Година спілкування
Моя родина-найкраща в світі!
Мета:. Розширити уявлення учнів про цінність людини, значення родини, традиційні стосунки в родині;
розвивати бажання вивчати свій родовід, наслідувати народні традиції; виховувати повагу до членів родини;
підтримувати в учнів бажання допомагати батькам, радувати своїми вчинками.
Хід заняття
І Організаційний момент
1.1 Вітання
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
А всім присутнім зичимо здоров’я і добра!
1.2 Повідомлення теми і мети заняття
А тепер давайте відгадаємо про що саме буде наша розмова.
Це слово кожен знає,
Ні на що не проміняє!
До цифри «сім» додам «я» —
Що вийде?
(Сім’я)
Отже, тема нашого заняття «Я і моя родина»
ІІ Основна частина
Учень 1. Сім’я, родина, рід –
Які слова святі.
Вони потрібні кожному в житті.
Якщо зміцніє хоч одна родина –
Міцніша стане наша Україна.
Учениця 2. Яка хороша нині днина –
Зібралася уся родина,
Всі рідні – сестри і брати,
Дідусь, бабуся, батько й мати.
Від радості кортить нам заспівати.
Звучить пісня «Родина»
https://www.youtube.com/watch?v=lKMrhWg75hE
2.1 Вступне слово вчителя
В нашому світі все має свій початок. Всі живі істоти спочатку народжуються, ростуть і розвиваються, поки не стануть великими. Зазирніть в кожну нірку, в кожне гніздечко, під кожен кущик і ви побачите, що всі живі істоти – від сердитих левів, великих слонів до маленької пташини, мають своїх тата і маму, які їх доглядають, поки ті маленькі. А інакше не могло б і бути, бо вони б загинули.
Мати і батько – найрідніші і найближчі вам люди. Вони дали вам життя,
вчать вас людяності, доброти ,милосердя. Вкладають у ваші вуста добрі слова.
Ви можете бачити на дошці сонечко, але воно без промінців. Давайте разом з вами це виправимо.
2.2 Творче завдання «Сонце материнської любові».
На дошці намальоване «Сонце материнської любові» (без промінців). Учитель звертається до кожного учняі ставить запитання: «Яка твоя мама?».
Відповіді учнів записує у вигляді промінчиків «сонця».
У кожного члена родини є важливі обов’язки. Це стосується батьків і дітей.
Першими нашими вчителями життєвої премудрості стають наші батьки. Вони люблять нас понад усе, прагнуть нам тільки найкращого. Тому всі їхні поради для нас – дорогоцінність. Вони роблять із нас справжніх людей. Не слухатись своїх батьків так само згубно для нас, як це згубно для звірят чи пташенят (на непідготовлених до життя полює хижий звір).
Наприклад, батьки годують вас, одягають, купують шкільне приладдя, іграшки, водять до школи, на гуртки.
Як ви думаєте, ви маєте якісь обов’язки перед своїми батьками? (відповіді дітей) (допомагати прибирати зі столу, витирати посуд, поливати квіти, витирати пил, складати одяг, взуття, іграшки)
Учениця 3. Свої традиції у нашого народу є,
Свої пісні і звички, й рідна мова,
Культура й щастя в нас також своє,
Святині й обереги – це чудово!
Перед батьками в нас один спільний обов’язок – любити, шанувати,
берегти їх. Зараз кожен із вас живе у своїй родині, серед близьких і дорогих людей.
Родина – це маленька Батьківщина, в якій ви живете і яку повинні ніжно
любити і поважати, шанувати своїх батьків, наслідувати їх у всьому.
Учениця 4. Матінко, матусю! Я тобі вклонюся
За добро, за ласку, за дитинства казку.
За твою турботу, за твоє терпіння,
За твою науку і за розуміння.
Українські мами дуже люблять і поважають свої традиції. А тому завжди своїх дітей вчать і виховують так, «щоб перед людьми не було соромно» за свою дитину. Недаремно ж є таке прислів’я: «Виховуй дитину, доки вона поперек лавки лежить». Тому не дозволяють дітям зайвого, а привчають їх до того, щоб змалку вчилися бути хорошими, щоб поважали старших, з повагою і шаною зверталися до людей, щоб віталися, усміхалися при зустрічі.
Учитель. Ото ж, щоб вирости справжньою людиною, треба в першу чергу любити своїх маму і тата, бабусь і дідусів, з повагою до них ставитись, бути слухняними і добрими.
2.3 Творче завдання «Турбота про рідних».
У всіх вас на партах лежать аркуші. На них ви повинні написати два списки обов’язків: перший – «Обов’язки батьків», другий – «Мої обов’язки».
Кожен список має складатися з п’яти пунктів. Які обов’язки, на вашу думку, виконувати легко, а які – важко? (відповіді дітей)
(Після обговорення учні разом з учителем визначають, що слід робити,
щоб звичайне виконання обов’язків перетворилося на щире піклування про
рідних.)
Вчитель пропонує розглянути ситуацію та обговорити її.
2.4 Обговорення ситуації
Ніна прийшла із школи. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що мама просила вимити підлогу і начистити картоплі. Часу було ще достатньо, щоб виконати роботу до приходу матері. Саме в цей момент прийшла подруга Катруся. Пішли погратись. І… загрались. Ніна повернулась смерком, коли мама була дома.
Як би ви вчинили в такій ситуації?
Щось ми з вами засиділись, давайте трішки розімнемось.
2.5 Фізкультхвилинка
Трава маленька-маленька (діти присідають).
Дерева високі-високі (встають та підіймати руки догори).
Вітер дерева гойдає-гойдає (повертаються навколо себе).
То вправо, то вліво нахиляє (нахиляються вправо та вліво).
То вгору, то назад (тягнуться вгору та назад).
То вниз нахиляє (нахиляються вперед).
Птахи летять-відлітають (махають руками-«крилами»).
Учні за парти тихенько сідають (діти сідають за парти).
2.6.Відгадування загадок
Учитель. А хто є членами наших родин – спробуємо відгадати.
Сильний, добрий, справедливий,
біля нього ми щасливі.
Знає, вміє він багато.
Гордимось, бо це наш …(тато).
Ніжна, лагідна, рідненька,
як голубонька сивенька.
Нам би небо прихилила.
Це … (бабуся) наша мила.
Хитрі очі, дві косички.
У веснянках ніс та щічки.
Непосида невеличка
називається …(сестричка).
Він чимало літ прожив,
на повагу заслужив.
Для матусі він – татусь,
а для мене він – …(дідусь).
Пестить, ніжить, і голубить
розуміє, дуже любить.
Я до неї пригорнуся,
бо вона моя …(матуся).
2.7 Опис ситуацій,зображених на малюнках.
Давайте разом розглянемо малюнки і опишемо, що відбувається на кожному малюнку, відповідаючи на мої запитання.
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що робить родина?
(Уранці мама, тато і донька дружно роблять ранкову зарядку. Вони зобов’язані турбуватися про здоров’я одне одного).
— Що робить мама, тато?
— Чи допомагають їм діти? (Усі разом прибирають у квартирі: тато пилососить килим, мама прасує білизну, а дівчинка допомагає батькам — витирає пил).
— Куди збирається родина? (Батьки везуть дітей до бабусі. Складають в машину речі, саджають дітей і їдуть на дачу).
— Що родина робить в садку? (Збирає врожай яблук. Тато і мама рвуть з дерева, а маленька донька збирає яблука з землі)
— Що родина робить на березі річки? (Після роботи всі дружно відпочивають на березі річки, плавають, засмагають, грають у м’яча)
— Що родина робить за столом? (Увечері мама з бабусею приготували смачну вечерю, і вся сім’я зібралася за столом. Діти допомагали прибирати, мити посуд)
Чудово! Ви всі молодці!
2.8 Гра на уважність.
Учитель подає команду. Всі учасники гри слухають і, коли погоджуються з даним твердженням, виконують команду. Коли ж ні, завмирають на місці.
2.9.Робота в групах
Діти мають скласти прислів’я про сім’ю із окремих слів.
ІІІ Висновки
Батько і мати дали вам життя і живуть для вас. Їхнє щастя у вашій посмішці, ваших успіхах, вашому здоров’ї. тож любіть і цінуйте своїх батьків , не завдавайте їм болю, образи і прикрощів. Умійте поважати працю батьків, адже вони працюють заради вашого добробуту.
У кожної дитини на парті є долонька, на якій вони записують слово подяки батькам і прикріплюють цю долоньку на дошці.