Година спілкування "Крок до успіху",8 клас

Про матеріал

Розробка конспекту години спілкування у 8 класі містить завдання, що сприяють розвитку дитини та стимулюють її можливості стати успішкою в навчанні, житті. Ця година спілкування - мотиваційний матеріал в умовах вікової "кризи".


Перегляд файлу

Тема. Крок до  успіху

Мета. Формувати в учнів мотивацію до освіти як запоруки успіху, лідерські якості особистості в умовах життєдіяльності учнівського колективу; вміння проектувати власне життя, складати уявлення про позитивні людські якості,  готовність до виконання різних соціальних ролей.

Цілі. Осмислення понять «успіх», «успішність», успішна людина»;

Формувати ціннісне ставлення до себе та у  співвідношенні з категорією «успіх»;

Проектування особистих успіхів і досягнення у майбутньому;

Вироблення уявлення про позитивний життєвий досвід успішних людей;

Створення ситуації успіху для всіх учасників.

Методичне забезпечення.  Слайд-перзентація «Успіх  та його складові», таблиця-схема «Крок до успіху», картки з поняттями категорій успіху.

                                              Хід години спілкування

І. Мотивація.

Слайд 1 – тема години спілкування

Вчитель. Прослухайте байку. У чому її мораль?

Між Горобцем та Орлом відбувся діалог.

Як Ви зуміли сягнути самісінького сонця? – запитав Горобець у Орла. – У вас є якийсь професійний секрет?

Коли наставав новий день, я щоразу піднімався трохи вище, ніж у попередній день. І так усе життя, -  відповів  Орел.

( Учні формулюють власні міркування).

Вчитель. Коли ми вітаємо когось зі святом, із чого розпочинаємо зміст привітання?

( Можливі відповіді : бажаємо здоров’я, успіхів…)

Вчитель. Недаремно я сьогодні обрала таку тему  нашої  години спілкування. Ми не завжди задумуємося, який зміст вкладаємо у слово «успіх».

Проведемо вправу «Мозковий штурм». А  які асоціації викликає у вас це слово?

(Діти називають слова-асоціації: праця, наполегливість, навчання, відстоювання точки зору, наполегливість, гарна сім’я, хороша робота…) Слайд 2

У- удача

С – спілкування

П – прагнення перемогти

І – ініціативність

Х – хист

ІІ. Оголошення теми і мети години спілкування.

      Отже, ми сьогодні маємо зрозуміти, що таке успіх, успішність і який зміст вкладаємо у словосполучення « успішна людина». Спробуємо  визначити шляхи успішності, з’ясуємо причини неуспішності.

Працюємо у трьох групах, одна  із яких буде опорою у нашій роботі – це мовознавці-дослідники. Давайте пригадаємо умови роботи  в групі. Хто допоможе? Ну що, обирайте  керівника -  і до роботи. Бажаю   успіху.

ІІІ. Основна частина.

Вчитель. Дослідники пробували з’ясувати  зміст слів «успіх»,  «успішність». ( Діти зачитують поняття за словником). Слайд 3

Успіх – позитивний результат  діяльності, факт найвищого досягнення поставленої мети.

Успішність – забезпечення  відповідного рівня життя в усіх напрямках  завдяки законам розуму .

Вчитель. На основі цих понять  формується особистість – успішна людина.

 Слайд 4

Успішна людина  та, яка  за допомогою зв’язку із мисленням, звичками ,  вірою в свої сили досягає  відповідного рівня життя.

     Ми з вами  визначимо складові успіху. Щоби пройти  цей шлях, потрібно зробити певні кроки. Перед вами у мішечках опорні слова, виберіть складові успіху і по сходинках  підніміться до вершин. Але будьте уважними, що має бути  на початку, а що у  кінці. Іще зверніть увагу на те, що не всі поняття можна використати.

Звертаємося до таблиці «Сходинки до успіху»

Робота в групах.  Обираючи кроки, мотивуйте. Слова для визначення : знання, освіта, навчання; праця, наполегливість; подолання перешкод;співпраця з однокласниками, учителем; аналіз помилок; мета; власна точка зору; погані звички, лінощі, спотворені моральні цінності, відсутність знань, невміння розподіляти робочий час, небажання розвиватися.

Вчитель. А що залишилося? Оберіть той фактор, який заважає  досягти успіху чи назвіть інший. (Коментарі).

Ми проводили опитування: «Чому я ходжу до школи?» Зверніть увагу на екран. Слайд 5,6

Чи влаштовують вас такі результати?

Перегляньте  відеоролики, прокоментуйте ситуацію і скажіть, чи  досягнуть ті, про кого розповідь, успіху?

Слайд 7-9

(Учні обговорюють побачене)

Вчитель. Давайте повернемося до життєвого досвіду. Кого із відомих людей України ви можете назвати успішними? Чому? ( Кличко, Каденюк, Шевченко…)

  Доречними будуть зараз слова Ярослава Мудрого  «Велич кожного краю – в людях, які тут живуть. І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки, культури». Слайд 10

   Дослідники  з’ясували, що серед  жителів нашого міста є такі люди і  підготували презентацію  «Успішні люди нашого краю».

Слайд  11

Таня Ширко ( З коментарем)

Слайд  12

Вчитель. А чи задумувалися ви над тим ,  що і  серед наших випускників  є успішні  люди? Представники груп провели дослідження. 

Група І, ІІ (Учні виступають ) Слайд 13 ,14

О.Козак, А.Ткачук

Вчитель. Який висновок ви зробите?

Учні. Люди, які мають освіту, швидко досягають успіху.

Слайд 15

Вчитель. Ми зараз із запропонованих слів складемо формулу успішності. Це  і буде фундамент  успішності .  Слова приклеюємо як фундамент  на плакаті. (Робота в групах)

Опорні слова: професіоналізм, самостійність, енергійність, ініціативність, наполегливість, відповідальність,  індивідуальність, людяність, доброта, чесність, гроші, егоїзм, брутальність, заздрість до  успіху інших, задоволення від життя.

Наступне завдання: Кожна група має деформоване речення. Хто перший його прочитає.

Готовність до успіху – майже половина секрету до його досягнення.

Успіх залежить від моїх зусиль і бажання досягти його.

Я дуду намагатися перетворювати невдачі в перемоги.

Вчитель. Ну що ж , складемо кодекс честі з мотивацією на успіх. Я вам подаю  основу на сьогодні у досягненні успіху .

Слайд 16

          Відношення до                             Успішність

                      школи                 -             мій дім

                      навчання             -            досягнення успіху

                      вчителів              -             наставники

                      однокласників    -            ставлюся до інших так, як

                                                               хочу, щоб   ставилися до мене

                      батьків               -             поважаю, хочу, щоб гордилися мною.

 

Вчитель. І хочу завершити словами  відомого драматурга, режисера  Станіславського: «Кожен день, який ви не поповнили хоча б малесеньким шматочком знань, вважайте безслідно і безповоротно для себе втраченим».

Рефлексія. «Мікрофон». Завдання для груп.  Слайд 17

І гр. – Що ви взяли для себе із сьогоднішньої бесіди?

ІІ гр. – Яку  б пораду  дали  однокласникам  у досягненні успіху?

ІІІ гр.   - Кого із однокласників  вважаєте як такого, хто досягне успіху?

Вчитель. А сам можеш досягти успіху?  Звичайно , ви всі досягнете висот, якщо прикладете для цього зусиль.

Домашнє завдання. Складіть власний проект досягнення успіху. Це отже бути піраміда, графік, план…

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Синица Феликс
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
6179
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку