Тема: «Квітка - семицвітка» (гра)
Мета:викликати у дітей інтерес до навчання, розширювати світогляд учнів; розвивати творчі здібності, мислення, пам'ять, увагу, виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.
Обладнання: картки з завданнями, предметні ілюстрації, ребуси, квітка –семицвітка, аудіо запис.
Тема: «Квітка - семицвітка» (гра)
Мета: викликати у дітей інтерес до навчання, розширювати світогляд учнів; розвивати творчі здібності, мислення, пам’ять, увагу, виховувати дбайливе ставлення до квітів.
Обладнання: картки з завданнями, предметні ілюстрації, ребуси, квітка –семицвітка, аудіо запис.
Хід заняття
ІІ. Основна частина
Учитель. Квіти!Ми милуємося їхньою красою, даруємо їх на свята, дивлячись на них, піднімаємо собі настрій. Чарівний світ зеленого царства! Скільки прекрасного, ніжного несуть вони в собі! І сьогодні до нас завітали дві квіточки. А які? Відгадайте загадки.
Загадки
Золотиста, ніжна, гожа,
Я щороку розквітаю.
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я? (Ромашка)
2.Стоїть при дорозі на одній нозі,
Голова мала, а в ній тьма. ( Мак)
Учитель. Квіти запрошують нас зіграти у гру «Квітка – семицвітка ». Для цього нам потрібно розділитися на дві команди. Ви із чарівного кошика дістаєте одну квіточку,яка вам найбільше подобається: червону, білу.Діти дістають із кошика квіточку і об’єднуються в команди за кольорами квіток,які витягли із кошика.
Учитель. Якщо ви взяли червону квіточку, то ви у команді «Мак», якщо білу – у команді «Ромашка». Команди займають свої місця.
Учитель. Для проведення гри обираємо журі.
На демонстраційній дошці прикріплено квітку із пелюстками різного кольору, на кожній пелюстці квітки – семицвітки є завдання. Учитель знімає першу пелюстку відповідного кольору, зачитує завдання. Команда, яка першою виконає завдання, отримує право зняти наступну пелюстку квітки. На зворотному боці квітки прикріплено конверт із завданнями на певну тему.
Рожевий – про рослин
І солодкі і корисні
Гарні грона в мене.
А червоні - дуже кислі,
Бо іще зелені. ( Чорна смородина)
Стоять красуні у воді,
Вінки в них білі й золоті( Латаття біле)
Темно- сині свинки
Гріють свої спинки.
Лежать на городі,
Не завдають шкоди. (Баклажани.)
Фіолетовий – про птахів
Загадки
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків.
В теплий край я не літаю.
Тут я взимку залишаюсь.( Горобець.)
Хто комах з кори виймає,
Про здоров'я лісу дбає. (Дятел.)
Не людина, а живе в хатинці. (Шпак)
(Ніскільки,бо він не ходить , а стрибає.)
Цікаво! Є птахи зимуючі і перелітні. Із вирію ластівки летять із швидкістю 300 км/год. А гуси під час перельоту набивають собі під крилами мозолі розміром, як дитячий кулак.
Блакитний – мовний
Слухання казки «Квітка семицвітка» Хухлаєвої
Квітка семицвітка
Далеко-далеко в великому місті жив-був самий звичайний хлопчик. Звали його Женя, він був чимось схожим на тебе. Йому було сім років і, як і всі діти, він ходив до школи. Йому подобалося ходити туди, тому що у нього там було багато-багато друзів. Кожного ранку при зустрічі вони хлопали один одного по спині і весело бігли до класу.
І все було б чудово, але ніяк не отримувалося у Жені красиво писати. Букви падали то вліво, то вправо, а слова наїжджали один на одного і ніяк не хотіли ставати в ряд. На уроці він так поспішав швидше записати в зошит умову задачі, що інколи і сам потім не міг зрозуміти, що ж він написав. Женю це не дуже засмучувало, тому що ввечері після уроків можна зателефонувати товаришу, і той завжди скаже, що було в умові. Але строга вчителька, яка ніколи не посміхалася, весь час лаяла Женю, показувала його зошити всьому класу і говорила, що Женя зовсім не старається і пише, як «курка лапою». Від цього у Жені на очах з’являлися сльози, а руки зжималися в кулаки, йому хотілося вибігти з класу, стукнути дверима так, щоб по всій школі задзвеніло скло. А саме неприємне було в тому, що задачі він почав розв’язувати набагато гірше і повільніше, ніж раніше, тому що, весь час старався слідкувати за буквами і цифрами і забував про умову задачі.
Одного прекрасного, недільного дня вони разом з мамою і татом пішли гуляти в парк. По дорозі вони весело шаруділи сухим листям на доріжках – тому що була осінь, спостерігали за качками на ставку і їли морозиво. А коли вони поверталися додому, Женя несподівано побачив свою вчительку. Вона гуляла в парку з хлопчиком, майже таким, як Женя, але він не шарудів осіннім листям в парку, не бігав разом з іншими дітьми, він тихо сидів в інвалідному візку, а мама котила його по доріжці.
Вночі Жені приснився сон, що він іде по полю, а навкруги безліч різноманітних квітів. Несподівано серед них він побачив одну квітку, у якої було сім пелюсток різного кольору. Женя зразу зрозумів, що знайшов ту саму чарівну квітку семицвітку, яка виконує будь-які бажання. Женя хотів відразу ж загадати собі дорослий велосипед з сім’ю скоростями, але згадав, що у нього уже є такий. Тоді він подумав, що було б добре, як би його каракулі перестали бути каракулями, і перетворилися б на рівні рядочки, як у його сусідки по парті красиво писати він обов’язково повинен навчитися сам, без усякого чаклунства, тому що він може це зробити сам, а чаклунство допомагає лише тоді, коли людина сама не може чогось зробити. І тут Женя згадав, що у його вчительки є син, який не може ходити, і вирішив, що квітку семицвітну потрібно, звичайно, віддати їй.
Вранці Женя прокинувся дуже рано, мама і тато ще спали. Він зробив із кольорового паперу квітку семицвітку і в школі віддав її вчительці.
Вперше Женя бачив свою вчительку такою: вона посміхалася, а очі у неї були такими ж добрими, як у мами.
ІY. Обговорення сюжету казки
- Що почував Женя по відношенню до вчительки?
- Чому Женя у вісні вирішив віддати квітку семицвітку?
- Чому змінилося і як відношення Жені до вчительки?
- Чому Женя вирішив навчитися писати без усякого чаклунства?
- Чи згодні ви з цим? Як це зробити?
Жовтий – про тварин
Цікаво! У хребті людини 7 шийних хребців, і жирафа також має 7 шийних хребців.
Загадки
У тому мурашнику сходи були.
Чи скажете, сходинок скільки усіх,
Якщо 240 – третина лиш їх? (720 сходинок.)
Без упину 3 години 45 хвилин.
А туди голодна йшла - й швидкість іншою була,
Тож добігла за годину та ще й 50 хвилин.
То на скільки черепаха довше лізла з іменин? ( На 1 год. 55 хв.)
Але більший і ворожий.
Белькотать і дутись звик.
Хто це діти? Це…( індик.)
Здобич в глибині шукаю,
Хижими зубами клац –
Стережись мене, карась. (Щука.)
Будує і всю зиму
Там полює? (Кріт.)
Цікаво! Одна з найотрутніших риб – риба собака. Своєю отрутою вона може вбити людину. Отрута міститься у її серці й печінці.
Червоний – про школу
Загадки
І дорослим і малим,
Розуму людей учу,
А сама завжди мовчу. (Книга.)
Зошитам й книжкам хатинка.
Я й пенал туди кладу,
Як до школи з ним іду. ( Портфель.)
Цікаво! Є книга, яку називають вічною. Це – Біблія. Її писали люди протягом багатьох століть. У ній містяться церковні проповіді, молитви, легенди про життя святих.
Помаранчевий – казковий
Загадки
У кареті гарбузовій.
Все мов справжнє: кучер, коні,
Поки північ не задзвонить.
Маю я химерну звичку –
Десь губити черевички. (Попелюшка.)
Але ніжна і чутлива.
Скільки не кладіть перинок –
Я відчую горошину. ( Принцеса на горошині.)
Крізь вікно у гості ходить. (Карлсон.)
Мусив пісню заспівати,
Бо матусин голосок
Наймиліший для діток. ( Вовк.)
Появився з деревини,
У печі Зміючку спік,
З гусеням додому втік. (Івасик Телесик.)
Зелений – ребуси
У вас на парті лежать завдання, в якому потрібно відгадати ребус. Отож приступайте до завдання.
У квіточці залишилась серединка. Ось послухайте, що квіти хотіли,щоб ви робили.
ІІІ. Заключна частина
Учитель. А зараз я хочу звернутись до вас,діти.
Квіти були б щасливі,
І пахучі і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі
Бачили їх тільки друзі -
Ті, які б їх не топтали,
Без потреби не зривали.
І на клумбах, вдома, в школі
Висівали їх доволі,
Доглядали, поливали,
Квіти б радість дарували!
Подивіться навколо, яка краса!І ми повинні берегти її,любити, вивчати, спостерігати, осмислювати, примножувати.
Слово надається журі.
Нагородження переможців.
1