розглянути складові успіху, дати учням можливість впевнитися, що успіх залежить і від власних зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів.
«Кроки до успіху»
Година спілкування у 8 класі.
Мета: продовжити розмову про сенс життя, розглянути складові успіху, дати учням можливість впевнитися, що успіх залежить і від власних зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів.
Обладнання: вислови про успіх, мультимедійна презентація, матеріали для роботи в групах (шаблони : промінці, черевички, смайлики; папір)
Методи і прийоми: робота в групах, «гронування», метод проектів.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети спілкування.
Слово вчителя.
Добрий день! Діти, ми сьогодні в черговий раз зібралися, щоб поспілкуватися. Ми знову будемо говорити про те, що нас хвилює. Не так давно ми з вами створювали модель дружби у класному колективі, обговорювали права і обов’язки гімназистів, укладали правила, які допоможуть покращити успішність.
Яку ж тему розглядатимемо сьогодні? Сьогодні ми будемо говорити про успіх і про те, що треба зробити, аби відчувати себе успішною людиною.
Завдання: розглянути складові успіху;
Скласти «формулу успіху»;
Удосконалювати вміння працювати злагоджено.
Працювати будемо в групах. А це означає, що доведеться дотримуватися певних правил.(Правила роботи в групах). Перед вами пакет із завданнями, допоміжними матеріалами
ІІІ. Актуалізаційно – мотиваційний етап.
– Що об’єднує людей, зображених на слайдах?(Усміхнені, щасливі, задоволені життям, гарні зовні, модно одягнені…
Кожен його розуміє по- своєму
Мільйони людей у всьому світі мріють бути здоровими, багатими, коханими, шанованими, знаменитими, одним словом – успішними. Але з усього натовпу лише одиниці досягають своєї мрії. Чому так відбувається?
Дивний виграш в лотерею, заможні впливові батьки чи природний талант…?
Послухаємо повідомлення – презентації, які готували наші журналісти, про досягнення знаменитих на весь світ людей і поміркуємо, які складові їхнього успіху.
Презентації про відомих успішних людей у світі.(10 хв.)
+ інтерв’ю з батьками, які досягли успіху у певній галузі діяльності.
Спробуємо дати відповіді на ці питання.
ІV. Основний зміст роботи
Ми обговорили з вами кроки до успіху тих людей, які досягли вже певних вершин у своєму житті. Але навколо нас просте, буденне життя і нас оточують наші однолітки, близькі, учителі.
Цікаво, а чи багато серед нас людей, які вважають себе успішними?
Виступ групи «соціологів»
Після проведеного соціального опитування серед однолітків, батьків, учителів ми з’ясували, що
Серед більшості людей, які нас оточують, 77%, вважають себе частково або повністю успішними. І тільки 23% дали заперечну відповідь на це питання.
2. Кожен з вас, напевне, на даний момент може сказати про себе «Я не хвалюся, але…»
і поділитися з нами своїми досягненнями
або ж пережив певні розчарування і вже знає, що може завадити успіху.
Вправа «Я не хвалюся, але я …»
3.«Гронування»
Сонечко «Успіх» + промінчики: достаток, моральне задоволення, визнання, слава…
(Кожна група обирає і записує на промінчиках із пакета завдань свої складові успіху і представник прикріплює їх на дошку)
Поміркуйте, що заважає зробити отой перший крок , який здатен перевернути життя.
(Кожна група на хмарці - заваді із пакета завдань записує свої висновки і кріпить на дошці
( нерішучість, закомплексованість, недостатня обізнаність з якихось питань, боязнь. тривожність…)
Уявіть, що ви випили чарівну мікстуру, яка на певний час,( скажімо, на тиждень) усуває всі ці перешкоди.
(відповіді учні записують на окремих аркушах протягом 2-ох хвилин)
А тепер подумайте, чи могли б ви зробити щось із того, що записали і без чарівної мікстури.
Складіть формулу із тих якостей, які допомагають людині долати труднощі.
Озвучення.
(До віри у власні сили + наполегливість + працелюбність + прагнення до результату + здатність
доводити справу до кінця + творчий потенціал + взаємини з колективом)
V. Рефлексія.
У вас є зараз прекрасна можливість задуматися про майбутнє, визначити та осмислити важливі для себе цілі. Для того, щоб матеріалізу-валися результати нашої роботи, пропоную кожному записати на черевичку ту пораду із переліку у ваших папках, яка потрібна саме вам для того, щоб зробити перший крок на шляху до здійснення мрії.
( Учні обирають і записують лише одну пораду і озвучивши прикріплюють до дошки).
VI. Підсумки. Очевидно, що складно досягти успіху, не оцінивши власних можливостей, не визначившись зі
своїми прагненнями, не аналізуючи діяльність. Тому на д/з пропоную заповнити бланки з
незакінченими реченнями, залучивши до цієї роботи батьків.
Бланк – смайлик: Я досяг ________________________________________________________________
Я прагну ______________________________________________________________
Я намагаюся _________________________________________________________
Я впевнений __________________________________________________________
І на завершення подарунок від мене притча про соняшники.
Репортер якось запитав у фермера, чи може той поділитися секретом своїх соняшників, які рік за роком вигравали всі конкурси за якістю. Фермер відповів, що весь секрет полягає в тому, що він роздає краще насіння для засіву своїм сусідам.
-- Навіщо ж роздавати кращі зерна сусідам, якщо вони постійно разом з вами беруть участь у тих же конкурсах і є конкурентами?
-- Бачите, -- посміхнувся фермер, -- вітер та комахи розносять пилок з моїх полів на поля сусідів і навпаки. Якщо в сусідів будуть гірші сорти, ніж у мене, то незабаром і мої посіви стануть погіршуватися. Якщо я вирощую хороші соняшники, я повинен подбати про сусідів і допомогти їм посіяти такі ж. А як уже кожен з них доглядатиме свої посіви – це вже інше питання.
Схоже відбувається і в житті людей. Той, хто хоче добре жити, повинен допомагати іншим жити теж добре. Адже чим краще живеться людям навколо, тим краще тобі самому. Ми всі взаємопов’язані у цьому світі.
А всім присутнім хочу побажати здоров’я, взаєморозуміння та успіхів у житті.