Урок "МОЯ РОДИНА – УКРАЇНА!" (квест-гра)

Про матеріал
Перший урок «МОЯ РОДИНА – УКРАЇНА!» у формі квеста для учнів 4 класу. Гра спрямована на закріпення знань учнів про Україну, її символи та традиції; розвиток мовлення учнів, культури поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; а також виховання любові і поваги до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів. Урок-квест розрахований на співпрацю з батьками.
Перегляд файлу

Перший урок

Клас: 2-4

Дата проведення: 01.09.2018р.

Тема.    «МОЯ РОДИНА – УКРАЇНА!»

Мета:

навчальна – закріпити знання учнів про Україну, її символи та традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;

розвивальна – розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності;

виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись та працювати разом з батьками, сприяти розвитку творчої особистості.

Обладнання: поле для гри, кубик; пазли, картон та рамка для оформлення картини-пазла, клей; торбинка з жартівливими питаннями; призи; картина-пано та фарби.

Форма проведення: квест-гра.

Епіграф: «Україна починається з тебе!».

 

Хід уроку

Звучить пісня (https://www.youtube.com/watch?v=K3AYpNQ2W8I )

Музика: Віктор Торчик.

Слова: Світлана Бояркевич.

Виконує: Олеся Заяць.

 

Вчитель. Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься   (Україна).

(На дошці зображений екран з кадром «Моя Україна» та фото дітей класу)

 

Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

Сьогодні ми проводимо квест-гру «МОЯ РОДИНА - УКРАЇНА».

За кожну правильну відповідь команди (учень та батьки) отримують наліпку патріотичного характеру.

 

1 станція «Мовний вінок»

    У грі приймають участь учні класу. Після жеребкування, учні проходять гру від старту до фінішу, кидаючи кубик та роблячи потрібну кількість кроків. Кожен гравець збирає картки-букви з того квадрату, де він кожен раз зупинявся. Після проходження гри діти складають слова, які пов’язанні з Україною. Виграє той учень, який склав найбільше слів.

 

Правила гри «Мовний вінок»

ЧЕРВОНА КВІТКА – пропусти хід.

ЖОВТА КВІТКА – робиш ще один хід позачергово.

СИНЯ КВІТКА – вибираєш дві любі букви.

БІЛА КЛІТИНКА – маєш можливість замінити букву поля на любу іншу.

? (знак питання) на клітинці поля – букву забираєш тільки після правильної відповіді на питання, яке задає ведучий (або вибір квітки-картки з питанням – учні бачать тільки квітку різнокольорову, а питання розміщене на зворотній стороні).

 

Питання:

1. Скільки кольорів  має прапор України?  (Два) 
2. Як співають і слухають Гімн? (Стоячи) 
3. Синонім до слова «держава»? (Країна) 
4. Що зображено на державному Гербі? (Тризуб) 
5. Яка головна річка України? (Дніпро) 
6. Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське) 
7. Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня) 
8. Як називається центральна вулиця Києва? (Хрещатик)

9. Яке велике місто розкинулося на берегах Дніпра? (Київ)

10. Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот) 
11. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини.) 
12. Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Т. Шевченко) 

 

2 станція - створення лепбуку «Я люблю Україну»

Я                                УКРАЇНУ

 

 

  • Пазли «Мапа України» (складають усі учні).
  • Державна символіка (учень+батьки).
  • Національні страви українців (учень+батьки).
  • Рослини-символи України (учень+батьки).
  • Одяг різних регіонів України (хлопці-дівчата).
  • Видатні українці (учень+батьки).
  • Українська хата в різних регіонах (учень+батьки).
  • Національні свята українців (учень+батьки).

 

3 станція - «Більше-менше»

Вчитель. Запекла боротьба між командами триває, і ми переходимо до наступної станції. Команді ставиться запитання, відповідь якого – це число. Наприклад, запитання команді А: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (Підказка: п’ятицифрове число.)

Команда «А» відповідає, що їх, наприклад, 20 000.

Команди «Б» дають свої відповіді.

Правильна відповідь: 18682. Відповідно, та команда, яка називає найближчу відповідь до правильної.

Вчитель.  Зрозуміло? Отже, почнемо.

  1. Найбільша глибина Чорного моря? (2245)
  2. Простори України, як дорогу тканину, прорізають срібно-блакитні нитки річок. А скільки їх (річок) на Україні? (23 тис.)
  3. Трембіта – це найдовший інструмент у світі. Яка її довжина? (3 м)
  4. Скільки пам’ятників Т. Шевченку встановлено в Україні? (1256)
  5. Усім відомо, що найвища вершина Українських Карпат — Говерла. Яка висота цієї гори? (2061 м).
  6. Скільки населених пунктів у Сумській області? (1493)

 

4 станція – «У рідному краї й серце співає» - для батьків

Вчитель.  Яке це диво — українська народна пісня! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня — то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення.
Вчитель.  Наступне завдання виявить знавців української народної пісні.

  1. Чого хотів милий, чорнобривий? (вареничків)
  2. Де стоять два дубки? (на горі)
  3. Хто в’ється за Галею? (Іванко)
  4. Куди запрошувала дівчина хлопця в понеділок? (по барвінок)
  5. Що робить ставок там, де колишуться віти? (спить)
  6. Хто стояв під вишнею, під черешнею? (старий з молодою)
  7. Що робили жінки на товчку, на базарі? (чоловіків продавали)
  8. Що потрібно робити хлопцям, розпрігши коні? (лягати спочивати)
  9. Чорні очка схожі на що? (на терен)
  10.  Куди не треба ходити Грицю? (На вечорниці).

 

6 станція – «Пазлспринт»

Кожна пара збирає свою картину, пазли треба приклеїти на основу , читає вислів про Україну.

7 станція «Жартівлива торбинка»

Вчитель. Останній раунд має назву «Жартівлива торбинка».

Гравці витягають з торбинки номери жартівливих запитань і відповідають на них. Грають учні з батьками – кожен відповідає на одне питання.

  1. До якого імені  потрібно додати одну літеру, щоб дістати назву крупи? (М + Анна)
  2. Як з буряка можна зробити бурю? (Відкинути звук [к])
  3.  З чого починається день ? (Зі звука [д])
  4. Що стоїть між небом і землею? (Звук [і])
  5. Якого каміння немає в морі? (Сухого)
  6. Географічна назва, до складу якої входить прикметник на позначення кольору? (Чорне море)
  7. Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра)
  8. Яка рослина убиває звіра? (Звіробій)
  9. Як написати одним словом “мати, батько, син, дочка”? (Сім`я)
  10. Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка? (Звука [о])
  11.  Які сто букв можуть зупинити рух транспорту? (Стоп)
  12.  Є в річці, озері і у морі, а у воді немає. Що це? (Звука [р])

 

Підбиття підсумків. Оголошення переможців.

 

Вчитель. За результатами конкурсу, можна впевнено сказати, що кожен із Вас гідний називатися українцем. Бажаю кожному з Вас стати борцем за відродження рідної історії, мови, культури. Любіть Україну, шануйте її народ. І себе. Хай кожен з Вас добрим ділом стверджує, що нашому роду – нема переводу. Будьте гідними називатися УКРАЇНЦЯМИ!

Учні.


Я дитина українська,

Вкраїнського роду,

Українці – то є назва

Славного роду.

Україна – то край славний,

Аж по Чорне море,

Україна – то лан пишний

І степи, і гори.

І як мені України

Щиро не кохати?

Мене ненька по-вкраїнські

Вчила розмовляти…

                                      В.Сосюра


 

Додатковий раунд «Картина-пано»

Діти разом з батьками розфарбовують свою частину картини-пано.

 

 

 

 

C:\Users\Markus Wolf\Desktop\идеи\1 урок 4 кл Моя родина-Україна\2.jpg 

C:\Users\Markus Wolf\Desktop\идеи\1 урок 4 кл Моя родина-Україна\2.jpg 

 

C:\Users\Markus Wolf\Desktop\идеи\1 урок 4 кл Моя родина-Україна\2.jpgC:\Users\Markus Wolf\Desktop\идеи\1 урок 4 кл Моя родина-Україна\e4edb1be1eb2.jpgC:\Users\Markus Wolf\Desktop\идеи\1 урок 4 кл Моя родина-Україна\2.jpg 

 

C:\Users\Markus Wolf\Desktop\1658257b1b37e29.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондар Ніна Іванівна
    Дякую за ідею! Бажаю подальших творчих успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
1535
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку