Конспект години спілкування "Цікаве та корисне про одяг" для 2-4 класів

Про матеріал
В конспекті години спілкування пропонуються корисна інформація про одяг та історію його виникнення, відомих художників-модельєрів та професію швачки, цікаві завдання щодо вибору одягу. Проведення години спілкування за даним конспектом сприятиме формуванню в учнів уміння робити правильний вибір одягу, розвиватиме естетичні смаки та кругозір.
Перегляд файлу

Вітковська С.Р.                                                                                

Вчитель початкових класів                                                                     

Шепетівського НВК №1

Хмельницької області

 

                                       Година спілкування

Тема.  Цікаве і корисне про одяг

 

Мета. Формувати уміння учнів робити правильний вибір одягу відповідно призначенню. Формувати поняття про професію художника – модельєра. Виховувати  бажання ходити до школи у шкільній формі.

Розвивати кругозір учнів, естетичний смак.

Обладнання

1.Презентація «Одяг».

2. Репродукції картин

В.М. Васнєцов, «Три богатирі»;

К.О.Трутовський, «Одягають вінок»;

М.О. Врубель, «Царівна-лебідь».

3. Презентація «Зразки шкільної форми учнів Шепетівського НВК №1».

4. Картки для роботи в парах. Для проведення ігрової вправи « Допоможи одітися Незнайкові».

Для виконання роботи ,                                                                   

 ідучи на екскурсію

 

           Для літнього відпочинку                                                              

Картинка 9 из 160920

 

 

            Ідучи на концерт

 

            На урок фізкультури

 

             Ідучи до школи

 

 

 

 

 

5.Одяг для демонстрації (спортивний, святковий, домашній, для відпочинку біля річки, шкільна форма).

6. Лист ватману.

 

Запам’ятай!

Одяг повинен:

 

 

7. Маркери.

8. Іграшковий мікрофон.

9. Книга «Цікаве для допитливих. Відкриття.» Харків. Український фонд міжнародного молодіжного співробітництва. 1999.- 319с.

 

     На годину спілкування запрошуються батьки. Якщо серед них немає швеї, запрошується людина цієї професії.

 

 

 

 

Хід години спілкування

 

I. Організація класу. Створення позитивного емоційного настрою

II. Відгадування загадок

  • Розгляньте малюнки на дошці, які ви намалювали і пригадайте, про що йшла мова

      під час минулої години спілкування.

  • Вам, звичайно ж, цікаво знати, про що йтиме мова на сьогоднішній годині спілкування. Для того, щоб відповісти на це запитання, відгадайте загадки.

Без нього ніхто не може вийти з хати,

Без нього не йдуть в магазин і не ходять гуляти.

Ці речі необхідні

            і кожному потрібні.

  • Що це?
  • Звичайно, це одяг.
  • Як ви думаєте, про що йтиме мова під час сьогоднішньої години 

     спілкування?

        III. Формування учнями теми  години спілкування

         IV. Повідомлення вчителем теми і завдань години спілкування.

            Мотивація навчальної  діяльності

        V. Слово довідковому бюро

             Учень 1

               Людина завжди прагнула добре виглядати. Давня людина одягала на себе шкури.

          Тварин і вішала на шию намисто. Все, що потрапляло під руку: кору, листя, солому, пір’я – людина перетворювала на одяг. Загортаючись у певну шкуру, первісні люди прагнули відігнати злих духів. Коли стало дуже холодно, людям довелося носити  одяг, щоб не замерзнути.

              Учень 2

                Щоб виготовити одяг, шкуру спочатку чистили, потім в ній протикали отвори. Смужки шкіри або сухожилля тварин протягували крізь ці дірки, щоб  з’ єднати шматки один з одним так, щоб одяг тримався на тілі людини.

              Учень 3

              Поступово люди навчилися виробляти більш м’яку й гнучку шкіру. Близько 40-50 тисяч років тому люди вигадали голку. Вона стала основним інструментом для шиття одягу.

               Учень 4

               Пізніше люди навчилися скручувати вовну і тваринне волосся у довгі нитки. Єгиптяни ткали легку матерію з льону й бавовни. Єгиптяни носили легке коротке  вбрання, бо в Єгипті висока температура повітря. З теплих країн до нас прийшли туніки. У більш холодних місцях одяг закривав усе тіло людини і захищав її від  холоду. Він був більш вузьким, чим у єгиптян. З більш холодних країн до нас прийшли брюки й теплі речі.

                 Учень 5

                 Вам буде цікаво  дізнатися, що брюки колись носили тільки чоловіки. Перші моделі брюк для жінок запропонували американки. Спочатку це були шаровари,  прикриті зверху трохи укороченою довгою спідницею. Через це вони були дуже незручними. Європейські модниці одягали їх для верхової та велосипедної їзди.      

     Пізніше широкі брюки та шаровари стали традиційним одягом для лижників і  піших прогулянок. Зараз штани – повсякденний одяг жінок.

                 Учень 6

                  Добре відомі всім вам джинси прийшли до нас із Америки. Перші джинсові штани були дуже міцні, зручні, коричневого кольору. Вони були пошиті на замовлення золотошукача 24-літнім Лейбі Штраусом, якого називали Леві Страусом. Чудо - штани виявилися на стільки якісними,  що зовсім скоро у молодого кравця було на них дуже багато замовлень.

 VI. Розгляд  репродукцій картин. Бесіда про вбрання зображених людей.

Причини вибору одягу – тогочасна мода, доцільність вибору відповідно призначенню.

         VII. Розповідь вчителя  про одяг, який пасує людині

- Кожна людина повинна вміти правильно дібрати одяг. При цьому, звичайно, необхідно враховувати, чи пасує цей одяг людині, якою є сучасна мода, а також куди саме іде людина. Крім цього одяг часто підбирають за кольором очей. Так, наприклад, якщо у людини блакитні очі, вона купує одяг блакитного чи синього кольорів. Люди, у яких очі зеленого кольору, носять одяг зеленого кольору. Карооким людям пасує  одяг коричневого та рожевого кольорів. Сірооким людям пасує одяг сірого кольору. Одяг білого та чорного кольорів пасує усім. Люди, купуючи одяг, прикладають його до обличчя і дивляться, чи личить він їм.

       VIII.  Бесіда про доцільний вибір одягу відповідно призначенню

 - Крім цього, одягаючись, людина обовязково повинна враховувати, куди вона іде.

- Якщо ви збираєтеся піти до лісу, то що одягнете? Чому ваш одяг буде саме таким?

          - А якщо ви ідете на день народження до товариша , то яким буде ваш

          одяг? Чому ви одягнете  святковий одяг?

          - А що ви одягнете, якщо будете іти до річки? Чому?

          - Що одягнете для участі в іграх із друзями? Чому?

          - А в якому одязі ходитимете до школи?

 

           IX. Ігрова вправа «Допоможи одітися  Незнайкові»

                    Робота в парах за картками (Див. Обладнання,  №4.)

 

            Висновки за результатами проведеної ігрової вправи.

            Висновок. Важливо вміти одягатися зі смаком відповідно тому, куди

           ідеш.

             X. На перегляді демонстрації мод

           - А   зараз запрошую вас на демонстрацію мод.

            Учениця – ведуча  оголошуватиме моделі, а ви повинні

             визначити, куди можна одіти те чи інше вбрання. Запрошених батьків

             попросимо бути в ролі експертів.

          - І так, Галинка та Максимко демонструють одяг, який можна одіти …

             ( на день народження, для походу в кінотеатр, у театр).

  • Шановні експерти, чи пасує, на Ваш погляд, цим дітям вбрання? Чи

     стильно одіті діти? Чому Ви так вважаєте?

           - Петрик та Катруся демонструють вбрання, яке можна одіти… (на  

             пляж.)

           -   Шановні експерти, чи пасує, на Ваш погляд, дітям це вбрання? Чому

             Ви так вважаєте?

           - Миколка та Тетянка демонструють одяг для…( прогулянки в ліс,

              парк.)

          - Слово надається шановним експертам.

           - Софійка та Сергійко демонструють одяг, який можна одягати …

              (вдома.)

           - Що скажуть нам експерти про домашній одяг?

          - А Марійка та Дениско демонструють …(спортивний одяг.)

          -   Шановні експерти, чи пасує, на Ваш погляд, дітям ці спортивні

              форми? Чому  Ви так вважаєте?

          - Богданко та Даринка демонструють…(шкільну форму.)

           - А зараз ми почуємо думку наших шановних експертів про шкільну

             форму.

 

          XI. Розповідь вчителя з елементами бесіди про відомих

                 художників- модельєрів

  • Ви бачите багато різного одягу. Який одяг, по – вашому  найпотрібніший?

 -   Вам буде цікаво дізнатися, що одяг сам по собі на прилавки магазинів

      не приходить. Спочатку працюють дуже обдаровані люди –

      художникимодельєри. Вони до деталей продумують, яким буде 

     одяг. Спочатку шиють один зразок одягу. Його демонструють

     моделі на подіумах. Вивчається запит людей на той чи інший одяг, і

     тільки після цього налагоджують пошиття одягу, який користується

     попитом людей.

  • Є модельєри, які дуже відомі у світі моди. Це такі люди, як: український модельєр чоловічого одягу Михайло Воронін, модельєр жіночого одягу українка Лідія Пустовіт, російський модельєр Вячеслав Зайцев. Дуже відомими є такі модельєри, як: П’єр Карден, Ніна Річі, Коко Шанель  та інші.

     XII. Ознайомлення із професією  швачки

  • Отже, вам відомо, що моделі одягу творять художники-модельєри. Але, звісно, будь – який одяг потрібно пошити.
  • Хто ж шиє одяг?
  • Звісно, швачка..
  • І сьогодні ми запросили на нашу годину спілкування Олену Василівну – маму нашого Андрійка. Послухайте її і ви дізнаєтеся про те, ким вона працює і що вміє робити.

(Мама – швачка за професією – розповідає про свою професію.)

XIII. Складання пам’ятки «Яким повинен бути одяг»

Учні працюють у групах. За запропонованими малюнками  складають речення – пункти пам’ятки. Речення маркером записують на ватмані, прикріпленому на дошці.

 

Запам’ятай!

Одяг повинен:

 

      -  відповідати погоді;

      - відповідати призначенню;

 -  бути зручним;

 -  бути відповідного розміру;

 - має пасувати людині;

 - бути привабливим;

 - подобатися людині, яка його носить;

 - має бути охайним, чистим.

 

              Висновки.

            XIV. Аналіз ситуацій. Робота в групах

            Завдання. Закінчити запропоновану ситуацію.

           1 група

                    Оленка прибігла додому. Вона дуже поспішала на день

            народження до своєї подруги Тамари. Дівчинка швиденько зняла

            форму, кинула її на стілець і, переодівшись, схопила подарунок і  

            побігла на іменини.

                  А наступного дня вранці…

           2 група

                   Василь ішов зі школи додому. Не встиг хлопчик підійти до свого

            будинку, як побачив Степанка, який почав вмовляти товариша

            пограти  у футбол за команду їхнього двора. Василько вбіг до

            квартири, похапцем кинув ранець і побіг захищати честь своєї

            команди. Хлопчик був дуже хорошим воротарем. Він відбив майже всі

            м’ячі, часто навіть падаючи на землю. І його команда перемогла! Але,

            прийшовши додому і поглянувши у дзеркало, Василько побачив…

          3 група

                    Галя і Таня – сестрички. Разом граються, разом до школи ходять,

             разом уроки готують. Одна тільки відмінність є між дівчатками.

             У Тані форма завжди …, бо прийшовши додому, вона… А ось  Галя,

             Прийшовши додому, форму ніколи не …, тому її форма … і …   

         4 група

                    Сьогодні у Софійки  день народження. Сусідка Оксанка оділа

             улюблений  халат у квіточки, взяла подарунок і пішла вітати

             подругу.  Частина  гостей вже прийшла. Діти розважалися в садку.  

              На них був гарний святковий одяг.Діти з подивом звернули   

             увагу  на Оксанчин халат.

                     Дівчинка зрозуміла …

           5 група

                      Сьогодні у Петрика фізкультура. Хлопчик вирішив взяти на

         урок  нові джинси, щоб показати всім обновку. Штани були гарні, але

         вони заважали Петрику високо стрибати і швидко бігати, бо саме такі

         завдання успішно виконували на уроці учні.

                       Веселими виходили із спортзалу всі учні, крім Петрика. Адже

         всі  вони отримали…, а …

                       Після цього випадку…

          6 група

                      Під час вихідних матуся купила Раї нову сукню. І дівчинка вирішила піти в

           ній в  понеділок до школи. Одягнувши сукню, Рая вибрала момент, коли мама була

           зайнята, і побігла до школи у обновці.

                       В класі всі дівчатка заздрісно поглядали на новеньку сукню Раї, і, хоча

           вчителька зробила дівчинці зауваження а у вівторок  майже всі однокласниці…

           Саме в цей день у школі перевірялася форма…

          XV. Звіт груп

                   Висновки.

          XVI. Бесіда « До школи – у шкільній формі!»

  • Дуже  приємно, що всі ви знаєте, що до школи потрібно ходити у шкільній формі. Адже і в Статуті нашої школи, і в Правилах для учнів записаний цей ваш обов’язок.
  • То якою є наша шкільна форма?
  •  Сьогодні мені  хочеться подякувати вам саме за те, що всі ви дотримуєтеся цього правила і приходите до школи завжди у шкільній формі.

      А зараз ще раз перегляньте зразки шкільної форми нашої школи.

           XVII. Перегляд презентації « Зразки шкільної форми учнів  

              Шепетівського  НВК №1»

         Висновки.

 

           XVIII. Виступ класної агітбригади

          Учень

         Школо рідненька! Мила моя!

         Щиро, всім серцем люблю школу я!

          Учениця

          Будем до школи щодня поспішати.

          Будем лиш форму шкільну одягати!

          Учень

          А форма у школі нашій така:

          У дівчаток вишнева

          І чорного кольору форма моя!

           Учениця

           Не джинси! Не топи! І не стрейчі теж!

           Й лосини не треба носити теж!

           Учень

            Хай клас наш найкращий у школі буде.

            Носити форму ніхто не забуде!

        XIX. Слово батькам

           Розповідь батьків про їхню шкільну форму (Із використанням фотографій).

       XX.. Підсумок години спілкування

       Метод «Вільний мікрофон»

  • Підходить до завершення сьогоднішня година спілкування.
  • Що для вас було найбільш цікавим?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Як правильно вибрати потрібний одяг?
  • У якому одязі потрібно ходити до школи?
  • Яким повинен бути одяг?
  • Які люди створюють нові моделі одягу?
  • Прізвища яких відомих модельєрів вам відомі?
  • Тема наступної години спілкування: «Цікаве і корисне про взуття».

     Учні першого ряду знайдуть цікавинки про взуття. Учні другого ряду

     принесуть з дому взуття, яке носять під час різних пір року. Учні

     третього ряду дізнаються у бібліотеці та у вчителя музики, які є пісні,

      загадки, прислів’я, у яких згадується взуття.

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку