Година спілкування "Ким бути і яким бути?"

Про матеріал
Година спілкування спрямована на сприяння усвідомлення учнями великої відповідальності за цей світ, за майбутнє; привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як вибір професії.
Перегляд файлу

Година спілкування

   Тема: Ким бути і яким бути?

   Мета: Сприяти усвідомленню учнями великої відповідальності за цей світ, за майбутнє; привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як вибір професії.

                                                                       Хід заходу.

Сьогодні у нас свято – День класу.

Одним із запланованих заходів цього дня є година спілкування « Ким бути і яким бути? »

                                                         

Кл.кер.    Одного теплого вересневого ранку  мами і тата привели за руку до школи дітей, більшість з яких навіть не були знайомі один з одним. Таким чином в історії школи № 2 зявився новий клас, новий колектив, нова шкільна сімя.

      І от уже 9-й рік ви разом. І хоча вік у вас майже один, але всі ви дуже різні. Різного кольору у вас волосся і очі, зовсім не схожі характери, темпераменти і уподобання. В школі ви одні, з друзями – інші, в колі сім’ї – ще інші.

      А які ви у вільний час? Чим захоплюєтесь?

(Презентація класу)

 

Одним з найважливіших питань, які вирішують ті, хто стоїть на порозі самостійного життя, ким бути і яким  бути в цьому житті.

Кл.кер.     Для  чого світу ти?

                 Ніщо ти перед ним.

                 Існуєш ти чи ні — примара все і дим.

                 Безодні з двох боків буття твого зіяють.

                 А поміж ними ти, ніщо у світі цім.

                                                 

    Чи згодні ви з твердженням поета Омара Хайям, що Людина — ніщо у світі цім?

Рано чи пізно кожен із нас задумується над своїм призначенням на Землі. Шекспір писав: «Весь світ-театр, а люди в нім актори». Тож усі ми повинні обрати для себе ту роль, яку зможемо виконати найкраще. Адже правильний шлях до вибору головної справи життя може окрилити, а може – призвести до моральної трагедії.»

 

     Ці рядки я зачитала вам  із твору написаного вашою однокласницею ( Кащук О.) Нещодавно вам було запропоновано написати  твір на тему « Ким бути і яким бути?»

   Я зачитаю декілька уривків з написаного вами…

« Але ким би я не став, де б не працював, я хочу бути щирим і працьовитим, чесним і добрим, а також не загубити віру в людей. Та саме головне щоб люди не розчарувались в мені. Я сподіваюсь, що не помилюсь у виборі професії, в якій я буду розвиватись» Так пише Цимбаленко Д.

Послухайте уривок твору Алла С.

« Кожен із нас хоча б раз у житті задумувався над питанням, ким бути і яким  бути. Але потрібно постійно працювати над собою, бути грамотною, вольовою та ініціативною особистістю і звичайно ж насамперед Людиною. Людина народжується не для того , аби зникнути невідомою порошинкою. Людина народжується для того, щоб лишити після себе слід – у пам'яті, в серцях інших людей»

 

Ось що пише Мариніна Ю.

 «Тільки ми творці своєї долі. І все залежить від нас, ми повинні думати та досягати всього задуманого в своєму житті. Адже від того, якими  будемо і ким будемо, залежить наше подальше майбутнє.»

Кабанов І. написав:

« Кожна людина  зможе займатися саме тією професією, яка їй до душі. Головне – це поставити перед собою конкретну мету, ціль і поступово ліпити її власними руками».

 

Кл.кер.     А чи багато людей роблять свою справу?

Уч.   В житті багато людей, напевно займаються  справою яка їм не до душі, вибрали професію, яку не люблять.

 

Кл.кер.     А що саме заважає людям  робити свою справу, реалізувати свої здібності, обрати професію до душі?

 

Уч.   Ще з дитинства ми не знаємо  свої можливості, свої здібності, нахили.

 

Кл.кер.     Незнання своїх можливостей, а саме, здібностей, нахилів й веде до того, що людина обирає свою справу ніби навмання. Людина повинна мати конкретні якості, певні нахили, знайти їх для того, щоб  реалізувати свої здібності. Ви вибираєте професію на все життя, і щоб потім багато років підряд кожен ранок хотілось іти на роботу, потрібно уже зараз…

 

Продовжіть фразу.

                                  ( Презентація «Вибір професії»)

 

   Напередодні виховної години психолог школи Оксана Володимирівна провела анкетування за методикою Климова ДДО (для вибору професій у відповідності до типів професій).

л-п,   л-т,   л-л,  л-з,  л-х.

 

Учні нашого класу відносяться до всіх 5 типів професій.. Тому керуючись цим я поділила клас на 5 груп, відповідно до типу. Групам було дано домашнє завдання

 

Підготувати проект на тему « Професія » за планом:                              

  1.  Характеристика.
  2. Дати відповідь на питання:
    1. Якими якостями (здібностями) повинна володіти людина, щоб опанувати цією професією.
    2. Шлях досягнення високих результатів в обраній професії.
    3.  Приклад для наслідування.

 

Отже, категорія Людина-Людина. Які професії відповідають цій категорії?

                               ( Презентація «Лікар»)

Категорія Людина-Техніка. Які професії відповідають цій категорії?

                           ( Презентація професія інженер)

 

Категорія Людина-Природа. Що це за професії?

                                                 (проект Геолог)

Категорія Людина-Знакова система. Які професії відповідають цій категорії?

                              (Презентація  професія програміст)

Категорія Людина художній образ.

( Презентація Художник)

 

Притча про талант, яку розповів Ісус.

Жив багатий чоловік шляхетного походження. Коли він збирався вирушити до чужого краю, то покликав своїх підлеглих . одному він. дав 10 талантів, другому 5, а третьому 1 талант і сказав: « Використайте їх для справи, поки я повернуся»

 Через певний час він повернувся і відразу покликав підлеглих, щоб дізнатися, хто що придбав.

      Перший відповів, що примножив гроші, приніс 20 талантів, другий приніс 10. А третій сказав прийшов і приніс той самий талант, що дав йому хазяїн. Коли пан запитав, чого він не використав срібло для справи, на що той відповів,  що зарив свій талант в землю боячись його загубити. І пан забрав цей один талант від нього.

 

Господь Ісус хотів сказати, що як це важливо, щоб всі свої здібності, сили, талант, котрі дав нам Бог, ми вживали для служіння народу, для реалізації своїх можливостей, для самовираження.

 

 

        Кл.кер.    Юність – пора мрій та сподівань. Добре, якщо ці чудові можливості залишаться із вами на усе життя. Але, як правило, у реальному житті нас можуть спіткати розчарування, невдачі. Це може торкнутись і обраного життєвого шляху – професії, яка, на вашу думку, мала розкрити вашу особистість і ваші здібності. Справа, що спершу, у мріях, здавалася цікавою, приємною і тому простою, раптом перетворилася на копіткий щоденний і подекуди тяжкий труд. Тож треба бути готовим, щоб прийняти труднощі і вдруге відчути, що обрана професія – дійсно ваша доля.

 

Запитання:    Скажіть, будь – ласка, ким ви переважно відчуваєте себе у житті: оптимістом чи песимістом?

 Гра  « Оптиміст і песиміст».

У грі беруть участь усі учні класу. Спочатку із числа учнів учитель обирає 2-х суддів (хлопців та дівчат, які протягом  заходу показали себе найбільш розміркованими, практичними і незалежними особистостями).

Учитель пропонує для обговорення наступну ситуацію: «Учень N дуже захоплюється культурою та історією Японії. Загалом йому цікаво усе, що пов’язане з цією країною, він мріє поступити до престижного університету на факультет сходознавства. Але, по закінченню школи, учень не може здійснити свою мрію: державний конкурс дуже великий, а на контрактне навчання у родини не вистачає коштів. Урешті-решт N вимушений поступити до технічного вузу».

Завдання гри ― обидві групи мають визначити позитивні (оптимісти) і негативні (песимісти) сторони цієї ситуації. Суддя має оцінити усі наведені доводи.

Перемагає група учнів, яка виявилась переконливішою. Можливе і зарахування нічиєї.

 

Кл. кер. У грі ми переконались, що у будь-якій ситуації можна віднайти і позитивні, і негативні моменти. Отже, важливо визначитись, який бік прийнятий саме для вас, зрозуміти, що поразка чи перемога залежить насамперед від того, як поставитись до даної ситуації. З цього приводу дуже корисно згадати слова російського мовознавця Дмитра Лихачова: «Нас цікавить, якими рисами має володіти випускник? Розміркованим оптимізмом. Він має уміти з готовністю і гідністю переносити усі життєві труднощі, без яких не прожити і без яких, у решті-решт, життя було б порожнє».

Тож знову ми повернулись до того, що справу нашого життя визначають наші особисті якості.

 1-й учень

 Ти маєш пам’ятати що від того

 Іржавіє і лист новий заліза,

 Що не знаходять діла жодного для нього,

 І в сирості лежить він некорисний.

 Душі людській ― важніше набагато:

 Пороки потайні й пороки явні

 До серця стежку пролягають ― їх багато,

 Запамятай із них хоч три принаймні:

 По-перше ― заздрість. Знищ її, неправу,

 Й навчись по правді цінувать людей,

 Цінити їхню вдачу, успіх, славу,

 Не слухай заздрості лихих речей.

 

 

 2-й учень

 По-друге ― злість. Біжи від неї, друже.

 Сій доброту. Живи з повагою, обачно,

 Себе суди, якщо когось осудиш,

 Пробач комусь, якщо собі пробачив.

 В пориві злому, в рішенні крутому

 Утримайся і гніву не показуй.

 Не спричини образи випадково

 Якщо спричиниш ― вибачайсь одразу.

 3-й учень

 І третє ― то коріння багатьох незгод,

 Що безліч особистостей калічить,-

 Лінь. Це ганебніший у всі віки порок,

 Тож потурати ліні нам не личить.

 Не у пустому лежанні щоденнім,

 А в святі світлого, корисного труда

 Шукай свій смисл, працюй завжди натхненно,

 Щоб розквітала доля молода.

 

Кл.кер.   Сьогодні, друзі, ми поставили перед собою важливі запитання: як визначитися щодо майбутньої професії? Як не помилитися у цьому життєво важливому виборі? Ким бути і яким бути?

                                             Пісня « Вибір є у кожній долі»

 

                                                 ( Звучить лірична музика)

    Учитель. Шановне товариство! Час години спілкування збіг. Пора робити висновки.

 

   Учень 1. Ми зробимо, зробимо вибір крапки розставить життя.

    ( Звучить лірична музика. На її фоні по черзі на сцену виходять учні.)

    Учень 2. Хтось відкриває для нас нові зорі.

    Учень 3. Хтось шукає зелені закони.

    Учень 4. Борознить хтось моря, океани.

    Учень 5. Хтось пильнує сірі екрани.

    Учень 6. Сорти пшениці виводить учений.

    Учень 7. А хтось змальовує світ наш зелений.

    Учень 8. Комусь до вподоби в житті мандрувати.

    Учень 9. А хтось ще не вирішив, ким йому стати.

    Учень 10. Пробував те і пробував друге.

    Учень 11. Допомагали друзі й подруги.

    Учень 12. Батько і мати своє диктували.

    Учень 13. Навіть знайомі напевне вже знали,

    Що нас чекає в освітньому плані…

    Учень 14. А я ніяк не визначуся:

    То за гуманітарні вхоплюся,

    То математика вже до вподоби,

    То бактерії і мікроби.

    Раптом англійська престижною стала.

    Все. На більше мене не стало.

    Я найбільше, друзі, боюся,

    Що так ніколи й не визначуся.

    Пішов за порадою до дідуся.

    Дідусь посміхнувся.

    Усмішка з хитриною:

    ― Добре б, онуку, щоб став ти Людиною!

 

 - 1 -

doc
Додано
14 березня 2020
Переглядів
2591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку