Година спілкування "Хто добра людям бажає, той і сам добро має"

Про матеріал
Розробка виховного заходу у вигляді години спілкування допоже осягнути,що значить бути добрим, розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, почуття відповідальності.
Перегляд файлу

                                 Година спілкування

«Хто добра людям бажає, той і сам добро має»

Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: квіти різних кольорів, аплікації букетів із назвами чеснот, іграшковий рюкзак та сміттєвий мішечок, картки.

Хід   години

Учитель

-Доброго дня, любі діти.

   Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Будь ласка, сідайте!

Вчитель

 -Діти, сьогодні ми з вами будемо спілкуватися на тему, яку я пропоную вам самим визначити, прослухавши вірш :

 Врятує світ краса

Завжди так говорили.

 Тепер врятують світ лиш доброта,

 Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла,

щоб кожен міг серед краси прожити

 у царстві справедливості й добра.

 Вчитель

- Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову?

 Відповіді дітей:

( Про доброту, про добрі справи, про те, що людина повинна творити добро).

 Вчитель

Вірно! Тема нашої години спілкування – «Хто добра людям бажає, той і сам добро має». І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта», на що вона схожа? В чому вона виявляється? З чого розпочинається. А також спробуємо згуртувати нашу класну родину, подаруємо тепло один одному, засвітимо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.

Учень

 Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Учень

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але протягом кількох століть

Панує істина проста:

«Наш світ рятує доброта».

Учень

Сказав мудрець: живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро й у вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Звучить музика з твору І. Чайковського «Пори року».

Слово вчителя

   Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Вчитель

-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

 (Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)

Вчитель

-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

-Діти прочитайте уважно слова записані на дошці:( милосердя, біль, повага, тривога, ніжність, війна, хвороба, злагода, байдужість, справедливість, жорстокість, ласка, співчуття.)

 Знайдіть серед них ті, які асоціюються з добром.

А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?

 Відповіді дітей:

 - Добро - це радість.

 - Добро – це добрі вчинки.

 - Добро – це допомога другу.

 - Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.

 - Добро – це посмішка мами.

 - Добро – це коли ти умієш прощати.

 - Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

 - Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

 - Добро –……

 Вчитель

- Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким, старим, хворим,

тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

Вчитель

-Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?  (Доброзичлива, вихована, добросовісна, порядна,

тактовна, чесна, ласкава)

Учень

-У кожного із нас є своє розуміння добра і доброти. Але всі ці висловлювання, думки об’єднує одна думка:

що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе ( вказує на себе та будь-кого з дітей), з Саші і Насті, Вані й Іри, Дарини й Максима. Тобто воно починається з кожного.

Учень

-Мабуть,  доброта розпочинається з того, щоб вчасно подати руку людині, вчасно прийти на допомогу, полегшити людські страждання.

Деколи вчасно сказане слово допомагає більше, ніж самі дефіцитні ліки.

Учень

-Потрібно тільки змогти підійти до людини, підійти не з казенними словами, підійти зі словами, що йдуть від душі.

Тепле і добре слово зігріває людину неначе ясне сонечко, а зле і недобре робить дуже боляче.

Учень

-Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається дорога добра? А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.

 

 

Вчитель

-А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Якби добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу?

 Відповідь дітей :

 - жовтий

- рожевий

 - золотий

 - салатовий

 - можна змішати найсвітліші кольори.

 Вчитель

-Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки.

 Із давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. У народі кажуть: "З добрим добре". А чи знаєте ви народні висловлювання про добро? Вам було завдання дібрати прислів’я про добро.

Учні

- Світ не без добрих людей.

 - Роби людям добро і воно до тебе повернеться.

- Життя дається людині на добрі справи.

 - Людина красива не словами, а добрими ділами.

- Хто людям добра бажає , той і сам має.

 - Перемога завжди за добром.

- Все добре переймай, а злого – уникай .

 - За добро добром платять.

Вчитель

-Діти! Як ви розумієте прислів’я "За добро добром платять" .

 Відповіді дітей

- Я думаю , що коли тобі роблять добро, то потрібно бути вдячним.

 - Мені здається, що на добрі справи теж треба відповідати добрими ділами.

 - Я вважаю, що коли до тебе з добром, то і ти повинен бути добрим.

Гра «Галявина доброти»

 Вчитель

-Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел.

 (На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти ).

Вчитель

- Діти, на галявині розцвіли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

- Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» )

- чого ж там не вистачає? (відповіді учнів).

- Так, не вистачає тепленького сонечка.

 Учень.

-Один із мудреців сказав: «Доброта схожа на сонечко, яке зігріває, огортає теплом душі живих істот, робить життя ясним, світлим, радісним».

Учень

- Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

(Умови гри:

якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то нічого не робите.)

• Допомагати мамі мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рідну природу та охоро­няти її.

• Шанувати працю інших людей.

• Галасувати, коли хтось відпочи­ває.

• Бути вихованими, стриманими.

• Обманювати, хвалитися.

• Насміхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батьків.

• Допомагати друзям у біді.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Ображати інших

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти.

• Любити своїх батьків.

Учитель

- Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.

Вчитель

-Як ви бачите, в нас є цікавий рюкзачок, який пустує ось тут серед класу.  Я пропоную перечитати словничок слів, який  лежить у вас на парті. Виберіть і запишіть на листочках людські чесноти, близькі до добра, потім складемо в рюкзак, щоб взяти з собою в життя.

- Також, в нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити записані негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру людини. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «сміттєвий мішечок», ми його зав’яжемо міцно-міцно. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

 

 

Байдужість                Мужність                             Справедливість

Хвалькуватість         Повага до інших                  Чесність

Брехливість               Працелюбність                    Щедрість

Жадібність                Розсудливість                       Щирість

Гідність                     Жорстокість                         Злість

Любов                       Зажерливість                         Егоїзм

Мудрість                   Заздрість                               Ледарство

Мужність                  Зазнайство                             Підозрілість                          

Учень

Не лінуйтесь робити добра,

 Лише зла не бажайте нікому.

 Бо воно, як велика гора,

 Стане вам на шляхові земному.

Учень

 І заступить навколишній світ.

 Зробить серце жорстоким, холодним.

 Ви з любов’ю живіть з юних літ,

 Будьте чуйним, веселим і добрим.

Учень

І старайтесь робити добро

 День і ніч, і у кожну хвилину.

 Щоб серденько, як сонце, цвіло,

 Бо це доброю робить людину!

 Учень

Хай душа буде світлою в вас

 Й промениться завжди добротою.

 Йдіть робити добро! В добрий час!

Учень

Правда в світі є дуже проста:

 Сонце Землю теплом зігріває.

 А людину — її доброта,

 І любов у житті прикрашає.

Учитель

-Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими.

Учень

- Про добро можна багато і красиво розповідати, говорити, мріяти. Але слова не принесуть ніякої користі, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами.

Учениця 

-Отож я особисто впевнена, що кожна людина може і повинна в собі зрощувати добро. У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра — не роби зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».

Із давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.

Учитель

- Спробуйте уявити ситуації, які можуть виникнути при зустрічі з доброю людиною і злою людиною.

1.Прийшли  ви на прийом до лікаря: доброго   і   злого.                                                                                                                                 2.Поряд з вами живуть сусіди:  добрі  і  злі.

3. В магазині продавець:  добрий  і  злий.

Вчитель 

- Думаю, що зайве запитувати у вас чи хотіли б ви зустрітися із злим лікарем продавцем. Бо у кожного буде одна відповідь: «Ні!»

 Вчитель

- Сьогодні ви ще діти, але кожен з вас в майбутньому обере професію лікаря чи вчителя, кондуктора чи продавця, будівельника чи слюсаря. Важливо те, яким ви будете спеціалістом, але важливіше, якою ви будете людиною.

 

Учитель

Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То – доброта, запам’ятайте діти,

Вчитель

-Діти, чи приємно вам розповідати про свої добрі вчинки?  Отже, коли робиш добро, то і сам отримуєш задоволення, коли радість даруєш іншому, радієш і сам.

-Чимало є і казок. Давайте пригадаємо, між чим завжди йде боротьба в народних казках?

(Між добром і злом.)

-А з чим асоціюється добро в цих казках?

- Із красою.

-Згадайте Кривеньку Качечку, її чуйне ставлення до стареньких. Мабуть у вашій пам’яті залишилася казка „Дикі лебеді” і самовіддана сестричка крилатих братів. Не зможете ви ніколи забути  і Попелюшку, що випромінювала ніжність і доброту.

Учитель

-Ну що ж, любі діти.

 Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті «дорогою добра», яка починається цієї ж хвилини за дверима класу до своєї мети впевнено, даруючи усім радість і любов.                

Учитель

-Наша  година  спілкування добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.

Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!

 Вправа "Закінчи речення"

- Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…"

 Відповіді дітей:

 - щоб світ став кращим.

 - щоб перемагало добро.

 - щоб всі були щасливими.

 - щоб допомогти тим, кому це потрібно.

 - щоб допомогти природі.

 - щоб допомогти інвалідам.

-А кого ви в класі вважаєте самим добрим?

Вчитель

-А тепер візьміть у свої долоньки сердечка, які ви приготували. Заплющіть очі і подумайте про рідних вам людей, про людей чуйних, щирих і щедрих. Ваші сердечка сповнені зараз любов’ю і ніжність. І повторіть кожен пошепки за мною слова:                             

 Я буду доброю людиною.

Я буду робити добрі вчинки.         

Я буду добре ставитись до людей.

 Розплющіть очі.

Вчитель

-Дякую вам,  діти, за ваші щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими.

Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку