Гра-квест
Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Обладнання:
- малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя;
- прислів’я;
- картки із завданнями
Вчитель. Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться. І з цих промінчиків добра, що засвітились на наших обличчях, ми і розпочинаємо наш урок.
А працювати ми будемо за таким девізом:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати.
Сьогодні ми з вами подоружуємо по Місту Здоров`я. Життя і здоров`я – найбільші цінності людини. Здоров`я передається нам спадково від батьків. Воно залежить від стану навколишнього середовища, способу життя людини. Кожна людина може і повинна впливати на стан свого здоров`я. А допоможе з`ясувати нам що впливає на наше здоров`я асоціативний кущ.
Перша зупинка “Від чого залежить здоров’я ”.
Вчитель: Берегти здоров’я – це означає вести здоровий, активний спосіб життя; робити зарядку, ходити в походи, займатися фізичною працею, відвідувати спортивні секції, дотримуватися чистоти.
- Отже вам потрібно ще раз пригадати всі чинники які впливають на наше здоров'я та класти «Ромашку здоров`я».
Друга зупинка
“Прислівячко про здоров’ячко ”.
- Про здоров'я багато може розповісти народна мудрість. На цій станції вам потрібно об'єднати частини прислів'їв та прочитати що ж думали про здоров'я наші предки.
2) Кругле, соковите, Сонцем налите.
З гілочки котиться –
У ротик проситься... (яблуко).
3) В темній я живу коморі, А коса моя надворі
Гарбузова я сестриця
Мене звати...
(морковиця).
4) У вінку зеленолистім,
У червоному намисті Видивляється у воду на свою хорошу вроду.
1) Ми цукрові, ми кормові. Є брати у нас столові.
Ми зростаємо рядками
Люди звуть нас..
2) Сидить Марушка В семи кожушках;
Хто її роздягає,
Той сльози проливає. (цибуля).
3) Ми зеленої всі масті Всі довгасті, всі смугасті. Прив’язали нас в рядках На зелених ланцюжках. Гарбуза ми сини й дочки
Звати як нас? (огірочки).
4) Коли її кладуть на терези, Вона, немов на конкурсі краси.
З румянами на щоках круглобока.
Красуня, та на жаль, не синьоока.
Зустрівшись з нею, дивуватись мушу
Чому смачна й приваблива, така... (груша).
.Гра "Візит до супермаркету"
- На столі перед вами картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів. Ваше завдання здійснити похід до супермаркету і навантажити кошик покупками.
Корисна їжа Шкідлива їжа
- Що таке шкідливі звички? (відповіді дітей)
Так, шкідливі звички – це паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних та токсичних речовин. Люді, які палять сигарети, п’ють спиртні напої, вживають наркотики та токсичні речовини, дуже швидко звикають до них і вже не можуть без цього обходитися. У них виробляється шкідлива звичка, яка переростає в хворобу. “Алкоголізм”, “наркоманія”, “токсикоманія” – це назви дуже небезпечних хвороб людей, які вживають спиртні напої, наркотики чи токсичні речовини.
- На даній зупинці пропоную вам пограти в гру «Хто більше?» та записати корисні та шкідливі звичи. -
- Слово «гігієна» означає здоровий спосіб життя. А однією з найголовніших вимог гігієни є чистота. Народна мудрість каже: «Чистота - запорука здоров'я». Чистота потрібна, щоб перемагати небезпечних ворогів людини - збудників хвороб. Бактерії - живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. їх багато у воді, грунті. Вони потрапляють на руки разом із брудом. Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним. - А як ви розумієте «предмети особистої гігієни»?
- Які речі, на ваш погляд, належать до предметів індивідуального користування? ( відповіді учнів).
- Отже, на цій зупинці вам потрібно відшукати предмети, які належать до особистої гігієни.
рослиною? (калина).
2) Яке дерево – лікар дало назву літньому місяцеві? (липень).
3) Яке дерево застосовується в народній медицині повністю? (сосна).
4) Яке дерево є символом України та оберегом рідного дому, має великі лікувальні властивості? (верба).
5) Яке дерево має лікувальні властивості, його плоди схожі на гриби? (дуб).
- Діти, я дам вам декілька порад, якщо ви будете дотримуватися їх, здоров’я ваше буде міцним.
1) Дотримуйтесь режиму дня.
2) Раціонально харчуйтеся.
3) Займайтеся фізкультурою і спортом.
4) Загартовуйтеся.
- Я вам дам рецепт вітамінного напою, щоб взимку і навесні ви краще себе почували.
Три частини шипшини.
Одна частина ягід смородини чи горобини.
Три частини перетертої моркви.
Одна частина кореня цикорію.
Чотири частини плодів глоду.
Плюс літр окропу і тримати у теплі упродовж години. Потім процідити. Пити тричі на день по півстакана.
Будьте завжди здорові!