Година спілкування для учнів початкових класів " Право крокує планетою"

Про матеріал

Мета : дати учням поняття про нормативну базу в галузі прав дитини, зокрема Конституцію України, Декларацію прав дитини, Конвенцію про права дитини, їхні основні положення. Вчити дітей самостійно робити висновки, аналізуючи різні ситуації, вчинки Розвивати логічне мислення, пам'ять, мову дітей. Виховувати толерантність, вчить поважати людей.

Перегляд файлу

 

Година спілкування

для учнів початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Право крокує планетою

 

Результат пошуку зображень за запитом "права дитини"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : дати учням поняття про нормативну базу в галузі прав дитини, зокрема Конституцію України, Декларацію прав дитини, Конвенцію про права дитини, їхні основні положення. Вчити дітей самостійно робити висновки, аналізуючи різні ситуації, вчинки Розвивати логічне мислення, пам'ять, мову дітей. Виховувати толерантність, вчить поважати людей.

 

Обладнання: ілюстрації - Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, ілюстрації; сюжетами казок, елементи костюмів для розігрування сценки, кольорові олівці.

 

(Звучить фонограма пісні "В каждом маленькомребенке... ").

Дівчинка. Володю, віддай м'ячик!

Хлопчик. Не віддам!

Дівчинка. Віддай! Це ж мій м'ячик.

Хлопчик. Не віддам! Я теж хочу погратися.

Дівчинка. Володю!

Хлопчик. Не заважай. Це хлоп'яча гра.

(Фонограма. На сцену виходить дівчинка, вона засмучена. На зустріч виходить гурт дітей, які щось обговорюють).

  1.                Настю, ти чого така сумна?
  2.                Щось трапилось?

Настя. Володя забрав мого м'яча і не віддає. Яке він мав право так робити? Завжди, завжди він мене ображає: то м'яч відбере, то дражниться, а той ...

Вчитель . Здається, її треба ознайомити з правами дітей. Настю, не сумуй.

Зараз ми будемо грати,

І права дітей вивчати.

  •                   А чи знаєте ви діти, що ж таке «право»? (Відповіді дітей).

(Мій тато має право водити автомобіль. Ми на уроці вивчили, що право -це те що ми можемо робити)

Права дитини — це певні можливості, які треба вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і нести повноцінне життя Але спочатку заспіваємо, щоб всім стало весело і Настя перестала нудьгувати.

Пов’язане зображенняПро що ми будемо співати відгадайте із загадки.

Рано-вранці хто вас будить?

  Ніжним променем голубить?

                               Заглядає у віконце

                               Тепле ніжне ….

(Діти відповідають - «сонце «).

Вірно, сонечко. Тепле, лагідне. Про нього ми зараз і заспіваємо.

 

               Дитяча співаночка з рухами «Вийди, вийди сонечко»

(На дошку прикріплюємо малюнок сонечка)

 

  •                   Молодці! Давайте собі поаплодуємо. Дійсно, сонечко дарує життя кожній рослині, кожній тварині. Тож і рослини, і тварини мають право на життя. І людина має право на життя. А найголовніше - кожна дитина має право на життя.                    - Ось в нашого сонечка з’явився перший промінчик.

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на життя»)

 

Настя. Так, це дуже просто: я існую - значить маю право на життя.

 

  •         А ви запам’ятали? (Діти відповідають). Яке право ви маєте? Діти відповідають).
  •   На землі здійснилося диво - народилася людина. Якою вона буде? Розумною чи не дуже, доброю чи злою, красивою чи ні - важко сказати. Але одне вже можна із впевненістю сказати: вона буде носити те ім’я, яким її назвуть. Дитина має право носити це ім’я все життя або з певних причин змінити його, і ніхто не повинен позбавляти її цього права. А в нашого сонечка ще один промінчик .

( Прикріплюємо промінчик із записом «Право на ім’я »)

У вас такі чудові і гарні імена, тож пропоную гру: я читаю вірша, а ви, якщо почуєте ім’я дівчинки, плескаєте в долоні один раз, а якщо ім’я хлопчика - два рази. Давайте спробуємо: Оксана (діти плескають один раз), Петрик (діти плескають два рази). Молодці! Тепер слухайте уважно.

 


На фестиваль нас зібралось багато,

Будемо швиденько всіх рахувати:

Оля, Світлана, Оксана, Андрійко,

Галя, Петрусь, Ростислав і Сергійко,

Рома, Наталка, Марійка, Богдан,

 

Люба, Ірина, Надія, Іван,

Павлик, Микола, Олена, Альбіна,

Ліля,  Володя, Тетяна, Аліна.

Запам’ятай, на планеті Земля,

Ти маєш право носити ім’я.


 

Психологи стверджують, що ім’я для людини наймиліше, найгарніше, найприємніше, ще багато най-най-най Воно, як промінчик сонечка, що зігріває нас.

   -Підійдіть до столу і виберіть кожен собі квіточку і запишіть на ній своє ім’я.

    А  зараз прикріпіть кожен під малюнком сонечка свою квіточку з ім’ям.

  •   Погляньте яка чудова вийшла галявина. Подобається вона вам ? А наше сонечко буде ніжно голубити ваші квіти своїм промінням.
  •   А ще, так само як сонечко зігріває землю, нас зігріває батьківська любов. Любов дідуся і бабусі, і всієї родини. Але найдорожчі для нас люди - це мама і тато. І кожна дитина має право на любов і піклування.

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на любов і піклування »)

  •    Сьогодні 250 млн дітей живе за рахунок важкої праці. 30 млн. дітей у світі не можуть навчатися. Кожен рік від хвороб в світі помирає 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовились батьки, для пересадки органів. З’явився новий тип дітей — «діти вулиці» (особливо у великих містах). Це діти, які з певних життєвих обставин живуть та харчуються як заманеться. В основному вони закінчили лише 3—4 класи. А вже більшість з них — малолітні злочинці, наркомани, торгівці наркотиками.

 

Настя. Я вже знаю право на життя, право на ім’я, право на любов і піклування. Але я трішки втомилася. А ви, діти ? Якщо ви втомилася - треба відпочити. Бо кожна дитина має право на відпочинок та дозвілля.

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на відпочинок та дозвілля»)

Вчитель. А відпочити я пропоную на морі. І ми З вами спробуємо намалювати справжнє море.

(Діти підходять до парти, беруть олівці і під музику, танцюючи навколо парти малюють хвильки).  

 

Вчитель. Молодці! Сідайте на місця. Повторимо права, які ми вже вивчили.

У різні часи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Якщо повернутися 200років назад т0 можна знайти такі факти: на дітей починають звертати увагу — шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала — одяг, як у дорослих. Іграшки зазвичай робили старші діти молодшим і для цього використовували будь - що.  Чи розповідали вам ваші прабабусі та прадідусі про свої іграшки? Які вони були ?   (Мені бабуся розповідала, що робила собі ляльки із ганчірок).

 

Вчитель.Аж у 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі країни світу, в тому числі й наше Україна, підписала Конвенцію прав дитини.

                  Що означають слова «декларація» та «конвенція»?

(слова по черзі з ‘являються на дошці)

Декларація — це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

Читання вірша учнем.

Декларація - це просто
Оголошення всіх прав.

Є права в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Треба діткам всього світу

 Не сваритись, а дружити.

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

Конвенція — лат. слово, міжнародний договір з питань прав дитини. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон України про охорону дитинства.

  •         А про який основний закон, де записані всі права та обов’язки громадян України, ми не сказали?

                 (Конституція України) (Демонструю на книжковій виставці).

У кожної держави є один найголовніший закон — Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від Конституції залежить щастя й доля нашого народу і кожної людини

  •         Погляньте на наше сонечко . Чи багато на ньому промінчиків ? Отже ми продовжимо вивчати права дітей.

Промінчик палає яскраво.

На щасливе дитинство — ми маємо право.

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на щасливе дитинство »)

 

 

 

Ось промінчик, що відкриє всім знання:

Мають діти наші право
На освіту й навчання.

