Година спілкування "Добрі справи прикрашають людину"

Про матеріал
Година спілкування "Добрі справи прикрашають людину!" Мета: вчити учнів формулювати моральні судження та ціннісні орієнтири; розвивати вміння розрізняти добро і зло; виховувати бажання робити добрі справи.
Перегляд файлу

Тема: ДОБРІ СПРАВИ ПРИКРАШАЮТЬ ЛЮДИНУ

Мета: вчити учнів формулювати моральні судження та ціннісні орієнтири; розвивати вміння розрізняти добро і зло; виховувати бажання робити добрі справи.

.

Хід години спілкування

1.  Організаційний момент.

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

 2.  Годину спілкування ми почнемо з пісні «Немає України без калини»

  •  Які ви знаєте групи символів України? (Державні, народні.)
  •  Назвіть народні символи України. (Верба, калина, рушник, писанка, віночок.)

Сьогодні будемо плести незвичайний вінок, вінок позитивних людських чеснот.

3. Учитель. Тема години спілкування «Добрі справи прикрашають людину».

-  Які ви знаєте позитивні людські чесноти?

Технологія «Асоціативний кущ»

Щедрість, ніжність, скромність, доброта, чуйність, справедливість, упевненість, щирість)

-  Сьогодні будемо говорити про добро, доброту. Щоб прикрасити вінок квітами, треба бути активними, спостережливими, уважними.

4. Вправа «Очікування» (учні висловлюють свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую ... »).

5.  Гра-перевтілення «Добрий дощик»

Учитель. Стаємо в коло. Ви всі - «Добрі дощові краплинки». Один учень стає в середину і буде мамою Хмарою. Вона бере в руки чашечку з чарівною водою доброти. Вмикається музика, і всі Краплинки танцюють, кружляючи навколо мами Хмари. Коли мелодія обривається, Краплинки завмирають, а мама Хмара бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину і запитує Краплинок, кому вони допомогли.

Після того, як усі Краплинки повідомлять про свої добрі справи, мама Хмара повинна повторити все, про що розповідали їй Краплинки.

 

6.  Передбачення «Добра справа» (робота в парах).

(Роздати дітям насінини від яблуні.)

  •  З якої рослини у вас насіння?
  •  Якою буде рослина через 10 років?
  •  Чия доброта допомогла цьому дереву вирости? (Доброта сонця, землі, повітря, вітру, садівника.)
  •  Чия доброта допомогла вам вирости? (Доброта батьків, бабусі й дідуся, учителів, друзів, подруг.)

7.  Читання та обговорення казки Альони  Нейолової «Дарма жодна справа не пропадає»

  •  Чому Крапелька пожаліла селянина?
  •  Про що гомоніли інші Крапельки?
  •  Уявіть, що Крапелька, яка впала на житній колосок, була чарівною. Виріс колосок доброти. Чим він може допомогти оточуючим?
  •  Якою була мама Хмара?
  •  Чого вона вчила своїх діточок - Краплинок?

8.  Довідкове бюро

  •  Доберіть спільнокореневі слова до слова ДОБРО. (Добро, доброта, добрий, добродій, добросердя.)
  •  Поясніть значення цих слів.

Інтернет-ресурси - Вікіпедія - так пояснює слово ДОБРО: категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події.

Добро - благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок, корисне, пожиточне. Протистоїть злу, поганому, руйнівному, негативному.

Академічний тлумачний словник української мови так пояснює слово ДОБРО - усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям; благо; добра, корисна справа, учинок.

9. Колаж «Вінок Доброти» (робота в групах).

  •  Створіть свою квітку Доброти (діти беруть заготовки для квіток: пелюстки, серединки, клей, ножиці, степлер).
  •  Подумайте про все те добре, що ви можете зробити один для одного, щоб усім жилося цікавіше.
  •  Кожен добрий вчинок, про який ви розкажете, дарує віночку красу, чарівність. Щоб віночок Доброти ожив, протягом дня виконайте все те, про що розповідали.

10. Гра "Так чи ні"

Якщо ти добра людина, то повинна.....

- захищати слабшого

- насміхатися з чужого горя

- допомагати тим, хто цього потребує

- ділитися тим, що в тебе є

ображати інших

- шанувати працю інших

- бережно відноситися до оточуючого середовища.

11. Хвилинка фантазії

- Якщо б до вас в прийшов чарівник,  що б ви попросили в нього (гарну зовнішність, красивий одяг, гарні іграшки, чуйне серце чи ще щось?)

12.    Рефлексія

  •  Які ваші враження від уроку?
  •  Чому змогли виконати всі завдання?
  •  Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
  •  Чи справдилися ваші очікування? (Учні продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я...», «Мені вдалося...», «Я вважаю... », «Мені б хотілося дізнатися... »).

 

 

doc
Додав(-ла)
Жук Наталя
Додано
24 березня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку