тримається людство.В Украіні проживає майже 2 мільйони самотніх людей, близько 200 тисяч з них не можуть себе обслуговувати,15 тисяч проживають у будинках –інтернатах,їх об’єднує немічність і самотність, 70 тисяч одержують мізерну пенсію,а ще багато таких,котрі живуть на межі бідності. Сумні цифри, невтішні. Та це правда життя.Вони ,ці люди ще страждають від нашої байдужості,невихованості.Не часто вони чують вкрай необхідне «Доброго дня».

Діти,а які крилаті вирази про добро знаєте ви.

--- зроби добре діло і відчуй радість,

--- будь Людиною з великої літери,

--- не бвий,не грабуй та не бреши,

--- побачиш малюка посміхнись,побачиш старця уклонись.

Вчитель: Бути привітним – значить радіти іншому, доброзичливим – бажати добра.

5-й  Кажимо більше добрих слів знайомим,друзям і коханим,

Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів.

Нехай цих слів солодкий мед чиюсь загоїть рану.

Вчитель: Взагалі такі  властивості людини,як доброта та милосердя виховуються у сім’ї з маличку.

        6-й            Навчаймося добра,як вчаться мови діти

 Щоб потім все життя його творити святе.

 Плекаймо крізь роки троянди ніжні й жито

 Тримаймо у серцях,як сонце золоте,

 Даруймо для людей погожі дні весняні.

 Щоб щирим садом вік святився небокрай.

 Щоби беріз пісні лунали до нестями.

 І повнився добром наш і рідний край.

Вчитель:Тож,дорогі дітки ,давайте робити добрі вчинки.Щоб ваші обличчя сяяли від того, щоб вірили,що ви – Людина,а людина – творить добро.Лікування добротою потребують не тільки хворі, а й цілком здорові люди , в яких душа черства й глуха до чужого горя.

7-й     Не нарікай на глухість душ людських

І не гостри в злобі на них зубів…

А ти що людям доброго від них?

Лікуймо наші душі зачерствілі

Несімо правди непогасний стяг --

І кривда в нашу долю не поцілить.

Є ще спасіння від недуг людських --

Джерела віднайдімо лиш цілющі…

Мов подорожником, торкнімося до них-

Й добром розквітнуть й просвітліють душі.

Скропімо серце щире, не черстве,

Людського милосердя еліксиром.

Воно хоч кволе, знову оживе,

У справедливість й людяність повірить.

 

Вчитель. Підсумок нашої бесіди буде вірш М.Рильского «Ким хочеш бути, хлопчику..?»

Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?

Серйозний, як усі Котигорошки,

Ти на питання це подумав трошки

І відповів: Людиною. Дитя!

Благословляючи твоє життя,

У трудну виряджаючи дорогу, яку пораду чи пересторогу

Я кращу дам, ніж дав собі ти сам?

Будь вірним слову, що усім словам,

Із ним одним ніколи не зрідяться!

Хай веселять тебе любов і праця,

Хай дружби непогасної крило

Гірке від тебе відганяє зло,

І хай у час останній свій про сина

Спокійно я подумаю : Людина!

Отже, радість, дітки, чуйними, доброзичливими, бо це найкращі риси, які так потрібні сьогодні нашій Україні. Будьте справжніми людьми!

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку