Тема: Подорож до чудової країни.
Мета: продовжувати знайомити дітей з секретами вихованої людини, правилами поведінки у школі , в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних , близьких, оточуючих; розвивати увагу , мислення , мовлення учнів ; виховувати любов та пошану до оточуючих людей.
Обладнання: зображення країни Ввічливості, картки для групової роботи, макет Феї Ввічливості, чарівний мішечок.
Методична мета: формування ціннісного ставлення до себе та інших та розвиток творчого потенціалу учнів на засадах педагогіки партнерства.
Доброго дня всім! Світлої днини!
Щедро даруй ти людям ,дитино!
І посміхнуться у відповідь люди.
Добрі слова жбо для кожного любі!
Друзям своїм ви частіш посміхайтесь .
А з гостями в класі хутчіш привітайтесь.
2 .Мотивація навчальної діяльності.
Як приємно вчитися з розумними , добрими, вихованими дітьми .Пригадаємо наші попередні зустрічі, чим ми займалися на годинах спілкування.
Ось чому цю зустріч називаємо Годиною Спілкування.
Є твердження « Скільки людей –стільки й думок і всі вони різні» . Дивно? Сумніваєтесь ?Не легко в це повірити? Спробую вас переконати.
ГРА «Долоньки». (парах , четвірках).
Ну що переконалися?
Хочу вам сказати по секрету , що у світі немає жодної пари людей у яких візерунки на долоньках були б схожі .Так і характери та думки.
Але є річ , яка може об ‘єднати всіх нас. Про це писав ще Сухомлинський : «Найвища радість і щастя для кожного з нас –це спілкування».
А от яке воно виходить ,це вже залежить від нас самих.
3.Оголошення теми і мети години спілкування
Отже сьогодні на годині спілкування ми будемо продовжувати вчитися ввічливо розмовляти один з одним , культурно звертатися до друзів . рідних,знайомих і незнайомих і навіть до природи, щоб нести всім радість і любов, тож дізнаємося про секрети вихованої людини.
ВПРАВА «Очікування»
Що ви очікуєте від нашої зустрічі.?
Ну що ж запрошую вас на прогулянку до чарівної країни Ввічливості.
ГАЛЯВИНА «СЮРПРИЗНА»
Починаємо нашу прогулянку з галявини «Сюрпризної» .
Нас вийшла зустріти сама володарка країни ввічливості - Фея Ввічливості. І принесла нам подарунок –чарівний мішечок.
А в ньому чарівні слова - вони дійсно чарівні. Ну що відкриваємо?
Відкриваю.
--Підставляйте скоріш долоньки. Приймайте ці незвичайні подаруночки -несіть їх додому , до друзів, навіть до природи.
Хто яке слово взяв для себе ? Поділіться з усіма.( діти називають)
Наша класна кімната стала веселішою, недарма ці слова мають надзвичайну силу. Усім кому вони адресовані стає приємно і добре.
ВПРАВА «ГРОНУВАННЯ»
Ми в чарівній країні Ввічливості. Як ви розуміємо слово ввічливість?
Давайте не забувати ці прекрасні слова.
ГАЛЯВИНА « ІНФОРМАЦІЙНА».
Мандруємо далі, нас зустрічає галявина « інформаційна»
У кожного народу є своя форма вітання. Добре , якщо ви знаєте , як привітатися із іноземцем його мовою, а що коли справа доходить до рукопотискання?
Разом з нами подорожує група знавців різної інформації. Давайте послухаємо.(інформація про вітання в різних країнах виступи дітей).
---От бачите звичайне вітання може бути таким приємним ,хоч на краплину ,але від нього стає життя радісніше.
Дякуємо нашим знавцям, дійсно все сказане важливе та необхідне. Пам ‘ятайте це адже в житті все знадобиться.
ГАЛЯВИНА «АКТОРСЬКА»
Зупиняємося на галявині акторській. До вашої уваги
ГРА «ВВІЧЛИВО___НЕВВІЧЛИВО»,
Разом з нами подорожують актори, які нам і допоможуть. Діти читають вірші з різними ситуаціями, а учні реагують на слова киваючи головою так-ні.
-Висновок: добре знаєте як поводитися. Коли поводитись грубо , ображати всіх, обзивати - можна залишитися одному.
ГРА « КОМПЛІМЕНТ».
Мешканці країни Ввічливості завжди говорять один одному компліменти.
(Робота в парах)
В нас сьогодні день подарунків –зробіть подарунок сусідові по парті.
На намистинках написати компліменти. ( Діти пишуть компліменти) Ваше відчуття від такого чарівного подарунку? ( Міркування )
РЕЛАКСАЦІЙНА ПАУЗА,
Фея Ввічливості запрошує на мить на галявину до свого чудового лісу.
ГАЛЯВИНА « ЧИТАЦЬКА»
На нас чекає галявина читацька, А тепер познайомимося з дуже цікавим оповіданням В. Сухомлинського «Навіщо кажуть спасибі?» Допоможуть нам представники групи читців,які нас супроводжують.
-У хлопчика був час подумати над цією мудрою істиною. А як ви думаєте - навіщо людині треба говорити спасибі?
-А тепер уявіть себе на мить хлопчиком , щоб ви відповіли дідусеві: так кого ж підносять, роблять мудрими такі слова?( Міркування дітей)
РОЗВ ‘ЯЗУВАННЯ ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ,
(Робота в групах).
-Фея Ввічливості передала малюнки і хоче дізнатися чи зможемо розібратися й пояснити вчинки дітей з добрим серцем й кам ‘яним.
Діти об ‘єднуються в групи і виконують завдання.
Молодці, я сподіваюся що ваші сердечка стануть трішечки добрішими, уважнішими,до людей, своїх рідних, навколишнього середовища, до себе.
Перевіримо чи поповнився ваш словничок чемної дитини
ГРА «ЩО ЗРОБИТИ ЯКЩО:
4.Рефлексія години спілкування .Подорож наша була чарівна, цікава. Від Феї Ввічливості отримали незвичайні подаруночки. А давайте й ми зробимо подарунок для чарівної Феї від класу.
Попрацюємо в парах –на кульках написати кілька чарівних слів,які будете використовувати у своєму мовленні.
Діти прикріплюють кульки на дошку- виходить салют.
-Які ввічливі слова говорять у вашій сім ‘ї?
-Над чим примусила замислитися година спілкування?
-Навіщо нам такі зустрічі?
Ось і добігла кінця наша зустріч .Я,діточки,дійсно пишаюся вами. Ви були сьогодні гідними помічниками вчителю та Феї Ввічливості.
(діти всі разом промовляють клятву ввічливої дитини ).