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на освіту»)

Промінчик в руки беру
І кажу всім знову я:

Мають хлопці і дівчата
Право на здоров’я та повноцінне харчування .

(Прикріплюємо промінчик із записом «Право на здоров'я », «Право на повноцінне харчування»)

Для того , щоб ви росли здоровими про вас дбають батьки, вчителі, медпрацівники. В разі необхідності вони вам надають допомогу. Право на медичну допомогу. 

Щоб ви росли здоровими, бігали, гралися, вчилися потрібно добре харчуватися. Постійне недоїдання веде до виснаження організму. Якщо не доїдати організм не буде рости, ви будете млявими, блідими, болітиме голова. Отже кожна дитина має право на повноцінне харчування.

  •                  Подивіться, як гарно сяє наше сонечко. Чимало ми назвали прав дітей. Але ми назвали ще не всі права .  Хочу вам розповісти про ще одну історію.

            Колись давно існувала держава Спарта, яка славилася нездоланими воїнами, сильними здоровими, витривалими. У цій державі уважно оглядали кожного новонародженого хлопчика: якщо він міцний, здоровий- хай живе, якщо ж дитя народжувалося слабким та хворим- його скидали з скелі.

В нашій країні піклуються про всіх дітей: і здорових і хворих. В нас чимало дітей з  інвалідністю, які не можуть ходити, позбавлені зору, слуху, діти хворі на невиліковні хвороби. Для них створено спеціальні школи, інтернати, випускається спеціальна література, за якою вони можуть вчитися, за ними постійно слідкують медики.

Особлива турбота дітям –інвалідам. (Прикріплюються промінчики із іншого кольору)

Є діти які мають особливий статус в нашій країні: діти -біженці, діти -сироти, діти, що перебувають в конфлікті із законом, вони живуть серед нас ми їх повинні поважати та допомагати їм.

  •       Особлива турбота дітям - біженцям
  •       Особлива турбота дітям без сімей
  •       Особлива турбота дітям, що перебувають в конфлікті із законом.

           Подивіться, як гарно сяє наше сонечко. Чимало ми назвали прав дітей. Але ми назвали ще не всі права. Щоб краще їх запам’ятати вам допоможе ось ця пам’ятка. Подивіться, які права ми ще сьогодні не згадали ?

( Діти зачитують із пам’ятки права про  які не згадували)

Всі діти мають рівні права, ніхто не повив порушувати їх.

Жодна дини не повинна бути жертвою насильства або війни.

Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

Право на медичну допомогу.

Право вільно висловлювати свою думку.

Право на вільне спілкування.

Право на свободу совісті, думки і релігії.

Право на отримання інформації.

 

           А чи мають ваші батьки право на повагу від дітей ?А чи повинні діти слухатись дорослих та допомагати їм.  Коли ви виростите то ваші права будуть вашими обов’язками.

Права нерозривно пов’язані з обов’язком . А що означає обов’язок ? Обов’язок - це те що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А які обов’язки є у вас, у дітей ?

  1.    Старанно вчитися
  2.    Берегти природу
  3.    Берегти шкільне майно
  4.    Дотримуватись моральних норм поведінки
  5.    Дотримуватись правил особистої гігієни
  6.    Дотримуватись правил дорожнього руху
  7.    Слухатись батьків
  8.    Не ображати молодших
  9.    Виконувати обов’язки чергових.

- Погляньте на наше сонечко. Як яскраво воно сяє промінчиками . Надіюсь що ви всі запам’ятали права і не будете забувати про обов’язки. Бо зараз ми з вами будемо в ролі суддів і наше сонечко ще буде мати промінчики. Погляньте на ілюстрації, які прикріплено до дошки. Чи відомі вам ці казки ? Хто з героїв цих казок порушує права, саме які ?

1)   З якої казки ілюстрація? (Українська народна казка «Колобок») Яке право не встиг використати Колобок в  своєму житті ? (Усі мають право на відпочинок і дозвілля, право на життя).

  1. Які права Попелюшки порушувала мачуха у казці ? Що це за казка ? (Усі діти мають право на любов і піклування). Жодна дитина не може бути скривджена.
  2. Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно не давши промовити йому жодного слова ? Яке праве порушили ? (Право висловити власну думку)
  3. Яке право порушила Коза -Дереза ? Кого вона вигнала з хати ? (Право на оселю. Дитина не повинна буть скривджена та зневажена.) (Коза вигнала Зайчика)
  4.  Яке право порушується в казці «Івасик Телесик» ? (Право на життя). Адже Зміючка хотіла викрасти Івасика- Телесика, чим порушує його право. А чи не порушується це право в реальному житті? З екранів телевізорів ви бачите, як багато дітей сьогодні зникає, їх шукають батьки і нажаль не можуть знайти.
  •   Яких правил в повинні дотримуватися, щоб вас не викрали? (відповіді учнів)

(Прикріплюємо промінчик із записами «Право висловлювати власну думку», «Право на житло», «Жодна дитина не може бути скривджена та зневажена»)

Подумайте та назвіть ви мені казки в яких порушуються права. Які саме казкові герої страждають від цього ?

(« Котик і Півник», «Гуси -лебеді», Червона шапочка» - право на життя).

  •                  Пригадайте, як закінчилися всі ці казки ? Неодмінно добро перемагає зло, а зло завжди є покараним.
  •   Подивіться, як яскраво сяє своїм промінчиками наше сонечко. Як багато прав ми з вами вивчили. Ваші однокласними приготувати для вас інсценівки. Будьте уважним. Хто з героїв порушує права дитини ?

 

 

 

Інсценівка 1.

Зайченя Раз, два, три, чотири, п ’ять,

Вийшов зайчик погулять.

У мене є смачна иукерка,

Є скакалка, є люстерко. (Показує)

Лисиця

Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Та нащо тобі люстерко?

Це воно мені згодиться!

Я лісу красунечка - Лисичка!

(Відібрала Лисиця все у зайчика, Зайчик плаче, а Лисиця милується собою).

Ведмідь

Декларації, Лисице, та й Конвенції Ти, звичайно, не читала.

Є такий закон на світі.

Це - серйозна дуже справа!

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

  • То хто в цьому випадку знає закон і право? Так, Ведмедик, а відтепер знатимуть і Зайчик, і Лисиця.

 

Інсценівка 2.

(Звучить музика.

Виходять Кішка, кошенята, собака).

Собачка Добрий, день, кумасю Кішко,

Йди, посидимо хоч трішки.

Кішка Ой, нема коли сидіти,

Он гуляють у мене діти! (Кошенята граються м’ячем)

Кошенята Кидай м ‘яч! Мерщій, лови!

Ось, дивись, раз, два, три (кидає)

Ой! Мені не повезло.

Я розбив чуже вікно! (Злякано присідає)

Собака Зараз кошеня погане Ремінцем я враз дістану.

Кішка Не чіпай його, не смій!

Кошеня - синочок мій!

На дитя не слід кричати

І жорстоко так карати.

Тож вгамуйся в цю ж хвилину,

Не порушуй прав дитини!

 

 

Вчитель Як ви думаєте, чим закінчиться ця історія?

  •   Чи треба карати Кошеня?
  •   Хто винен, що так трапилось?

Настя. І я запам’ятала всі права. Ну, Вова, начувайся! Тепер я знаю свої права.

 

 

 

 

Вчитель. Про почуте на сьогоднішній годині спілкування розкажіть своїм старшим друзям, братикам, сестричкам пам’ятайте, що право і обов’язок нерозривно пов’язані. Якщо ви будете знати свої права, вміти ними користуватися, чесно виконувати свої обов’язки, ви виростите справжніми громадянами своєї держави ніхто і ніколи вас не зможе скривдити.

 

 

(Декламування віршів учнями)

Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо.

На зиму так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях
І на любов батьків безмежну і безкраю.

 

******************************************************************************************

Я маю право жити на землі,
Творити, дихати,учитись.
Примножувати багатства всі її,
Своєю Україною гордитись ! 


 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку