Година спілкування „Конфліктність - запорука успіху?“

Про матеріал

Година спілкування Конфліктність - запорука успіху?

Мета: ознайомити учнів з поняттям „конфлікт“, розглянути позитивні та негативні сторони суперечок; формувати вміння конструктивно вирішувати конфлікти; підвищити глядацьку культуру учнів, уміння сприймати та аналізувати ситуації, відображені в мультфільмах, давати оцінку побаченому; виховувати толерантність, уміння порозумітися, долати неприязнь до інших.

Обладнання: папір формату А4, маркери, малюнки людини в різних життєвих ситуаціях, смужки зеленого, червоного, синього, жовтого, коричневого кольору по кількості учасників, проектор, мультимедійна дошка, презентація „Конфлікт“, стікери.

Хід заняття

І. Визначення емоційного стану учнів.

Діти мають обрати смужку того кольору, який відповідає настрою на початку заходу, та аргументувати.

Червоний – захоплення.

Жовтий – радість.

Зелений – спокій.

Коричневий – тривога.

Синій – сум.

II. Проблемне питання.

На вашу думку, чому в людини буває поганий настрій?

(Діти пропонують свої варіанти відповідей: зустрівся з поганою людиною, хтось накричав чи образив, посварився з кимось, отримав погану оцінку тощо.)

Для того, щоб визначити, якою буде тема сьогоднішньої зустрічі, пропонується метод „Припущення на основі запропонованих слів“: сила, конфлікт, неприязнь, настрій, крик, шляхи вирішення.

За цими словами спробуйте визначити тему нашого заняття.

(Учні висловлюють свої думки.)

Після цього оголошується тема: „Конфліктність - запорука успіху? “

III. Мотивація діяльності.

Що ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?

(Варіанти відповідей: навчитися краще спілкуватися, розв'язувати конфліктні ситуації, контролювати свій настрій тощо. Очікувані результати один з учнів записує на дошці.)

IV. Складання асоціативного куща.

–Підберіть синоніми до слова „конфлікт“.

Конфлікт – сварка, суперечка, лайка, образа, сутичка, протиріччя, ворожнеча, бійка…

V. Робота в парах.

Чому виникають конфліктні ситуації?

(Учні, працюючи в парах, обговорюють, а потім по черзі дають відповіді: через образи, плітки, заздрість, при боротьбі за лідерство, через відсутність порозуміння, у дівчат - через хлопців, у хлопців - через дівчат тощо.)

VI. Вправа Мої дії в конфлікті.

Учасники заняття об'єднуються у 4 групи. Кожна група отримує приклад конфліктної ситуації, відображеної на малюнку або ілюстрації, де зображено дітей, які кричать один на одного, не розмовляють, фізично знущаються, пліткують.

Знайдіть конструктивний вихід із даної ситуації та озвучте її перед групою.

Дякую, ми з вами вислухали думку кожного з присутніх. Способів вирішення конфліктів дуже багато, але до кожної ситуації обирати потрібно свій.

VII. Перегляд мультфільмів Міст та Пташки.

Давайте з вами подивимося, як вирішили свій конфлікт герої мультфільмів, та проаналізуємо.

VIIІ. Творча робота.

Спробуємо скласти рекомендації щодо шляхів вирішення конфлікту.

(Діти записують на стікерах своє бачення вирішення конфліктних ситуацій, а потім кожен озвучує. Стікери вчитель розміщує на дошці.)

Варіант відповідей:

1.Умійте визнати свою помилку.

2.Не давайте негативної оцінки діям і вчинкам опонента.

3.Не „читайте нотації“ співрозмовнику.

4.Не потрібно „навішувати ярлики“, висміювати, намагатися присоромити іншого.

5.Не варто диктувати людині, як їй вирішувати проблему, дава­ти поради, про які вона не просить.

6.Краще зосередитися на тому, як вирішити проблему, а не дискутувати про те, хто винен.

IХ. Підсумок заняття.

Визначимо емоційний стан на кінець заходу, пояснимо.

Що цінного ви отримали на сьогоднішній годині спілкування?

Які нові знання та навички набули?

Чи справдилися наші очікування?

Я хотіла б побажати вам вирости добрими, чесними, справедливими, гідними поваги інших людьми, які всі свої непорозуміння вирішують толерантним способом.

Перегляд файлу

                                          Година спілкування

                            Конфліктність - запорука успіху?

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям „конфлікт“, розглянути позитивні та негативні сторони суперечок; формувати вміння конструктивно вирішувати конфлікти; підвищити глядацьку культуру учнів, уміння сприймати та аналізувати ситуації, відображені в мультфільмах, давати оцінку побаченому; виховувати толерантність, уміння порозумітися, долати неприязнь до інших.

Обладнання: папір формату А4, маркери, малюнки людини в різних життєвих ситуаціях, смужки зеленого, червоного, синього, жовтого, коричневого кольору по кількості учасників, проектор, мультимедійна дошка, презентація „Конфлікт“, стікери.

 

Хід заняття

 

І. Визначення емоційного стану учнів.

Діти мають обрати смужку того кольору, який відповідає настрою на початку заходу, та аргументувати.

   Червоний – захоплення.

   Жовтий – радість.

       Зелений – спокій.

       Коричневий – тривога.

Синій – сум.

II. Проблемне питання.

На вашу думку, чому в людини буває поганий настрій?

(Діти пропонують свої варіанти відповідей: зустрівся з поганою людиною, хтось накричав чи образив, посварився з кимось, отримав погану оцінку тощо.)

Для того, щоб визначити, якою буде тема сьогоднішньої зустрічі, пропонується метод „Припущення на основі запропонованих слів“:

сила, конфлікт, неприязнь, настрій, крик, шляхи вирішення.

За цими словами спробуйте визначити тему нашого заняття.

(Учні висловлюють свої думки.)

Після цього оголошується тема: „Конфліктність - запорука успіху? “

 

III. Мотивація діяльності.

Що ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?

(Варіанти відповідей: навчитися краще спілкуватися, розв'язувати конфліктні ситуації, контролювати свій настрій тощо. Очікувані результати один з учнів записує на дошці.)

 

IV. Складання асоціативного куща.

  • Підберіть синоніми до слова „конфлікт“. 

Конфлікт – сварка, суперечка, лайка, образа, сутичка, протиріччя, ворожнеча, бійка…  

       V. Робота в парах.

Чому виникають конфліктні ситуації?

(Учні, працюючи в парах, обговорюють, а потім по черзі дають відповіді: через образи, плітки, заздрість, при боротьбі за лідерство, через відсутність порозуміння, у дівчат - через хлопців, у хлопців - через дівчат тощо.)

VI. Вправа  Мої дії в конфлікті.

Учасники заняття об’єднуються у 4 групи. Кожна група отримує приклад конфліктної ситуації, відображеної на малюнку.

Знайдіть конструктивний вихід із даної ситуації та озвучте її перед групою.            

Картинки по запросу конфлікт малюнкиКартинки по запросу конфлікт малюнки

Картинки по запросу конфлікт малюнкиКартинки по запросу конфлікт малюнки

 

Дякую, ми з вами вислухали думку кожного з присутніх. Способів вирішення конфліктів дуже багато, але до кожної ситуації обирати потрібно свій.

VII. Перегляд мультфільмів Міст та Пташки.

Давайте з вами подивимося, як вирішили свій конфлікт герої мультфільмів, та проаналізуємо.

VIIІ. Творча робота.

Спробуємо скласти рекомендації щодо шляхів вирішення конфлікту.

(Діти записують на стікерах своє бачення вирішення конфліктних ситуацій, а потім кожен озвучує. Стікери вчитель розміщує на дошці.)

Варіант відповідей:

  1.    Умійте визнати свою помилку.
  2.    Не давайте негативної оцінки діям і вчинкам опонента.
  3.    Не „читайте нотації“  співрозмовнику.
  4.    Не потрібно „навішувати ярлики“, висміювати, намагатися присоромити іншого.
  5.    Не варто диктувати людині, як їй вирішувати проблему, дава­ти поради, про які вона не просить.
  6.    Краще зосередитися на тому, як вирішити проблему, а не дискутувати про те, хто винен.

IХ. Підсумок заняття.

Визначимо емоційний стан на кінець заходу, пояснимо.

Що цінного ви отримали на сьогоднішній годині спілкування?

Які нові знання та навички набули?

Чи справдилися наші очікування?

Я хотіла б побажати вам вирости добрими, чесними, справедливими, гідними поваги інших, людьми, які всі свої непорозуміння вирішують толерантним способом.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рябко Елена
    Гарні розробки
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Yarovenko Svitlana
    Цікава і корисна тематика
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 березня 2018
Переглядів
856
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку