дати поняття добра і зла; показати переваги добра над злом; розвивати вміння аналізувати свої дії та протистояти злу; виховувати у дітей людяність, доброзичливість, повагу до людей; бажання творити добро.
Добро починається з тебе
Мета:
навчальна: дати поняття добра і зла; показати переваги добра над злом;
розвивальна: розвивати вміння аналізувати свої дії та протистояти злу;
виховна: виховувати у дітей людяність, доброзичливість, повагу до людей;бажання творити добро.
Методично-дидактичне забезпечення: магнітофон, запис пісні з мультфільму «Кіт Леопольд», роздатковий матеріал (надруковані слова, сигнальні картки з мімікою обличчя, кольорові олівці, чисті аркуші паперу для запису добрих справ, картки з прислів’ями.)
Епіграф:
«Потреба допомогти іншому, повага
до старших, відповідальність за
свою громаду, свідоме ставлення до
довкілля стають частиною особисті
людини, якщо це виховувати змалку»
Катерина Ющенко
Девіз: «Твори добро, бо ти – Людина».
Вид діяльності: година спілкування з використанням інтерактивних технологій.
Хід заходу
1.Створення емоційного настрою
Слухання уривку пісні «Якщо добрий ти...» із мультфільму «Кіт Леопольд».
2.Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
Як людей полюбиш-пошануєш,
Силу для добра в душі відчуєш.
І закрутить всіх Земля скоріше,
Якщо разом станемо добріші!
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона як сонце світить,
То радіють і дорослі, й діти.
3.Представлення теми.
- А чи робите ви добро?
- Що вчора ви зробили хороше?
- Сьогодні ми поговоримо про добро.
Вправа «Мікрофон»
- Ваші очікування від сьогоднішнього заходу?
«Павутинка доброти»
- Якими ж позитивними якостями має володіти людина, щоб бути доброю?
------- Добра людина -------
(Складається «павутинка» з пропонованих слів)
Благородство відвертість великодушність
Цинізм відповідальність діловитість
Наклеп добродійність духовність
Любов милосердя грубість
Скромність співчуття порядність
Вправа «Добро чи зло?»
«Народна мудрість»
- Які прислів’я та приказки ви знаєте про добро, добрі вчинки?
Все добре переймай, а зла уникай.
Добре чути далеко, а зле ще далі.
Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
Сіяти Добро - добро і пожинати.
Добро творити - себе веселити.
Добре слово людині - що дощ у посуху.
Вчися доброму - погане на ум не піде.
Погано тому, хто добра не робить нікому.
Технологія « Дерево рішень» - робота в парах.
- А які ж якості особистості заважають творити добро?
(На дошці намальоване дерево. Навколо прикріплені слова, з яких потрібно обрати правильне і розмістити на дереві.)
безсоромність користолюбство
грубість лицемірство
співчуття повага
підступність цинізм
ревнощі чванливість
великодушність витривалість
- Наведіть приклад з життя, коли користолюбство заважало творити добро.
Метод «Прес» (пам’ятка для учня)
- Доведіть, що добро починається з тебе.
1. Я вважаю, що…
2. Тому що…
3. Наприклад…
4. Таким чином…
Вчитель. Я вірю в вашу силу доброти,
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу.
Що хоче, щоб і я, іти,
І все було у світі кращим.
( В. Крищенко)
« Поради для учнів»
Підбиття підсумків.
1.Рефлексія . Узагальнення вивченого.
(Учні висловлюють свої думки з приводу того, що вони знають та цінують (на основі даного заходу).)
2. «Мімічні обличчя»
- Діти, чи здійснилися ваші очікування від сьогоднішнього заходу? Дайте відповідь сигнальною карткою з відповідною мімікою обличчя.
- Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі. Робіть добро тим із ким ви зустрінетесь, можливо, лише раз у житті. Пам’ятайте, що все повертається, як бумеранг і добро починається з вас!