Година спілкування Ми рівні — ми різні

Про матеріал
Погляньте одне на одного і поміркуйте: чи схожі ви між собою? Гадаю, що кожен із вас на це запитання відповість: «Ні». Правильно, адже ви — особистості, у кожного з вас свій характер, свої звички, своя зов¬нішність, уподобання. Не існує двох абсолютно однако¬вих людей, навіть близнюки мають особистісні відзнаки. Проте не можна казати, що у вас не може бути нічого спільного
Перегляд файлу

Тема.      Ми рівні — ми різні.

Мета:  довести до свідомості учнів, що кожна людина — особистість, єдина і неповторна; сприяти поліп­шенню психологічного клімату в класі й навчати учнів поважати одне одного; виховувати в учнів самоповагу, впевненість, тактовність та доброту.

Обладнання: чисті аркуші паперу, олівці та фломастери.

Хід заняття

Слово вчителя.

Погляньте одне на одного і поміркуйте: чи схожі ви між собою? Гадаю,  що кожен із вас на це запитання  відповість: «Ні». Правильно, адже ви — особистості, у кожного з вас свій характер, свої звички, своя зов­нішність, уподобання. Не існує двох абсолютно однако­вих людей, навіть близнюки мають особистісні відзнаки. Проте не можна казати, що у вас не може бути нічого спільного.

Творче завдання «Чим схожі ми».

Учитель пропонує учням визначити між собою групи, які об'єднують осіб за:


  • зростом;
  • місяцем народження;
  • кольором очей;
  • кольором волосся;
  • статтю;
  • іменам

Слово вчителя.

Отже, між вами існує багато спільного і відмінного. Але усіх вас об'єднує те, що ви — учні ... (називає клас та шко­лу), мешкаєте у ... (називає населений пункт).

Як уже зазначалось вище, у кожного з вас свій харак­тер, свої думки, почуття, здібності. Погляньте на свої паль­ці. На них тоненький малюнок із ліній. У кожної людини він свій, неповторний. Природа немовби підкреслює, що кожен із вас — диво, яке ніколи не повториться. Зараз ми в цьому переконаємося.

Гра «Скажи мені, хто твій друг».

Учитель пропонує одному з учнів вийти до дошки і ста­ти спиною до класу. Інші учні мовчки, користуючись лише жестами, вибирають поміж себе одного, чиє ім'я має відга­дати той, хто стоїть біля дошки. Обернувшись до однокласників, учень починає відгаду­вати, ставлячи такі запитання:

  1.    На яку квітку схожа ця людина?
  2.    На яке дерево?
  3.    На яку тварину?
  4.    З яким кольором асоціюється ця людина?
  5.    Який час року їй найбільш підходить?
  6.    Яка музика найбільш пасує цій людині? та ін.

Подібні запитання ставляться доти, поки ім'я загаданої людини не буде відгадано.

Слово вчителя.

Неповторність появи на світ людини зумовлені самою природою й середовищем, у якому вона виховується. Жит­тя кожного з нас унікальне і неповторне.

А тепер уявіть, що всі ви — учасники важливого кос­мічного проекту.

Творче завдання «Послання від мешканців Землі».     :

Учитель поділяє учнів на кілька груп і пропонує їм си­туацію.

«На Землю надійшли сигнали з космосу, що підтвер­дили існування на інших планетах розумного життя. ООН вирішила послати космічні кораблі у напрямі, звідкіля надійшли сигнали.

Ці кораблі мають доставити на далекі планети інформа­цію про Землю.

Кожна група учнів має скласти послання інопланетянам і розповісти у ньому про землян.

У посланні потрібно повідомити про найважливіші спільні риси землян і про головні відмінності тих чи інших народів.

 

Тестування «Ми різні — ми рівні».

1. Усі люди народжуються вільними і рівними. Знайди  фразу, яка краще за інші виражає ідею рівності: усі  люди мають:

а) думати однаково;

б) одягатися як інші;

в) поважати думку іншого;

г) мати однакові можливості й права.

2. Що   станеться,   якщо   люди   будуть  рівні   абсолютно  у всьому?

а) Усі стануть щасливими;

б) світ здаватиметься нудним;

в) не буде голоду й жебрацтва.

Після проведення тестування учні пояснюють свої думки.

Творче завдання «Це я».

Учитель роздає учням чисті аркуші паперу та фломас­тери. Завдання учням — намалювати себе й відобразити у малюнку власні захоплення, уподобання. Малюнки не підписують.

Після виконання завдання учитель збирає малюнки. Показуючи по одному малюнку, учитель пропонує учням відгадати, хто з однокласників зображений на тому чи ін­шому аркуші.

Заключне слово вчителя.

Кожна людина, кожна дитина — це окреме «Я». Кожна людина — неповторна на цій землі, вона є великою цін­ністю.

А щоб ви остаточно упевнилися у цьому, пропоную вам зазирнути до «чарівної скриньки» і побачити найціннішу, найважливішу людину.

Учитель дістає скриньку, на внутрішньому боці денця якої приклеєне дзеркальце, і пропонує учням по черзі за­зирнути всередину.

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку