Година спілкування "Даруй добро"

Про матеріал
Година спілкування розроблена для учнів 2 класу до Дня спонтанного прояву доброти, який запроваджений міжнародними благодійними організаціями і відзначається кожного року 17 лютого. Робота містить такі матеріали: - асоціативний кущ "Квітка Добра" - "Серце чеснот" - Вірш " Три свічі" - історія про Мудреця - пісня " Даруй добро"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

     Конспект  години спілкування  у  2 класі

             на тему:   «Даруй добро»

 

 

 

 

 

                                                  

 

                                                Вчитель  початкових  класів

                                                                                Сокульська В.І.

 

                                                  2022

Мета.  Вчити учнів творити добро, бути вихованими, рости людиною серед людей; аналізувати добрі та погані вчинки, розвивати у собі людські чесноти, удосконалювати культуру своєї поведінки.

Очікувані результати:

-дитина виявляє прагнення бути доброю людиною, проявляти милосердя;

-об’єднується з іншими дітьми у групу для спільної діяльності;

-висловлює та аргументує власну думку;

-підтримує діалог на тему, пов’язану з життєвими ситуаціями.

Обладнання:  аудіозаписи пісень,  відео мультфільм  « Мишеня і Птах», сюжетні малюнки, роздатковий матеріал ( картинки із зображенням вчинків людей, картки із людськими чеснотами, пелюстки «Квітки добра» ).

Девіз.   Твори  добро, де тільки можеш.

                                       Хід години спілкування

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми і мети                                                                                         – Придивіться,  діти, яка весела хмаринка у нас сьогодні в гостях. А які краплинки дощу вона принесла! Тут зображені літери!  Давайте утворимо з них слово.

– Отже, сьогодні під час години спілкування ми з вами поговоримо, що таке  добро, яких людей ми називаємо добрими, про  те, з якими людьми жити краще, як нам ставати добрішими.

ІІІ. Основна частина

  1. –Діти, сьогодні, 17 лютого, у календарі визначний день – День спонтанного прояву доброти. І тому нашу  годину спілкування  ми проведемо на тему: « Даруй добро». Розпочнемо з гри в колі друзів  «Я дарую тобі..»

                              Спалахнула свічечка

                              Ніжним полум’ям.

                              Підійди погрітися,

                              Кому холодно…

У центрі кола горить свічечка, яка є символом добра  й чистоти.                                                                               Діти висловлюють добрі побажання один одному, торкаючись долоньками один до одного.

-Ви відчуваєте тепло  руки свого товариша. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього.

 Останніми звучать слова, сказані хором:                                              

 - Хай  торжествують світло й доброта!

2. Слово вчителя.  Історія про Мудреця.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Вчитель:

-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

 (Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)

Вчитель:

-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

3. Асоціативний кущ « Квітка Добра»

- Перед вами макет квітки. Вона суха і мертва. Зараз ми вдихнемо в неї життя і силу: прикріпимо картки пелюстки із словами добра.

 

 

 

 

 

             

                                                                    

 

                                                           

 

 

 

                                                                            

 

                                                                                                  

 Під час виготовлення  «Квітки Добра» звучить пісня "Про добро"

 

                                                          - Що сталося з квіткою?

                                                          - Як вона змінилася?

 

 

А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?

 Відповіді дітей:

 - Добро - це радість.

 - Добро – це добрі вчинки.

 - Добро – це допомога другу.

 - Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.

 - Добро – це посмішка мами.

 - Добро – це коли ти умієш прощати.

 - Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

 - Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

 - Добро –……

 Вчитель:

- Які правила доброти ви знаєте? (Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

Вчитель:

-Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?  (Доброзичлива, вихована, добросовісна, порядна, тактовна, чесна, ласкава, милосердна)

4. Перегляд мультфільму « Мишеня і Птах».

-  Серед чеснот, які лежать на ваших партах, вам потрібно вибрати таку чесноту,  яку  проявило мишеня у мультику і приклеїти її посередині А5. А тепер серед інших картинок, які я вам роздам, вибрати ці, на якій ви бачите,  що люди проявляють цю чесноту і також приклеїти ці картинки.

5. Робота в групах по змісту  відео.

6. Презентація робіт.

7.  Гра "Оцініть вчинок":

- Я читаю вам речення. Якщо ви погоджуєтеся, то всі разом говорите « так», якщо не погоджуєтеся – « ні».

- Бабусі хлопчик допоміг.                                                                                                                    Він, діти, добрий хлопчик?                       (Так)

- Тепер усі скажіть мені:                                                                                                                У сварці добре жити?                                (Ні)

- А як немає забіяк,                                                                                                                            тоді усім прекрасно?                                 (Так)

- А як серця в усіх ясні,                                                                                              то вам погано, діти?                                  (Ні)

- Співає хлопчик гарно як!                                                                                                           А вам подобається?                                  (Так)

- А як обличчя всіх пісні,                                                                                                                    похмурі, злі? Вам добре?                         (Ні)                                                                   

- Реве і трощить все чудак.                                                                                         Це теж погано, діти?                                (Так)

- Тоді іще скажіть мені:                                                                                               як діти б’ються, добре?                            (Ні)

8.  Складання з пазлів « Серця чеснот». (На кожному пазлі написана людська чеснота  і якщо скласти ці пазли, утвориться «велике справжнє людське  серце»)

- У вас на партах лежать частинки пазлів. Ваше завдання скласти на дошці ці пазли . Подивіться, яке у нас  прекрасне  вийшло серце. Серце справжньої доброї  людини повинне бути  саме таким,  наповненим чеснотами.

ІV. Підсумок години спілкування.

  1. Побажання.

 – У кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Коли людина робить добрі справи, то Ангел радіє. А якщо злі – то плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець завжди радів і приходив на допомогу у складну годину.

Хай  Ангел-хранитель вночі                                                                                             

Запалить для вас три свічі.

 Перша свіча – за любов:

Даруйте її знов і знов.

Друга – за доброту,

Правду і прямоту.

Третя свіча – оберіг

Від всіх негараздів і лих.

  1. Пісня "Даруй добро" Наталії Май (учні співають пісню та імітують сюжет пісні жестами).

 

 

Коли з'являється дитина -

Господь запалює зорю,

І тихо, наче у раю,

По небосхилу пісня лине.

І скільки тій зорі світить -

Не зна ніхто на цілім світі,

То ж треба вірити й любити

І кожен день добро творить.

 

Приспів:

Даруй добро на цілий світ!

Даруй добро! Віддай, що маєш!

Даруй добро багато літ!

Нехай зоря твоя палає!

 

Хто за минулим не жаліє,

Той віри в себе не згубив.

Той, хто хоч раз в житті любив,

Свою зорю тобі відкриє.

І скільки тій зорі світить -

Не зна ніхто на цілім світі,

То ж треба вірити й любити

І кожен день добро творить.

 

Приспів. (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

додаток    : обличчя,  фігури, пелюстки – 9х6, смайлики 6

 

 

 

              

                                                                   

 

                                                           

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

              

 

                                                                    

 

                                                           

                                                                       

 

                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

              

 

                                                                    

 

                                                           

 

 

 

 

                                                                            

 

                                                                                                  

 

 

 

 

 

              

 

                                                                    

 

                                                           

 

 

 

 

 

 

                                                                                           

                                                                            

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку