Година спілкування " Добро починається з тебе"

Про матеріал

Година спілкування на тему: „Добро починається з тебе"

продовжує ознайомлювати учнів із людськими чеснотами, учить характеризувати події та явища як прояви добра та зла; розкриває моральний зміст доброти, виховує ціннісне ставлення до людей і природи, почуття вдячності за здійснення добро, бажання творити добро.

Перегляд файлу

Година спілкування на тему:

„Добро починається з тебе”

 

 

Вихователь ГПД ЗНЗ №7 м. Чернігова

Боровик Т.В.,

Соціальний педагог ЗНЗ №7 м. Чернігова

Лащевська І.Г.

 

Мета: продовжувати ознайомлювати із людськими чеснотами, учити характеризувати події та явища як прояви добра та зла; розкрити моральний зміст доброти, виховувати ціннісне ставлення до людей і природи, почуття вдячності за здійснення добро, бажання творити добро.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація уроку,

Матеріали: ілюстрації казкового міста, кольорові елементи картини «Парку доброти» (сонечко, листочки дерева, квіти, дівчинка, хлопчик, тварини і т.п.), аркуші для нотаток, блакитна фарба, пензлики, баночки з водою, аркуші паперу з намальованим парафіном сонечком.

Епіграф до уроку:

           Нехай тепер ти іще маля,

           Та треба вже зараз вчить

           Творити добро на планеті Земля!

 

Хід заходу:

1. Привітання із дітьми.

2. Вступ.

Звучить музика „Звуки природи”.

  Виступ учня:      

        Ми усміхаємось сонечку:

        - Здрастуй, золоте!

Ми усміхаємось квіточці –

Хай вона цвіте!

Ми усміхаємось дощику:

- Мийся, мов з відра!

Друзям усміхаємось,

Бажаєм їм добра!

 

3. Початок мандрівки до «Міста Доброти» (слайд 1)

Слово вчителя:

- Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку до міста, якого не знайдеш на жодній мапі світу. Вірний шлях нам підкаже наше серце, слухати яке не завжди легко, але саме воно допоможе не заблукати.

Погляньте на карту. Яка краса! Здавалося, все є у цьому місті: вулиці і провулки, парк і галявина, проте всі вони мають незвичні, навіть дещо чарівні назви. (слайд 2)

Що ж то за місто таке? Й імені його ніде не видно... Доведеться самим здогадуватися. Давайте скоріше відчинимо брами, за якими нас вже зустрічають два герої – Добрик і Злюка. (слайд 3) Вони хочуть нам розповісти одну історію, тож  уважно її послухаємо.

Добро і Зло

Одного разу Добрик завітав на гостину до Злюки. Злюка почав пригощати Добрика чаєм, але в кухлик замість цукру потайки поклав сіль. Добрик скуштував несмачний напій, але промовчав, нічого не сказавши. Тільки подякував за гостину. Коли ж прийшов час прощатися і йти додому, Добрик сказав: „Знаєш, щось цукор у тебе не солодкий. Ось, візьми гроші, купи собі цукерок до чаю!”

Злюка образився, йому довелося взяти гроші. Так Добрик віддячив Злюці добром за зло.

  • Діти, ім'ям якого героя ми назвемо наше місто, хто вам більше сподобався? (Відповіді дітей).

        Тож тепер наше місто має назву - Місто Доброти. (слайд 4)

Адже люди цінують і довго пам'ятають добрих людей, а від злих намагаються триматися подалі. Злі люди завжди одинокі. З давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі люди почуваються добре і довше живуть. Медики навіть стверджують, що сварки й образи негативно впливають на організм людини, що більшість захворювань серця спричинені саме шкідливим впливом злих вчинків. Про добрих, чесних людей кажуть, що у них «кришталево чисті душі», а про злих – що у них «душі чорні». Зло завжди є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Але на щастя добро сильніше.

Мандруючи містом Доброти, ми у цьому обов’язково переконаємося. Але подивіться, що сталося? Величезна хмара насунулася на наше місто і затулила сонечко. Давайте допоможемо йому світити яскраво і лагідно, щоб наша мандрівка була осяяна його добрими сонячними променями. Бо кому ж сподобається мандрувати під дощем?!

Для цього нам потрібно швиденько завітати до Школи Мудрості, там обов’язково підкажуть, як розігнати хмари.

4. «Школа мудрості» (слайд 5):

Завдання для учнів:

- Діти, щоб розігнати хмари, треба з’єднати їх у пари між собою так, щоб утворити прислів’я.

Правильні відповіді:

Добре діло і у воді не тоне.

Не одяг прикрашає людину, а його добрі справи.

Із добрим дружись, а лихих стережись.

Від теплого слова і лід розмерзає.

Хто добра людям бажає, той і сам добро має.

Без добра і лихо не родить.

За добро добром платять.

Після того, як діти озвучать всі правильні відповіді, на екрані хмара зникає, з’являється сонечко.(слайд 6)

5. «Казкова галявина» (слайд 7):

- Діти, погляньте, яка чарівна галявина перед нами відкрилася, коли ми розігнали хмари! Жителі міста називають її казковою, тому що тут народжуються казки. Давайте з вами подивимось, яку казку подарує нам чудова галявина. 

Перегляд казки «Те, що повертається»

Обговорення:

  • Діти, як ви вважаєте, про що ця казкова історія?
  • Які добрі вчинки ви помітили?
  • Хто допоміг бабусі прийти до тями і відкрити очі?
  • Чому казка називається «Те, що повертається»? 

 

6. «Загадкова вулиця» (слайд 8)

- А наша подорож продовжується. І зараз ми потрапляємо на «Загадкову вулицю». Давайте відгадаємо загадки про добрих і злих героїв казок:

 

Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати. (Вовк і семеро козенят)


До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо, ... (Вінні Пух)

 

Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)

 

Допоможе завжди вам,
І птахам, і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар... (Айболить)

 Не потрапте ви нізащо
Цій хижачці в люту пащу!
В морі плаває глибоко,
Їсть — що попаде на око!
Про добро давно забула
Ця зубата, зла…(Акула).

7. Фізхвилинка.

- Діти, ми гарно попрацювали, встигли втомитися, тому давайте заглянемо до нашого «Музичного провулку». Тут можна трошечки потанцювати і поспівати улюблену пісеньку (слайд 9).

 Діти виконують фізкультхвилинку та співають «Якщо добрий ти» (музика Б. Савельєва, слова М. Пляцьковського, переклад О. Лобової, (слайд 10)

8. «Парк добрих справ» (слайд 11)

- Діти, а наша мандрівка містом триває. Давайте ми з вами завітаємо до «Парку добрих справ». Будь-хто може залишити тут свій добрий слід. Кожен із вас мав домашнє завдання: самостійно зробити якусь добру справу. Жодна з них, я впевнена, не залишиться без уваги і обов’язково знадобиться нам сьогодні. Ось перед нами сумне дерево, давайте дмухнемо у нього життя. Це зробити дуже легко, якщо маєш добре серце.

На дошці намальовано дерево без листя. Напередодні діти отримали завдання: на маленьких аркушах для нотаток написати про свої добрі справи. Кожен такий листочок вчителем прикріплюється до малюнків, які в цілому складають пейзаж казкового парку. Використовуючи мікрофон, діти розповідають про них: кожна добра справа «оживляє» малюнок. «Парк добрих справ» оживає, стає різнобарвним.

  • Діти, які ви молодці! Скільки різних добрих справ зробили! І парк наш ожив, став різнобарвним, яскравим. Продовжуйте і далі творити добро, тому що воно здатне творити дива!

 

9. Підсумок

  • У житті потрібно не тільки чекати на гарні вчинки від інших, але й віддавати тепло своєї душі оточуючим. Адже людина живе для того, щоб творити добро. Тоді вона стає чистішою, духовно багатшою.

За життя людина робить багато вчинків – добрих та поганих. Але добро завжди перемагає зло.

Чи вмієте ви розрізняти добрі вчинки від поганих. У цьому нам допоможе гра.

Гра «Так і ні» (слайд 12)

Бабусі хлопчик допомагав

Завжди їй квіти поливав

На допомогу він мастак,

Він, діти, добрий хлопчик? (Діти відповідають: Так!)

Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні!)

А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так!)

А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні!)

Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так!)

А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні!)

Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так!)

Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються добре? (Ні!)

Коли вам краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були

В добрі і злагоді жили.

 

Ось і підходить до кінця наша подорож. Сподіваюсь, вона допомогла нам побачити один одного з іншого боку. Давайте випробуємо себе, чи стали ми сьогодні ще на краплиночку добрішими і чуйнішими. Ви бачите на партах білі альбомні аркуші, фарби пензлики. Вони чарівні, але тільки в добрих руках. Візьміть пензлики і розфарбуйте свої аркуші блакитною фарбою. (слайд 13)

Діти розфарбовують підготовлені аркуші паперу, на яких з’являються усміхнені сонечка.

  • Які ми всі молодці із вами! Сподіваюся, ваша доброта ніколи не буде затьмарена злими хмарками, допомагатиме дружити і піклуватися один про одного. Не забувайте, діти, «Правила доброти».

Слова учня:

Сказав мудрець:

  • Живи, добро звершай!

Та нагороду за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з ДОБРА!

 

 Слово вчителя:

 - Нехай ніколи не згасне ваше бажання творити добро на планеті Земля. Адже добро починається з тебе. (слайд 14)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Симоненко Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
15 березня 2019
Переглядів
896
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку