Розробка конспекту години спілкування у 8 класі містить завдання, що сприяють розвитку дитини та стимулюють її можливості стати успішкою в навчанні, житті. Ця година спілкування - мотиваційний матеріал в умовах вікової "кризи".
Тема. Крок до успіху
Мета. Формувати в учнів мотивацію до освіти як запоруки успіху, лідерські якості особистості в умовах життєдіяльності учнівського колективу; вміння проектувати власне життя, складати уявлення про позитивні людські якості, готовність до виконання різних соціальних ролей.
Цілі. Осмислення понять «успіх», «успішність», успішна людина»;
Формувати ціннісне ставлення до себе та у співвідношенні з категорією «успіх»;
Проектування особистих успіхів і досягнення у майбутньому;
Вироблення уявлення про позитивний життєвий досвід успішних людей;
Створення ситуації успіху для всіх учасників.
Методичне забезпечення. Слайд-перзентація «Успіх та його складові», таблиця-схема «Крок до успіху», картки з поняттями категорій успіху.
Хід години спілкування
І. Мотивація.
Слайд 1 – тема години спілкування
Вчитель. Прослухайте байку. У чому її мораль?
Між Горобцем та Орлом відбувся діалог.
Як Ви зуміли сягнути самісінького сонця? – запитав Горобець у Орла. – У вас є якийсь професійний секрет?
Коли наставав новий день, я щоразу піднімався трохи вище, ніж у попередній день. І так усе життя, - відповів Орел.
( Учні формулюють власні міркування).
Вчитель. Коли ми вітаємо когось зі святом, із чого розпочинаємо зміст привітання?
( Можливі відповіді : бажаємо здоров’я, успіхів…)
Вчитель. Недаремно я сьогодні обрала таку тему нашої години спілкування. Ми не завжди задумуємося, який зміст вкладаємо у слово «успіх».
Проведемо вправу «Мозковий штурм». А які асоціації викликає у вас це слово?
(Діти називають слова-асоціації: праця, наполегливість, навчання, відстоювання точки зору, наполегливість, гарна сім’я, хороша робота…) Слайд 2
У- удача
С – спілкування
П – прагнення перемогти
І – ініціативність
Х – хист
ІІ. Оголошення теми і мети години спілкування.
Отже, ми сьогодні маємо зрозуміти, що таке успіх, успішність і який зміст вкладаємо у словосполучення « успішна людина». Спробуємо визначити шляхи успішності, з’ясуємо причини неуспішності.
Працюємо у трьох групах, одна із яких буде опорою у нашій роботі – це мовознавці-дослідники. Давайте пригадаємо умови роботи в групі. Хто допоможе? Ну що, обирайте керівника - і до роботи. Бажаю успіху.
ІІІ. Основна частина.
Вчитель. Дослідники пробували з’ясувати зміст слів «успіх», «успішність». ( Діти зачитують поняття за словником). Слайд 3
Успіх – позитивний результат діяльності, факт найвищого досягнення поставленої мети.
Успішність – забезпечення відповідного рівня життя в усіх напрямках завдяки законам розуму .
Вчитель. На основі цих понять формується особистість – успішна людина.
Слайд 4
Успішна людина – та, яка за допомогою зв’язку із мисленням, звичками , вірою в свої сили досягає відповідного рівня життя.
Ми з вами визначимо складові успіху. Щоби пройти цей шлях, потрібно зробити певні кроки. Перед вами у мішечках опорні слова, виберіть складові успіху і по сходинках підніміться до вершин. Але будьте уважними, що має бути на початку, а що у кінці. Іще зверніть увагу на те, що не всі поняття можна використати.
Звертаємося до таблиці «Сходинки до успіху»
Робота в групах. Обираючи кроки, мотивуйте. Слова для визначення : знання, освіта, навчання; праця, наполегливість; подолання перешкод;співпраця з однокласниками, учителем; аналіз помилок; мета; власна точка зору; погані звички, лінощі, спотворені моральні цінності, відсутність знань, невміння розподіляти робочий час, небажання розвиватися.
Вчитель. А що залишилося? Оберіть той фактор, який заважає досягти успіху чи назвіть інший. (Коментарі).
Ми проводили опитування: «Чому я ходжу до школи?» Зверніть увагу на екран. Слайд 5,6
Чи влаштовують вас такі результати?
Перегляньте відеоролики, прокоментуйте ситуацію і скажіть, чи досягнуть ті, про кого розповідь, успіху?
Слайд 7-9
(Учні обговорюють побачене)
Вчитель. Давайте повернемося до життєвого досвіду. Кого із відомих людей України ви можете назвати успішними? Чому? ( Кличко, Каденюк, Шевченко…)
Доречними будуть зараз слова Ярослава Мудрого «Велич кожного краю – в людях, які тут живуть. І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки, культури». Слайд 10
Дослідники з’ясували, що серед жителів нашого міста є такі люди і підготували презентацію «Успішні люди нашого краю».
Слайд 11
Таня Ширко ( З коментарем)
Слайд 12
Вчитель. А чи задумувалися ви над тим , що і серед наших випускників є успішні люди? Представники груп провели дослідження.
Група І, ІІ (Учні виступають ) Слайд 13 ,14
О.Козак, А.Ткачук
Вчитель. Який висновок ви зробите?
Учні. Люди, які мають освіту, швидко досягають успіху.
Слайд 15
Вчитель. Ми зараз із запропонованих слів складемо формулу успішності. Це і буде фундамент успішності . Слова приклеюємо як фундамент на плакаті. (Робота в групах)
Опорні слова: професіоналізм, самостійність, енергійність, ініціативність, наполегливість, відповідальність, індивідуальність, людяність, доброта, чесність, гроші, егоїзм, брутальність, заздрість до успіху інших, задоволення від життя.
Наступне завдання: Кожна група має деформоване речення. Хто перший його прочитає.
Готовність до успіху – майже половина секрету до його досягнення.
Успіх залежить від моїх зусиль і бажання досягти його.
Я дуду намагатися перетворювати невдачі в перемоги.
Вчитель. Ну що ж , складемо кодекс честі з мотивацією на успіх. Я вам подаю основу на сьогодні у досягненні успіху .
Слайд 16
Відношення до Успішність
школи - мій дім
навчання - досягнення успіху
вчителів - наставники
однокласників - ставлюся до інших так, як
хочу, щоб ставилися до мене
батьків - поважаю, хочу, щоб гордилися мною.
Вчитель. І хочу завершити словами відомого драматурга, режисера Станіславського: «Кожен день, який ви не поповнили хоча б малесеньким шматочком знань, вважайте безслідно і безповоротно для себе втраченим».
Рефлексія. «Мікрофон». Завдання для груп. Слайд 17
І гр. – Що ви взяли для себе із сьогоднішньої бесіди?
ІІ гр. – Яку б пораду дали однокласникам у досягненні успіху?
ІІІ гр. - Кого із однокласників вважаєте як такого, хто досягне успіху?
Вчитель. А сам можеш досягти успіху? Звичайно , ви всі досягнете висот, якщо прикладете для цього зусиль.
Домашнє завдання. Складіть власний проект досягнення успіху. Це отже бути піраміда, графік, план…