Година спілкування «Хто такий лідер?»

Про матеріал
МЕТА: З‘ясувати, яких людей називають лідерами, які якості характеру і поведінки їм притаманні, які бувають лідери; навчитися адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру; Формувати в учнів активну життєву позицію; допомагати ініціативним учням розвивати лідерські здібності; розвивати навички колективної взаємодії;
Перегляд файлу

Година спілкування «Хто такий лідер?»

МЕТА:

З‘ясувати, яких людей називають лідерами, які якості характеру і поведінки їм притаманні, які бувають лідери; навчитися адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру;

Формувати в учнів активну життєву позицію; допомагати ініціативним учням розвивати лідерські здібності; розвивати навички колективної взаємодії;

Виховувати ціннісне ставлення до себе.

 

Хто такий лідер? Та що слід розуміти під таким поняттям, як лідерство? Лідером є та людина, яка здатна повести за собою інших. А лідерство починається з уміння контролювати самого себе, свої думки і емоції. Якщо ви відчуваєте в собі лідера, то в першу чергу повинні навчитися керувати собою і виконувати всі ті правила, дотримання яких будете вимагати від інших. І якщо ви зможете це робити по відношенню до самого себе, це означає, що ви здатні керувати і великою кількістю людей.

http://konogonka.com/wp-content/uploads/2018/04/Malyunok-3.jpg

http://konogonka.com/wp-content/uploads/2018/04/Malyunok-4.jpg

Крім того, в будь-якому колективі є:

а) емоційний лідер, завдяки якому в колективі вибудовуються доброзичливі відносини з різними людьми;

б) лідер-критик, здатний критично аналізувати та виділяти слабкі і сильні сторони проекту;

в) лідер-інтелектуал володіє здатністю породжувати різні позитивні ідеї;

г) лідер-організатор планує проекти, розподіляє їх між учасниками та контролює процес виконання;

д) лідер-виконавець є саме тією людиною, яка вміє чітко і у визначений термін виконати покладені на нього обов’язки.

http://konogonka.com/wp-content/uploads/2018/04/Malyunok-14.jpg

Головні властивості лідера:

— Ніколи не зможе стати добрим лідером той, хто заперечує Богом дану гідність, подібність до Бога, і Богом визначене призначення. Керівник, який не сприймає людей як таїнство, як святих сотворінь, і не супроводжує їх у зростанні, даючи нагоду розвивати Богом дані таланти, не може називатися добрим лідером.

— Задумуючись над життям, кожен врешті доходить до усвідомлення, що в ньому є багато таїнств. Та, якщо ж наше сприйняття людини не допускає цього таїнства, то багато найціннішого залишається поза нашою увагою, зокрема те, ким є, ким може бути й ким повинен бути лідер.

— Світ потребує людей, які можуть перепросити, визнає гідність, дану Богом, через вдячність за кожну людину.

— Коли хочу довідатися щось про лідера, запитую передовсім, чи ваш керівник вміє дякувати співпрацівникам? Чи робить це часто? Чи вміє просити вибачення? Чи вміє покаятися?

— Те, як має діяти лідер повинне будуватися на тому, як він бачу людину, чи розуміє, що у своїх цілях і засобах він, як лідер, тепер чи в майбутньому покликаний підіймати людину. Навіть більше, лідер має демонструвати людині її унікальність. І на цьому фундаменті розвивати свою методологію і тактику діяльності.

— Сьогодні світ найбільше прагне провідників, які вміють все робити для того, щоб людина процвітала.

5 якостей, що визначають лідера

 

1) Натхнення

В російській мові є хороший відповідник мотивації зсередини – “вдохновение”, англійською – “inspiration”. Це стан наснаги та піднесення, коли ми не бачимо та не помічаємо перешкод для досягнення поставлених цілей. Успіх, як правило, полягає в тому, хто ви і ким хочете бути; що ви хочете робити і куди хочете йти далі. Вам не потрібно шукати причин та пояснень, для чого вам це або чому не хочете цього робити. Цілі вже сформульовані, стратегію їх досягнення визначено і по ходу руху ви коригуєте лише набір інструментів, якими збираєтесь цього досягти.

2) Рішучість

Швидко, впевнено і своєчасно – так можна описати рішення лідера. Звідки береться ця риса людини (рішучість)? З дитинства! Всі ми народжуємось рішучими і вольовими, згадайте лиш історії батьків як ви отримували бажане і на які хитрощі йшли, коли вам було 1, 2, 3 роки.

Будучи дітьми, ви йшли до своєї мети без вагань чи сумнівів. Так куди ж поділась ця рішучість? Загубилась у правилах, нормах, болючому досвіді та освіті? Ми на власному досвіді переконались, що можна повернути собі дитячу безпосередність, вольовитість та рішучість!

3) Емоційний інтелект

Прийняти рішення це лише півдороги до успіху, адже потрібно це рішення донести, оголосити, представити команді, колективу, сім‘ї чи просто оточуючим (за умов масової паніки, наприклад).

Існує думка, що емоційний інтелект – це лише про управління власними емоціями. А, насправді, це значно глибше поняття. Це про самосвідомість, контроль емоцій (вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей), наполегливість, ентузіазм, інтуїцію, соціальну винахідливість, вміння комунікувати і бути зрозумілим людям. Словом, це якості, що забезпечують спроможність до впровадження змін, мотивування інших, налагодження командної роботи, вміння бути почутим тощо.

Розвинутий емоційний інтелект дозволяє залучати колег, працівників до роботи, використовуючи психологічні особливості. В компаніях, де лідер емоційно розвинутий, робота перетворюється з «відбування панщини» на майданчик для ефективного розвитку. В результаті сам бізнес стає більш конкурентоздатним та інноваційним.

4) Вольовитість

Лідери живуть у власній системі координат. Наявність власних законів життя, принципів, норм, розпорядку дня. Це стосується як робочих питань, так і сім’ї, принципів харчування тощо. Здатність знаходити баланс між роботою та відпочинком. Розуміння, що потрібно зробити перерву, а хороший відпочинок здатен відкрити нове дихання та повернути втрачені сили.

Випрацьовуйте ваші критерії успішності, наприклад, ідея, самореалізації. Проте пам’ятайте, гроші – не самоціль. Фінансів вам потрібно рівно стільки, щоб втілити свою ідею в життя. Можна бути успішним, але не дуже щасливим. Визначте, що у вашій системі координат є успіх, які там цілі та мішені, для чого вам по них стріляти, що далі. Але не забувайте час від часу переглядати цю систему та вносити туди правки, адже життя не стоїть на місці.

5) Психічне здоров’я

Психіка здатна впливати на функції організму. Критеріями психологічного здоров’я натомість є добре розвинута рефлексія, стресостійкість, уміння знаходити власні ресурси у складних ситуаціях, самоприйняття. Запорукою успіху кожної людини є передусім її вміння любити та поважати саму себе. На базі психологічних переживань можуть розвиватись хвороби.

На тому ж психологічному рівні людина може внушити собі, що вона як геній, хоча насправді нічого із себе не представляє. Так само і начебто “тихоня”, в якої у голові купа геніальних ідей, може втілити круті бізнес проекти. Ваше психічне здоров’я = рівню вашої енергії. Рівень енергії команди не буває вищим за рівень енергії у лідера.

Тож не впадайте в істерику від чергових невдач. Вмійте тримати удар як самурай у бою – це “high level” лідера, вищий рівень стресостійкості. Адже на шляху до самореалізації вас буде качати, сильно, повірте. Ключове правило – не опускати рук та не панікувати, адже надовго вас не вистачить та й результативність втрачається. Віднаходьте способи як відновитись та злітайте ще вище!

Існує багато прикладів з життя відомих людей, коли людина при певній частці самовіддачі і старанності змогла розвинути в собі лідерські здібності. Лідером може стати практично будь-яка людина, яка виховала і розвинула в собі лідерські якості. Такі люди, як відомі співаки, спортсмені, ректори університетів, політичні діячі чи власники бізнесу – всі вони є лідерами, але у кожного з них існує свій набір якостей, необхідний для успішної діяльності та досягнення успіху саме в їхній галузі. Хоча існують і загальні риси характеру, без яких стати лідером просто неможливо.

 


Тест "Лідерство"

Питання тесту

1. Чи часто ви буваєте в центрі уваги оточуючих? а) так, б) ні.

2. Чи вважаєте ви, що багато хто з оточуючих вас людей займають вище  положення, ніж ви? а) так, б) ні.

3. Перебуваючи на зборах людей, рівних вам за службовим чи життєвим  становищем, чи відчуваєте ви бажання не висловлювати своєї думки, навіть коли це необхідно? а) так, б) ні.

4. Коли ви були дитиною, чи подобалося вам бути лідером серед однолітків?

а) так, б) ні.

5. Чи відчуваєте ви задоволення, коли вам вдається переконати когось у чомусь? а) так, б) ні.

6. Чи трапляється, що вас називають нерішучою людиною? а) так, б) ні.

7. Чи згодні ви з твердженням: «Все найкорисніше у світі є результат діяльності невеликого числа видатних людей»?

а) так, б) ні.

8. Чи відчуваєте ви нагальну необхідність у пораднику, який міг би спрямувати вашу професійну активність?

а) так, б) ні.

9. Чи втрачали ви іноді холоднокровність у розмові з людьми? а) так, б) ні.

10. Чи приносить вам задоволення бачити, що оточуючі побоюються вас?

а) так, б) ні.

11. Чи намагаєтеся ви займати за столом (на зборах, в компанії і т.п.) таке місце, яке дозволяло б вам бути в центрі уваги і контролювати ситуацію? а) так, б) ні.

12. Чи вважаєте ви, що вражаєте (дивуєте) людей? а) так, б) ні.

13. Чи вважаєте ви себе мрійником? а) так, б) ні.

14. Чи губитеся (втрачаєте впевненість) ви, якщо люди, що оточують вас, висловлюють незгоду з вами?

а) так, б) ні.

15. Чи траплялося вам за особистою ініціативою займатися організацією робочих, спортивних та інших команд і колективів? а) так, б) ні.

16. Якщо те, що ви намітили, не дало очікуваних результатів, то ви:

а) будете раді, якщо відповідальність за цю справу покладуть на кого-небудь іншого;

б) візьмете на себе відповідальність, і самі доведете справу до кінця.

17. Яка з цих двох думок вам ближча:

а) справжній керівник повинен вміти сам робити ту справу, якою він керує, і особисто брати участь в ній;

б) справжній керівник повинен тільки вміти керувати іншими і не обов'язково робити справу сам.

18. З ким ви вважаєте за краще працювати?

а) з покірними людьми,

б) з незалежними і самостійними людьми.

19. Чи намагаєтеся ви уникати гострих дискусій? а) так, б) ні.

20. Коли ви були дитиною, чи часто ви стикалися з владністю батьків? а) так, б) ні.

21. Чи вмієте ви в дискусії на професійну тему залучити на свою сторону тих, хто раніше був з вами не згоден? а) так, б) ні.

22. Уявіть собі таку сцену: під час прогулянки з друзями в лісі ви заблукали. Наближається вечір, і потрібно приймати рішення. Що ви будете робити?

а) дасте можливість прийняти рішення найбільш компетентному з вас;

б) просто не будете нічого робити, розраховуючи на інших.

23. Є таке прислів'я: «Краще бути першим на селі, ніж останнім в місті». Чи справедливим є воно? а) так, б) ні.

24. Чи вважаєте ви себе людиною, який впливає на інших?

а) так, б) ні.

25. Чи може невдача в прояві ініціативи змусити вас більше ніколи цього не робити? а) так, б) ні.

26. Хто, на ваш погляд, справжній лідер?

а) найбільш компетентна особа;

б) особа, у якої найсильніший характер.

27. Чи завжди ви намагаєтеся зрозуміти та гідно оцінити людину?

а) так, б) ні.

28. Чи поважаєте ви дисципліну? а) так, б) ні.

29. Який з наступних двох керівників є кращим?

а) той, який все вирішує сам;

б) той, який завжди радиться і прислухається до думок інших.

30. Який з наступних стилів керівництва, на вашу думку, найкращий для роботи установи того типу, в якому ви працюєте/навчаєтесь?

а) колегіальний, б) авторитарний.

31. Чи часто у вас створюється враження, що інші зловживають вами?

а) так, б) ні.

32. Який з наступних двох «портретів» більше нагадує вас?

а) людина з гучним голосом, виразними жестами, за словом в кишеню не полізе;

б) людина зі спокійним, тихим голосом, стриманий, задумливий.

33. Як ви поведете себе на зборах і нараді, якщо вважаєте вашу думку єдино правильною, але інші з ним не згодні?

а) промовчу, б) буду відстоювати свою думку.

34. Чи підпорядковуєте ви свої інтереси і поведінку іншим людям у справі, якою займаєтеся? а) так, б) ні.

35. Чи виникає у вас почуття тривоги, якщо на вас покладено відповідальність за якусь важливу справу? а) так, б) ні.

36. Що б ви хотіли?

а) працювати під керівництвом хорошої людини;

б) працювати самостійно, без керівника.

37. Як ви ставитеся до твердження: «Для того щоб сімейне життя було хорошим, необхідно, щоб рішення в сім'ї приймав один з подружжя»?

а) згоден, б) не згоден.

38. Чи траплялося вам купувати що-небудь під впливом думок інших людей? а) так, б) ні.

39. Чи вважаєте ви свої організаторські здібності хорошими? а) так, б) ні.

40. Як ви поводитеся, зіткнувшись з труднощами?

а) у мене опускаються руки;

б) у мене з'являється сильне бажання їх подолати.

41. Чи робите ви зауваження людям, якщо вони цього заслуговують? а) так, б) ні.

42. Чи вважаєте ви, що ваша нервова система здатна витримати життєві навантаження? а) так, б) ні.

43. Як ви вчините, якщо вам запропонують здійснити реорганізацію закладу, де ви працюєте/навчаєтесь?

а) введу потрібні зміни негайно;

б) не буду поспішати і спочатку все ретельно обміркую.

44. Чи зумієте ви перервати занадто балакучого співрозмовника, якщо це необхідно? а) так, б) ні.

45. Чи згодні ви з твердженням: «Для того щоб бути щасливим, треба жити непомітно»? а) так, б) ні.

46. Чи вважаєте ви, що кожна людина повинна зробити що-небудь видатне?

а) так, б) ні.

47. Ким ви хотіли б стати?

а) художником, поетом, композитором, вченим;

б) видатним керівником, політичним діячем.

48. Яку музику вам приємніше слухати?

а) могутню і урочисту,

б) тиху і ліричну.

49. Чи відчуваєте ви хвилювання, чекаючи зустрічі з важливими і відомими людьми? а) так, б) ні.

50. Чи часто ви зустрічали людей з більш сильною волею, ніж ваша? а) так, б) ні.

 

Оцінка результатів і висновки

У відповідності з наступним ключем визначається сума набраних балів.

Ключ: 1а, 2а, 3б,4а, 5а, 6б, 7а, 8б, 9б,10а, 11а, 12а, 13б, 14б, 15а, 16б, 17а, 18б, 19б, 20а, 21а, 22а, 23а, 24а, 25б, 26а, 27б, 28а, 29б, 30б, 31а, 32а, 33б, 34а, 35б, 36б, 37а, 38б, 39а, 40б, 41а, 42а, 43а, 44а, 45б, 46а, 47б, 48а, 49б, 50б.

За кожну відповідь, що співпадає з ключовим, - 1 бал, в іншому випадку - 0 балів.

Якщо сума балів виявилася до 25 балів, то якості лідера виражені слабо.

Якщо сума балів в межах від 26 до 35, то якості лідера виражені середньо.

Якщо сума балів виявилася рівною від 36 до 40, то лідерські якості виражені сильно.

 

І, нарешті, якщо сума балів більше, ніж 40, то дана людина, як лідер, схильна до диктату.

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку