Дана розробка сценарію години спілкування «Моя улюблена іграшка» пропонується для роботи вчителям початкових класів та вихователям для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Під час спілкування діти мають можливість ознайомитися та погратися із улюбленими іграшками своїх однокласників. Завдання вчителя: показати призначення іграшок, їх роль у розвитку дитини, значимість іграшки для самої дитини. Виховувати бережливе ставлення до іграшок, вчити цінувати працю тих, хто виготовив іграшки. Виховувати усвідомлення важливості дружніх стосунків із однолітками під час гри.
(для учнів початкової школи)
Підготувала:
вчитель початкових класів
Криворвізької
Загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 48
Морозова Вікторія Петрівна
Мета:
Обладнання:
Хід години спілкування:
І. Органiзацiйний момент.
Учні готують на партах свої улюблені іграшки.
II. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Повідомлення теми години спілкування.
Чухи-чухи, поїзд мчиться.
Всі в вагонах, як годиться!
Потяг наш чудовий
Різнокольоровий!
Раніше до іграшок ставилися дуже шанобливо. Їх ніколи не залишали як-небудь, а зберігали в спеціальних кошиках або скринях. Мало того, іграшками не тільки грали, вони брали участь у багатьох обрядах: шанування померлих предків, поклоніння богам давнім, а також виступали оберегами. У наш час іграшки роблять на спеціальних фабриках. Це яскраві, сучасні іграшки, які вміють розмовляти, співати, стрибати, злітати, самостійно їздити. Їх виготовляють із самих різних матеріалів, яких? (Дерева, пластика, заліза, гуми, тканини, шкіри, паперу, глини, тіста).
Щось малеча зажурилась,
Мабуть трішечки втомилась
Щось робити, що робити?
Треба трохи відпочити.
Нумо дружно усі встанемо,
У віконечко поглянемо. (Діти стають навшпиньки).
В небі хмароньки біленькі,
А ми дітоньки маленькі (Повороти голови).
Ось поставимо руки в боки,
Пострибаємо навскоки.(Стрибки).
Вліво, вправо нахиліться (нахил в бік)
І навшпиньки підійміться.
Руки в гору, руки вниз,
Кругом себе повернись,
(підняти й опустити руки, повернутись навколо себе).
Кроки вперед зробіть швиденько
І присядьте всі тихенько.
ІІІ. Закрiплення та узагальнення знань учнів.
Вчитель. Ну що, діти, сподобалися вам розваги з іграшками?
Дуже, дуже тут цікаво, гучно, весело, яскраво.
З іграшками добре грати, та не можна забувати,
Що не можна їх ламати, на частини розбирати.
- А чи бувають такі випадки, що ви ламали іграшки? А якщо іграшка випадково зламалась, як ви будете діяти? ( Відповіді дітей). Ви ж нічого на ламали, все гарненько поскладали?
Іграшки тепер, малята, з вами завжди будуть грати.
"Дзень-дзень", - дзвіночок кличе, закінчився наш урок.
До побачення, малята, любі хлопчики й дівчата.
Вчитель. Скінчилася наша мандрівка до Країни Іграшок. Займайте свої місця у поїзді, беріть із собою свої улюблені іграшки.
Незвичний був сьогодні день, скільки музики, пісень,
Ігор теж було багато, але час кінчати свято.
Добре, весело у нас, але всім додому час!
— Діти, ви розповіли сьогодні про свої улюблені іграшки. Кожний із вас задоволений принесеною іграшкою. Ваше завдання підвести підсумок нашої подорожі до Країни Іграшок.
— Найбільше на годині спілкування мені сподобалося….
— На занятті я дізнався…..
— Тепер я обов’язково….
ІV. Підсумок години спілкування.
Вчитель. Іграшка, як створений дорослими для розвитку дітей предмет культури, має освітнє і виховне значення лише тоді, коли використовується за призначенням. Ви повинні розуміти іграшку, хотіти з нею творчо діяти. Щоб іграшка, як і гра, була супутником вашого дитинства.
- Як потрібно ставитися до іграшок?
- Іграшка - ваш друг і товариш, бережіть і любіть їх.