Гра-вікторина «В моєму серці Україна»
Ведучий. Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просим до господи.
Раді вас у нас вітати,
Щастя та добра бажати!
Вчитель. Любі діти, шановні гості, ми раді зустрічі з вами на грі-вікторині «В моєму серці Україна». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини — Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.
Перший учень. Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Другий учень. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.
Третій учень. Є багато пташок голосних,
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідному краї.
Четвертий учень. І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!
Ведучий. Продемонструють свої знання, вміння, кмітливість у грі-вікторині про Україну учні початкових класів. Привітаємо учасників вікторини, а оцінювати вашу гру буде журі. (Представляє членів журі.)
Гра №1 «Ну, постривай!»
Вчитель. Перший наш конкурс – продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати номери завдань. Серед номерів є і «щасливий білет», який дає команді додатковий бал.
Завдання:
1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж)
2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти)
4.Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють)
5. Заліз кіт на сало і… (кричить «мало!»)
6. Праця годує а… (лінь марнує)
7. Гостре словечко… (коле сердечко)
8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі) Слово журі
Гра №2 Відео-гейм.
(Командам демонструються зображення квітів, що вплітають в український віночок.)
Ведучий. Подивіться, будь ласка, на квіти, які зображені на малюнках. Командам потрібно визначити та назвати назви рослин і розповісти легенду про одну із квітів.
Слово журі.
Гра №3 «Крученики»
Ведучий. А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.
1.Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
2.От Кіндрат, так Кіндрат,
Зуб зламав об мармелад.
3. Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок – сорок морок.
4. Рак рачкує до крамниці,
Щоб купити рукавиці.
Слово журі.
Гра №4 «Ти мені, я тобі»
Вчитель. А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок.
(Члени команд по черзі загадують загадки один одному).
1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін)
2. В лісі вирізана, гладенько витесана,
Співає, заливається, як називається? (Сопілка)
3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)
4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)
5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)
6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)
7. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
8. Проливала дрібні сльози молода дівиця.
Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)
Слово журі.
Гра №5 «Як у нас на Україні»
Вчитель. А зараз ведучий задумує поняття, тісно пов’язане з Україною, а потім називає командам три факти, які вказують на відповідну українську реалію. Команда, що назве слово після першого факту, отримує три бали, після другого — два, після третього — один.
Реалія І
Реалія 2
(Писанка)
Реалія 3
(Рушник)
Реалія 4
(Вінок)
Слово журі.
Гра №6 «Далі, далі, далі»
Ведучий. Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 1 хвилину.
Запитання для І команди
1. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)
3. Автор слів гімну України. (П. Чубинський)
4. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
6. Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для ІІ команди
1. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
2. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
3. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
4. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)
5. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)
6. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)
Слово журі. Підсумки гри. Оголошення переможців та вручення нагород.
Вчитель. Ось і завершилася наша вікторина про Україну. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,