Конспект години спілкування у 2 класі
на тему: «Даруй добро»
Вчитель початкових класів
Сокульська В.І.
2022
Мета. Вчити учнів творити добро, бути вихованими, рости людиною серед людей; аналізувати добрі та погані вчинки, розвивати у собі людські чесноти, удосконалювати культуру своєї поведінки.
Очікувані результати:
-дитина виявляє прагнення бути доброю людиною, проявляти милосердя;
-об’єднується з іншими дітьми у групу для спільної діяльності;
-висловлює та аргументує власну думку;
-підтримує діалог на тему, пов’язану з життєвими ситуаціями.
Обладнання: аудіозаписи пісень, відео мультфільм « Мишеня і Птах», сюжетні малюнки, роздатковий матеріал ( картинки із зображенням вчинків людей, картки із людськими чеснотами, пелюстки «Квітки добра» ).
Девіз. Твори добро, де тільки можеш.
Хід години спілкування
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми і мети – Придивіться, діти, яка весела хмаринка у нас сьогодні в гостях. А які краплинки дощу вона принесла! Тут зображені літери! Давайте утворимо з них слово.
– Отже, сьогодні під час години спілкування ми з вами поговоримо, що таке добро, яких людей ми називаємо добрими, про те, з якими людьми жити краще, як нам ставати добрішими.
ІІІ. Основна частина
Спалахнула свічечка
Ніжним полум’ям.
Підійди погрітися,
Кому холодно…
У центрі кола горить свічечка, яка є символом добра й чистоти. Діти висловлюють добрі побажання один одному, торкаючись долоньками один до одного.
-Ви відчуваєте тепло руки свого товариша. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього.
Останніми звучать слова, сказані хором:
- Хай торжествують світло й доброта!
2. Слово вчителя. Історія про Мудреця.
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Вчитель:
-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?
(Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)
Вчитель:
-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.
3. Асоціативний кущ « Квітка Добра»
- Перед вами макет квітки. Вона суха і мертва. Зараз ми вдихнемо в неї життя і силу: прикріпимо картки пелюстки із словами добра.
Під час виготовлення «Квітки Добра» звучить пісня "Про добро"
- Що сталося з квіткою?
- Як вона змінилася?
А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?
Відповіді дітей:
- Добро - це радість.
- Добро – це добрі вчинки.
- Добро – це допомога другу.
- Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.
- Добро – це посмішка мами.
- Добро – це коли ти умієш прощати.
- Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.
- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.
- Добро –……
Вчитель:
- Які правила доброти ви знаєте? (Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)
Вчитель:
-Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре? (Доброзичлива, вихована, добросовісна, порядна, тактовна, чесна, ласкава, милосердна)
4. Перегляд мультфільму « Мишеня і Птах».
- Серед чеснот, які лежать на ваших партах, вам потрібно вибрати таку чесноту, яку проявило мишеня у мультику і приклеїти її посередині А5. А тепер серед інших картинок, які я вам роздам, вибрати ці, на якій ви бачите, що люди проявляють цю чесноту і також приклеїти ці картинки.
5. Робота в групах по змісту відео.
6. Презентація робіт.
7. Гра "Оцініть вчинок":
- Я читаю вам речення. Якщо ви погоджуєтеся, то всі разом говорите « так», якщо не погоджуєтеся – « ні».
- Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені: У сварці добре жити? (Ні)
- А як немає забіяк, тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця в усіх ясні, то вам погано, діти? (Ні)
- Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
- А як обличчя всіх пісні, похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
- Реве і трощить все чудак. Це теж погано, діти? (Так)
- Тоді іще скажіть мені: як діти б’ються, добре? (Ні)
8. Складання з пазлів « Серця чеснот». (На кожному пазлі написана людська чеснота і якщо скласти ці пазли, утвориться «велике справжнє людське серце»)
- У вас на партах лежать частинки пазлів. Ваше завдання скласти на дошці ці пазли . Подивіться, яке у нас прекрасне вийшло серце. Серце справжньої доброї людини повинне бути саме таким, наповненим чеснотами.
ІV. Підсумок години спілкування.
– У кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Коли людина робить добрі справи, то Ангел радіє. А якщо злі – то плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець завжди радів і приходив на допомогу у складну годину.
Хай Ангел-хранитель вночі
Запалить для вас три свічі.
Перша свіча – за любов:
Даруйте її знов і знов.
Друга – за доброту,
Правду і прямоту.
Третя свіча – оберіг
Від всіх негараздів і лих.
|
Коли з'являється дитина - Господь запалює зорю, І тихо, наче у раю, По небосхилу пісня лине. І скільки тій зорі світить - Не зна ніхто на цілім світі, То ж треба вірити й любити І кожен день добро творить.
Приспів: Даруй добро на цілий світ! Даруй добро! Віддай, що маєш! Даруй добро багато літ! Нехай зоря твоя палає!
Хто за минулим не жаліє, Той віри в себе не згубив. Той, хто хоч раз в житті любив, Свою зорю тобі відкриє. І скільки тій зорі світить - Не зна ніхто на цілім світі, То ж треба вірити й любити І кожен день добро творить.
Приспів. (3) |
додаток : обличчя, фігури, пелюстки – 9х6, смайлики 6