Матеріал для години спілкування в початковій школі. Шляхом виконання простих завдань, слухання та аналізу художніх творів учні приходять до висновку про важливість сім'ї в житті кожного, визначають свою власну позицію з приводу того, хто в родині головний.
Година спілкування
Тема: Моя сім’я
Мета: виховувати почуття поваги, любові один до одного, вчити бути чемними, уважними до своїх рідних, Формувати почуття обов’язку перед батьками, довести до свідомості дітей, що батьки і діти – це єдине ціле, що батьківські руки і серця охороняють і бережуть дітей.
Обладнання: картки для побудови асоціативного куща в кожного учня, заготовки для створення гірлянди гордості.
Хід роботи
Вчитель
Перед вами лежить аркушик паперу, на якому я пропоную вам схематично показати, що для вас включає поняття «сім’я». Над кружечком напишіть тих, кого ви відносите до своєї сім’ї, а в самому кружечку намалюйте те, що ви уявляєте, коли згадуєте цю людину.
Обговорення. Діти (за бажанням) показують свої роботи, пояснюють, чому саме такі малюнки намалювали.
Вчитель:
Зараз ви прослухаєте казочку, а потім ми продовжимо розмову про те, хто ж таки в сім’ї головний.
Пішли одного разу батьки з донькою і сином на прогулянку до лісу. День видався чудовий, але коли вони зібралися додому, пішов дощ. Батьки засперечалися, куди йти.
Вони не знали, що в лісі жила зла чаклунка, яка хотіла їх згубити. Зі всією сім’єю разом вона не могла впоратися, і тому вона вирішила їх розділити і заплутала дороги.
Тато з мамою посварилися і пішли в різні боки. Мама взяла з собою доньку, а тато – сина.
Враз чаклунка з’явилася перед татом і ввічливо запропонувала:
Тато повернув за чаклункою, але син тихо сказав:
Тато подумав і пішов доганяти маму.
А чаклунка перегнала тата і раптово з’явилася перед мамою:
Мама повернула слідом за чаклункою, але донька сказала:
Мама подумала і вернулась назустріч татові.
Через деякий час вони зустрілися і потрібну стежку знайшли. А чаклунка від злості тільки зубами скреготіла, але нічого не могла вдіяти.
Чи обов’язково в сім’ї має хтось бути головний? Якщо ви вважаєте, що так, станьте справа від мене. Якщо вважаєте, що ні, зліва. Якщо ви не визначились з цього питання, залишайтесь на місці.
Якщо після нашого обговорення ваша думка змінилася, ви можете перейти на бік іншої.
Мета: аналіз пріоритетів довіри.
Опис: Вчитель викликає до себе двох дітей: найбільшого і найменшого. Пропонує більшому. Я стоятиму позаду, а ти падай мені в руки., не бійся, я тебе піймаю.
Обговорення:
Обговорення:
Вчитель: дорослим треба довіряти. (Протягує руки): Серце ваше завжди в руках ваших батьків, на долонях. Вони вас завжди люблять і підтримують, щоб не сталося.
Вчитель:
Ви на партах маєте паперовий кружечок. Уявимо, що це новорічна кулька. Пропоную вам написати на ній, за що ви гордитеся своїми батьками. З ваших кульок ми створимо гірлянду. І це буде гірлянда гордості. Її ми обов’язково покажемо вашим мамам і татам. Сподіваюсь, вона їм дуже сподобається.