Година спілкування "Чи варто сваритись?"

Про матеріал

Година спілкування розрахована для учнів початкової школи. Матеріал допоможе вчителеві організувати роботу з класом таким чином, що учні стануть перед ситуацією вибору між сваркою та дружбою, будуть висловлювати свої думки, формулювати висновки.

Перегляд файлу

Тема: Чи варто сваритись?

Мета:  Розширювати уявлення учнів про дружбу і сварку; показати перевагу дружніх взаємин між людьми; вчити самостійно робити вибір, правильно і мудро поводити себе в колективі однокласників; розвивати вміння спілкуватися, прислухатися до думки інших; виховувати почуття обов’язку, толерантності; довести до свідомості дітей, що дружні взаємини між конкретними людьми та групами людей – це основа дружніх стосунків між різними народами і країнами, а, отже, - запорука миру на Землі.

Обладнання: схеми та малюнки для побудови асоціативного куща, відеоматеріал, сердечка з червоного паперу для кожного учня, аудіозапис пісні про дружбу.

Інтерактивне заняття

Хід заняття

 

І. Організаційна частина.

1. Хвилинка радості

  • Погляньте, діти, як ласкаво сонечко посилає свої промінчики крізь шибки вікна до нашого класу. Протягніть руку до вікна, піймайте промінчик у свою долоньку. Притуліть його до сердечка. Що ви відчуваєте?
  • А зараз поділіться цим теплом і радістю зі своїм сусідом, з нашими гостями. А що ви відчуваєте тепер?

Запамятайте, діти, дуже приємно отримувати щось від інших, а ще приємніше дарувати. Сьогодні ви подарували частиночку свого тепла однокласникам.

2. Мотивація

Слово вчителя

  • В ході сьогоднішньої розмови ми розглянемо  дуже важливе питання, яке

небайдуже жодному з нас. Адже кожен має друзів і хоче мати їх якнайбільше. Ми дуже важко переносимо образи і по-різному на них реагуємо. Отже, по закінченні нашого заняття я б хотіла, щоб ви зробили свій вибір: дружба чи сварка? Що для вас важливіше?

 

ІІ. Побудова асоціативного куща.

Вчитель:

  • Які почуття виникають у вас, коли ви чуєте слово «дружба»?

(радість, спокій, відповідальність, мир, злагода, добро, щастя, взаємодопомога, тепло, підтримка, опора і т. д.)

  • А які у вас асоціації зявляються, коли чуєте слово «сварка»?

(тривога, біль, невпевненість, образа, війна, настороженість, самотність і т. д.)

 

       C:\Users\Home\Documents\Презентация1\Слайд1.JPG                 C:\Users\Home\Desktop\Презентация2\Слайд1.JPG

  • Розгляньте два малюнка.

 

                             

 

  • Скажіть, який з них ілюструє перший асоціативний кущ, а який – другий?

Висновок (роблять діти)

  • Дружба, як сонечко: коли ми маємо друзів і підтримуємо з ними гарні взаємини,

життя наше наповнюється  теплотою людських сердець, нам добре і радісно.

  • А сварка, як хмаринка. Це сльози і образа. Після сварки нам незатишно, холодно,

важко на серці.

 

ІІІ.  Проблемна ситуація. Інсценізація.  

Вчитель

  • Пропоную вам подивитись, які історії інколи трапляються з дітьми і сказати, чи

варто було сваритись?

 

Старший хлопець. Ви чого?

1 забіяка. А він чого? Перший поліз із кулаками!

2 забіяка. Чого образив песика мого?

1 забіяка. А я пожаліюся твоїй мамі!

2 забіяка

Подумаєш! А пса не ображай...
Бо відпущу, щоб покусав!
І рот на мого пса не розкривай!

Старший. Що ж на твого собаку він сказав?

2 забіяка. Та я уже не пам’ятаю...

Старший. А билися ж чого?

1 забіяка. ...Не знаю...

Старший

Отак завжди за будь-яку дрібницю
У бійку лізуть хлопчаки.
Подумайте спочатку, розберіться...
Та ж ні, поб’ються ліпше залюбки.

 

Очікувані відповіді дітей:

  • Звичайно, сваритися було не варто. Якщо хлопчики навіть не запамятали, які образливі

слова було сказано, то ображатися було ні за що. В будь-якому разі проблему слід обговорити, постаратися знайти вихід мирним шляхом.

ІV.  Робота над віршем Лесі Вознюк «Дружнє коло»  

  1. Слухання вірша
  • Послухайте вірш Лесі Вознюк «Дружнє коло» і поясніть його назву.

 

Дружить хмарка з дощиком:

Носить воду горщиком.

Дощик – із травичкою,

А трава – з копичкою,

А копиця – з коником,

Що гасає з дзвоником.

А іще – з телятком,

Баранцем, лошатком.

Всі вони – з Даринкою,

Дівчинка – з хмаринкою,

З тою, що із дощиком

Носить воду горщиком.

Ось замкнулось дружнє коло,

Подружились всі довкола.

 

Очікувані відповіді дітей:

- У вірші передано гарні взаємини між його героями, весь він пронизаний добрими почуттями дружби і взаємопідтримки: добро, зроблене нами комусь, повертається по колу до нас.

2. Колективне вивчення вірша методом ейдотехніки  

3. Висновок

- Чому вчить цей вірш?

- Він вчить цінувати дружбу, підтримувати дружні взаємини з усіма – адже такий спосіб поведінки приносить нам радість і спокій.

V. Рухлива пауза – гра «Атоми і молекули»

Вчитель:

  • Уявіть собі, що всі ми – атоми. Атоми – це найдрібніші неподільні частинки, з яких

складаються всі речовини. Вони постійно рухаються і обєднуються в молекули. Кількість атомів в молекулах може бути різною, вона визначається тим, яке число я назву. Ми зараз почнемо швидко рухатися, і я скажу, наприклад, три. І тоді атоми мають обєднатися в молекули по три атоми в кожній. Відповідно, коли буде вказівка: «Молекули – по сім!», атоми обєднуються по сім, і т. д. Молекули мають такий вигляд. (Показує)

Мета гри:

Дати можливість дітям розслабитися, разом з тим – відчути себе частиною єдиного цілого, необхідними і значимим в конкретній ситуації.

VІ.  Конкурс малюнків «Який вигляд у сварки і в дружби?» (Варіант інтерактивної вправи «Займи позицію»)

Дітям пропонується аркуш паперу, поділений навпіл. На одній половині цього аркуша слід намалювати, як, на думку дітей, виглядає сварка, на іншій, - дружба. По закінченні роботи вчитель просить дітей вибрати ту частину малюнка, яка їм подобається більше, відрізати і залишити собі. Інші половинки збирає (В разі, коли в учителя залишилися тільки малюнки із зображенням сварки, він пропонує класу вирішити, що з ними зробити (порвати, спалити, просто викинути)

VІ. Метод прес

Вчитель

  • Поясніть, чому ви залишили саме цей малюнок. Користуйтесь опорою:

 

Я вибрав …

… тому що …

Наприклад, …

Отже, …

Очікувані відповіді дітей:

Я вибрав малюнок, який ілюструє дружбу, тому що мені не подобається сваритися. Наприклад, нещодавно я посварився зі своїм другом Іванком і місця собі не знаходив Мені не хотілося ні гратися, ні відпочивати, навіть займатися улюбленою справою було нецікаво. 

Отже, дружба – набагато краще, ніж сварка.

(Якщо в процесі роботи виявилися діти, які залишили собі малюнки, що ілюструють сварку, після обговорення бажано провести інтерактивну вправу «Зміни позицію»:

  • Можливо, хтось із вас змінив свою думку відносно вибору малюнка? Якщо це так,

можете замінити його.

За бажанням діти пояснюють, чому їхня позиція з даного питання змінилася).

VІІ. Висновок:

Дуже важливо з раннього дитинства вчитися жити в злагоді і в мирі, дотримуватись норм людської поведінки, вчитися так поводитися, щоб нікого не образити, не скривдити тих, хто менший і слабший. Треба бути з усіма ввічливими, чемними, вміти слухати людей і чути, поступатись і переконувати словами, а не кулаками. З раннього дитинства треба вчитися бути дипломатами, вміти гарно і переконливо доводити свою правоту, добирати потрібні слова. Коли з дитинства всі навчаться так поводитись, то й коли стануть дорослими, так чинитимуть, а тоді і в суспільстві буде мир і злагода.

 

VІІІ. Рефлексія «Подаруй сердечко другові»  

Вчитель:

  • У кожного з вас на парті є паперові сердечка. Я пропоную вам подарувати їх своїм

товаришам. Можливо, ви хочете подякувати свого друга чи подругу за щось. Можливо, вам треба вибачитись перед кимось за щось, а ви соромитесь це зробити. А, може, ви давно хочете комусь запропонувати дружбу? Зараз ви матимете таку можливість. Напишіть свої побажання на сердечках і подаруйте тому, кому бажаєте.

(Звучить музика, «Пісня про дружбу», діти пишуть побажання і дарують їх один одному. Вчитель також пише побажання і слідкує, щоб жодної дитини не залишилося без подарованих сердечок. (В разі, якщо хтось залишиться без уваги однокласників,  вчителеві варто подарувати йому сердечко з компліментом або якимись приємними словами)

Завантаження...
docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку