18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Година спілкування " Мелодія мого здоров я "

Про матеріал

Дитина — це наше май­бутнє, яке повинно бути кращим за нас. Першим і найголовнішим завданням роботи педаго­гів нашої школи є захист, збереження і покращення здоров'я учнів. Реалізація цього завдання грунтується на розумінні педагогічним колективом здоров'я людини як стану повного фізичного, психічного, соціального доб­робуту, а не просто як відсут­ності хвороб .

Перегляд файлу

 Тема Мелодія мого здоров’я.

Мета : формувати у дітей поняття «Здоров’я», від чого залежить здоров’я. Дати можливість дітям продемонструвати свої здібності, переконання, начити учнів висловлювати свою думку.

Обладнання : малюнки, плакати.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Учитель : вітаю всіх присутніх в цьому класі. У мене в руках квіткова рослина. Вона має гарні квіти і листочки. А чи можуть ці органи існувати окремо? Ні ! так само і вчитель не існує без учня і навпаки. Тому ми зараз обєднаємо зусилля .Я розраховую на вашу активну роботу і сподіваюся, що дух партнерства допоможе нам уцьому. Тепер зверніть увагу на девіз нашої години спілкування.

 Скажи мені, і я забуду.

Покажи мені, і я запам’ятаю.

Дай можливічть діяти самому, і я навчусь.

 

 

Почати я б хотіла такими словами

 

Здоровя – це ранок зі свіжим повітрям.

 Це сонце, що гріє ласкаво й привітно.

Здоровя- це смак свіжих ягід дозрілих.

Це споРТ , що дає нам наснагу та силу.

І знай любий друже у цьому житті

Чи бути здоровим вирішуєш ти!

 

Тож сьогодні ми поговоримо про складові здоров’я.

Пропоную вам намалювати здоровя.

Тепер давайте обміняємось малюнками. Давайте зіпсуємо здорвя.

Висновок : чужого здоровя не шкода. Як тепер можно підправити здорвя .

Це зробити важко. Висновок- бережіть здоровя.

Дар здорового життя найцінніший дар.

Середня тривалість життя.

Японці- 89 років

Американці- 74

Українці – 57.

Які складові здоров’я.

  1. На 20 % здоров’я залежить від навколишнього середовища.

Виходить дівчинка – земля.

Я- Земля, я красива, розкішна, багата.

Я для вас як рідна мати.

Я- Земля не губіть мене, люди.

Хай вітри у дубах шелестять,

Хай пташина з гніздечка не буде

Від страшної сокори втікать

Жавір хай літа над житом.

Вже не будуть в відчаї благати

Про порятунок води і гаї.

А буде в світі жити син і мати,

І люди рай свій знайдуть на Землі.

 

Учень  прекрасна наша голуба планета

            Єдина жива серед мертвих світів.

           Ми отримали в спадок невимовно

            Прекрасний і багатообразний сад.

  Та над нашою Землею нависла небезпека.

 учасник. Загрозлива екологічна си­туація склалася і в Україні. Стан навко­лишнього середовища України на сьо­годнішній день вважається критичним.

1-й учасник. За тривалістю життя насе­лення України посідає 52 місце в світі. З 1991 року зареєстроване природне скоро­чення. Особливо вражаючим є показники смертності дітей на першому році життя: 13,6 на 100 народжених, це у 1,5 рази біль­ше, ніж у розвинутих країнах.

2-й учасник. Атмосферні забруднення завдають шкоди здоров'ю людини, будів­лям, матеріалам, обладнанню, потребують додаткових затрат праці і матеріалів. Крім того, збільшення вмісту сірки та інших спо­лук в атмосферних опадах, так звані кис­лотні дощі, негативно позначаються на сільському, рибному, лісовому господарстві.

3-й учасник. Внаслідок господарської діяльності зменшуються запаси грунтів, зменшилась кількість гумусу, збільшилось забруднення.

4-й учасник. За останні десятиліття істотно змінилася якість грунтів, зменши­лась кількість гумусу, збільшилось забруд­нення.

5-й учасник. Найбільшої шкоди природ­ному середовищу завдала катастрофа на Чорнобильській АЕС. Радіаційне забруд­нення отримали грунт, вода, рослинність, страждають люди.

6-й учасник. Розорювання степів, луків, зведення лісів, осушення болот познача­ються на видовому складі рослинності, а от­же і тваринного світу. Зміни цих компо­нентів впливають на клімат і води.

7-й учасник. Природа ніжна й беззахис­на волає про допомогу.

Прошу Земле, тебе пробач, пробач своїх дітей.

Всі . Здорова природа- здорова людина.

На 20 % залежить выд спадковості

На 10 % здоровя людини залежить від медичного обслуговування.

Сенка « На прийомі у лікаря»

 

 

 

 

 

 

 

 

На 50 % здоровя залежить від способу життя.

Це значить:

  • дотримуватись режиму дня.
  • Займатись фізкультурою

Прокидаємося вранці,

Жваво робимо зарядку.

Любим спорт і фізкультуру,

Прагнем завжди до порядку.

Всюди друзів ми знаходим,

З ними, як одна сім 'я,

Але нам без друга — спорту,

Не прожити ані дня.

Щоб струнким ти зріс і сильним,

Навчись обруча крутити,

Легко, спритно і красиво

Вправи з ним щодня робити.

Ось червоний, жовтий, білий,

Хочеш — синього бери.

Руки вправо, руки вліво

Разом з нами повтори.

Плиг та скок! Так щодня

Ти скачи, мов зайченя.

Вибігай, дружок, мерщій,

Покажи стрибок нам свій.

Спортом всі займаються!

Якщо хочеш бути здоровим!

Якщо хочеш бути здоровим — підтягайся.

Якщо хочеш бути здоровим — закаляйся.

Якщо хочеш бути здоровим Ти частіше посміхайся

. Підтягайся, закаляйся, усміхайся.

 

  • Правильно харчуватись.

Ступінь небезпеки   харчових добавок

Позначення:

НШ — небезпечний для шкіри З — заборонений для вживання К — канцерогенний ДН — дуже небезпечний Н — небезпечний П — підозрілий

 

Е102

Н

Е150

П

Е220

Н

Е281

К

Е405

Н

Е626

К

Е103

3

Е151

НШ

Е222

Н

Е282

К

Е450

НШ

Е627

К

Е104

П

Е152

3

Е223

Н

Е283

К

Е451

НШ

Е628

К

105

3

Е153

К

Е224

Н

Е310

В

Е452

НШ

Е629

К

Е110

Н

Е154

РК

Е228

Н

Е311

В

Е453

НШ

Е630

К

ЕШ

3

Е155

н

Е230

К

Е312

В

Е454

ДН

Е631

К

Е120

Н

Е160

НШ

Е231

НШ

Е320

X

Е461

ДН

Е632

К

Е121

3

Е171

п

Е232

НШ

Е321

X

Е462

РШ

Е633

К

Е122

П

Е173

п

Е233

н

ЕЗЗО

К

Е463

РШ

Е634

К

Е123

ДН

Е180

н

Е239

НШ

Е338

РШ

Е465

НШ

Е635

Н

Е124

н

Е201

н

Е240

к

Е339

РШ

Е466

НШ

Е636

Н

Е125

3

Е210

к

Е241

п

Е340

РШ

Е477

П

Е637

Н

Е126

3

Е211

к

Е242

Н

Е341

РШ

Е501

Н

Е907

Н

Е127

н

Е212

к

Е249

к

Е343

РК

Е502

Н

Е951

З

Е129

н

Е213

к

Е250

АТ

Е400

Н

Е503

Н

Е952

З

Е130

3

Е214

к

Е251

АТ

Е401

н

Е510

ДН

Е954

К

Е131

к

Е215

к

Е252

К

Е402

н

Е513

ДН

Е1105

К

Е141

п

Е216

к

Е270

Н

Е403

н

Е527

ДН

 

 

Е142

к

Е219

к

Е280

к

Е404

н

Е620

н

 

 

 

 

Розповідь про жувальну гумку, домішки, про генетично модифіковані організми.

 ( див журнал )

 Шевченко  Основні правила харчування

  1.      Дотримання правильного режиму харчування. Оптимальним вважаєть­ся чотириразове харчування з інтер­валом 4—5 год в один і той самий час. При цьому сніданок має становити 25 % добового раціону, обід — 35 %, підвечірок — 15 %, вечеря — 25 %. Вечеряти рекомендується не пізніше ніж за 3 год до сну.
  2.      Достатня, але не надмірна ка­лорійність раціону. Кількість спожи­тих калорій має перекривати енерго­затрати людини, які залежать від статі, віку, способу життя, а також ха­рактеру праці. Шкодить здоров'ю як надмірна калорійність, так і недо­статня.
  3.      Правильне співвідношення основ­них компонентів харчування (білки, жири, вуглеводи). У середньому спів­відношення кількості спожитих біл­ків, жирів і вуглеводів має становити 1 : 1 : 4, а при фізичних навантажен­нях — 1:1:5.

 

 

Дрожжа . Основи безпеки харчування

Якість і безпека продуктів харчу­вання хвилюють не лише фахівців, а й пересічних громадян. Проте, на

жаль, не всім відомо, що часто на наш стіл потрапляють продукти, які несуть загрозу здоров'ю, повільно руйнуючи його, є причиною майбут­ніх захворювань. Пестициди (хімічні речовини), які містяться в залишко­вих кількостях у рослинах, залишки антибіотиків та інших препаратів, які застосовують у ветеринарії, окремі препарати, які, попри заборону, ви­користовують для підвищення про­дуктивності та продовження термінів зберігання продукції, бактеріальні та грибкові токсини, що утворюються за неправильного зберігання, про­мислові токсиканти потрапляють у продукти під час вирощування та приготування.

Усі ці чинники щодня непомітно впливають на нас, потрапляючи в організм з їжею та рідиною. Нако­пичуючись, вони виснажують його захисні сили і часто спричиняють захворювання.

 

 Гончаров Принципи безпечного харчування

  1.      Раціональне харчування (кіль­кісна і якісна повноцінність раціону) забезпечує високий рівень стійкості організму до дії небезпечних речо­вин.
  2.      Дефіцит будь-яких харчових речовин, особливо тих, які мають захисну дію, збільшує всмоктуван­ня ксенобіотиків (чужорідних речо­вин) у травному каналі й посилює їхній токсичний ефект. Доведено, що дефіцит білка у харчовому ра­ціоні призводить до збільшення всмоктування у травному каналі важких металів і радіонуклідів, пос­лаблює імунобіологічну реактив­ність кальцію — вдвічі збільшує всмоктування стронцію-90.
  3.      Враховуючи роль сірковмісних амінокислот (в обміні важких металів і радіонуклідів, у запобіганні жиро­вому переродженню печінки), поло­вина білків тваринного походження у добовому раціоні мають бути білками молока та молочних продуктів, яєць і риби.
  4.      Вживання біологічно активних речовин (вітаміни, біодобавки тощо).

Проведення комплексу заходів з охорони внутрішнього середовища організму та підвищення його стій­кості до дії ксенобіотиків є дієвим і реальним шляхом збереження та зміцнення здоров'я населення, що мешкає у несприятливих екологічних умовах.

 

Бігун структура харчування дітей.

Структура харчування дітей шкільного віку характеризується тривалим зниженням споживання найцінніших харчових продуктів, таких як м'ясо і м'ясопродукти, мо­локо і молочні продукти, риба і риб­ні продукти, яйця, олія, овочі й фрукти. При цьому істотно зростає споживання хліба і хлібопродуктів, а також картоплі. За даними ПРООН, в Україні внаслідок неякісного хар­чування 3 % дітей мають дефіцит маси тіла, 15 % — відставання росту.

Незадовільне харчування дітей призводить до почастішання захво­рювання органів травлення. Кіль­кість захворювань органів травлення у дітей віком 10—14 років зросла в 2004 р. порівняно з 1990 р. на 57,1 % (з 33,8 до 53,1 випадку на 1000 осіб).

2004 р. поширеність анемії серед дитячого населення (0—14 років) ста­новила 50,2 випадку на 1000 дітей (у 1997 р. — лише 36,05).  

Зросло виробництво неякісних м'ясних напівфабрикатів, ковбасних виробів. Виробники борошна соєво­го текстурованого у супровідних до­кументах не вказують використання генетично модифікованої сої.

У зв'язку з інтенсивним розвит­ком генної інженерії виникає потре­ба в організації ефективного держ-саннагляду за виробництвом та оборотом харчових продуктів, отри­маних із генетично модифікованих джерел.

Лісконог  Харчові домішки

Харчові домішки — природні та синтетичні хімічні сполуки, призна­чені для введення в харчові продукти з метою прискорення або поліпшення їх технологічної обробки, збільшення термінів зберігання, консервування, а також надання готовим продуктам харчування певних органолептичних властивостей (кольору, запаху, смаку, консистенції). Харчові домішки не використовують як харчові продукти. Харчовими домішками не є вітаміни, мікроелементи, амінокислоти тощо.

Безпечність харчових домішок для здоров'я людини регламентується до­пустимою добовою дозою, концентра­цією їх у продукті. Основна вимога до харчових домішок — їх безпечність при необмеженому терміні вживання даного продукту.

Споживачеві складно орієнтуватися в тій великій кількості харчових домі­шок, які є майже в усіх харчових про­дуктах. Харчові домішки містять навіть так звані «екологічно чисті продукти». У наш час у різних країнах світу вико­ристовують близько 500 харчових до­мішок.

Ми постійно стикаємось з продук­тами, до складу яких входять різні хар­чові домішки: консерванти (Е200-299), барвники (ЕЮО-199), емульгатори та стабілізатори (Е400-599), посилювачі смаку та аромату (Е600-699) тощо.

Останнім часом усе більше говорять про шкідливий вплив харчових домі­шок на здоров'я людей та потребу від­мовитися від них, адже їх фізіологіч­ний вплив вивчають на щурах, тривалість життя яких порівняно з людським дуже мала.

Вчені підрахували, що в країнах За­хідної Європи людина щодня отримує у вигляді харчових домішок еквівалент 12—36 таблеткам аспірину.

дитячого населення (0—14 років) ста­новила 50,2 випадку на 1000 дітей (у 1997 р. — лише 36,05).

 

Биков Їжа, небезпечна для життя

Більшість українських людей нічого і не знають про генетично модифіко­вані організми (ГМО), тому вживають  у їжу продукти не підозрюючи про несуть безпеку. Генна інженерія дуже відріз­няється від виведення нових порід та  сортів. Додавання чужорідного гену  порушує природний генетичний контроль. Наприклад, додавання у картоплю гену скорпіона дозволяє вивести сорт бульби, яка не боїться  приморозків та колорадського жука. Гена пацюка в помідорах робить їх стійкими до фітофторозу. Але як ці  гени будуть покажуть в організмі людини невідомо нікому. Створені за  допомогою генної інженерії продукти харчування задовольняють головним  чином комерційні інтереси, адже  зібрані традиційним шляхом насіння генетично модифікованих рису, пшениці, сої, кукурудзи, картоплі та томатів врожаю не дадуть — бо вони  мертві. Отже, щоб посадити ці рослини, насіння знову треба купувати у     компаній-виробників.

Головний аргумент на захист ГМО-продуктів, яким захищаються виробники штучної сировини — це дещеві продукти, здатнірозвязати проблему голоду в світі.

 

 Рижков Гумове щастя, або Вплив жувальної гумки на здоров'я людини

Ще стародавні греки, одержимі манією здорового способу життя, не мирилися з несвіжістю подиху. Шля­хом проб та помилок вони з'ясували, що застиглий сік дерева мастика — пружна і приємна смола. Якби сучас­ники Птоломея не були настільки допитливими і якби в Греції не росла мастика, то честь винахідників жу­вальної гумки належала б туркам, адже «гумова» флора росте на території цих двох країн.

У 1866 р. в Мексиці у результаті пе­ревороту із країни було вигнано її лі­дера — президента Антоніо Лопез де Санта Ганна. Крах політичної кар'єри не змусив його відмовитися від улюб­леної звички — жування чикля (клей­кого соку саподилли). Опальний Ан­тоніо навіть перевіз в Америку цілих 900 кг цикля — і не тільки для особис­того користування. Звідси і почалася тріумфальна хода гумки. Аж поки лі­карі різних країн однаково часто не почали твердити: «Жуйка — це пога­но!» і «Жуйка — це добре!». Зараз ви побачите повний перелік «плюсів» та «мінусів» жувальної гумки.

 

Жуков

 Кожен сам собі зарадить

коли знатиме про вади

тих продуктів харчових,

що привабливі на вигляд.

Зверни увагу на обгортку,

Не полінуйчя, прочитай

Про склад та виготовлення дату

І поміркуй, чи слід вживати,

Харчі, які уже півроку-

Навіть мікроб не хоче їсти.

Хіба несуть вони здоров’я  силу?

І чи дарують смак життя?

 

Завдання для учнів. Визначити за етикетками значення домішок.

 

-відмовитись від шідливих звичок

Легенда

У далекому минулому, коли тютюн тільки завезли у Вірменію, біля під­ніжжя Арарату жив дуже старий доб­рий мудрець. Йому не подобалося це зілля, і він намагався переконати лю­дей не висівати його. Якось мудрець був на базарі, де купці розклали свій отруйний товар. «Божественне листя! Божественне листя! Засіб від усіх хво­роб!» — вигукували купці. Навколо них зібралися люди, підійшов і муд­рець.

 Це «божественне листя» прино­
сить людям користь: у помешкання курця не зайде злодій, його не вкусить
собака, він ніколи не постаріє, — про­мовив мудрець.

Курці з подивом подивилися на старого.

 Твоя правда, мудрий старче, —
сказали вони.

—Але звідки ти знаєш про такі чудові властивості «божественного листя?» Мудрець посміхнувся і пояснив:

Злодій не зайде у будинок курця, тому що він віддає багато грошей на
тютюн і стає бідним — у нього нічого красти. Крім того, він кашляє, а злодій
не зайде у будинок людини, яка не спить. Через кілька років курець зне­
силиться, у нього почнуть боліти ноги, він ходитиме з палицею. А який соба­
ка покусає людину з палицею в руках?  І нарешті , людина, яка курить, ніколи не постаріє, вона помре молодою.

-Уникати стресів

 

Хай щастить вам у дорозі

(кума- велосипедистка і кума-пішохід спотикаються одна об одну).

1 кума. Ах щоб тебе так і сяк, і он як, бісова ти душа ! не бачиш, чи що людина по городу їде?!

2 кума. А куди ото тебе поперло, одоробло ти неотесане!

Разом. Ой кумасю, це ви!!!

Інспектор. Громадяночки! Ви нарушили правила вуличного руху. Пройдіть за мною!

1 кума. Куди? Куди? Оце я їхала, щоб ходить за тобою! Та хоч ти і молодий, а дзузьки я за тобою піду! У мене вдома свій такий бовдур сидить, тєлік дивиться.

2 кума. Пане інспекторе, а курочку не хочете? А може, яєчок – ось , донечці везу на день народження.

Інспектор. Я сказав-ні! Платіть штраф грошима, і швидко. А як ні – підемо у відділок!

2 кума. Цебто вміліцію, га? Да яж тобі гаспиду, й курочку, а я ж тобі й те, й се, а ти ще й гроші требуєш? Ах тиж хапуго, дулю я тобі дам, а не грошей!

1 кума.Ходімо, кумасю а той на іменини до нашої Одарочки не встигнемо.

Інспектор. Е ні, громадяночки, доки не росплатитесь за те що накоїли,- не відпущу вас, і все!

2 кума. Свят-свят-свят! Не хотіла б я мати собі такого родича в родині, хай йому грець!

Інспектор. Ну от що. Застосуємо до вас нові методи ліквідації пригод на шляхах. От якщо ви інструктаж зараз пройдете, тоді йдіть хоч і до самого президента на іменини.

1 кума. Ой, та швидше вже, бо племінничка моя чекає на нас із гостинцями. Ось я тільки велика поставлю.

Інспектор. Запамятайте, громадяночки, головні правила руху, тоді ми вже вас віднустимо.

2 кума. По-моєму, це означає: злазьте, пиїхали!

1 кума. Ой, да в нас так поїзди опаздують ну так опаздують.

2 кума. А для чого ж тоді й зали ожиданій треба, якби поїзди ходили по распісанію!

1 кума. Ой, а це шо?

1 кума. Ой, а шо ж це таке «односторонній рух», га? Це коли я їду не по двох боках дороги одразу, а лише по одній?

2 кума. Да ні, кумасю, це дорога на якій можуть врізатись у твою тачку тільки ззаду.

Інспектор. Гей, громадяночко, ваша веломашина стоїть в забороненому місці!

1 кума. Шо?

Інспектор. Кажу то ваш велосипед?

1 кума. Ну а чий же! Сам бачив як його тут бвлного потрощіло.

Інспектор. Ну тоді 50 гривень швидко!

1 кума. Шо е ні! Прибавте ще хоч десятку, а тоді вже і забирайте. Все одно стара, цеп спадає, да ще й через неї одні неприємності.

2 кума. Кумасю, а я ось ще якогось підчепила. Що воно оце таке, га? Сорок градусів чи що?

2 кума. Ого! Да хіба ж я пробіжу 40 км в час? Хіба що у Кардсона пропелера позичить.

1 кума. А-а, головна дорога  - це та, по якій Ющенко до нас вчащає .Знаю, знаю.

2 кума. Цікаво, хто ж це в нас ще є за таке велике Цабе, що в ньго шофером сам Ющенко їзде? Їй-бо, сама бачила, як він їхав, ось перехрещуюсь!

1 кума. Та то шофер боявся швидко їхать, а Ющенко на конференцію спішив. От він його й відкинув на задне сидіння, а сам сів за руль.

2 кума. Ой… а я вже й сусідам розказала, що велике Цабе до нас завітало – сам Ющенко з його шофером.

 

Заключне слово вчителя.

Пропоную написати одній групі учнів шляхи до здоров’я, а другій від здоров’я.

 

 

1

 

doc
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку