Година спілкування "Ми діти з планети Здоров'я"

Про матеріал

Формувати у дітей прагнення до спостереження за станом свого здоров'я, до здорового способу життя; закріпити уявлення про те, що здоров'я кожного великою мірою залежить від способу його життя; виховувати прагнення берегти здоров'я, зважаючи на його цінність і значущість для людини.

Перегляд файлу

Мирненська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Класовод: Андрющенко Е.М.

 

 

 

 

 

 

 

                                                2018

Година спілкування

для учнів 3 класів

 

                                                                                       Будь розумниця дитинко

                                                                                       І здоров’я бережи…

 

Тема.   Ми діти з планети Здоров'я

Мета: формувати у дітей прагнення до спостереженням за станом свого здоров’я, до здорового способу життя; закріпити уявлення про те, що здоров’я кожного великою мірою залежить від способу його життя; виховувати прагнення берегти здоров’я, зважаючи на його цінність і значущість для людини.

Оформлення : написи з прислів’ями «Ми здорові діти планети Земля», «Рухайся більше – проживеш довше», «Без осанки кінь – корова», «Весела думка – половина здоров’я»; малюнок коня; « Рух і здоровя»

Обладнання : магнітофон, диск з піснями «О.Земле», «Гідросфера» ; підручники; аркуші паперу .

Хід години спілкування

І. Вступна частина

 Привітання

Привітаймось. Я – з вами (кивок головою),

Ви – зі мною (діти кивають головою)

Один одному посміхнулись.

Вчитель.

- Я пропоную розпочати нашу годину спілкування з пісні «О, Земле!»  (Звучить пісня)

О, як це чудово, послухайте, діти ,

Що всім нам знайшовся притулок у світі!

В безмежному космосі добре помітна

Домівка людини –Земля наша рідна.

                  Планета велична, багата на диво,

                  Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.

                  Створивши життя на планеті чудовій,

                  Творець забезпечив найкращі умови.

- Як називається домівка людини ? (Земля наша рідна)

- Які умови забезпечив для нас творець ? ( Повітря, вода, тепло, їжа, земля)

Куди не глянь оком – усюди вирує життя. Саме тому Землю називають живою планетою. Адже вона одна серед усіх відомих планет має повітря, воду, родючі землі, які обігріває лагідне сонечко.

- Для чого нам потрібні  всі ці умови ? (Щоб жити щасливо)

- На аркушах паперу у вас записані життєві цінності. Для кожної людини вони свої. Я пропоную обрати найпотрібніші для вас , які необхідні вам для щасливого життя на планеті земля.

Картка

Розум, праця, дружба, здоров’я, доброта, багатство,  любов, щедрість.

( Діти вибирають  слова, записують на аркушах)

- А тепер подумайте і оберіть одну цінність, яку ви можете мені подарувати

( Діти озвучують яка цінність)

- А тепер подумайте , яку ще цінність ви можете подарувати  (Діти озвучують другу цінність )

- Озвучіть , яка цінність у вас залишилась .Чому ? ( Діти озвучують, яка цінність залишилась і чому)

Вчитель.

Уявлення нашого народу про здоров’я відображені в усній народній творчості, зокрема в прислів’ях та приказках.

- Давайте їх згадаємо. (Діти називають прислів’я про здоров’я)

( Здоровя не купиш.

Здоровому все здорово.

Нема щастя без здоров’я.

Весела думка - половина здоров’я.

Здоров’ю ціни немає.

Здоров’я – найдорожчий скарб.

В здоровому тілі –здоровий дух.

Ліків тисячі, а здоров’я одне.)

- Щоб дізнатися, яка тема нашої години спілкування , складіть прислів’я :

 

 

 

 

 

 

 

(Ми  діти з планети Здоров’я)

На протязі нашої години спілкування ми будемо виконувати ряд завдань, які стосуються цієї теми, а наприкінці заняття ви поясните, як ви виконуєте це правило життя.

 У всі часи люди приділяли увагу своєму здоров’ю, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб та всілякі способи, за допомогою яких можна було зміцнити свій організм і залишатися впродовж багатьох років здоровим.

- Від чого залежить наше здоров’я ? ( Спадковості, навколишнього середовища, медичного обслуговування та способу життя)

 

Вправа « Мікрофон»

- Як виглядає здорова людина ? (Добре себе почуває, гарний апетит, займається спортом, грається, уважна, нормальна температура тіла,             весела …)

 

 


 

- Хто  може  назвати себе здоровою людиною ? Підніміть руку.

- Здоровя – запорука щастя і повноцінного життя. І , навіть, якщо ви почуваєте себе добре, усе одно слід пам’ятати про те, що потрібно змалечку і повсякчас щоденно турбуватися про своє здоров’я і знати, як це робити.

Вчитель. Я пропоную провести з вами гру «Так» чи «ні»

Збереженню здоров’я сприяє…

(Діти встають і кажуть «так» чи «ні»)

 - байдужість;

-  взаєморозуміння в сімї;

- добра праця;

- активний відпочинок;

- ранкова зарядка;

- ледачість;

- паління;

- чистота тіла;

- раціональне харчування;

- шкідливі звички;

- неврівноваженість;

- злість.

- Що ж ми повинні робити, щоб зміцнювати здоров’я?(Відповіді учнів)

Учні нашого класу підготували вірші – рекомендації, які допоможуть вам у складанні «Рецепту здоров’я», який ви будете складати у групах пізніше. Тож будьте уважними.

(Учні читають вірші)

1 учень

Здоровя – основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.                                                          

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

2 учень

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем.           

І їсти усе. Що на стіл подають,

Бо їжа нам росту і сил надають.

3 учень

Поводитись добре, усіх шанувати.

Не плакать, не киснуть, не капризувати.                        

Не гратись з вогнем, не стрибать під машину,

Що мчать по дорогах щодня без упину.

Себе берегти для матусі і тата,

Накази їх всюди виконувать свято.

- Що ж ви повинні робити, щоб бути здоровими? ( Щоденно вмиватись, робити зарядку і добре вдягатись, гартуватись, спати з відкритим віконцем, добре харчуватись, поводитись добре, не гратись з вогнем, бути обережним на дорозі, бути слухняними)

Прислів’я говорить: « Рухайся більше – проживеш довше» Чому?

( Людина, яка багато рухається, має добре здоров’я)

- Хто з вас знає , яка добова норма рухів для дітей вашого віку? (Потрібно вдень робити по 14-18 тисяч рухів. )

- Що потрібно робити, щоб виконати добову норму рухів? (Бігати, ходити, стрибати, грати в рухливі ігри, кататися на велосипеді, танцювати  …)

- Але рухаючись, людина завжди повинна слідкувати за своєю поставою.    Навіть прислів’я народ придумав і на цю тему.

 Прислів’я говорить : « Без осанки кінь – корова» (За малюнком діти описують коня)

 


 

 

 

- Про яку людину говорять, що в неї красива, правильна постава ? ( Спинка рівна, голова піднята, не човгає ногами) ( Окремі діти демонструють свою поставу.)

- Як і коли ми можемо слідкувати за своєю поставою ? (Під час письма, читання, носимо портфель)


- Як можемо перевірити чи правильна постава ? ( Стати біля стіночки )

Плакат «Рух і здоров’я»

 

-Як можна тренувати правильну поставу ? ( Ходити з мішечком на голові, ходити по лінії) ( Демонстрація дітьми)

 

 

 

 

 

 

 

 

- Як неправильна постава впливає на здоров’я ? (Болить спина, голова, здавлені внутрішні органи,  погане самопочуття, викривлений хребет)

Отже , про який спосіб збереження здоров’я ми говорили ? (Багато рухатись, слідкувати за своєю поставою)

- Доповнити ваш «Рецепт  здоров’я» допоможе слухання пісні Гідросфера.

(Звучить пісня Гідросфера»)

Як навесні настане повінь,

Річки стають водою повні,

Коли ж виходять з берегів,

То важко стримати їх гнів.                     

Але, як кажуть , без води

І ні туди, і ні сюди.

Тож треба воду берегти.

А ще вам, друзі, радо

Дамо таку пораду :

Коли не знаєш броду,

То не ходи у воду.                          

Вмивайтеся частіше –

І будете чистіші.

Не сипте в річку бруду.

Вам річка вдячна буде.

Ти вранці личко умиваєш,

У синій хвилі риба грає.

Йде дощ і шелестить трава :

- Жива, жива, жива, жива…

Запам’ятай же назавжди :

І я з води, і ти з води,

Запам’ятай на майбуття :

Земна вода – Землі життя.

- Що ви ще можете доповнити, прослухавши пісню ? ( Потрібно бережно ставитися до природи, бути обережним на воді, вмиватися частіше, не засмічувати водойми)

- Яка головна думка пісеньки ? ( Земна вода – Землі життя, тому воду треба берегти)

Поясніть  прислів’я : «Весела думка – половина здоров’я» ( Позитивні емоції добре впливають на наше здоров’я. Навіть у народі кажуть : «Всі хвороби від нервів»)

Я хочу навчити вас проводити хвилинки релаксації (відпочинку, заспокоєння)

Психогімнастика

Сядьте вільно, розслабтесь, ми з вами відправляємось на берег «Здоров’я» Закрийте очі ,подумки повторюйте за мною речення:

- Я лежу на теплому березі Чорного моря.

- Тихо плескочуть  теплі  хвилі.

- Світить  яскраве , ніжне сонечко.

- Я спокійний.

- Я лежу на спині і дивлюсь на блакитне чисте волошкове  небо.

- Там пливуть  легкі хмаринки.

- Я , ніби, перебуваю у стані невагомості.

- Моє тіло відпочиває у приємних променях сонця.

- Я дуже добре себе почуваю

- Мені хочеться обійняти маму і сказати, як я її люблю.

-  Наш відпочинок завершується і ми повертаємось у наш рідний клас.

- Як ви себе почуваєте ?

- Чи покращився настрій ?

Такі хвилинки відпочинку ви можете проводити, коли приходите зі школи. Вмикайте спокійну, приємну мелодію, закривайте очі і починайте мріяти. А, як відомо, мрії збуваються, якщо забажати.

- Що ще може покращити настрій ? ( Заняття улюбленою справою, комплімент, подарунок, гарна погода, прогулянка в лісі , парку, зустріч з друзями)

Тренінг - спілкування «Ласкавинка »

- Давайте подаруємо один одному ласкавинку.

- Придумайте добре, ласкаве слово і у своїй долоньці передайте його сусіду.

- Що ви відчували, коли віддавали ласкавинку ?

- Важко чи легко віддавати своєму сусідові ласкавинку ?

- А зараз навчимося передавати ласкавинки очима, тобто подивимося тепло і лагідно в очі один одному. Відчуваєте, як приємно і радісно у вас на серці? Вас люблять ваші друзі, дарують ласкавинки добра і любові. А гарні, добрі побажання завжди здійснюються.

- Що трапляється з людиною, коли їй ніхто не дарує ласкавинок ?

- Що буде, якщо ми даруватимемо ласкавинки один одному постійно ?

 Ми вже згадали багато рецептів, як зберегти і зміцнити здоров’я і зараз ви попрацюєте в групах. Вам потрібно скласти спільний «Рецепт здоров’я», щоб ним могли користуватися ви і ваші рідні.

Робота в групах

«Рецепт здоров’я» ( Учні по черзі записують , що потрібно робити, щоб зберегти здоров’я .Обирають лідера, який зачитує відповіді. Наступний лідер зачитує далі, не повторюючи попередні відповіді)

Відповіді : заняття спортом, зарядкою, туризмом, режим дня, здорове харчування, відсутність шкідливих звичок, бережливе ставлення до природи, заняття улюбленою справою, безпечна поведінка, гарний настрій.)

І щоб гарний настрій зберігся у нас, давайте заспіваємо пісню «Сонячний промінчик» ( Діти виконують пісню)

Я сонячний промінчик в долоньку покладу.

Я сонячний промінчик до ладу доведу.

Світи , світи , промінчик, віддай своє тепло

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

Я і чужим і рідним  усіх кого люблю,

Промінчиком чарівним розраджу й заселю

Світи , світи , промінчик, віддай своє тепло

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

Якщо в моїх долоньках загасне раптом він

Я в сонечка на небі візьму іще один.

Світи , світи , промінчик, віддай своє тепло

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

Щоб кожна мить тепліша  усім, усім була

ІІІ. Заключна частина.

- А тепер я пропоную повернутися до теми нашого виховного заходу. Давайте прочитаємо її назву «Ми діти з планети Здоров’я»

- Як ви розумієтеїї?

Вчитель .

Повинні завжди люди робити вірний шаг,

Здоровим має бути і тіло, і душа.

Вода, повітря, сонце, зарядка, спорт, режим:

Радій життю, мій друже! Здоров’я бережи!

Бережіть  і зміцнювати своє здоров’я. І пам’ятайте про те, що здоров’я – найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

Я хочу , щоб ви оцінили наш захід. Яки він був для вас : цікавим, повчальним, непотрібним, корисним (Діти підходять до дошки і пишуть + біля відповідного слова)

Наша година спілкування завершена. Дякую вам за хорошу  роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Ирина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Ирина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1488
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку