« ДОБРОТА Й МИЛОСЕРДЯ »
МЕТА: виховувати доброту, терпимість, милосердя, вміння
прощати; розвивати моральні якості, самооцінку,
мовлення.
Організаційний момент( учні сидять по колу, замикає коло вчитель ).
Вчитель. Діти, ми вчимо з вами закони математики, мови, природи, але набагато важливішими для нас є закони людяності, взаємин між людьми.
Доброта, милосердя – багатоликі. Потреба в них повсякчас.
Навіть тоді, коли немає біди. Навіть там, де гори спокійні й твердь земна не хитається під ногами. Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство.
Послухайте, яка історія трапилася давним-давно.
Легенда про доброту.
У старі часи жила молода дівчина. Вона була дуже самотня. І звернулася тоді дівчина до доброго чарівника із проханням про подругу, що супроводжувала б її все життя. Чарівник пообіцяв виконати прохання рано-вранці, залишивши дівчині ніч на те, щоб вона обміркувала, яку подругу хоче мати.
Чудовим раннім ранком дівчина прийшла в сад до чарівника. Він вивів до неї 5 прекрасних дівчат і попросив вибрати собі у вірні подруги тільки одну. Перша дівчина була дуже багато одягнена. ЇЇ ім'я – Багатство. Друга була дуже гарна. ЇЇ ім'я – Краса. Третя увесь час весело сміялася. ЇЇ ім'я – Радість. Четверта була Удачею. А от п'ята дівчина була дуже непримітною, без дорогого вбрання, без яскравої краси. Підійшовши до кожної з дівчат, наша героїня заглянула їм в очі й відразу зробила свій вибір.
Як ви гадаєте, яку з подруг вибрала дівчина? Чому?
( Відповіді дітей. )
Учитель.Я також хотіла б, щоб кожен із вас вибрав своїм другом саме доброту. А це можливе в тому випадку, якщо ви будете мати добре серце. Але одержати його можна подолавши три щаблі доброти.
Вправа-гра « Відбиття ». Учитель пропонує заглянути в гладь дзеркальця й виконати наступні завдання: насупитися, посміхнутися, стиснути кулак і погрозити.
-Що ви відчували, коли вам посміхалися, коли супилися, коли грозили кулаками?
-Які ще знаки-жести доброти ви знаєте? Поверніться до сусіда й спробуйте без слів виразити йому своє добре ставлення. ( Звучить тиха музика .)
2.Щабель « Добрі слова »
Кажімо більше ніжних слів
Знайомим, друзям і коханим,
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь загоїть рану.
Учитель. Недарма в народі кажуть:
А які добрі слова знаєте ви? ( Ланцюжок добрих слів, учні по черзі вимовляють добрі слова.)
Гра-ситуація « А якщо…». Ситуації надруковані на окремих картках і даються учням у довільному порядку.
Завдання: знайти слова доброти в пропонованій ситуації (робота впарах).
Друг занедужав, одержав погану оцінку, поділився яблуком;
прийшов у гості; зателефонував; запропонував грати в гру; просить поділитися печивом; запросив у гості; ви не можете виконати прохання друга; ви входите в клас; ви зустрілися після розлуки; друг штовхнув вас; на заміні ви хочете взяти участь у грі; сусід засмучений; сусід скривдив вас.
3.Щабель « Добрий учинок »
Але людина, яка має добре серце, не може не робити й добрих учинків.
А от у тій ситуації, у якій ви шукали добрі слова, який добрий учинок можна булоб б зробити?(робота в парах, обговорення)
Узагальнення: добрий учинок – це :
Учитель.Прощення образи – одне з найбільш складних якостей доброго серця. Давайте навчимося прощати образи.
Діти сідають, заплющують очі й уявляють, як у душі роцвітає Квітка прощення, потім відкривають очі й малюють на папері цю квітку. У кінці вони можуть подарувати цю квітку кривдникові.
Підсумок.
Ми подолали з вами всі щаблі на шляху до доброго серця. Я сподіваюсь, що ви відчули, як у ваших серцях щось змінилося. Я сподіваюся, що після нашої розмови ви станете уважніше ставитися до своїх рідних, близьких і однокласників. Нехай ваші добрі серця зіллються в одне добре серце всього людства. Живіть за законами доброго серця: « Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе ».